[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:46

Dit keer al drie dagen fixe pijn door mijn ovulatie. Zit rechts, als ik loop en ik zet mijn rechterbeen neer dan voel ik het ter hoogte van mijn eierstok (denk ik) door. Plassen doet rechts pijn. Opstaan doet rechts pijn.
Hoe normaal is het dat je meerdere dagen zoveel pijn hebt? :\ Zal zo toch eens bellen met de HA, ben hier goed klaar mee.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 14:38

ik heb in mei ook 2 dagen echt buikpijn gehad van mn ovulatie. en 2 weken terug een middag puffend op de bank gelegen met een soort van weeën.
maar ik denk dat 3 dagen nog niet heel gek is, helaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 14:39

Mijn mirena is er nu 3 dagen uit en het voelt goed!
Buik minder opgezwollen en minder 'strak gevoel', ook niet het gevoel dat ik een ballon heb opgegeten.
Alleen veel hoofdpijn en giga moe, zou dat kunnen komen door gebrek aan hormonen?

Arts adviseerde me 3 maand te wachten voor evt een nieuwe spiraal(NO WAY!!!)of de pil weer te slikken..

michiemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 14:45

Ik ben nieuw hier, maar heb wel wat door zitten lezen maar kom er niet uit.
Ik ben van plan om naar HA te gaan maar wil eerst wat info hebben.

Sinds een jaar ben ik aan de pil(weet niet welke, zal hem vanmiddag ffe opzoeken),
maar de eisprong is een grote ellende, menstruatie is samengevat veel duizeligheid en veel pijn.
Ik heb Fybromyalgie, slik daarom ook allemaal andere rotzooi en mijn lichaam kan niet tegen vreemde dingen dus durf niet over te gaan op een spiraal ofzo.

Ook heb ik sinds ik de pil slik het libido van een dode slak,
wel wil ik een beetje de controle in eigen hand houden en vroeg me af of jullie misschien een pil (of iets anders) weten wat kan helpen en 99,9%veilig is(wat ik heb geen zin in een kindje op jonge leeftijd:P)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:03

@michiemuis, je zou kunnen overwegen een andere pil te proberen. Aangezien je nog steeds iedere maand een eisprong voelt, is een zwaardere pil een optie. Of je daarmee een beter libido krijgt is de vraag, er zijn heel veel pilgebruiksters met een heel slecht libido.
Slik je de pil door of heb je iedere maand een stopweek?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:13

capopjekop schreef:
Nope enkel zo'n echo waar ze de boel bekeken en opmaten enz.

Vreemde gang van zaken..
Als jij nu een schimmelinfectie/soa zou hebben, is deze nu de baarmoeder ingebracht..
Ik zou hier bij controle(Krijg je die wel eigenlijk?) echt even een woordje over loslaten.
Want dit is niet de normale gang van zaken. Dit kan zoveel ellende opleveren!

Berdien: Wat vervelend zeg!
Ik ken meerdere mensen die kunnen hun eisprong voelen.. En dit kan wel een paar dagen aanhouden.

darkchrystal : Waarom heb je de spiraal laten verwijderen? :)

michiemuis :
Vervelende en vooral lastige situatie.
Is de Nuvaring iets voor jou? of een implanon?
En anders eens informatie inwinnen over een spiraaltje. Want Fybromyalgie heeft volgens mij niets met 'tegen vreemde dingen kunnen' te maken? Of komt dit er nog eens bij? En ben je hierop getest?
Ook zou je de pil eens een aantal maanden kunnen doorslikken. Je menstruatie word dan minder als je weer een stopweek heb, en je hebt er maanden geen last van ;)
Ik deed 2/3x per jaar een stopweek.
Mijn libido was compleet wég. Daarom ben ik over op de spiraal.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:48

Ik heb ook geen uitsrijkje gehad hoor bij mn spiraal :n
Wil echt niet zeggen dat je dan meteen ellende krijgt, als mijn HA gekke dingen had gezien oid dan had ze het alsnog gedaan. Neem aan dat een arts daar wel alert op is.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:51

Kan je met de pil zelf bepalen wanneer je een stopweek neemt? Bijvoorbeeld ik neem van elke maand de laatste week een stopweek, mag ik dan ook die week overslaan, en dan de eerste week van de nieuwe maand nemen? Of zelfs helemaal een maandje overslaan?

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:53

Hier ook geen vooronderzoek hoor toen spiraal werd gezet. Dus geen soa test of wat dan ook.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:57

Mars schreef:
Ik heb ook geen uitsrijkje gehad hoor bij mn spiraal :n
Wil echt niet zeggen dat je dan meteen ellende krijgt, als mijn HA gekke dingen had gezien oid dan had ze het alsnog gedaan. Neem aan dat een arts daar wel alert op is.

Soa's en infecties hoef je niet van buiten te zien.

Ik heb ook geen uitstrijkje gehad... Wel een urinetest.

Zouden ze moeten verplichten.. want een infectie of soa de baarmoeder in... pfhoe.. moet er niet aan denken!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:58

Zertab schreef:
Kan je met de pil zelf bepalen wanneer je een stopweek neemt? Bijvoorbeeld ik neem van elke maand de laatste week een stopweek, mag ik dan ook die week overslaan, en dan de eerste week van de nieuwe maand nemen? Of zelfs helemaal een maandje overslaan?

Ja kun je zelf bepalen, als je maar minstens 21 dagen achter elkaar de pil slikt (langer kan altijd dus. 22,23,33,43 dagen etc, maar nooit minder lang) en je je stopweek maar max 7 dagen maakt. Verder kun je alles zelf regelen. Tenminste, als je een pil hebt waarbij de hormonen in elk pilletje gelijk zijn en niet zo'n 3 fasen pil oid.
En sommige mensen kunnen niet zo goed tegen het (langer) doorslikken.
Beste vriendinnetje van mij krijgt bijv pijnlijk opgezette klieren in haar borst als ze de pil doorslikt (niet bij een paar dagen doorslikken maar wel bij een maand doorslikken)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:00

Zou het zin hebben om alsnog bij de ha een urinetest te laten doen? Wel raar dat ze dat niet overal doen dan.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:00

Dus ik kan ook na 3 dagen ongesteld weer de pil slikken, zodat ik maar 3 dagen ongesteld ben geweest?

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:01

ja dat kan:)

Weet iemand of je helemaal niet meer ongesteld word met de prikpil f dat je na 12 weken ongesteld word?
weet iemand ook of je veilig bent met antibiotica?

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:02

Hoi!

Ik kom ook weer eens langs huppen..
Ik lees weer paar mensen die spiraal hebben laten zetten, hoop dat het jullie gaat bevallen! :D

Ik ben helaas nog stééds ongesteld.. Nu dus al 5.5 week, waarvan vrijdag 5 weken geleden dat ik mn spiraal heb laten zetten. Moet zeggen dat ik het nu wel zat begin te worden hoor :+ En het is niet alleen wat bruine afscheiding, maar gewoon echte ongesteldheid, helder bloed enz.
Ik heb op zich geen controle afspraak bij de gynaecoloog staan, was absoluut niet nodig volgens hem, maar ik denk dat ik toch even de gynaecoloog bel, vragen of het misschien handig is nog langs te komen of zo..
Verder is mijn buikpijn wel zo goed als weg, dus dat is al opluchting. Dit ongesteld zijn is gewoon heel irritant!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:06

Waardeloos hoor dat je zo lang ongesteld bent.
Ik zou zeker even bellen naar de gyn met je verhaal en eventueel alsnog laten controleren of alles goed zit. Op zich komt het wel vaker voor dat mensen lang bloeden, maar het is denk ik voor jezelf wel fijn om de controle te hebben.

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:10

Ja dat is het vooral even. Je leest en hoort wel vaker de verhalen, maar gewoon voor mn eigen gemoedsrust is het wel fijn :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:11

Helaas, ik heb drie maanden gebloed. Toen drie weken niet, en dan 13 dagen ongesteld, 1 dag niet, weer 2 dagen zo'n tussenbloeding en nu weer 2 dagen niks.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:12

Ik slikte de pil door.

1 strip, 2 strippen... dan stopweek.. Halve strip(doorbraakbloeding) pakte ik gewoon een stopweek na 14 dagen..
Ben nog nooit zwanger geworden ervan ;)

Misschien omdat ik m vrijwel altijd helemaal doorslikte?
Want als je minimaal 21 dagen moet slikken, kan je dus nooit je stopweek vervroegen... Pas als je al eens heb doorgeslikt.

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:13

Mmm ik bereid me dus nog voor op meer :Y)
Maar voelde je je op gegeven moment ook gewoon niet wat slapper worden enz?
Ik merk nu dat ik echt wat slomer/lomer wordt, wat mindere weerstand heb etc en heb bijna het idee dat het daardoor komt.
Ben maar braaf veel fruit/groente aan het eten enzo maar helpt nog niet zo :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:16

AnoukS_ schreef:
Mmm ik bereid me dus nog voor op meer :Y)
Maar voelde je je op gegeven moment ook gewoon niet wat slapper worden enz?
Ik merk nu dat ik echt wat slomer/lomer wordt, wat mindere weerstand heb etc en heb bijna het idee dat het daardoor komt.
Ben maar braaf veel fruit/groente aan het eten enzo maar helpt nog niet zo :+

Jawel. Ik voelde me beroerd, dat wil je niet weten, moe, slap, humeurig, leeg... We zijn niet gemaakt om zo lang ongesteld te zijn. Dat kost energie. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:20

Ik heb spiraal eruit gehaald omdat ik flinke bijwerkingen had.
Huisarts vroeg zich toen ze hem eruit haalde ook af, of ie wel goed zat.

kreeg pukkels,enorme haaruitval(en goddank heb ik heel veel en lang haar en valt het niet zo op),haren op nare plekken,enorme buikpijn,steken,pijnlijke borsten,enorme moodswings,rugpijn,0 libido.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:21

Geen controle gehad of ie goed zat?
Hoe lang heb je m gehad?

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:48

Ik heb ruim 3 jaar mijn spiraal en eigenlijk nooit ergens last van gehad. Het zetten deed geen pijn, maar ze zeggen dat als je een kind gekregen hebt dat t allemaal wat makkelijker gaat, nooit bloedingen gehad.. tot een paar weken terug.. maar dat ga ik hier niet op internet zetten, voor degene die t wel willen weten stuur maar een pbtje.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:56

Ik heb komende dinsdag mijn controle. Ik heb vooraf wel uitstrijkjes gehad.

Ik was op mijn eerste dag van ongesteldheid bij het zetten vrijdag 2 november. Op zondagochtend nog een beetje bruin bloed en sindsdien niks meer. Ja 1x een licht wazig drupje in mijn inlegkruisje, maar of dat nou van ongesteldheid was of van het ... 'sporten'? :o :D

Voor de rest ben ik mij momenteel heel soms bewust van m'n linker eierstok heb ik het idee en soms nog een opgeblazen buik. Maar voor de rest hardstikke prima. Met 'sporten' voel ik hem wel heel soms en dat voelt dan wel minder prettig jammer genoeg. Andere houding en dan is het weer klaar, maar bij sommige 'favorietjes' :o is het niet zo fijn nu :\