Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linda_arnold

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 23:38

Het komt allemaal vanzelf idd wel weer, maar loop daar in geloof ik een beetje in 7 sloten tegelijk. Ik wil het allemaal perfect en 'nuuuuuuuuuuuuuuuuuu'. Paard is nog jong en zo nu en dan gruwelijk eigenwijs. Mijn vriend heeft haar net weer heel fijn aan het lopen, na een periode dat het echt minder ging. Wil het beest ook niet in de weg zitten. Misschien toch eerst nog wat extra vlieg....ehh rij uren maken op een stabiel paard.

Zandhappen is inderdaad een te groot risico. Mijn ruin hadden we eind '14 verkocht, wegens tijdgebrek en met het idee dat ik ook wel verder kon met de merrie. Merrie is paard van mijn vriend. De eerste weken na de verkoop had ik weinig zin (en oke te weinig lef) om een groen paard te rijden. Dus ik had er goed en wel 4 keer op gezeten toen ik zwanger bleek. Aangezien ik niet wilde dat het direct op viel ben ik er nog wel mee op buitenrit geweest met stalgenootjes, maar toen ik eenmaal de eerste echo had gehad vond ik het te riskant gezien haar leeftijd en bijbehorende fratsen.

Heb daarna een braaf paardje gehuurd om toch mee te kunnen op buitenrit, maar met de 12e week kwam ik ook daar op terug.

Rijdt je fanatiek spullen of recreatief?

Chanel1985, wat verdrietig dat je oudje gestorven is. Wat heftig die bekkeninstabiliteit. Ik begrijp uit je eerdere post dat je zoontje inmiddels bijna een jaar moet zijn of inmiddels al is geweest? Bizar dat dat dan zo ontzettend lang aan houdt. Wat zijn de perspectieven? Wordt het wel weer beter dan het nu is?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 02:33

Wakkere dochter dus even tijd om te reageren:

Ik ben 34 en mijn moeder heeft al echo's gehad. Dat doen ze dus al een hele tijd :j Ik heb oprecht nog nooit gehoord dat het schadelijk zou zijn, van rontgen straling wist men dit wel.
Ik wil je zeker niet tt iets verplichten hoor! Maar ik geloof niet dat het schadelijk is. DES is ook maar een relatief korte tijd gebruikt, iig zeker geen 34 jaar. Ik denk dat dit al lang en vaak is onderzocht eigenlijk in die tijd.

verootjoo schreef:
Ja andersom ook. Ik ken namelijk ook nog iemand die alle mogelijke testen voor het opsporen van down gedaan heeft omdat ze dat absoluut niet wilde. Alles was goed, en toch een kind met down. En ze is er enorm blij mee. Een goede 20-wkn echo zegt ook niet dat je een gezond kind krijgt.
Ook kan er bij de bevalling iets misgaan waardoor je een gehandicapt kind krijgt. Of je krijgt een kind die erg autistisch blijkt.

Ik ben ervan overtuigd en mijn partner ook dat we niks krijgen dat we niet aankunnen. Mochten wij een gehandicapt kind krijgen dan is dat zo en dat zal een grote aanslag op ons leven zijn maar ik weet zeker dat we dat aan zouden kunnen.

Chocobroodje: Die geluidsgolven bij de echo zijn voor ons onhoorbaar, maar je weet niet of het voor het kind ook onhoorbaar is en wat het effect is op het kind.
De effecten worden onderzocht, maar er kan tot nu toe niet aangetoond worden dat het schadelijk of onschadelijk is.
Vroeger maakte men röntgenfoto's van zwangere vrouwen, zou ook niet schadelijk zijn. Inmiddels mag je absoluut niet meer bij een apparaat in de buurt komen. Een recenter voorbeeld is DES, zou ook onschadelijk zijn, maar nu weten we de effecten daarvan. Echo's zijn nog vrij nieuw, wie weet wat daar voor verborgen effecten nog allemaal naar boven komen over 20jaar.
Je weet gewoon niet of het kwaad kan, daarom vind ik dat je goed moet overwegen of je wel of geen echo laat maken en waarom.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 07:36

linda_arnold schreef:
Het komt allemaal vanzelf idd wel weer, maar loop daar in geloof ik een beetje in 7 sloten tegelijk. Ik wil het allemaal perfect en 'nuuuuuuuuuuuuuuuuuu'. Paard is nog jong en zo nu en dan gruwelijk eigenwijs. Mijn vriend heeft haar net weer heel fijn aan het lopen, na een periode dat het echt minder ging. Wil het beest ook niet in de weg zitten. Misschien toch eerst nog wat extra vlieg....ehh rij uren maken op een stabiel paard.

Zandhappen is inderdaad een te groot risico. Mijn ruin hadden we eind '14 verkocht, wegens tijdgebrek en met het idee dat ik ook wel verder kon met de merrie. Merrie is paard van mijn vriend. De eerste weken na de verkoop had ik weinig zin (en oke te weinig lef) om een groen paard te rijden. Dus ik had er goed en wel 4 keer op gezeten toen ik zwanger bleek. Aangezien ik niet wilde dat het direct op viel ben ik er nog wel mee op buitenrit geweest met stalgenootjes, maar toen ik eenmaal de eerste echo had gehad vond ik het te riskant gezien haar leeftijd en bijbehorende fratsen.

Heb daarna een braaf paardje gehuurd om toch mee te kunnen op buitenrit, maar met de 12e week kwam ik ook daar op terug.

Rijdt je fanatiek spullen of recreatief?

Chanel1985, wat verdrietig dat je oudje gestorven is. Wat heftig die bekkeninstabiliteit. Ik begrijp uit je eerdere post dat je zoontje inmiddels bijna een jaar moet zijn of inmiddels al is geweest? Bizar dat dat dan zo ontzettend lang aan houdt. Wat zijn de perspectieven? Wordt het wel weer beter dan het nu is?

Inderdaad, mijn zoontje is nu 10 maanden, wat de perspectieven zijn, is nog een beetje koffiedik kijken. Heb al van verschillende dokters gehoord, dat ik er misschien moet aan gaan denken om van job te veranderen (ben kinderverzorgster, maar kan nu dus niet gaan werken) omdat dat te zwaar gaat zijn. Het spijtige is dat ik niets anders kan.
Het zou chronisch kunnen worden, maar wat mij het meeste pijn doet dat er een grote kans is dt we onze wens voor een roer of zus moeten opbergen. We kunnen daarmee niet nog 5 jaar mee wachten aangezien ik 33 en en mijn vriend 39.
Ik hoop dat het beter wordt want zou graag kunnen ravotten met [naam], zeker omdat hij nu veel actiever wordt.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 07:40

Ik spring er ook even in over het rijden na de zwangerschap. Hoewel sommigen er al met een paar weken opzitten, is het raadzaam om toch 12 weken te wachten. Het bodembekken heeft veel te verduren gehad (slappe banden enz) Dat is niet meteen hersteld na de bevalling/keizersnede. Om dus blijvende klachten te voorkomen zou ik echt wel 3 maanden wachten. De klachten hoeven zich niet direct te openbaren, maar kunnen later opduiken bijv een verzakte baarmoeder.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 07:43

@linda: ik rijd recreatief, ben absoluut geen bakruiter. Wil ook zeker niet te vroeg er weer op stappen. We gaan het zien.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 07:43

Het is voor iedereen heel persoonlijk natuurlijk.
Een deel geloofs- en levensovertuiging zit er bij iedereen achter.
Wat wij niet menswaardig vinden, kan een ander als wel kwaliteit van leven zien. Of zoals Vero zegt wij krijgen niks op ons bordje wat wij niet aan zullen kunnen. Als jij zelf die overtuiging hebt kan je het vaak ook aan.

Mensen die niet geloven, zoals ik, kijken op een andere manier naar het leven. Helaas weet ik uit persoonlijke ervaring dat iemand terwijl hij qua handicap een 'goede' kwaliteit van leven had moeten hebben dat niet heeft door het mentale aspect. Dat is vreselijk voor ons als familie, maar vooral voor hem.

Als je dan ook weer het topic van Michelle77 leest die waarschijnlijk een meervoudig gehandicpat kindje zou krijgen wat 1 de geboorte al misschien niet had overleefd en anders heel veel operaties had moeten ondergaan kan ik heel veel respect hebben voor hun keuze het weg te laten halen. Ondanks dat ze bijna 23(?) weken was. Dat is een keuze die enkel en alleen uit liefde is gemaakt.
Zo kan je het ook zien he. De keuzen om een kindje niet geboren te laten worden is ook liefde en echt niet alleen eigenbelang van de ouders.

Maar echografie is wel langer en meer onderzocht dan bijvoorbeeld radiostraling en DES.
Van radiostraling wist men eigenlijk al in de tijd dat Marie Curie er onderzoek naar deed (dus voor de jaren '40 :+ ) al dat het schadelijk kon zijn bij grote blootstelling.
DES wist men al bij aanvang van gebruik wat de gevolgen konden zijn alleen is dat niet opgepikt mede door de lobby van de farmaceutische industrie.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 07:46

Ik ben na 14 weken gestopt met rijden. Helaas teveel bekkenklachten. Daarnaast een heet paard dat internationaal eventing loopt. Dus dat is geen lief paardje om kalme ritjes mee te oen. Hij is heel lief, maar wel heul vlug :D

Hij is nu uitbesteed aan een meisje wat er super mee kan rijden en lekker mee crosst. Zij mag hem dit jaar gebruiken en dat is ook gelijk mijn stok achter de deur. Seizoen loopt tot eind okt/nov. En ik moet midden augustus bevallen.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 07:46

_lautje_ schreef:
Als je dan ook weer het topic van Michelle77 leest die waarschijnlijk een meervoudig gehandicpat kindje zou krijgen wat 1 de geboorte al misschien niet had overleefd en anders heel veel operaties had moeten ondergaan kan ik heel veel respect hebben voor hun keuze het weg te laten halen. Ondanks dat ze bijna 23(?) weken was. Dat is een keuze die enkel en alleen uit liefde is gemaakt.
Zo kan je het ook zien he. De keuzen om een kindje niet geboren te laten worden is ook liefde en echt niet alleen eigenbelang van de ouders.

_/-\o_ amen!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:20

Spullen schreef:
_lautje_ schreef:

_/-\o_ amen!

Maar ik zeg er toch ook niks van als anderen een andere keuze maken :) ik ben oprecht blij dat ik niet voor die keuze sta, lijkt me enorm moeilijk.

Maar het kan ook tijdens de geboorte fout gaan door zuurstofgebrek waardoor je kind een handicap oploopt. Het kunnen ook autisten worden zoals bij vrienden van ons. Dat is ook enorm zwaar en een van hun kinderen heeft ook niet het leven wat je het liefst zou wensen voor je kind. Die laat je ook niet weghalen. Voor ons zit er geen verschil tussen een ongeboren kind en een geboren kind.
En wij geloven dat we het aankunnen. Als het echt foute boel is geloof ik dat de natuur het zal oplossen doordat het kind t vroeg/overleden geboren zal worden. En als het het de zwangerschap en geboorte overleeft zal ik er naar beste kunnen voor zorgen.
Maar in zo'n erge situatie als Dat topic van michelle77 zitten wij niet, dus het is altijd natuurlijk wat makkelijker praten vanaf de zijlijn.

Wat betreft paardrijden. Ik rij sinds een paar jaar überhaupt niet meer, dus ook niet tijdens zwangerschap. Na je zwangerschap zou ik niet t snel weer gaan rijden. Je bekkenbodem heeft en fikse optater gehad en moet echt herstellen. Wat EGnie hierboven ook schrijft eigenlijk.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:28

Kijk, ieder doet wat ze voor hun het beste acht, de één onderbreekt de andere niet. Ik zou het alleen heel moeilijk hebben als mijn kind gehandicapt zou zijn of zou sterven, terwijl als er echo's waren geweest, ze hadden kunnen ingrijpen waardoor je een gezond, levend kind zou hebben.
Als je die kennis hebt, zou ik een groot schuldgevoel hebben tegenover mijn kind, dat die gehandicapt is doordat ik geen of bijna geen echo's heb laten doen. Maar dat is weer ieder voor zich
Dat is nog een ander argument voor mij, dan het argument dat je kan ingrijpen om de zwangerschap af te breken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:35

Er is nog maar weinig wat je kan ingrijpen hoor als je een kind draagt met een meervoudige handicap. Daar is niks aan te doen tijdens de zwangerschap.

Waar je vooral wat aan kan doen is hartritmestoornissen die ontdekt worden tijdens de zwangerschap.

Verder zijn de mogelijkheden echt zeer beperkt en is het vooral de wetenschap dat er iets aan de hand is, maar verder weet je vrijwel nooit in welke mate en wat dat betekent voor het aankomende leven. Wel kun je er dan natuurlijk voor kiezen dat het iig een medische bevalling wordt en in welk ziekenhuis je wilt gaan bevallen (uiteraard daar waar de kindergeneeskunde op dat punt het beste is) zodat je kindje gelijk op de goede plek is.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:45

Er zijn nog wel meerdere dingen die men kan doen tijdens de zwangerschap, zoals een baby vroeger laten komen als men merkt dat het kind het moeilijk heeft, ik heb het dan ook niet persé over een gehandicapt kind in de buik, ook een gezond kind kan door meerdere factoren het moeilijk krijgen in de buik. En dit kan het beste en accuraatst opgevolgd worden door echo's. Het feit dat het kind goed beweegt, heeft daar niets mee te maken, een baby kan gerust veel bewegen en het toch moeilijk hebben.7

Al zou men tijdens de zwangerschap er nog niets aan kunnen doen, dan weten ze al wat er mis is en alles voorbereiden als het kind eenmaal geboren is direct de juist medische zorgen kan toedienen, genoeg medisch personeel kan voorzien, operatiezaal stand by. Terwijl als men niets weet, dit niet al voorbereid kan worden en er tijd verloren gaat.
Heb al situatie's geweten dat een operatie echt een voorbereiding nodig had, doordat ze dit door echo's als wisten, kon het kind direct geopereerd worden en had het alle kansen, anders ging er kostbare tijd verloren.

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:39

Ik was al benieuwd hoe mensen dat hier zouden doen met rijden.
Discussie is namelijk thuis al los gebarsten :+

Ik heb er 1 met pensioen maar 1 bijrijpaard een jong paard.
Maar we zijn er nu wel uit dat ik daar niet op moet gaan rijden.
Alleen begon mijn schoonmoeder al over de stal werkzaamheden.
Een stal uitmesten kan je toch wel gewoon doen?
Of zijn dat soort dingen al te zwaar?

Waar ik bv meer meezit is dat mijn schoonmoeder rookt dat ik bij haar thuis moet zitten als we op visite gaan en ik in de rook zit.
Vooral als zij ook nog visite heeft.
Of is dit allemaal veel te kinderachtig?

We zijn nog niet eens zover en de discussie is er al :D

chanel1985 ik ben er helemaal niet in thuis maar ga je bv ook naar de fysio?
Of moet dit als het lukt echt met rust overgaan?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:44

Binnen roken als ik er bij zit is voor mij een no go.

Stalwerkzaamheden merk je snel genoeg of dat nog gaat. De een gaat fluitend door zijn zwangerschap heen en de ander kan vanaf dag 1 bijna niets meer. Dat is dus echt per persoon afhankelijk. Ik houd aan dat iets best ongemakkelijk of zelfs even pijnlijk mag voelen maar dat ik dan wel goed in de gaten moet houden wat mijn hersteltijd is. Trekt de pijn niet vlot weg of heb ik de volgende dag beduidend meer last dan betekend het dus dat ik het of op een andere manier moet doen of helemaal niet meer. Ik heb dus met 24+ weken gewoon nog onze muren zitten voegen. Minder vierkante meters dan normaal maar dat ging nog prima.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:45

Wat je kan verschilt echt heel erg per persoon. Dat kun je nu nog niet zeggen. Ik zie mensen heerlijk door de zwangerschap heen fietsen en tot het eind doen ze nog van alles. Zelf was ik de eerste 16wkn doodziek en lag continu in het ziekenhuis. Was nog te ziek om tv te kijken. En nu is de misselijkheid wel zo goed als weg, maar kan nog nauwelijks wat.
Dus ik zou gewoon kijken hoe het gaat, en doen wat goed voelt. Je voelt het vanzelf als het niet goed voor je is :)

Ik wil idd ook niet in de rook zitten. Ik ken niet veel mensen die roken in huis, en mensen die dat wel doen vermijd ik gewoon :+ maar daar kwam ik toch al niet vaak.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:52

Wij gaan stoppen met roken. Dit pakje op en dan schluss. Ik wil niet moeten stoppen als ik al zwanger ben. Ik wil, als ik zwanger ben, sowieso niet met mensen hoeven mee te roken maar ik ben volgens mij de enige in mijn vriendengroep die nog rookt. Met familie hetzelfde. Only the lonely :'(

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 14:28

Ladyfee schreef:
Ik was al benieuwd hoe mensen dat hier zouden doen met rijden.
Discussie is namelijk thuis al los gebarsten :+

Ik heb er 1 met pensioen maar 1 bijrijpaard een jong paard.
Maar we zijn er nu wel uit dat ik daar niet op moet gaan rijden.
Alleen begon mijn schoonmoeder al over de stal werkzaamheden.
Een stal uitmesten kan je toch wel gewoon doen?
Of zijn dat soort dingen al te zwaar?

Waar ik bv meer meezit is dat mijn schoonmoeder rookt dat ik bij haar thuis moet zitten als we op visite gaan en ik in de rook zit.
Vooral als zij ook nog visite heeft.
Of is dit allemaal veel te kinderachtig?

We zijn nog niet eens zover en de discussie is er al :D

chanel1985 ik ben er helemaal niet in thuis maar ga je bv ook naar de fysio?
Of moet dit als het lukt echt met rust overgaan?

Ik ben tot 23 weken zwangerschap klachtenvrij geweest. Heb daarna een week in het ziekenhuis gelegen en vervolgens een week rustig aan gedaan. Echter heb ik daarna de draad weer opgepakt en de merrie 4 keer per week intensief gelongeerd tot een dag voor de bevalling. De stallen net zo. Tussendoor ging ik gewoon even zitten en de kruiwagens wat minder vol. Met 36 weken heb ik nog 2 complete vlasstallen leeg getrokken zodat ik zeker wist dat wanneer ik rond om de bevalling niet naar stal zou kunnen de paarden iig droog zouden liggen. Het longeren was Metname de laatste 3 weken erg zwaar. Je staat toch om je as te draaien met je dikke buik.

Na de bevalling heb ik na een week alles weer opgepakt, maar het wisselt echt per persoon.

Als je van voor tot achter uitscheurt heb je natuurlijke hele andere adviezen gekregen.

Wbt het roken van je schoonmoeder; ik zou het persoonlijk mijden. Het gaat tenslotte straks om jou gezondheid en dat van je ongeboren kindje. Als ze wil dat je langs komt kan ze zich aanpassen en anders kom je niet. Heel zwart wit, maar hoe wil ze dat doen als je straks met je kleintje op bezoek zou komen?

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 14:38

Met mesten en sjouwen had ik al vrij snel last van mijn banden, dus ben daar al vroeg mee gestopt. Moet dat nu ook echt niet meer doen.

Wat roken betreft, ga ook niet errgens heen waar gerookt wordt, vind het nu ook extra stinken zelfs. Maar straks als de baby er is ook niet hoor.

Wij zijn gestopt toen we gingen klussen. Nu ruim 3 jaar! En het is zo heerlijk om niet te roken :o

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 18:41

Hier met een week of 1214 gestopt met rijden ivm jongpaard. en nog niet weer gereden ivm ook aanhoudende bekkenklachten ( die pas na de bevalling begonnen zijn). Nu onder behandeling bij het UMCG, en lijkt nu wel verbetering in te zitten.

Qua echo's hebben wij ook alleen de 20 week gedaan en 1 om de zwangerschapsduur vastte stellen ( ivm onverwachte zwangerschap dus). Mijn broer en vrouw hoorden bij de 20week echo dat hun kindje van alles mankeerde ( klompvoet, hartafwijking, 1 nier, en nog wat dingen. Na de geboorte bleek hij wel 1 nier te hebben maar al het andere dus niet. Advies was ook afbreken ( ook na extra onderzoeken). Het blijft toch moeilijk denk ik, en iets heel persoonlijks.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 09:36

Het was me een nachtje, had al van gisterennamiddag hoofdpijn, die alleen maar erger werd. Op den duur had ik zo'n harde hoofdpijn dat ik mijn hoofd tegen de muur wou bonken, pijnsitllers hielpen niet. Op een bepaald moment kon ik niet meer spreken ook al wou ik dat wel. De woorden kwamen er niet meer uit. Dan heeft mijn mijn vriend de ambulance gebeld.
Aangekomen in het ziekenhuis heb ik nog halfuurtje moeten wachten ( langste van mijn leven) voor ik via het infuus zwaardere pijnstillers kreeg.
Zou spanningshoofdpijn zijn, dat niet kunnen spreken is hetzelfde als flauwvallen, door die erge hoofdpijn, neemt die weliswaar alles over en blokkeer je.
Heb nu zwaardere pijnstillers gekregen voor thuis en als het nog is gebeurd moet ik naar de Neuroloog.
Een vriendin van een paar huizen verder heeft voor mijn zoontje gezorgd tot mijn tante er was en die heeft hem mee naar huis genomen zodat ik vannacht ongestoord kon slapen.

Precies wel een teken dat het allemaal te veel aan het worden is, maar wat ik er aan kan doen weet ik niet.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 17:56

Jeetje Chanel, wat heftig! Lijkt me toch niet goed dat je van de spanning zulke hoofdpijnen krijgt. Is het dan wel verstandig om er nu mee door te gaan?

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 22:42

Wat heftig Chanel!! Beterschap!

Begrijp ik hieruit dat ze je ook gewoon naar huis gestuurd hebben of hebben ze je een nachtje ter observatie gehouden?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 23:10

nee, ze hebben mij pijnstillers gegeven via t infuus en dan mocht ik naar huis. Vond het wel raar want ze hebben zelfs nog niet mijn bloeddruk genomen of iets. Is nu wel ook niet het ziekenhuis naar keuze, maar is achter mijn hoek, dus brachten ze me naar daar.

Heb vandaag nog wel altijd hoofdpijn gehad, maar te doen met de pijnstillers die ik heb meegekregen. Maar als het niet betert ga ik wel verder onderzoek naar doen. Mijn vriend is vorig jaar zijn moeder verloren aan een hersentumor, dus die heeft liever dat ik mij laat onderzoeken, ook al zou blijken dat het niets is.

Broer of zus was al on hold gezet door mijn bekken, denk dat het mij allemaal wat te veel geworden is, al 10 maanden ga ik eigenlijk elke dag over mijn grens. Dan nog is horen dat ik mijn job waarschijnlijk niet meer kan uitoefenen en uitstellen of zelfs geen broer of zus voor [naam] doet er ook geen goed aan.

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 08:51

Als ik jou was zou ik maandag toch even langs de huisarts gaan.
En het daar opnieuw uitleggen.
Misschien verder onderzoek en eventueel psychische hulp?

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 15:19

Ik heb besloten onder mijn eigen naam te gaan posten .

Ladyfee is vanaf nu gewoon linnie050