In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sarcasm

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 23:01

Hoe is jullie kerst geweest?

Heeft iemand van jullie met een angststoornis oid ooit een verband gezocht met de pil?

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 23:05

Sarcasm schreef:

Heeft iemand van jullie met een angststoornis oid ooit een verband gezocht met de pil?

Ik kom even binnen vallen maar ik heb inderdaad wel eens een verband gezocht met de pil. Ik heb al best een poos ontzettende angsten om te overlijden. Ik ben gestopt met de pil maar de angsten zijn helaas nog niet helemaal weg. Wel merk ik dat mijn stemmingswisselingen vele malen minder zijn geworden en mijn angsten minder heftig. Mijn psycholoogbezoeken heb ik een poos terug beëindigd omdat ik dacht dat ik er van af was, maar helaas betrap ik mezelf er weer steeds vaker op dat ik angstig ben. Ik twijfel nu om weer opnieuw naar de psycholoog te gaan.. Ik weet niet of dit een besloten topic is, maar anders zou ik graag mee praten en zou ik het fijn vinden herkenning te vinden in anderen.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 23:07

Mijn kerst was wel gezellig. Drukke dagen, dat wel.

Bunga: Je bent welkom hoor!

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 23:12

Bunga schreef:
Sarcasm schreef:

Ik kom even binnen vallen maar ik heb inderdaad wel eens een verband gezocht met de pil. Ik heb al best een poos ontzettende angsten om te overlijden. Ik ben gestopt met de pil maar de angsten zijn helaas nog niet helemaal weg. Wel merk ik dat mijn stemmingswisselingen vele malen minder zijn geworden en mijn angsten minder heftig. Mijn psycholoogbezoeken heb ik een poos terug beëindigd omdat ik dacht dat ik er van af was, maar helaas betrap ik mezelf er weer steeds vaker op dat ik angstig ben. Ik twijfel nu om weer opnieuw naar de psycholoog te gaan.. Ik weet niet of dit een besloten topic is, maar anders zou ik graag mee praten en zou ik het fijn vinden herkenning te vinden in anderen.

Ik heb dezelfde angst als jou en het gekke is dat ik al een jaar of 6 aan de pil ben en er ook al ongeveer zo lang last van heb. Alleen nooit in zo'n erge mate als nu.

Echter ben ik vorige maand gestopt met de pil, maar werd toen weer zo pijnlijk ongesteld (dit was de reden dat ik begon met de pil) dat ik weer begonnen was. Heel de maand heb ik maar in lichte mate last gehad van mijn angst. En ben ik vorige week weer begonnen en kwam alles weer heel erg terug!

Nu ben ik dus weer 3 dagen gestopt en heb ik haast nergens last van.
Het klinkt heel raar, maar ik zie echt een verband..

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 15:53

Zou je niet over kunnen gaan op een andere pil?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:03

Mag ik even klagen? Ik heb het zo gehad vandaag.... Eerst kom ik in een kattengevecht terecht waardoor ik naar de HAP moest voor te hechten, een kuur en een tetanusshot. Ik lig open op mijn hoofd en oorlel ligt open, doet best wel veel pijn. Vervolgens breekt mijn hele kies bijna af en zit ik nu met een gat in mijn kies... Paardje van een instructrice bij mij op stal is overleden aan een koliekaanval en de cavia van een FB vriendin is ook overleden...

HEEFT IEMAND VOOR DE KOMENDE WEKEN EEN HELE GROTE STEEN WAAR IK ONDER KAN KRUIPEN????

Sorry maar het moest er even uit, hoop dat ik vannacht een beetje slaap, ben goed geschrokken van het hele gebeuren...

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 00:06

Hè dat is vervelend allemaal Purny! Ik hoop dat het morgen beter gaat :(:)

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 16:25

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 16:27

Allemaal een goed 2014!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:18

Goed nieuwjaar iedereen!
Kreeg vorige week weer ineens bindingsangst gevoel . Heb ik al lang niet gehad. Gelukkig kon ik er Dit keer prima mee omgaan en toen het over was kwam mijn liefde voor mijn vriend weer dubbel en dwars terug :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:27

Goed jaar iedereen! Dat we elkaar maar veel mogen steunen, een schopje onder de billen mogen geven als we het niet meer zien zitten en ga zo maar door!
Dat is fijn Joolien! :D

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 01:25

Een heel gelukkig nieuwjaar iedereen! :)
Ik hoop op een jaar met niet te veel onzekerheden en angst, en vooral in goede gezondheid :j

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:22

Een beetje laat, maar ik wens iedereen een gelukkig 2014! :)
Hoe gaat het met jullie?
Met mij gaat het op dit moment wisselend, de ene dag kan het goed gaan en
de andere dag ineens niet meer.

als ik het moeilijk heb luister ik naar dit nummer, vind hem zo mooi. <3

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 13:13

Hier gaat het niet zo goed. Ik ben bang om weer naar school te gaan. Ik had juist het gevoel dat ik op de juiste weg was, in de 'gezonde' wereld met school en stage en vriendinnen, maar door die opname en mijn gevoel van nu heb ik het idee dat ik weer in de 'zieke' wereld ben beland, waar school niet in past.. Zie er dus behoorlijk tegen op en weet nog niet of ik wel ga...

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:17

Jorine kun je daar niet met iemand over praten? Is er geen psychologe die je daarmee kan helpen?

Hier gaat het redelijk. Gisteren verjaardag van zoontje en dan merk ik wel dat ik na een paar uurtjes heel onrustig ga worden.

Als het goed is gaat mijn EFT therapeute met mijn psychologe praten. Ben echt benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:35

Mag ik me hier ook melden :o ? Nee? Ik doe het toch haha.
Momenteel loop ik weer bij een psycholoog -helaas voor de tweede keer- i.v.m. een paniekstoornis met agorafobie. Ik heb het echt al jaren, maar nooit echt begrepen wat er nou aan de hand was. Vorig jaar in maart eindelijk eens naar de dokter gegaan en die heeft me doorverwezen naar een psycholoog. Daar kon ik in april terecht, en daar heb ik tot augustus gezeten. Was vooral veel praten en dat leek wel te helpen. Enfin, ging een tijdje goed (of ja, beter), maar helaas tijdens mijn vorige tentamenweek een gigantische paniekaanval gehad die ik nog steeds niet ben vergeten, waardoor ik besloten heb om weer terug naar de psycholoog te gaan. Deze komt weer met hele andere dingen (met name ademhalingsoefeningen) dus ik ben benieuwd. Het zou in ieder geval fijn zijn als ik eindelijk eens naar buiten kan gaan zonder bang te zijn dat ik weer compleet in paniek raak om niks :) Ik probeer het weggaan niet te vermijden (moet immers naar school, paard etc.) maar het gaat echt nooit van harte.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:02

@ Miranda: Na mijn opname hadden al mijn hulpverleners 2/3 weken vakantie (super timing) dus ik heb nog met niemand kunnen praten.. Wel enorm behoefte aan. Morgenochtend spreek ik gelukkig eerst mijn psychiater en daarna mijn begeleidster thuis, ik hoop dan even mijn hart te kunnen luchten..
Ik herken wel wat je schrijft over die onrust, dat heb ik ook altijd met dat soort dingen. Maar ook met gewone gezellige afspraken met vriendinnen..
@ Bizzybijtje: Welkom! Ik hoop dat je er deze keer goed uit komt. Vervelend dat je zulke angsten ervaart.

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:04

Mag ik mij ook melden?
Ik loop nu bij een psycholoog vanwege enorme onzekerheid over mezelf. Ben over alles onzeker, voel me nooit goed genoeg en voel me de laatste tijd steeds slechter. Helaas heb ik het gevoel dat de gesprekken bij de psycholoog niet echt helpen. Ik weet dat ik anders moet gaan denken, maar ook daadwerkelijk anders denken lukt me niet.
Zit er nu helemaal doorheen en zit er dan ook aan te denken misschien toch maar te vragen voor een antidepressiva.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:50

Welkom Yellowbird. Jammer dat de gesprekken niet lijken te helpen! Wie weet gaat AD je een steuntje in de rug geven..

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:22

Welkom Yellowbird en Bizzybijtje.
Yellowbird is ken dat gevoel. Jij zit ergens mee, denkt op een manier maar dan word er van je verdacht dat je toch anders moet gaan denken. Ik hoop dat de psycholoog je daarbij kan helpen. Leeg ook uit hoe jij denkt.
Bizzybijtje knap van je om toch weer hulp te gaan zoeken. Lijkt me vervelend om dingen nu niet te kunnen doen omdat je bang bent in paniek te raken. Hoop voor je dat de oefeningen gaan helpen.

Nu de vakantie voorbij is, man weer werkt en kind naar school gaat, ben ik niet goed begonnen. Ben vanochtend weer terug gegaan naar bed, heb nergens zin in. Heb me inmiddels wel aangekleed en de boodschappen gedaan maar ga het liefst slapen....

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:58

yellow en bizzybijtje welkom

ik heb donderdag weer gesprek met haar en dan gaa we de map daar lezen van afgelopen jaar

en ik moet er meer over gaan praten mijn gevoelens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:44

Welkom nieuwelingen :) yb ik denk dat het wel fijn is om het uit ge spreken. Dan kun je er tenminste wat mee. En aders denken gaat idd niet zomaar, dat heeft heel veel geduld nodig, zo niet maanden. Ik heb er na 11 maanden intensieve therapie nog steeds moeite mee.

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 02:34

Naar mujn idee wordt er alleen maar gezegd wat ik al weet. Ik weet dat ik mezelf te kort doe. Ik weet dat ik positiever moet gaan denken. En dan kan je me de opdracht geven om mezelf iedere dag een compliment te geven, maar ik kan er simpelweg geen bedenken. En dan kan je me een maand later de opdracht geven om op te schrijven waar ik trots op ben, maar dat is precies hetzelfde en kan ik dus weer niets bedenken. Meer dan dat krijg ik niet mee behalve de wijze woorden: het glas is halfvol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 09:10

Dat is balen? Heb je dat ook aangegeven?

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:56

Toen ik de opdracht van de complimenten kreeg ging ik me er echt slecht door voelen. Omdat ik het moest doen maar niets kon bedenken en dan werd ik weer onzeker en dat slaat dan door naar klote voelen. Dus de keer erop aangegeven dat dat niet werkt en waarom niet. En dan 2 gesprekken later krijg ik dus de opdracht mee om op te schrijven waar ik trots op ben.
Nu zit ik dus al drie weken te tobben omdat ik wel iets op papier wil hebben staan, maar ik krijg er gewoon niets uit. Ik kan alleen maar dingen bedenken die anderen benoemen, maar dan sta ik er zelf weer niet achter.
Ik heb volgende week pas weer een gesprek en ben bang dat ik dan dus weer met lege handen aan kom.
Ik had gewoon verwacht dat je een soort van handvatten mee zou krijgen, tips hoe je met dingen om kan gaan. Maar tegen me zeggen dat ik positiever moet denken en niet moet oordelen, dat helpt niet. Ik ga juist naar de psycholoog omdat ik niet weet hoe ik positief moet denken.
De dingen die de psycholoog me vertelt zijn dingen die mijn vriend me ook kan vertellen. Wat is dan het nut?

(sorry voor de ego-posts)