Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 09:23

Omdat ik op het moment veel tijd nodig heb voor leren en het inleveren van projecten. Dat doe ik vooral 's avonds en als ik dan ook nog ga shredden sta ik tijdens de shred alleen maar te denken 'oh ik moet eigenlijk ook nog even.....'

Kan dat niet loslaten.

Dus eerst even dat regelen en dan kan ik daarna weer vol goede moed gaan shredden :)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 09:42

Vrijdag heb ik mijn laatste examen. Begin daarna denk ik ook met shredden.
Gaan jullie eigenlijk naast het hardlopen ook nog naar de sportschool?

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 09:54

Shredden :? Ik ken het hele woord niet, misschien erg blond maatr wat is dat???

Nou, het is vandaag niet mijn dag. Voor het eerst de training afgebroken, ik werd echt kotsmisselijk tijdens de eerste minuten van de training en had onwijs last van de wind, kreeg geen juist ritme en was nu 3 minunten al out %)
Morgenavond of anders vrijdag een nieuwe poging...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:00

Balen Caro!

Ik wilde vanmorgen lopen maar we hadden gisteren een teamuitje en ik ben een beetje hard gegaan met de wijn. Geloof dat het nu eindelijk uit m'n systeem is :=

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:15

Ha ha, goed excuus Lente :D !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:16

Wel he? :') Mijn mams smste me dat hardlopen goed is om de kater te bestrijden. Ik smste terug dat hardlopen in deze staat struikelen tot gevolg zou hebben :')

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:18

Als je linksonder bij de zoekfunctie shred of shredden invoert kom je het wel tegen Caro, we hebben het daar al vaker over gehad. :)

Nee, ik ga niet naar de sportschool, nog nooit gedaan ook.
Ik doe elke ochtend een workout, rijd mijn paard zo'n 5 keer per week en normaal gesproken loop ik 3-4 keer per week minimaal 10 km. Dat vind ik wel genoeg, naast alle beweging die ik door het werk in en om het huis ook nog krijg. :)

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:35

Had al gegoogeld op shredden Karin maar werd daar niet wijser van. Inderdaad, het topic van Jillian heb ik al eerder gezien omdat ik zelf een combi probeer te vinden van hardlopen met work-outs op mijn hele lijf sterker te maken. Wist ik veel dat dat shredden is :+ .
Struikelen geeft risico's op blessures Lente :D
Zo, douchen en aan het werk, vanavond een lezing verzorgen dus het wordt een latertje. Fijne dag allemaal :wave:

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:48

Ik ga normaal gesproken ook niet naar de sportschool. Nu even tijdelijk wel omdat ik in een krachttrainingsprogramma zit van de fysio. Maar ik vind het geen prettige combi. :n Op de dagen dat ik fysio heb kan ik niet (hard)lopen, dat is teveel van het goede. Het lopen is bovendien door de krachttraining ook terug gezet naar 2x per week, terwijl ik liever 3x zou gaan op de dagen dat het mij uitkomt. Ik rij ook nog, maar op het moment niet zo veel. Misschien wel weer als het weer weer iets betert.

@sylvia: mijn warmingup bestaat uit flink doorlopen, knieheffen, hakken-billen, armen zwaaien, romp draaien en na even gelopen te hebben nog een keer huppelen, knieheffen en hakken-billen. Een deel van de warming up doe ik gewoon thuis, dan ga ik op pad, loop in flink tempo de dijk op en doe de rest dus met muziek op buiten. Mijn cooling doen bestaat uit uitlopen/wandelen, en daarna thuis wat rekken en strekken. That's it. Ik ken een heel aantal lopers die helemaal niets aan warming up of cooling down doen. Persoonlijk denk ik dat het beter is om het wel te doen.

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:52

En ik heb mezelf overtroffen vanochtend!! *\o/*
Ik zag zo op tegen les 9 van Evy (5minuten hardlopen achter elkaar) maar heb het toch ff gedaan en volgehouden. In eerste instantie dacht ik dat het 1 x 4 minuten en 1 x 5 minuten was , maar niets bleek minder waar..2 x 4 minuten en 1 x 5 minuten!! ben zo blij *\o/*

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:53

Zie je nou wel ;)!!!!!!

Topper hoor! Op naar les 10 dus!
Laatst bijgewerkt door Danseresje op 03-04-13 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:53

Goed gedaan!!

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:58

Thanx!! had niet gedacht dat ik het vol zou houden!! idd op naar les 10, vrijdag!

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:02

Go Natascha!! Je kan het! *\o/* Evy 2006 versie?

Ik heb vandaag les 11 gelopen van Evy 2011 (3-4-4-3-3). Ik had serieus tegenwind van alle kanten -O- Ik ben zelfs dezelfde weg terug gegaan als heen, maar toen was wind gewoon gedraaid :') Bijna constant buiten adem geweest, heb echt als een debiel lopen adem halen :+
Helaas mijn afstand van vorige les niet kunnen behalen daardoor en ik ging ook iets langzamer (logisch :))). Maar toch weer 4,17km en een voldaan gevoel :j

Ik zou het shredden ook zo graag willen doen, maar ik vrees voor spierpijn en met spierpijn mag je van Evy weer niet lopen -O- En hardlopen opbouwen vind ik iets belangrijker op dit moment.

Ik heb nog aan je comment gedacht Lente, omdat ik bijna omviel.. (Dat een kater tot struikelen zou leiden tijdens het hardlopen :Y) ). Bij mij was er alleen maar een scheve stoeptegel voor nodig en Evy die op de achtergrond zei; voor je uit blijven kijken, niet naar de grond!

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:06

Haha droomster, die stoeptegel..niet zeer gedaan?
Ja ik loop Evy 2006.

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:15

Nee, ben ook net niet gevallen. :Y) Maar was wel ff een enorme misstap :7 . En alleen maar omdat Evy een paar minuten daarvoor zei; niet naar de grond kijken. Dus ik luisterde braaf, misschien moet ik af en toe toch maar even naar beneden kijken

Gelukkig verders geen last van gehad, maar mijn voet stond echt in een onnatuurlijke houding :=

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:19

Oohh gelukkig niet gevallen..
Ik kijk ook altijd naar de grond maar dan vooral omdatie niet vlak is :-( op het asfalt kijk ik wel vooruit en dan bedenk ik me "jeetje nog zoo ver"

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:38

natascha44 schreef:
Ik kijk ook altijd naar de grond maar dan vooral omdatie niet vlak is :-( op het asfalt kijk ik wel vooruit en dan bedenk ik me "jeetje nog zoo ver"

Moet je toch in het donker gaan lopen :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:08

Ik kan me even niet tot hardlopen aan zetten -O- Druk met school, moe, last van m'n bovenbeen... Mag gewoon hardlopen van de fysio, want als ik eenmaal 5 minuten loop is het ook weer weg maar toch -O- -O- Denk dat ik zo toch maar gewoon even ga, het is wel lekker weer ervoor opzich.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:16

Hier staat een harde, koude wind. :brr:
Vandaag vind ik het niet erg dat ik even niet kan...

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:26

Ik heb vanmorgen 5 km gedaan in t zonnetje maar inderdaad met een pittig windje!
Wel mooi constant gelopen op 8 km/u :-)

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:41

Yucca schreef:
natascha44 schreef:

Moet je toch in het donker gaan lopen :')

Een pet wil ook helpen, gewoon klep goed laag doen . Zie je ook niet hoever je nog moet

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 14:42

Hier waait het ook erg hard. De wind samen met het feit dat ik morgen twee toetsen heb en mijn huis choas is sla ik vandaag over.

Pfff nu ga ik toch twijfelen of ik ga shredden.... Elke dag en dan ook nog hardlopen :')

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:03

Droomster schreef:
Bijna constant buiten adem geweest, heb echt als een debiel lopen adem halen :+
Helaas mijn afstand van vorige les niet kunnen behalen daardoor en ik ging ook iets langzamer (logisch :))).

Ik denk dat je toch serieus te hard loopt als je steeds zo buiten adem bent. Probeer de volgende keer eens een tandje langzamer, zodat je niet zo achter je adem komt. Het gaat nu nog niet om de afstand die je loopt, je moet conditie opbouwen.

Eigenlijk is de 'regel' qua tempo dat je een gesprek moet kunnen blijven voeren. Als je dan toch graag harder wil lopen doe dat dan bijv. alleen de laatste interval.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:08

Hier waaide het ook weer zo hard, dus toch maar weer besloten om naar het bos te rijden en daar een rondje te doen. Vandaag 5 km aan een stuk kunnen lopen. Ga dus nu maar eens een schema opzoeken wat een vervolg daarop is. Het gaat nog niet hard, maar dat komt dan wel.