Borstvergroting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 22:52

Binoche schreef:
Hmm, er is mij niet gezegd geweest dat ik niet verzekerd zou zijn. Goed om te weten!

Dat is ook niet zo. Verzekeringen hanteren daar allemaal vrij vage regels voor. Er is geen lijst met 'als x dan y'.

beert

Re: Borstvergroting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 22:57

https://www.ditzo.nl/blog/autorijden-na-operatie

Hier is het uitgelegd. Je mag autorijden, als je geen gevaar meer bent op de weg. Als jij bijvoorbeeld je armen niet goed kunt strekken of pijn hebt bij bewegen, dan zou je een gevaar kunnen zijn.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 08:40

beert schreef:
Informeer eens of de eerste controle niet digitaal kan via Teams of met foto's die je opstuurt. Dat gebeurt ook en is zeker voor die afstand misschien wel makkelijker en sneller. Of er moet echt wat gebeuren wat alleen een arts kan?

Autorijden gaat wel, maar vooral het bochtenwerk als rotondes gebruik je je arm- en borstspieren voor. Ook schakelen dat soort dingen. Dus eigenlijk is een uur snelweg misschien wel Fijner dan een kwartier door de binnenstad.

Oké goed advies! Ik moet pleisters laten verwijderen en hechtingen controleren (ziet er nu goed uit).
Had nog niet aan Teams gedacht zelfs.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 08:46

Iris82 schreef:
Binoche schreef:
Hmm, er is mij niet gezegd geweest dat ik niet verzekerd zou zijn. Goed om te weten!

Dat is ook niet zo. Verzekeringen hanteren daar allemaal vrij vage regels voor. Er is geen lijst met 'als x dan y'.

Oh sorry, mijn chirurg zei dat tegen me. Ik vond wel een beknopt lijstje trouwens maar bv staat er niet bij.

https://www.geld.nl/autoverzekering/ser ... a-operatie

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 09:53

Is wel logisch inderdaad, en dan is één week ook wel een goede richtlijn voor de meeste mensen.

Ik lees hier net de brochure over pre-operatief wassen met isobetadine zeep. Hebben jullie je haar daar ook mee gewassen? Lichaam tot daartoe, maar mijn droog haar zal één klit zijn vrees ik...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 09:54

Heb ik wel gedaan, althans met Hibiscrub, maar alleen operatief deel (decolleté, borsten, oksels)

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 10:14

Ok, oef. In de brochure van het ASZ staat isobetadine zeep, inclusief je haar (is een algemene brochure, niet specifiek voor borstvergroting). Maar dat is knal oranje. In combinatie met een lichtblonde balayage...
Preoperatief gebied geen probleem :-)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 10:47

Hahaha ik heb er beeld bij _O-

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 11:17

Ik ook, dan heb je eindelijk borsten maar durf je niet meer buitenkomen omwille van je haar :o

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 16:04

Tot hiertoe alles goed. Om 1ou geopereerd, om 12u wakker, half uurtje later naar mijn kamer en nu aan 't wachten op de chirurg voor ik naar huis mag. Niet zo erg want zijn lieve verpleegsters en al veel dutjes gedaan. Heb ze wel nog niet kunnen zien want er is nog verband rond...

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 18:41

Binoche schreef:
Tot hiertoe alles goed. Om 1ou geopereerd, om 12u wakker, half uurtje later naar mijn kamer en nu aan 't wachten op de chirurg voor ik naar huis mag. Niet zo erg want zijn lieve verpleegsters en al veel dutjes gedaan. Heb ze wel nog niet kunnen zien want er is nog verband rond...

Fijn dat alles goed gegaan is! Helemaal ontgaan dat je vandaag geopereerd werd anders had ik je nog succes gewenst sorry! Hopelijk gauw naar huis en een fijn herstel!

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:48

loez schreef:
Fijn dat alles goed gegaan is! Helemaal ontgaan dat je vandaag geopereerd werd anders had ik je nog succes gewenst sorry! Hopelijk gauw naar huis en een fijn herstel!

Dank je wel :). Volgens de chirurg is alles heel vlot verlopen en pijn valt heel goed mee (zo goed als geen eigenlijk). Enkel aankleden kon zeker niet alleen en was wel echt pijnlijk door de houding van mijn armen.

Is uiteindelijk "maar" 280cc geworden maar ze lijken heel groot vind ik. Ben eventjes naar de badkamer geweest na het verwijderen van het verband en voor het aandoen van de bh om eens goed te kunnen kijken :). Ook de littekens/wondes zijn er heel netjes uit. Is geplakt in plaats van gehecht.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 21:45

Ik weet niet hoeveel je van te voren had? Ik heb 260 want ik was zo plat als een dubbeltje. Meer ging ook gewoon echt niet of het zou niet mooi worden of mijn vel zou te snel gaan rekken. En heb nu een nette C. Dus dat wil gelukkig niet altijd wat zeggen haha

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:20

Nee idd. Ik had 75 b en qua borstbreedte was de b goed, maar met bh zonder vulling in was dit gewoon te groot. 280 was ook mijn eerste keuze bij het passen maar er was ook een maat groter en kleiner voorzien en ging beslist worden op basis van hoe het eruit zag. Wou een C of maximaal kleine D

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:02

Ben benieuwd! :) voel je je verder vandaag ook nog goed!

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:23

slapen op de rug lukte nog niet. Heb elk half uur op de klok zien passeren, maar heb gisteren ook wel van 9u tot 18u in het ziekenhuis bed gelegen... Mama gevraagd om mij te wassen met washandje vanochtend, maar kreeg het gevoel dat ik ging flauwvallen toen de bh een paar minuten uit was. De mooie tekening mag dus nog eventjes blijven staan :). Als ik mij rustig houd valt de pijn wel heel goed mee. Heb wel het gevoel dat ik veel vocht vasthoud. Jogging broek die normaal vrij los zit zit nu strak aan mijn buik...

Hoelang duurde het bij jullie vooraleer je je zelf terug kon aankleden?

Joanne1987Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:33

Ik deed dat al meteen in de kliniek, heel voorzichtig maar had zo'n spaghetti hempje en deed ik vanaf onderen aan zeg maar. Mijn man hielp wel de eerste dagen als het nodig was, maar probeerde alles wel meteen zelf. Dat vocht had ik ook enorm inderdaad, was veel afgevallen voor de operatie (omdat er in eerste instantie sprake was van ook een lift en ik dan zo veel mogelijk kwijt moest zijn) en leek weer net zo dik als voorheen :=

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:52

Ik had de eerste week ook hulp nodig met aankleden. En het gevoel van flauwvallen is zo herkenbaar haha

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:14

Sterkte Binoche! Sorry, ik had ook je exacte operatiedatum gemist.
Hoe voel je je nu?

Dat vocht is normaal en gaat nog meer toenemen komende dagen. Ik leek 6 maanden zwanger en kon niet met een vinger in mijn buik prikken, keihard van het vocht. Nu begint het te minderen maar ik ben nog steeds puffy.

Aankleden heb ik zelf gedaan maar ik heb ook van alles dat onderlangs aan moet gekocht : jumpsuits, elastische body's en topjes met losse bandjes... (erg charmant nu met die dikke buik maar ja)
Nu zit ik in een kimono, ook fijn.
Maar laat je zeker gewoon zoveel mogelijk helpen! Ik heb geen hulp meer dus ik moet wel, maar de eerste week echt best zo min mogelijk zelf doen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:16

Joanne1987 schreef:
Dat vocht had ik ook enorm inderdaad, was veel afgevallen voor de operatie en leek weer net zo dik als voorheen :=

Herkenbaar. Ik moet /wil over enkele weken strak getraind op vakantie. Ik zie er momenteel uit als een waterbuffel -O-

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:39

Urielle schreef:
Sterkte Binoche! Sorry, ik had ook je exacte operatiedatum gemist.
Hoe voel je je nu?

Dat vocht is normaal en gaat nog meer toenemen komende dagen. Ik leek 6 maanden zwanger en kon niet met een vinger in mijn buik prikken, keihard van het vocht. Nu begint het te minderen maar ik ben nog steeds puffy.

Aankleden heb ik zelf gedaan maar ik heb ook van alles dat onderlangs aan moet gekocht : jumpsuits, elastische body's en topjes met losse bandjes... (erg charmant nu met die dikke buik maar ja)
Nu zit ik in een kimono, ook fijn.
Maar laat je zeker gewoon zoveel mogelijk helpen! Ik heb geen hulp meer dus ik moet wel, maar de eerste week echt best zo min mogelijk zelf doen.

De pijn aan mijn borsten valt enorm mee, behalve de bewegingen bij het aankleden dus. Misschien maar best, anders had ik hier waarschijnlijk al mijn volledige kleerkast gepast. Pijnlijke ribben ook maar had het mij veel erger voorgesteld.

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:44

Urielle schreef:
Joanne1987 schreef:
Dat vocht had ik ook enorm inderdaad, was veel afgevallen voor de operatie en leek weer net zo dik als voorheen :=

Herkenbaar. Ik moet /wil over enkele weken strak getraind op vakantie. Ik zie er momenteel uit als een waterbuffel -O-

Ik voel mij ook gigantisch nu... Blij dat ik niet alleen ben. Komt wel goed tegen jouw vakantie waarschijnlijk :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:24

Hoe gaat het nu Binoche?

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 15:06

Urielle schreef:
Hoe gaat het nu Binoche?

Heel goed eigenlijk, nauwelijks pijn maar wel wat spierpijn in mijn armen nu. Borsten zijn wel heel strak en gezwollen, en voelen nog verdoofd aan. k Vind ze nu al mooi, maar ben heel benieuwd hoe ze eruit gaan zien als alles wat minder gezwollen is en ze wat zachter zijn :) . Ook redelijk goed kunnen slapen.

Hoe gaat het met jou ondertussen? Merk je al veel verschil sinds na de operatie?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:24

Doof gevoel in de borsten kan ook een tijdje duren :) fijn dat je je verder goed voelt! En jij urielle?