Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 23:51

Heeft ze nog meer programma's die ongeveer een halfuur duren? Dit lukt namelijk nog prima in te plannen, maar ik ben niet van plan eigenlijk veel eerder op te staan op bijvoorbeeld een donderdag. :=

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 23:52

Meiden met kniepijn: buigen jullie niet met de knie over je tenen heen? Dan worden je banden te zwaar belast. Beter wat verder met de derrière naar achteren.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 23:53

Ik ga eerst maar eens proberen deze 30 dagen vol te maken voordat ik me bezig ga houden met een volgend programma.

Vandaag dag 1 level 2 gedaan. Begon heel leuk maar waarom constant die plank position? Zonder te bewegen gaat dat al niet laat staan dat ik ook nog eens mn benen kan bewegen. Ik zak zo door mn schouders. Baal er best van want ik kan dus gewoon een deel van de oefeningen niet mee doen. Morgen maar weer een poging.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 23:55

Raponsje schreef:
phormicola schreef:

Wat een ontzettend commercieel dieet.
Subway - repen van een bepaald merk etc.

Zou helemaal gek worden als ik daar op zou moeten leven.

Juist! Ik vind het recept van de black bean chili wel erg fijn :)

Oh er zitten zeker lekkere ideeen tussen.
Maar ik kan echt 100 dingen bedenken die ik persoonlijk lekkerder vind en net zo gezond / calorie arm zijn.

Kom maar op :D

Vooral makkelijke recepten met de 'standaard' dingetjes die je in huis hebt zeg maar zijn erg welkom :D

Joyce_

Ik wil hierna ook wel verder met een nieuw programma! Maar ook een van max 30 minuten, voor meer heb ik geen tijd en geen motivatie haha..

Pff net klaar met paardrijden, was een work out op zich! Baal nu wel een beetje dat ik nog moet shredden, 'midden in de nacht', maar heb er wel weer zin in! Kuiten doen alleen massive veel pijn, dus hoop dat ik dag 3 overleef :D

Linni_

Ik vind die plank-posities ook niet fijn, kan het qua kracht wel volhouden maar krijg echt mega zere handen en polsen ervan..

gea_thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 23:57

Bedankt voor de tips!
Misschien moet ik dan inderdaad maar gewoon heel hard tegen Jillian gaan schreeuwen als ik ff niet meer kan!
En, misschien moet ik gewoon iets minder perfectionistisch zijn en genoegen nemen met sommige dingen ff rustig aan doen, ipv meteen opgeven. Beter de oefening afmaken op een lager niveau dan afhaken natuurlijk!
Thanks, ga morgen weer vol goede moed bezig! :)

Raponsje

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels) Part 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 00:00

Ik zal morgen even wat makkelijke recepten bedenken.
Ik ga nu film kijken en dan lekker naar bed.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 00:01

Puchje schreef:
Meiden met kniepijn: buigen jullie niet met de knie over je tenen heen? Dan worden je banden te zwaar belast. Beter wat verder met de derrière naar achteren.

Daar let ik juist extra op
Omdat dat ook in filmpje 2 of 3x wordt gezegd

Dus ik weet zeker dat ik dat niet doe :o

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 00:28

Puchje schreef:

Nope, daar let ik heel erg goed op, ik voer de squats en lunges goed uit. Mijn knie ging pijn doen na het stretchen, dat moet ik gewoon niet te fanatiek doen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 00:56

Ik kreeg na een paar dagen wat last van mijn knieën en heupen, maar dat is ondertussen weggezakt. Alleen mijn rechterenkel (loop teveel op de buitenkant) en linkerheup (mist al sinds jaar en dag wat soepelheid) blijven gevoelig. En nu komt mijn rechter schouder ook weer om de hoek kijken, dat is ook al langer een gevoelige plek. Mij knieën voel ik nauwelijks meer terwijl rechts toch ook al langer wat pijnlijk was en links nadat ik die afgelopen voorjaar verdraaid heb gehad ook niet meer zo lief is tegenwoordig.

Ik ga hierna wsl no more troubleshooter zones doen. Six week six pack is ook nog een optie. Helaas heb ik even geen ruimte om de DVDs aan te schaffen dus moet ik het doen met wat online te vinden is.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 00:56

Nou dames, jullie hebben ook mij over de streep. Met bokt als voorbeeld en tegelijk stok achter de deur durf ik het wel aan om ook deze workout te doen.

Afvallen hoeft niet zo zeer (geen idee hoe zwaar ik ben, al jaren neit meer gewogen maar ik pas nog in mn kleren dus het zal wel goed zijn) alleen wil ik graag wat meer spieren en wat kracht opbouwen na een periode van lusteloosheid en verpapping. De kleding past nog wel, maar k merk goed dat mn spieren zijn verschwunden en de blobbyness ervoor terug is gekomen.

Jullie verhalen motiveren me zeer en heb vanavond eens level 1 een stukje gekeken en foto's gemaakt van de staat van zijn op dit moment.

net stevig getafeld (slecht he -O- ) dus dat gaat m niet worden, maar morgen gaat het roer om!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 01:01

Lekker silverstorm, goed plan! :j Succes morgen!

Ik heb nu net dag 3 achter de rug. *\o/* Ik vind het echt leuk, haha! Heb altijd echt een hekel aan sporten gehad, er is ook eigenlijk niks wat ik kan; balsporten ben ik te onhandig voor, fitness heb ik de motivatie niet voor (stofzuigen, leren, werken, ik bedenk vanalles om er toch onderuit te komen :D ), dansen loop ik op een gegeven moment tegen mijn eigen mogelijkheden aan (ik ben gewoon een beetje een plank) en yoga kreeg ik het gigantisch benauwd van in plaats van dat ik er rustiger en gebalanceerder van werd.. :')

Daarom is het des te leuker dat dit wél lukt! Dat ik na 20 minuten nog met een glimlach meedoe met Nathalie (dat is de 'moeilijke' toch?) en nog even doorga met die laatste crunches, alsof het niks is ("aaaoeerfh! ppfrrr! grrrr!" :') ). En leuke is dat ik nu de derde keer al met stretchen gewoon bij mn tenen kan, terwijl ik de eerste dag tot halverwege mn scheenbeen kwam. Ik word soepel!!

Merk alleen wel dat er een griepje aan zit te komen, hele dag al rillerig enzo, hopelijk blijft het even uit, ik wil doorrr!

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 01:12

Ik heb dat ook Dorus, ook even geen dvd's maar gewoon wat bij elkaar zoeken via youtube hierna :))
Of ik ga weer terug naar level 2 en dan weer 1 en dan weer 3, beetje wisselen
(Mocht ik deze maand helemaal vol houden) :))

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 01:33

Alle doorzetters goed bezig, vooral als je geen zin hebt dan is het nadien extra lekker. +:)+

NeverGiveUp schreef:
Je faalt als je nu op houd... Toch?

Taille en navel?? Taille is smalste gedeelte toch, dat ís toch bij je navel?

Uhh nou nee, bij mij niet :P

Ik heb vanmiddag in record tijd geshred en gedoucht en ben daarna bij een vriendin gaan eten, wel leuk zij en haar vriendin zeiden allebei spontaan dat ik er smaller uitzag. Merk in kilo's nog geen verschil, maar ben benieuwd naar mijn maten (wat ik van mijzelf pas na dag 10 mag meten) en het is echt super motiverend. :):)

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 01:48

Mega SOG.. en ik heb echt een baal bui.
Dus ik ga gewoon nog een poging doen om te shredden, alleen gaan m'n armen nu al dood.
Alles is moe.

Maar goed, kan ik misschien wel goed slapen straks. En voel ik me minder schuldig over dat extra kaasbroodje.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 02:09

Depende schreef:
Alle doorzetters goed bezig, vooral als je geen zin hebt dan is het nadien extra lekker. +:)+

NeverGiveUp schreef:
Je faalt als je nu op houd... Toch?

Taille en navel?? Taille is smalste gedeelte toch, dat ís toch bij je navel?

Uhh nou nee, bij mij niet :P

Ik heb vanmiddag in record tijd geshred en gedoucht en ben daarna bij een vriendin gaan eten, wel leuk zij en haar vriendin zeiden allebei spontaan dat ik er smaller uitzag. Merk in kilo's nog geen verschil, maar ben benieuwd naar mijn maten (wat ik van mijzelf pas na dag 10 mag meten) en het is echt super motiverend. :):)

Je hebt gelijk :')

Heb het nog even nagemeten.

Succes bzoem!

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 02:49

I did it!

En ik ga morgenavond (zaterdag he) gewoon nog een keer level 1 doen.
Ik krijg die push ups ala nathalie nog niet volgehouden en ook de side lunges gaan nog niet ver genoeg naar mijn zin, ik word steeds afgeleid door die verschrikkelijke schoulder raises.
Die laatste houd ik wel vol, maar de push ups.. Ik krijg er zo'n naar gevoel van als ik m'n schouders/armen zo voel trillen en m'n gewicht leunt er op. Ik raak soort van in paniek en wil er het liefst zo hard mogelijk van weg rennen, waarop ik nu op de helft omschakel naar Anita.
Morgen ga ik proberen ze toch allemaal op de moeilijke manier te doen.

(Zo heb ik ooit ook besloten na een skivakantie nooit meer te skiën. Ik moest om de haverklap m'n spieren oprekken omdat ze dreigden te verzuren. En aan het eind van elke dag huilend de trap op in het hotel. Met snowboarden heb ik daar geen last van! Muurklimmen doe ik ook niet graag, hoewel je met je benen zou moeten klimmen raak ik dus in paniek als ik aan mijn armen hang en mij dan op moet trekken.)

En nu ff snel in bad (met vooruit een studieboek) en daarna lekker slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 02:50

Ik weet nog niet wat ik hierna ga doen, misschien nog een programma van Jillian maar het kan ook zijn dat mijn fysio een programma voor mij in elkaar gaat zetten :P.

Eef, ik zou ook wel willen, denk alleen dat ik ruzie krijg met m'n ouders _O-

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 02:54

Rijd je toch ff hierheen? :P

Ik baal steeds meer dat ik ook geen foto's heb, maar volgens mij zie ik het wel iets aan mezelf.
Mijn ultieme doel is een broek weer aan kunnen waar ik eigenlijk 5 kilo lichter voor moet zijn. (Nadeel is dat de rest dan dus te groot wordt?)
Eigenlijk ben jij mijn meetlat Dees, jij weet soort van hoe ik er uit zag van te voren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 02:59

Als dat kan _O-

Volgende week samen shredden _O-

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 08:20

't Is toch wel vroeg voor een zaterdagochtend. :O En dan ben ik ook nog op de gevreesde dag 13... :') :))

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 08:57

Zeg dat wel :O en het was koud hierbeneden :brr: , maar we hebben het overleefd! En het ging makkelijker dan dag 11 en 12 *\o/*
Ik heb het nog steeds echt zwaar met die plankposities, maar die doe ik nu op een handdoek waardoor mijn voeten niet wegglijden. De handdoek glijd wel als een gek alle kanten op, maar mijn handen en voeten kunnen tov elkaar niet meer uit elkaar glijden. Ik denk niet dat ik de oefeningen a la Nathalie zo kan doen, maar daar kom ik wsl voor het eind van lvl 2 toch niet terecht.

Nu ff uitpuffen en uitzweten en mijn ontbijt naar binnen werken, vlug in de douche en dan eens kijken of we voor mijn man een nieuwe Kever kunnen vinden. Toch wel zielig dat ik twee auto's heb en hij geen.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 09:51

Hahah Dorus, dat is inderdaad wel sneu voor je vent zeg.

Vandaag ook voor mij gevreesde dag 13. Maar ik heb lekker geslapen vannacht en voel me fit, dus we zullen straks zien hoe t gaat! Eerst even een ontbijtje eten en laten zakken natuurlijk.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 09:53

Morning! Ik ga eerst met dochterlief naar een kinderfeestje en dan om een uur of 3 shredden!

@Raponsje: ken jij No more trouble zones? Is dat 1 training (bestaande uit 7 onderdelen) die je moet blijven herhalen? Ik heb nl geleerd van mijn pt dat je spieren een soort van gewend zijn aan een bepaakde oefening na een keer of 12. Daarom gaf hij me ook elke 3 maanden echt een heel ander trainigsschema mee. Ik weet niet of het gewoon een slimme manier van hem was om mij terug te laten komen, maar het klonk wel aannemelijk.