Korfballende bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 08:17

Oeps, poosje niet gereageerd
Vorige week wel gespeeld en revanche genomen op de 1e wedstrijd. We hebben de hele wedstrijd voor gestaan.
Afgelopen donderdag een inhaalwedstrijd, dik gewonnen. Helaas viel ik nu 10 min uit, omdat het in mn kuit schoot. Ik heb eerder een x een zweepslag gehad, het lijkt nu mi der erg dan toen. Maar vandaag speel ik niet helaas, ik moet verstandig zijn..

Ik zag trouwens dat we volgende week allebei bij 2x6 spelen! In om 12uur rn jij om 14uur. Leuk!
Wel een rot eind rijden voor jullie..

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-23 08:41

arjaaaaa schreef:
Oeps, poosje niet gereageerd
Vorige week wel gespeeld en revanche genomen op de 1e wedstrijd. We hebben de hele wedstrijd voor gestaan.
Afgelopen donderdag een inhaalwedstrijd, dik gewonnen. Helaas viel ik nu 10 min uit, omdat het in mn kuit schoot. Ik heb eerder een x een zweepslag gehad, het lijkt nu mi der erg dan toen. Maar vandaag speel ik niet helaas, ik moet verstandig zijn..

Ik zag trouwens dat we volgende week allebei bij 2x6 spelen! In om 12uur rn jij om 14uur. Leuk!
Wel een rot eind rijden voor jullie..

Haa wat leuk dat je er weer bent! :)

Mooi van de revanche!
Wat balen van donderdag! Nog nog teveel last dus?

Oh wat grappig! Tegen welk team spelen jullie dan? Ben benieuwd of ik je herken. Ik ben we altijd zo iemand die lekker in wedstrijdfocus zit en de helft van wat er om me heen gebeurt mist _O-
Valt nog mee hoor qua reistijd, klein uurtje :)

Als 1 vandaag wint is promotie naar de hoofdklasse een feit, ben benieuwd!

2 draait helaas nog niet heel lekker, veel blessures/afwezigen gehad waardoor we nog geen een keer een hele wedstrijd hebben kunnen spelen zoals het bedoeld was :roll:
Vandaag mijn reservebeurt na de eerste 5 allemaal gespeeld te hebben. Hopelijk zit het zonnetje een beetje mee {:}

arjaaaaa

Re: Korfballende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 10:53

Ja, ik voel het met lopen, laat staan dat ik moet rennen en springen

Wij spelen tegen het 3e.

Balen dat het nog niet helemaal loopt. Herken ik wel, het is bij ons ook steeds zoeken naar wie er mee doen. Vandaag ook weer veel invallers, verwacht er, ondanks de winst donderdag tegen hun, niet veel van

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-23 12:15

arjaaaaa schreef:
Ja, ik voel het met lopen, laat staan dat ik moet rennen en springen

Wij spelen tegen het 3e.

Balen dat het nog niet helemaal loopt. Herken ik wel, het is bij ons ook steeds zoeken naar wie er mee doen. Vandaag ook weer veel invallers, verwacht er, ondanks de winst donderdag tegen hun, niet veel van

Oh dat is ook een groot verschil dan! 2e reserve 1e klasse en 3e breedtekorfbal :oo

Even rustig aan doen dan als je het al met lopen voelt, dat is niet goed!

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 19:17

Dat is inderdaad een groot verschil!

Degene die ons in de zaal gaat coachen en die, muv het afgelopen jaar, het 1e 3jaar gecoacht heeft, adviseert me om in de zaal weer mee te gaan doen om nu voldoende te herstellen. Maar het is zo verleidelijk om toch te proberen. Ook al voel ik het inderdaad al als ik wandel..

Vandaag heb ik gekeken, maar eerlijk gezegd was het niet om aan te zien. God zij dank nog ee gelijk spel uit weten te slepen, dank zij invallers en 2 herenndie een top wedstrijd speelden!

Hoe was het voor jou om ernaast te starten?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-23 22:15

arjaaaaa schreef:
Dat is inderdaad een groot verschil!

Degene die ons in de zaal gaat coachen en die, muv het afgelopen jaar, het 1e 3jaar gecoacht heeft, adviseert me om in de zaal weer mee te gaan doen om nu voldoende te herstellen. Maar het is zo verleidelijk om toch te proberen. Ook al voel ik het inderdaad al als ik wandel..

Vandaag heb ik gekeken, maar eerlijk gezegd was het niet om aan te zien. God zij dank nog ee gelijk spel uit weten te slepen, dank zij invallers en 2 herenndie een top wedstrijd speelden!

Hoe was het voor jou om ernaast te starten?

Je kunt dan beter even goed herstellen als het nu toch nergens om gaat, anders loop je dadelijk weer zo aan je kloten en kom je er nooit helemaal vanaf..

Beetje gestolen punt als ik je zo hoor? Hopelijk in de zaal weer betere kwaliteit!

Ja we zijn met 6 dames, dus dat ik nu pas een keer er naast begon viel me alles mee :')
Kwam er tweede helft nog in toen het 3-10 stond (oeps..). Meteen eerste afstandschot viel erin, dus dat was wel lekker. Werd daarna helaas nog wel volledig omver gesprongen door een heer waardoor ik op mn achterhoofd viel. Dat was wat minder fijn. Beetje hoofdpijn nu, hopelijk is dat morgen weg. Uiteindelijk noh teruggeknokt tot 2 verschil, maar was niet meer genoeg helaas.

Heb wel echt zin in de zaal! Ben wel klaar met het veld nu :Y)

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 09:45

Ik heb ook zin in de zaal!

Laatste wedstrijdje vandaag, wat is de verwachting bij jullie?

Bij ons afwachten, we hebben 3 invallers. Wel goede ervaren invallers..
Ik speel zelf waarschijnlijk niet, ben van plan om met warmlopen even te kijken hoe het gaat, maar verwacht dat ik niet ga spelen.

Tot straks!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-23 23:34

Jullie hadden mooie winst te pakken of niet? :)

Grappig om je nog even in "real life" te hebben gezien! Sorry dat ik niet zoveel tijd had!
Teamgenootje kwam naar me toe van; ja dide ik moest jou de groeten doen van iemand van dat team voor ons _O-
Ik dacht ik zal maar niet beginnen met uitleggen hoe dit in elkaar steekt :')

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 19:14

Ja, was een leuke wedstrijd. Ik had mezelf voorgenomen om niet mee te doen. ik voelde mn kuit gelukkig niet meer. Maar leek me toch verstandig geen risico te nemen, had nog niet getraind. De laatste 10 min wilde een teamgenoot mij erin voor een heer, omdat hij niet erg best speelde. Maar met 7 voor, vond ik dat niet echt nodig.

Logisch hoor, je zat vol in je wedstrijdvoorbereiding.
Helaas niet de uitkomst die je wilde zag ik. En ook niet voor jullie 1e. Balen!
Nog specifieke oorzaken voor?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-23 19:30

arjaaaaa schreef:
Ja, was een leuke wedstrijd. Ik had mezelf voorgenomen om niet mee te doen. ik voelde mn kuit gelukkig niet meer. Maar leek me toch verstandig geen risico te nemen, had nog niet getraind. De laatste 10 min wilde een teamgenoot mij erin voor een heer, omdat hij niet erg best speelde. Maar met 7 voor, vond ik dat niet echt nodig.

Logisch hoor, je zat vol in je wedstrijdvoorbereiding.
Helaas niet de uitkomst die je wilde zag ik. En ook niet voor jullie 1e. Balen!
Nog specifieke oorzaken voor?

Groot gelijk dat je dat risico niet genomen hebt! Teamgenoten zeiden nog over jullie wedstrijd: wow dat zijn best veel doelpunten met deze wind! Veel jonge mensen bij jullie in het team of zag ik dat verkeerd?

Nee helaas :( andere vak scoorde niet. We stonden in 1e helft op gegeven moment ruim een kwartier achter elkaar te verdedigen zonder dat er een doelpunt viel. Als je er maar 9 scoort in een wedstrijd dan kom je niet zo ver. Ik ben zelf wel echt bont en blauw. De dame die ik had hield nogal van body checks uitdelen #)

1 inderdaad ook niet gelukt om promotie naar hoofdklasse voor elkaar te krijgen. Teveel mensen die domme persoonlijke fouten maakten. Ook bijv. 1x streep door vrije bal heen omdat er 2 mensen te dicht bij elkaar stonden. Dat soort dingen moeten echt niet kunnen gebeuren op dat niveau. Weet niet of het de spanning was die in de koppies ging zitten. Denk dat de wedstrijd van vorige week ook nog wel fris in het geheugen zat.

Hoe gaat jullie zaalvoorbereiding eruit zien? Lekker wat oefenwedstrijdjes? :)

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 22:29

Zeker veel jonge mensen. En nu waren er nog 2 dames bij die in de 30 zijn, die spelen normaal in midweek.

Vervelend, zo'n dame. Deed de scheids er niets tegen?

Wij starten de 25e met trainen in de zaal en dan de 28e en de 4e oefenwedstrijden. De 4e is een toernooitje, maar daar ben ik niet bij waarschijnlijk vanwege de bruiloft van mn zus.

En bij jou? Blijven de teams hetzelfde? Of opnieuw selecties?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-23 19:50

arjaaaaa schreef:
Zeker veel jonge mensen. En nu waren er nog 2 dames bij die in de 30 zijn, die spelen normaal in midweek.

Vervelend, zo'n dame. Deed de scheids er niets tegen?

Wij starten de 25e met trainen in de zaal en dan de 28e en de 4e oefenwedstrijden. De 4e is een toernooitje, maar daar ben ik niet bij waarschijnlijk vanwege de bruiloft van mn zus.

En bij jou? Blijven de teams hetzelfde? Of opnieuw selecties?

Oh dan is jullie gemiddelde leeftijd wel heel laag ja!

Nee helaas. Ik wilde op gegeven moment doorloopbal maken, maar kreeg zo'n ontzettende zet van mijn dame dat ik de bal nieteens normaal kon doorspelen naar andere dame. Onze heer op de aangeef zei ook al: jezus, ik moest zelfs goed kijken waar je heenstuiterde voor ik de bal aan je kom geven.

Ohh dus nog even lekker weekje vrij? :D
Wij zijn alleen vandaag vrij en dan vanaf woensdag de zaal ik. Dan 2x weekend met oefenwedstrijden en op 8... november s avonds nog een. Heb er wel echt zin in om de zaal in te gaan!

Er gaat bij de heren verwacht ik wel wat schuiven. 2 goede heren komen terug van blessures (1 speelt ook in poolse nationale team). Maar qua dames denk ik hetzelfde
Jullie?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-23 09:26

Supertof trouwens, teamgenootje werkt bij knkv. Die is nu met haar vriend mee met team NL naar Taiwan om samen alle social media te doen, dus de wedstrijd interviews, stories, podcast. Heel grappig om ze daar nu terug te zien! :)

Van de week 1e zaaltraining gehad. Zo fijn! Hoorde mensen over de schotklok praten dat ze aansluitinh afgelopen week nog niet werkte. Toen dacht ik; ohja, dat is waar ook, schotklok _O-

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 00:15

Hoe lopen de oefenwedstrijden bij jou? Blij om weer in de zaal te spelen?

Ik wel, tenminste, tot vanavond.. de coach heeft vanavond bekend gemaakt wie er in 1 zitten. En ik zit er niet bij.. die kwam wel even hard aan. Ook omdat hij eerder door heeft laten schemeren me er graag bij te hebben.. dus ging er eigenlijk een beetje vanuit dat ik wel in het 1e zou komen.. pff.. het raakt me wel..

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 09:06

Oh nee wat een k*tbericht. Had hij ook gezegd waarom?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 20:39

arjaaaaa schreef:
Hoe lopen de oefenwedstrijden bij jou? Blij om weer in de zaal te spelen?

Ik wel, tenminste, tot vanavond.. de coach heeft vanavond bekend gemaakt wie er in 1 zitten. En ik zit er niet bij.. die kwam wel even hard aan. Ook omdat hij eerder door heeft laten schemeren me er graag bij te hebben.. dus ging er eigenlijk een beetje vanuit dat ik wel in het 1e zou komen.. pff.. het raakt me wel..

Ohneee! Wat balen! Je ging best lekker op het veld toch? Heeft hij inderdaad gezegd waarom?

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 03:43

Hij zegt dat ik fysiek minder sterk ben dan vorig jaar. En dat klopt wel, want ik train nu 1x per week ipv 2x en ga minder vaak naar de sportschool.
Maar het steekt wel, omdat de andere niet perse betere korfballers zijn. En het is ook niet zo dat mn conditie of fitheid zooo slecht is..

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 09:30

arjaaaaa schreef:
Hij zegt dat ik fysiek minder sterk ben dan vorig jaar. En dat klopt wel, want ik train nu 1x per week ipv 2x en ga minder vaak naar de sportschool.
Maar het steekt wel, omdat de andere niet perse betere korfballers zijn. En het is ook niet zo dat mn conditie of fitheid zooo slecht is..

Wat super balen! Is er nog een kansje dat je weer aan kunt sluiten als je fitter wordt? Of zit dat er niet meer in dat je 2x kunt trainen?

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 23:10

Geen idee eigenlijk.
Vandaag hadden ze een oefen toernooitje. ik had me al eerder afgemeld. Ze hebben als verloren. 4 van de 5 tegenstanders komen ze in de competitie ook tegen. Dus het gaat pittig worden.

En in het 2e ben ik nog nietbheel blij. Poule van 6, dus maar 10 wedstrijden. 11 novvrij, 18 nov krijgen we mogelijk geen team compleet, 25 nov vrij.. zo balen! Ik zit op korfbal om wedstrijden te spelen!

Jij nog geoefend Dide?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-23 10:19

arjaaaaa schreef:
Geen idee eigenlijk.
Vandaag hadden ze een oefen toernooitje. ik had me al eerder afgemeld. Ze hebben als verloren. 4 van de 5 tegenstanders komen ze in de competitie ook tegen. Dus het gaat pittig worden.

En in het 2e ben ik nog nietbheel blij. Poule van 6, dus maar 10 wedstrijden. 11 novvrij, 18 nov krijgen we mogelijk geen team compleet, 25 nov vrij.. zo balen! Ik zit op korfbal om wedstrijden te spelen!

Jij nog geoefend Dide?

Kan me voorstellen dat dat heel erg balen is! Zijn jullie wel gekoppeld met 1 en 2 dat je elkaar nog kunt helpen of is dat ook niet mogelijk? Dan kun je ook een beetje aansluiting houden met 1? Trainen jullie wel samen als selectie?
Wel stom van die poule van 6.. vind de zaal sowieso altijd wel irritant met die 2 lange periodes van geen korfbal erin (kerst-voorjaarsvakantie), laat staan als je 4 wedstrijden minder hebt…
Wat ga je doen? Wel gewoon door?
Is het 2e verder korfballend gezien nog wel een leuk team?

We hebben gisteravond geoefend tegen ASVD uit Dronten (lekker bijna 1,5u rijden :+). Je hebt hier in de omgeving niet heel veel 1e klassers en alles wat er zit kom je natuurlijk snel in de competitie tegen, dus daar wil je niet tegen oefenen.
Onze wedstrijd ging eerste helft gelijk op, net na rust trokken zij een gat van 4. Toen bleef dat gat steeds een beetje. Ik gooide er de laatste 2 minuten nog 2 in, dus uiteindelijk 19-17 verloren. Die allerlaatste was echt een onmogelijke bal :') Griste een afketsende bal tussen de heren weg op een meter of 4-5, vol uit de draai, bam :+ Uiteindelijk zelf 4 gescoord dus dat was wel lekker.

Wel grappige wedstrijd. Maakte op gegeven moment een actie waarmee ik mijn dame volledig het bos in stuurde en vrij door kon lopen naar binnen. Teamgenoten zagen het helaas niet. Kreeg een high five van mijn dame die zei: jeetje dat was wel echt een mooie actie. :))

Wedstrijd van 1e ging op het begin een beetje mis waardoor ASVD meteen een gat trok. Daarna knokte 1 zich weer terug en werd het gat steeds 1-2. Uiteindelijk 30-29 geloof ik. Veel doelpunten, felheid en een leuke wedstrijd om te zien.

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 17:55

Nes, we zijn niet gekoppeld. Er zit een groot niveauverschil tussen 1 en 2. Voor zowel korfbalniveau als inzet als verantwoordelijkheidsgevoel.. het 2e traint in principe niet met 1. Tenzij er te weinig zijn bij 2, dan komt de trainer van het 2e niet. Ik ga wel door, hoop dat t mee valt en wel plezier blijf houden..

Klinkt goed! Volgens mij heb je het wel naar je zin bij je nieuwe vereniging en word je voldoende uitgedaagd.
Leuk die spannende wedstrijden!
Ik ben benieuwd hoe het je vergaat in de competitie. Jullie wel gekoppeld met het 1e denk ik? Wordt dan van je verwacht dat je bij beide wedstrijden bent?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-23 19:00

arjaaaaa schreef:
Nes, we zijn niet gekoppeld. Er zit een groot niveauverschil tussen 1 en 2. Voor zowel korfbalniveau als inzet als verantwoordelijkheidsgevoel.. het 2e traint in principe niet met 1. Tenzij er te weinig zijn bij 2, dan komt de trainer van het 2e niet. Ik ga wel door, hoop dat t mee valt en wel plezier blijf houden..

Klinkt goed! Volgens mij heb je het wel naar je zin bij je nieuwe vereniging en word je voldoende uitgedaagd.
Leuk die spannende wedstrijden!
Ik ben benieuwd hoe het je vergaat in de competitie. Jullie wel gekoppeld met het 1e denk ik? Wordt dan van je verwacht dat je bij beide wedstrijden bent?

Ah dat is wel balen dat jullie niet gekoppeld zijn en niet samen trainen, dan mis je wel sneller de aansluiting/cq kun je minder goed laten zien dat je er wel gewoon bij hoort. Thuiswedstrijden wel gewoon na elkaar?

Wel fijn dat jullie een eigen trainer hebben dan voor 2! Als je dat ook nog eens niet gehad had dan was je daar ook wat weggekwijnd misschien als 2e.

Ben wel blij dat wij altijd als 1 selectie trainen. Met partijen spelen we dus ook regelmatig tegen het eerste. Wel heel leerzaam. Heb het inderdaad wel prima naar mijn zin. Mijn achillespezen alleen niet zo :')
Hopelijk is dat gewoon weer wennen aan de zaal en gaat het daarna weer beter.

Op het veld waren we alles gekoppeld. Nu maar 2x helaas. Wel heel raar, zit nog een andere ploeg bij het eerste in de poule waarvan het tweede hetzelfde niveau speelt als wij, maar we zijn niet gekoppeld %)

Jullie verder al klaar met oefenen?
Wij hebben woensdag nog een oefenwedstrijd. Zou voor 2 wel echt een overwinning moeten zijn, want zij spelen met 2e reserve 3e. Wij dan 1e.
Maar wie weet zijn het wel veel talenten of oud gedienden en moeten we ze niet onderschatten!

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 21:03

Thuis speelt 2 na 1, dus dat is wel fijn. Ik denk dat ik voornamelijk als heer zal spelen in het 2e, omdat er maar 2 heren in het 2e zitten.

Wij zijn nu klaar met oefenen. Hopelijk spelen we de 18e onze eerste wedstrijd, maar ik ben bang dat we te weinig mensen hebben

Succes woensdag! Maar dat gaat dan vast goedkomen. Tegen wie spelen jullie?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-23 21:10

arjaaaaa schreef:
Thuis speelt 2 na 1, dus dat is wel fijn. Ik denk dat ik voornamelijk als heer zal spelen in het 2e, omdat er maar 2 heren in het 2e zitten.

Wij zijn nu klaar met oefenen. Hopelijk spelen we de 18e onze eerste wedstrijd, maar ik ben bang dat we te weinig mensen hebben

Succes woensdag! Maar dat gaat dan vast goedkomen. Tegen wie spelen jullie?

Oh dat is wel balen van dat herentekort.. kun je dan wel een beetje lekker spelen zelf als je tegen heren moet verwacht je? Hopen dat je ook nog wat kunt invallen bij 1! Of hebben ze ruim genoeg dames?

De 11e nog geen wedstrijd dus (door de poule van 6?)? Wij starten volgende week. Woensdag tegen Zwaluwen. Vorige week tegen MIA.

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 23:09

Mij lengte heb ik niet zo veel aan als ik als heer speel. Maar veel dames willen niet als heer. En we hebben 8 dames en ik ga niet met z'n 3en of 4en op de bank zitten als dame, als ik als heer gewoon kan spelen.

Het 1e heeft nu 6 dames en daar komt er mogelijk 1 bij als zij terug is van haar blessure.