Wordt ik nu weer verkeerd begrepen?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Piloetje schreef:Ja, het klinkt misschien heel cru, maar ik heb zelf toen ik net de diagnose had een enorme uitbrander gehad van een vriendin. Die vriendin die is er 100 % van overtuigt dat ik ADHD heb,ze wist het eerder dan ik, maar toch.
Ik zei om een gegeven moment dat ik iets zo moeilijk vond, en legde dat uit naar uitleg van ADHD symptomen. Toen zei ze : " OMG! Alles komt ineens omdat je ADHD hebt! Vroeger kon je het wel, en nu kun je ineens alles terug vertalen naar je ADHD? Komop zeg, je gaat je echt vormen naar je diagnose nu. Stel je niet zo aan!"
Ik, met mijn onvermogen om met welke kritiek dan ook om te gaan was natuurlijk zwaar pissig. Maar na een klein herstel moment moest ik haar toch wel gelijk geven. Natuurlijk heb ik het met sommige dingen best moeilijk. Maar je kunt heel veel dingen ineens als onmogelijk of moeilijk gaan zien, die je voor de diagnose toch redelijk onder de knie had.
Dat is een beetje hetzelfde dat heel veel mensen symptomen herkennen en dan spontaan gaan bedenken dat ze ook wel eens ADHD zouden kunnen hebben.
Diagnose ADHD... Getekend voor het leven... Ik was aardig de weg kwijt ten tijde van de diagnose, ook omdat ik een burnout had en helemaal koekwaus op de bank zat thuis. Maar ik wordt steeds meer mezelf, en heb steeds minder "last" van mijn ADHD. Wat dus niet betekend dat mijn symptomen minder zijn. Ze zijn er nog steeds. Maar het is niet meer van: "oliebol, zie je nou wel? Ik kan dit niet!" Maar eerder van " doos! Let nou eens op!" Zonder mezelf te haten.
En dat wordt steeds makkelijker. Misschien is dat een natuurlijk verloop.
milo schreef:Haha ja dat vond ik ook, super mooi metaforisch
ADHD heeft heel veel voordelen! Ik krijg heel veel voor elkaar omdat ik een open en vrolijke uitstraling heb. Ik val altijd op in een menigte met mijn energie. Dat heb ij liever dan dat ik 'normaal' zou zijn, dodelijk saai :p En ik in geniete van heel kleine dingen (en dan totaal afgeleid zijn, haha), of is dat gewoon karaktereigenschap?
martinique schreef:@Kim, ja momenteel droom ik ontzettend veel.. Droom sommige dingen ook meerdere keren en tis allemaal even raar! Soms weet ik de volgende dag niet eens meer wat nou echt is en wat een droom was haha.
En cool van je cijfers! En ik zal voor je duimen, wat voor paard is het?
LBLGypsyCobs schreef:Ik droomde als kind ook vaak dat ik kon vliegen, inderdaad ook echt dat gevoel erbij.
Ik sprong toen ook regelmatig wapperend met mijn armen van de eettafel.
Ik ben daar mee gestopt toen de vloerbedekking er uit ging en er plavuizen kwamen...