[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:16

Sorry maar ik kom even wat toffe inspiratie plaatje droppen die ik vond :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Weenck

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:23

Ik had het net eigenlijk ook al gevraagd :P maar kan je paarse verf van directions mengen met conditioner om een pastelkleur te krijgen?
(ik wil mijn blode dipdye namelijk wel paars en ik heb nog paarse verf liggen hier)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:26

Nou jongens even een update over het kokosvet! Helaas geen engelenhaar, wel zacht en makkelijk
doorkambaar en niet vet of droog! Mijn haar is wel lekker statisch en dat was het eerder nog niet,
dus ik denk dat dat ook te danken is aan het kokosvet.. Ik ga het gewoon één keer in de week
doen, kan nooit slecht zijn. :)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:48

Ja directions kun je mengen met conditioner :)

Ik vind dat roze en de laatste foto er paarse echt geweldig. Ik denk dat ik me er binnenkort weer een keer aan ga wagen.

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:01

okay! bedankt! dan ga ik dat binnekort doen! ;P een pastel paarse dipdye, ben benieuwd ;P
en dat roze en blauw-paars... WAUW !

Edit; woordje vergeten :P

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:14

Ik heb bruin haar van mezelf en ben nu al 5 jaar licht blond, m'n haar begint nu steeds doder, droger en sprieteriger te worden..
Ik wil dus waarschijnlijk terug naar bruin, hoewel ik nog steeds heel erg twijfel..
Wat kan ik het beste doen, iknheb gehoord dat ze bij de kapper spul gebruiken wat heel slecht os voor je haar maar omdat het anders groen uitslaat gebruiken ze dit? Iemand enig idee of dit waar is en of ik niet beter 2 pakjes bruine verf kan kopen :)

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:27

Zo te lezen zijn hier aardig wat 'verfdeskundigen' dus even een vraagje..
Van nature ben ik vrij donkerblond, een beetje zo'n peper-en-zout kleurtje. Nu heb ik in het begin van de zomer (in mei en in juni) highlights laten zetten. Maar ik wil weer wat anders met m'n haar, namelijk deze kleur:

Afbeelding

Ik heb deze kleur al eens gehad en dat stond goed. Maar omdat ik m'n haar nu een keer lichter heb gedaan vroeg ik me af of ik het eerst moet ontkleuren enzo? De highlights zie je nog wel, als je weet waar je moet kijken. :P

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:10

Sem_ schreef:
Nou jongens even een update over het kokosvet! Helaas geen engelenhaar, wel zacht en makkelijk
doorkambaar en niet vet of droog! Mijn haar is wel lekker statisch en dat was het eerder nog niet,
dus ik denk dat dat ook te danken is aan het kokosvet.. Ik ga het gewoon één keer in de week
doen, kan nooit slecht zijn. :)

Gister heb ik ook met kokosolie in mijn haar gezeten. Het is wel soepeler geworden maar verder niet echt verschil (normaal erg statisch maar leek vandaag minder) ga het ook één maal per week doen en tussendoor maybe in mijn haarpunten voor ik ga slapen.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:12

SunNDLM schreef:
Van nature ben ik vrij donkerblond, een beetje zo'n peper-en-zout kleurtje. Nu heb ik in het begin van de zomer (in mei en in juni) highlights laten zetten. Maar ik wil weer wat anders met m'n haar, namelijk deze kleur:

[ Afbeelding ]

Ik heb deze kleur al eens gehad en dat stond goed. Maar omdat ik m'n haar nu een keer lichter heb gedaan vroeg ik me af of ik het eerst moet ontkleuren enzo? De highlights zie je nog wel, als je weet waar je moet kijken. :P

Als jouw haar een blonde kleur heeft hoef jij het niet te ontkleuren. Door de hightlights zal je alleen well een beetje kleurverschil kunnen krijgen

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:53

Ok, dank u!
Wat een afzetters zijn die kappers dan toch joh hahaha! Ze zeiden dat ze eerst de blonde verf eruit moesten halen en dan een basiskleur doen die donkerder is er dan kunnen ze pas het rode/oranje erin zetten... :$

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:17

Volgens mij noemen ze die kleur een beetje strawberry blonde! Dat heb ik nu ongeveer, door de verf middenasblond (en blondeer.. ) :P

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:18

Wow dat turquoise haar met zwart vind ik echt heel gaaf! Maar ja, ben nu net blond.. blond is moeilijk, nooit gedacht. Het is nu super asblond, ik krijg het maat niet zoals ik wil, het is nu supersuperlicht.. Pppfff donkerbruin was zó makkelijk..

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:58

Welke kleur wil je en wat heb je dan Milo?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 01:02

milo: blond is moeilijk he!
bij mij bleef het elke keer te geel. kreeg dat er echt slecht uit en kwam elke keer weer terug. ik zou zowat een moord gedaan hebben voor superlicht asblond haha.

maar dat is dus ook de reden dat ik nu weer een brunette ben :P

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 01:06

Die kleur die SunDLM poste wil ik dus ook een keer!! :D
Ik hou van rood achtig :)

*sorry dropt in 1x binnen haha*

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:48

SunNDLM schreef:

[ Afbeelding ]

Deze kleur heb ik ook ongeveer ik heb kopergoudblond van loreal casting creme gehaald en vind de kleur echt super gaaf :D Heb hem enkel genomen omdat ik een lelijke grijzige glans over mijn haar had en die is er iig af *\o/*

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:55

Rosannee_ schreef:
Ik heb bruin haar van mezelf en ben nu al 5 jaar licht blond, m'n haar begint nu steeds doder, droger en sprieteriger te worden..
Ik wil dus waarschijnlijk terug naar bruin, hoewel ik nog steeds heel erg twijfel..
Wat kan ik het beste doen, iknheb gehoord dat ze bij de kapper spul gebruiken wat heel slecht os voor je haar maar omdat het anders groen uitslaat gebruiken ze dit? Iemand enig idee of dit waar is en of ik niet beter 2 pakjes bruine verf kan kopen :)

Als je even een paar pagina's terug leest, want we hebben net een hele conversatie gehad over van blond naar bruin :)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:24

we hebben idd een heel verhaal daar over gehad, maar in het kort:
van blond naar bruin zorgt vaak voor groen/grijs haar. extra verf helpt daarvoor niet. wat je wel kan doen is zorgen dat je een bruine verf koopt waar rood in zit. en als het toch groenig wordt haal je het weg met ketchup/ tomaten puree of rode kleurspoeling. dat laat je dan in je haar zitten toch het groen weg is en het niet te rood is.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:53

Vandaag de Dove Nourishing Oil Care conditioner gehaald, maar dan die in de tube die volgens Dove
extra verzorgend is. Die lijn van Dove bevalt me echt super (de shampoo en normale conditioner)
dus ben benieuwd naar deze! Ook nog eens 50% korting bij de DA dus hij was maar 2.65!

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:59

@Sun je kapper heeft wel degelijk gelijk hoor .
Als nu je haar blond is (lichter geverft) Dan kun je er niet zomaar dat rooie overzetten want dan slaat het geheid groenig uit .
Je zal het eerst moeten voorpigmenteren .

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:03

Sun: ik ben in 1 keer van goud lichtblond naar die kleur gegaan, wel bij m'n kapster maar geen gekke kleuren oid.
Daarna zelf van die kleur naar knalrood en ook da ging prima :)
Dus t hoeft echt niet fout te gaan maar het kan groen uitslaan

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:34

tanjatroetel schreef:
@Sun je kapper heeft wel degelijk gelijk hoor .
Als nu je haar blond is (lichter geverft) Dan kun je er niet zomaar dat rooie overzetten want dan slaat het geheid groenig uit .
Je zal het eerst moeten voorpigmenteren .

blond met rood verven kan niet groen worden :+ Roodpigmenten heffen de groene/blauwe pigmenten van het blond op.

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:40

gisteravond mijn haar paars gedipdyed, het is niet precies zoals ik wilde, maar ik vind het helemaal geweldig!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:47

Foto nenchyislief! :))

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:39

ooh foto!! *\o/*
ik vind dip-dye zoo leuk! ik heb zelf rode dip-dye gehad.