Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Ja andersom ook. Ik ken namelijk ook nog iemand die alle mogelijke testen voor het opsporen van down gedaan heeft omdat ze dat absoluut niet wilde. Alles was goed, en toch een kind met down. En ze is er enorm blij mee. Een goede 20-wkn echo zegt ook niet dat je een gezond kind krijgt.
Ook kan er bij de bevalling iets misgaan waardoor je een gehandicapt kind krijgt. Of je krijgt een kind die erg autistisch blijkt.
Ik ben ervan overtuigd en mijn partner ook dat we niks krijgen dat we niet aankunnen. Mochten wij een gehandicapt kind krijgen dan is dat zo en dat zal een grote aanslag op ons leven zijn maar ik weet zeker dat we dat aan zouden kunnen.
Chocobroodje: Die geluidsgolven bij de echo zijn voor ons onhoorbaar, maar je weet niet of het voor het kind ook onhoorbaar is en wat het effect is op het kind.
De effecten worden onderzocht, maar er kan tot nu toe niet aangetoond worden dat het schadelijk of onschadelijk is.
Vroeger maakte men röntgenfoto's van zwangere vrouwen, zou ook niet schadelijk zijn. Inmiddels mag je absoluut niet meer bij een apparaat in de buurt komen. Een recenter voorbeeld is DES, zou ook onschadelijk zijn, maar nu weten we de effecten daarvan. Echo's zijn nog vrij nieuw, wie weet wat daar voor verborgen effecten nog allemaal naar boven komen over 20jaar.
Je weet gewoon niet of het kwaad kan, daarom vind ik dat je goed moet overwegen of je wel of geen echo laat maken en waarom.
linda_arnold schreef:Het komt allemaal vanzelf idd wel weer, maar loop daar in geloof ik een beetje in 7 sloten tegelijk. Ik wil het allemaal perfect en 'nuuuuuuuuuuuuuuuuuu'. Paard is nog jong en zo nu en dan gruwelijk eigenwijs. Mijn vriend heeft haar net weer heel fijn aan het lopen, na een periode dat het echt minder ging. Wil het beest ook niet in de weg zitten. Misschien toch eerst nog wat extra vlieg....ehh rij uren maken op een stabiel paard.
Zandhappen is inderdaad een te groot risico. Mijn ruin hadden we eind '14 verkocht, wegens tijdgebrek en met het idee dat ik ook wel verder kon met de merrie. Merrie is paard van mijn vriend. De eerste weken na de verkoop had ik weinig zin (en oke te weinig lef) om een groen paard te rijden. Dus ik had er goed en wel 4 keer op gezeten toen ik zwanger bleek. Aangezien ik niet wilde dat het direct op viel ben ik er nog wel mee op buitenrit geweest met stalgenootjes, maar toen ik eenmaal de eerste echo had gehad vond ik het te riskant gezien haar leeftijd en bijbehorende fratsen.
Heb daarna een braaf paardje gehuurd om toch mee te kunnen op buitenrit, maar met de 12e week kwam ik ook daar op terug.
Rijdt je fanatiek spullen of recreatief?
Chanel1985, wat verdrietig dat je oudje gestorven is. Wat heftig die bekkeninstabiliteit. Ik begrijp uit je eerdere post dat je zoontje inmiddels bijna een jaar moet zijn of inmiddels al is geweest? Bizar dat dat dan zo ontzettend lang aan houdt. Wat zijn de perspectieven? Wordt het wel weer beter dan het nu is?
_lautje_ schreef:Als je dan ook weer het topic van Michelle77 leest die waarschijnlijk een meervoudig gehandicpat kindje zou krijgen wat 1 de geboorte al misschien niet had overleefd en anders heel veel operaties had moeten ondergaan kan ik heel veel respect hebben voor hun keuze het weg te laten halen. Ondanks dat ze bijna 23(?) weken was. Dat is een keuze die enkel en alleen uit liefde is gemaakt.
Zo kan je het ook zien he. De keuzen om een kindje niet geboren te laten worden is ook liefde en echt niet alleen eigenbelang van de ouders.
Spullen schreef:_lautje_ schreef:Als je dan ook weer het topic van Michelle77 leest die waarschijnlijk een meervoudig gehandicpat kindje zou krijgen wat 1 de geboorte al misschien niet had overleefd en anders heel veel operaties had moeten ondergaan kan ik heel veel respect hebben voor hun keuze het weg te laten halen. Ondanks dat ze bijna 23(?) weken was. Dat is een keuze die enkel en alleen uit liefde is gemaakt.
Zo kan je het ook zien he. De keuzen om een kindje niet geboren te laten worden is ook liefde en echt niet alleen eigenbelang van de ouders.
amen!
Ladyfee schreef:Ik was al benieuwd hoe mensen dat hier zouden doen met rijden.
Discussie is namelijk thuis al los gebarsten![]()
Ik heb er 1 met pensioen maar 1 bijrijpaard een jong paard.
Maar we zijn er nu wel uit dat ik daar niet op moet gaan rijden.
Alleen begon mijn schoonmoeder al over de stal werkzaamheden.
Een stal uitmesten kan je toch wel gewoon doen?
Of zijn dat soort dingen al te zwaar?
Waar ik bv meer meezit is dat mijn schoonmoeder rookt dat ik bij haar thuis moet zitten als we op visite gaan en ik in de rook zit.
Vooral als zij ook nog visite heeft.
Of is dit allemaal veel te kinderachtig?
We zijn nog niet eens zover en de discussie is er al
chanel1985 ik ben er helemaal niet in thuis maar ga je bv ook naar de fysio?
Of moet dit als het lukt echt met rust overgaan?