Bikinilijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe scheer jij je bikinilijn?

Een streepje
162 (16%)
Ik scheer alles
712 (70%)
Ik laat het gewoon groeien
60 (5%)
Anders
69 (6%)

Totaal aantal stemmen: 1003

Bhodi

Re: Bikinilijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:05

Dan ga ik daar eens naar kijken miesie! :)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:30

Heeft iemand ervaring met zelf epileren of laten waxen in een salon? Hebben jullie minder irritatie bij waxen of maakt het niks uit?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:08

Eline: op de boxbergerweg zit sinds een tijdje een waxsalon, doet echt alleen maar dat.
Vriendin van me gaat al tijdje daar naartoe, bevalt haar goed.
Wat ik begreep had ze altijd irritatie e.d. en sinds ze daar laat waxen heeft ze nergens meer last van.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 00:24

Ow beestenmarkt.
Sorry was even in de war.

Hebben een website: www.waxandbeauty.nl

Ook een vestiging in bathmen.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 09:51

Thanks, ik ga even kijken. Zit er blijkbaar ook eentje twee straten verderop, handig ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 15:24

Goedemiddag dames! Dat is lang geleden! :+ Dit weer triggerde me om de epilady weer uit de kast te trekken. Mijn benen en bikinilijn zijn weer summerproof! Zijn jullie ook al aan de klus begonnen?

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 15:51

Ik hou bikinilijn zoveel mogelijk bij, na een jaar zijn de haartjes echt gigantisch dun en is het bijna niet meer te doen met epilady want ze breken sneller af dan ik ze 'trek' met dat ding. Ik neem er dus sneller het pincet bij eigenlijk!

Gebruik momenteel vaker mijn scrub-kop om benen en vooral bikinilijn (echt het enige dat gigantisch goed werkt tegen ingegroeide haartjes hier!) te doen :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 16:06

Ik heb de nodige klanten alweer gehad voor een brazilian, benen en oksels. Ik hoop het nu met het mooie weer, heel druk te gaan krijgen :Y)

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:10

@Liselot en andere lumea(-achtige) gebruiksters: ik gebruik nu al een tijdje de lumea op oksels en bikinigebied, maar ik kan zeker bij de muts nou niet echt merken dat er minder haren komen. Ik scheer netjes, zoals de gebruiksaanwijzing voorschrijft en daarna ga ik er met dat ding overheen. Elke 2 weken. Doe ik misschien iets verkeerd? Wie weet raad?

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:16

Stral schreef:
Ik hou bikinilijn zoveel mogelijk bij, na een jaar zijn de haartjes echt gigantisch dun en is het bijna niet meer te doen met epilady want ze breken sneller af dan ik ze 'trek' met dat ding. Ik neem er dus sneller het pincet bij eigenlijk!

Gebruik momenteel vaker mijn scrub-kop om benen en vooral bikinilijn (echt het enige dat gigantisch goed werkt tegen ingegroeide haartjes hier!) te doen :D

Wat is een scrub-kop precies? Het klinkt goed, maar ik vind er niets over op Internet :+ Want die ingegroeide haartjes zijn zo _-:(

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 23:41

Weet iemand hier een goede wax salon in de omgeving dordrecht of rotterdam. Ik denk dat ik dit toch wel een keer wil proberen, maar ik ga niet zomaar ergens dat laten doen. The waxing company leek mij wel goed, helaas zit dat niet echt in de buurt..

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 02:07

Dit topic inspireert mij weer om de epilator uit de kast te gaan halen! ! In de winterperiode was ik lui en vond ik mijn scheermesje toch echt makkelijker :')
Word weer even slikken, maar vorig jaar was het daarna altijd erg mooi glad zonder ingegroeide haartjes!

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:41

Iolanthe schreef:
Stral schreef:

Wat is een scrub-kop precies? Het klinkt goed, maar ik vind er niets over op Internet :+ Want die ingegroeide haartjes zijn zo _-:(

Ik heb vorig jaar dit gekocht:
http://braun.braun.com/nl_be/female-gro ... inspa.html
(zonder die gezichtsborstel dan, die zat er niet bij)
Dus die exfoliatie-borstel gebruik ik voor bikinilijn (en mijn droge benen, en heel soms als ik eens op mijn kin of neus ook stiekem :D ). Werkt heel goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:43

Ik scheer zelf gewoon :D Hecht er niet zo veel waarde aan dat het helemaal kaal en vlak is (en jongens die daar waarde aan hechten zijn imo aparte wezens) en vind het te veel gedoe.

Heb het ooit geprobeerd te epileren, is me ook helemaal gelukt, maar bij elk haartje sprongen de tranen in m'n ogen. Had gelezen dat het 4 weken weg zou blijven, maar bij mij stond het na anderhalve week alweer in de stoppels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:47

Bij mij blijft het zeker geen vier weken glad, nog niet eens een dag :') Er zijn altijd hardnekkige haren die snel weer terugkomen. Maar stoppels heb ik gelukkig nooit na het epileren, dat is voor mij de voornaamste reden om te epileren: geen stoppels en geen teruggroeijeuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:49

Ik heb altijd stoppels jammer genoeg := Vooral vervelend als je niet-katoenen ondergoed draagt, dat vind ik echt ontzettend pijnlijk persoonlijk.

Teruggroeijeuk heb ik niet zo heel erg, ingegroeide haren ook niet. Ben daar echt mee gezegend volgens mij :=

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:54

Ik ga mijn epilator ook nog eens uit de kast halen. Ik ga hem enkel in m'n oksels en op m'n benen gebruiken, de rest begin ik niet meer aan.

Ik herinner me nog dat kippenvel ontzettend veel pijn doet, alsof je levend gevild wordt. Ik hoop op een warme zomer, dag en nacht {:}

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 17:15

Rosannee_ schreef:
Weet iemand hier een goede wax salon in de omgeving dordrecht of rotterdam. Ik denk dat ik dit toch wel een keer wil proberen, maar ik ga niet zomaar ergens dat laten doen. The waxing company leek mij wel goed, helaas zit dat niet echt in de buurt..
Wat voor salon zoek je? Ik ga altijd naar Be Silk (waxen met suikerhars) in Leiden, maar ze hebben ook een vestiging in Dordrecht. Tot nu toe ben ik heel tevreden, misschien is het wat voor je.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 17:38

Hier nog steeds fanatiek met de epilator en pincet.

Vertik het om naar een salon te gaan voor anderhalf weekje gladde huid, en daarna rond te moeten lopen en het aan te laten groeien voor de volgende beurt.
Want tussentijds scheren mag niet.

Daar pass ik voor.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:13

ff quote van mezelf, want ik ben toch echt nieuwsgierig naar ervaringen van anderen:
Taucha schreef:
@Liselot en andere lumea(-achtige) gebruiksters: ik gebruik nu al een tijdje de lumea op oksels en bikinigebied, maar ik kan zeker bij de muts nou niet echt merken dat er minder haren komen. Ik scheer netjes, zoals de gebruiksaanwijzing voorschrijft en daarna ga ik er met dat ding overheen. Elke 2 weken. Doe ik misschien iets verkeerd? Wie weet raad?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:54

Ojajoh schreef:
Ik heb de nodige klanten alweer gehad voor een brazilian, benen en oksels. Ik hoop het nu met het mooie weer, heel druk te gaan krijgen :Y)

Ik vind het nog steeds doodeng _O- Lijkt mij zo pijnlijk en voor ene brazilian ben je toch 'daar' bezig. Wel heel persoonlijk _O-

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:01

Ik zie net dat er een nieuwe versie van de mijne uit is
http://www.bol.com/nl/p/braun-silk-epil ... elicht_bol

Duur wel, maar ik ben nog steeds heel blij met de mijne, voor de twijfelaars: ik zou zéker die met die exfoliatieborstel bij kopen in ieder geval, ik gebruik dat ding echt vààk (vaker dan mijn epilady zelf misschien wel :') ).

Gisteren ook nog eens op de tanden gebeten en de bikinilijn en omgeving aangepakt, 't was even geleden en dan vind ik het altijd zo'n verschrikking om eraan te beginnen, maar het ging eigenlijk heel snel (juist omdat het even geleden was allicht), blij met het resultaat weer :)
Ik moet dan wel even afwerken met pincet vanavond nog, voor 100% resultaat heb ik te weinig geduld...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:16

Winged schreef:
Ojajoh schreef:

Ik vind het nog steeds doodeng _O- Lijkt mij zo pijnlijk en voor ene brazilian ben je toch 'daar' bezig. Wel heel persoonlijk _O-

Nou als je van scheren overstapt naar dat is het idd best pijnlijk :j Geef ik toe. Maar omdat je haren vele malen zachter en minder terug komen is de keer erop weer vele malen minder pijnlijk ;)
En tis zodra je de deur uitloopt eigenlijk alweer vergeten.

en ja dat persoonlijke verhaal, dat is echt tussen de mensen de oren ;)
Ik kijk alleen naar huid en haar of dat nou benen, oksels of brazilian is, mij boeit het verder niet, wordt er niet warm of koud van.
Als ik een mannen anus doe (jaja ik hoor de mensen hier al iiieewwhhhh denken) dan ben ik echt bezig met alleen het ontharen en niet met WAT ik onthaar...huid = huid en haar = haar
Anders zou ik dit werk niet kunnen doen ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:11

Ergens is jouw reactie wel geruststellend :+ :)) Misschien toch eens wat meer in verdiepen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:49

Ik ga vrijdag weer voor de Full Brazilian bij de schoonheidssalon :)
Ben er weer aan toe. Twee keer de bikinilijn gedaan met scheermesje. Maar word alweer gek van de jeuk en bultjes.