Pff ben nu op het punt gekomen dat ik m'n tongpiercing beu ben. Heb geen pijn maar het is gewoon vervelend. Hoe lang duurde bij jullie de genezing? Of dat je tong weer een normaal formaat heeft? Ik heb m'n piercing nu 5 dagen. Zwelling is iets minder, maar rond de piercing is het nog wel flink dik.
Bij mij heeft het wel 2 weken geduurd volgens mij tot het niet meer vervelend was. En toen elke keer na een paar weken kon er weer een korter staafje in haha. Zit nu volgens mij vrij kort, maar heb er echt totaal geen hinder van.
2 weken? Help! Haha moet wel zeggen dat het eten nu net wel pijnloos was. Dus det is wel verbetering. Heb ook steeds zo'n droge mond. Het lijkt dat het bovenste bolletje m'n gehemelte droog wrijft ofzo.
Zo herkenbaar die fase heb ik ook gehad. Dacht echt 'waar ben ik aan begonnen' Maar dat gaat echt voorbij als dat veel te lange staafje eruit is. Heb de mijne geloof ik met een dag of 10 gewisseld. Vanaf toen ging het heel snel veel beter.
Moet wel zeggen dat ik sinds vandaag eindelijk praat zonder te slissen en zonder pijn! Joepie!!
lor1_1984
Geplaatst: 12-12-16 16:30
BiBiQ: Mijn ervaring is dat alles in en rond de mond er uit moet ivm evt intuberen. En alles in/rond het operatiegebied ivm de hygiene. De rest vd piercings is afhankelijk van wie je treft, de ene zuster/arts eist dat alles uit gaat en de ander vind het ook prima als je het afplakt maar dat ondervindt je wel wanneer je in de voorbereidingsruimte ligt. Tref je er 1 die eist dat alles uit gaat dan krijg je ter plaatse een bakje die op je bed bevestigd wordt.
Ik heb met mijn laatste operatie alle piercings uitgedaan omdat ik vaker tegen dit gedoe aan ben gelopen maar trof dit keer mensen die ook lastig deden over mijn hoortoestellen (mogen normaal in blijven mits onder het haarnetje) dus die moesten alsnog uit. Lekker handig met communiceren erna , gelukkig hielden ze daar rekening mee door luid en duidelijk te praten en me even aan te tikken als ze wat wilden zeggen/vragen.
Lor1_1984, Bedankt voor de info. Als het zo is, haal ik het er gewoon ter plekke uit daar inderdaad. En dan hoop ik m'n tongpiercing er nog in te krijgen als ik weer uit de OK kom.
Yeah! Net even contact gehad met de piercer en alles ziet er keurig uit. Nog een lichte zwelling maar ik mag morgen of overmorgen toch m'n staafje wisselen. Ohhh wat kijk ik daar naar uit!
Kan ik me voorstellen. Fijn dat de zwelling goed afneemt.
Ladyloe
Geplaatst: 14-12-16 13:15
Yes! Staafje is verwisseld ! En mennnn wat is dit raar! Was zo gewend die piercing te voelen en nu is het als of er niets meer in m'n tong zit. Maar wat een genot om nu te eten en te drinken! Het was wel even een lastig klusje maar met wat wcpapier had ik meer grip en was het zo gebeurt.
Wat fijn Ladyloe! Mijn tong is zo dik dat ik me niet kan voorstellen dat er ooit nog een klein staafje in kan (dat klinkt echt dubieus )
Judass
Geplaatst: 14-12-16 14:17
Ik heb nog een vraagje voor alle septumpiercing-dragers
Ik ga zaterdag m'n septum laten piercen, op 1,2mm. En ik zat vast even te gluren op AOP naar sieraden, maar het valt me op dat bijna alles chirurgisch staal is ipv titanium wat ik eigenlijk wil hebben. Dus nu mijn vraag, wat dragen jullie erin en waar haal je het vandaan? En dan vooral horseshoes, en clickringen (of wat jullie anders dragen )
Het werd ook wel te bizar hoor. Al die plofchirurgen in veel te kleine kooitjes die vervolgens massaal afgeslacht werden en alleen maar omdat wij een mooi piercingsieraad wilden het alternatief was de scharrelchirurg maar die hadden het niet veel beter. Titanium is dan een stuk vriendelijker.
Zitten die nu niet verplicht opgehokt vanwege de chirurggriep?
Mars
Geplaatst: 14-12-16 19:04
Dat is heel lastig te realiseren, want chirurgen hebben van nature de neiging anderen te snijden. In een grote groep met vrije ruimte verwonden ze elkaar dus moeten hun scalpels worden verwijderd en dan zijn het geen chirurgen meer. Om maar te zwijgen wat dat betekend voor hun geestelijk welzijn
Iemand de kerstboom van crazy factory al goed in elkaar gezet? Krijg je 240 crazy cash points voor
Ladyloe
Geplaatst: 15-12-16 18:12
Nou feest is alweer over. Vanochtend wakker geworden met een gezwollen tong en de piercing zat helemaal in m'n tong. Terug gewisseld naar m'n lange staaf en nu wachten tot alle zwelling echt weg is voor ik weer wissel.