knieproblemen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:58

Werken ging opzich,
Had officieel achter de nar moeten staan maar de wcvrouw was er niet....
Dus werd dat mijn taak....(maakt mij echt zo niks uit of ik de wcs nethes moet houden ...)
Ik heb 1 keer zo 1-2 uur voor t einde een flinke soort brandende pijn in het gebied van mijn meniscus gehad. Echt zo pijnlijk. Het was maar heel even en toeb ging het...

En ja die heeft een klein deukje, t ego :=
Maarja had de mijne eerst ook

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 14:23

Misschien toch even teveel achter elkaar gestaan dat het wat brandde?
Maar fijn dat het op zich goed ging :)

Ik heb vooral ruzie met mijn brace, die drukt op 1 plek enorm op 1 van de wondes en dat is niet heel fijn :=
Verder ziet alles voor zover ik zelf kan beoordelen er goed uit. Wondjes lijken mooi droog alleen mijn knie is behoorlijk
dik, heeft wel wat weg van een bal zeg maar :+

Ah joh, ego even uitdeuken en het is weer goed toch :D

hagelslagJarig

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 14:43

Ik hoop het.
Ben ook wel aardig wat rond gelopen.... Nu voelt het ook irritant.... Kan zeer slecht omschrijfen hoe het voelt.
Het doet opzich pijn maar niet heel dramatisch

Ahh das irritant als er iets op drukt, en dik mja opzich nog nest logisch

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:20

heerlijk zo'n stoute pony :P gelukkig heeft ze niets ergs!

Fijn dat het er voor jou idee wel goed uit ziet PJ! dik klinkt nog wel logisch. zo'n drukplek is wel irritant :(

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 12:25

hagelslag schreef:
Klinkt goed pj,
Ik ga vanavond werken *\o/*

Gister kwam zadelpasser/maker hoe je het wilt noemen bij een medebokker...
Dus daar ff heengereden (kwartiertje stappen)
Maar mijn zadel ligt in principe goed. Moest wel opnieuw gevuld dus dit word gedaan. Ben mn zadel tot 8 november kwijt.
Mijn zusje was ook mee met haar pony maar die moet dus een compleet ander zadel kopen...
Maar goed, zusje was met haar pony naast de fiets heen gegaan en ik rijdend.
Maar op de terugweg moest ik officieel of lopen of zonder zadel, nou dan maar lopen dacht ik....
Zegt mn zusje, ik stap wel op neem jij de fiets en layka(en 2 paar stijgbeugels en singel en sjabrakje.... De stijgbeugelt uiteindelijk bij layka om haar nek geknoopt _O- brave pony)
Maar we hadden een stukje gedraafd en mn zusje nam in de berm een galopje... En euhh ze geeft een glijdles gekregen ... Pony ging plotseling links... Oeps

Maar slechts flink stijf vandaag en pissig _O- mn zusje wil mn pony strafkamp geven ~~}>
Oke ze maakte een rare holle rug vlak voor ze linksaf ging

Stoute pony! :')

ProudJustify schreef:
Misschien toch even teveel achter elkaar gestaan dat het wat brandde?
Maar fijn dat het op zich goed ging :)

Ik heb vooral ruzie met mijn brace, die drukt op 1 plek enorm op 1 van de wondes en dat is niet heel fijn :=
Verder ziet alles voor zover ik zelf kan beoordelen er goed uit. Wondjes lijken mooi droog alleen mijn knie is behoorlijk
dik, heeft wel wat weg van een bal zeg maar :+

Ah joh, ego even uitdeuken en het is weer goed toch :D

Hopelijk is je knie vandaag of wanneer dan ook minder dik.

Zoals sommige hebben kunnen lezen op fb, heb ik net een testje mogen doen bij de fysio.
Die wou wel eens weten wat ik kon weg drukken qua gewicht bij de Leg Press.

Mijn vaste gewicht was altijd 35kg (3 x 10) en hebben net gekeken wat ik precies weg kon drukken.
En ik kan nu max met 2 benen 100kg weg duwen, en het gewicht dat ik in de sportschool weg mag
gaan drukken is dus 70kg en dan 3 x 8.
We hebben de oefening ook nog met 1 been gedaan, met mijn rechter been kan ik 50kg wegdrukken
en met mijn slechte knie kan ik dus max 40kg het is 10kg verschil.

En met de leg curl waar je hem naar je toe trekt gaat van 15kg naar 35kg.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 21:11

Knie is iets minder dik dan de eerste dagen na de operatie, maar vandaag duidelijk iets te veel gedaan :=
Nu issie warm en beetje pijnlijk. Ben alleen even mee naar stal geweest waar ik vooral gezeten heb en daarna even mee boodschappen doen, leek me prima maar knie is het er duidelijk niet mee eens -O-

fientje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 21:52

Ik meld me ook even, ik loop nu al 3 jaar met heftige knie problemen. Heb in 2013 mijn eminentia bot heel vervelend gebroken (7mm verplaatst) had dezelfde dag nog geopereerd moeten worden maar dat heeft het ziekenhuis nooit gedaan waardoor alles is verkeerd vastgegroeid en niks meer aan te doen valt. In 2014 voor de 1e keer geopereerd en zijn wat stukken bot weggrschaafd omdat ik Door het verplaatste botje niet verse kon strekken Dan 20 graden buiging. Ik heb zeker 1 jaar fysio gehad daarna maar helaas sinds de breuk niet meer pijn vrij geweest ondanks zware pijnstillers,op naar een ander ziekenhuis voor 3 de opinie. Tijdens de onderzoeken Door een stomme misstap mijn voorste kruisband volledig doormidden gescheurd, had bij de breuk al scheurtjes opgelopen maar heeft het zh toen nooit wat aan gedaan,dus in 2015 een nieuwe voorste kruisband gehad. Helaas liep de revalidatie daarvan ook niet goed en alleen maar meer pijn gekregen. Veel onderzoek gehad en nu ben ik afgelopen juli weer geopereerd en hebben ze mijn knieschijf verplaatst, 7wkn gips en Nog steeds elke dag ongelooflijk veel pijn en nog steeds aan de zware pijnstillers, 4 maanden later nog steeds niet te paard gezeten. Volgens de artsen valt er niet heel veel meer te opereren omdat er al 5 schroeven in mijn knie zitten en er veel in gesleuteld is. Ik heb nu 25 november een afspraak bij de revalidatiearts en dan gaan we kijken of die nog wat kan betekenen maar waarschijnlijk gaan we gewoon over op injecties om de pijn hopelijk iets te verminderen, hoop na 3 jaar iets minder pijn te krijgen want ben in de afgelopen 3 jaar niet meer pijn vrij geweest. Pijn vrij zal het volgens de artsen niet meer worden maar met injecties zal het iets minder worden. Eigenlijk willen ze nog niet aan injecties beginnen omdat ik nog "maar" 19 ben..

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 10:15

Pff fientje07 ik hoop echt dat ze nog wat voor je kunnen doen su6 bij de arts .

Hier gaat het minder goed heb de afgelopen week te veel gedaan nu maar weer even een stapje terug doen

Heb wel een spotschool gemaild over hoe en wat ik had namelijk een paar vraagjes vandaar dat ik even gaild had

Donderdag naar de fysio en dan gelijk overleggen over hoe en wat ik van haar mag

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 17:17

Dat dacht ik ook PJ, je doet al gauw teveel :P

Wow jou verhaal is ook erg fientje07 ;( hoop dat de revalidatie arts iets voor je kan betekenen. Welk ziekenhuis zit je?

Balen maatje, toch iets rustiger aandoen!

Hier helaas ook nog last, as donderdag is het al wel 6 weken geleden en mag ik dus in principe weer alles. Gaat hem niet worden, maar ik kruip vrijdag toch even op paardlief :o

fientje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 22:14

Lastig allemaal he die knieën. Ik zit nu in medisch centrum alkmaar Mielo, heel fijn ziekenhuis en ook heel blij met mijn orthopeed. Ik ben na mijn breuk en 1e en 2e operatie eigenlijk te snel weer te paard gegaan , maar nu lukt het gewoon echt nog niet. Ik ben helaas ook overgestapt op een automaat auto te rijden want schakel gaat gewoon niet meer, het is mijn linker knie. Rustig aan hoor maatje niet forceren, ik heb ook vaak genoeg op mijn dak gehad dat ik teveel deed.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 01:43

Ik heb net nog eventjes op mn knie gezeten, hij is nog wel erg gevoelig als ik dat doe.
Maar niet zo pijnlijk als het begin, maar zit er niet graag op.

Maarja, na een rondje huiskamer/keuken rennen achter een muis aan vind ik het na 30min wel genoeg :')

Heb mezelf toegezegd dat ik morgen ECHT moet gaan sporten, anders heb ik geen beloftes met mezelf gemaakt,
ik zou 3 x gaan en heb nog maar 2x geweest (Maandag bij de fysio, en Woensdag bij de Sportschool)

Mijn revalidatie was wel eventjes heel anders, en dat word binnenkort mondeling met mn vader besproken.

fientje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 12:02

Siggislief, heb even terug gelezen hebben ze bij jou ook je knieschijf verplaatst met opereren?

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 13:57

haha siggis ken het sportschool voornemen, ik wil al 2/3 weken weer echt de sportschool oppakken, alleen komt er steeds wat tussen (en soms geen zin :o ) maar als ik niet ga, krijg ik op mijn flikken van de fysio :') maar bedoel je met op je knie zitten dat hij op de grond ligt? dat is uberhaupt naar :P

ik wil ook zo snel als mogelijk weer rijden, maar weet toch dat het mij echt niet verder gaat helpen, hoewel ik dus wel af en toe met barebackpad heb kunnen hobbelen. dat ding zit zo stevig dat je niet eens hoeft te klemmen met je knie als ze er vandoor schiet *\o/* dus ik weet wat ik vrijdag ga doen :D

bah fientje, dat is ook naar dat je een automaat moet rijden vanwege je knie. bij een automaat gebruik je alleen je rechterbeen toch?

fientje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 14:18

Ja automaat is alleen rechterbeen. Ik kan ook nog niet te paard omdat ik een vrij gedwongen dressuur zadel heb, hij zit echt héérlijk alleen nu kan ik daar nog niet in zitten. Zadel heb ik in juni nieuw geleverd gekregen en wel aangepast op mijn knie. Op je knieën zitten is naar, dat lukt mij al 3 jaar niet meer sinds de breuk maar het schijnt Door mijn laatste operatie echt niet meer te kunnen, denk ook niet dat het heel prettig voelt met de 2 schroeven van de voorste kruisband en de laatste 3 van het verplaatsen van mijn knieschijf.
Afbeelding
Afbeelding
Op de 2e foto zie je ook heel mooi dr 'neppe' voorste kruisband gemaakt van mijn hamstring. Op de eerste foto zie je de haak schroeven daarvan. De 3 grote schroeven op een rij zijn van het verplaatsen van mijn knieschijf.

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 14:37

Oh jeethe fientje, 3 jaar pijn... Dat is zi echt niet fijn.

Siggi, waarom ook op je knieen gaan. Dat voelt sowieso niet fijn.en euhh ben je al bij de sportschool?(of al geweest)

Mielo, 6 weken zegt niet zo veel.... Doe nou maar voorzichtig ;-)

Hier gaat het redelijk.
Heb flink last van mijn heupen sinds gister.
Ik denk dat ik een beetje te veel heb gedaan.... Donderdag bijvoorbeeld een wandeling gemaakt van ca 7 km aan 1 stuk. En verder ook veel gewandeld of beweging gehad.
Gister dan zo goed als niks behalve een rondje fietsen en de paddock. Mijn heupen doen vandaag wel minder pijn.

En ik heb vanmorgen een hometrainer gehaald. Doodsimpel ding voor 20 euro maar dan hoef ik niet percee door weer en wind te gaan fietsen.
Heb hem net even getest.bijna 6 km gefietst in 20 minuten...
Als ik dat om de dag doe gaat het vast wel weer wat beter worden qua spieren.(ik had al 2 weken niet meer gefietst. Nouja gister dan nog...

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:26

fientje07 schreef:
Siggislief, heb even terug gelezen hebben ze bij jou ook je knieschijf verplaatst met opereren?

Ik heb geen operatie gehad, en was ook niet nodig. :n
Met veel sporten zou het over moeten gaan, en als dat niet werkt dan willen ze er een spuit in zetten.

MieLo schreef:
haha siggis ken het sportschool voornemen, ik wil al 2/3 weken weer echt de sportschool oppakken, alleen komt er steeds wat tussen (en soms geen zin :o )
maar als ik niet ga, krijg ik op mijn flikken van de fysio :') maar bedoel je met op je knie zitten dat hij op de grond ligt? dat is uberhaupt naar :P

Vandaag ook niet geweest... -O-
Anders ga ik morgen ochtend om 7u gewoon, dan weet ik zeker dat ik geweest ben. _O-

Ja, dat ie precies op de grond ligt...Heb de hele nacht er wel last van gehad.
En overdag helaas ook... %)

Dat word de komende tijd geen grond meer van dichtbij.

Ik ben heel blij met de automaat, maarja heb der een rijbewijs voor dus handschakel word hem sowieso niet.

Ben er ook wel achter dat de sportschool een gigantische prikkel is voor mij, als het te druk is dan heb ik het niet zo..
Er gebeurt te veel om voor mij op te nemen..
(Heb autisme)

fientje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:36

Siggislief het gaat bij jou ook om de knieschijf, wees blij dat de operatie niet nodig was. Ik heb hem 18 juli gehad en loop nog steeds met 1 kruk, wel in een knie waar al veel meer in gebeurd is. Ik ben ook 3x getaped van te voren om te kijken of het hielp, dat was fijn alleen nu na de operatie heb ik weer meer pijn en ook de oude pijn weer gevoeld. De artsen hebben mij gewaarschuwd dat het 50/50 was of het zou helpen en dat het een pittige operatie was. Ik ga 25 november naar de revalidatiearts maar denk toch dat het ook de spuiten gaan worden want de ergste pijn moet er gewoon uit. Sporten was voor mij geen optie meer Door de breuk die niet goed behandeld is en dus alles verkeerd is vastgegroeid en de nieuwe voorste kruisband is ook pas 1 jaar geleden gezet.. ik ben heel blij als er injecties in gaan, mijn orthopeed en ik hopen dat dat wat minder pijn gaat geven want de orthopeed weet ook niet meer waar het vandaan komt..

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:40

Ik ben denk ik totaal 5 x getaped en voelde iedere keer dat ie van zn plek af schoof en daarna weer de andere kant op ging.

De eerste keer lag ie ook niet op zijn plek dat zei de Fysio ook, en heb er goed 3-4 dagen last van gehad.
En de laatste keer voelde ik hem zeker 10x van zn plek afschieten op een dag. :=

En mijn Orthopeed zei zelfs dat een Brace of tape niet zou gaan werken, want dat werkte tegen volgens haar.

En ja het is mn knieschijf. :j
Volgens mij had ik (heel nieuwsgierig geweest, en in de brief van toen de fysio gekeken/gelezen) een RCPC knie met 3 x een +.

fientje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:49

Ik heb ook een brace, die helpt ook niet. Bij de operatie worden er natuurlijk stukken bot uitgezaagd en omgewisseld waardoor de knieschijf pees korter wordt en de knieschijf dus naar beneden wordt gezet en dan wordt met schroeven vast gezet dus hij kan geen kant meer op. Ik ben de hele operatie gewoon wakker geweest dus heb alles meegemaakt en gehoord. Bij mijn eerste operatie en de 2e operatie wou ik liever slapen, dus een ruggenprik met een slaapmiddel. De 3e keer wou ik wel meeluisteren, zo gaaf om mee te maken:)

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:22

Maar siggislief dan hebben wij volgens mij toch hetzelfde gewoon ? Bij mij staat dat ene er alleen niet op

Mijn orthopeed zij ook dat niks zou helpen moest het zelf doen maar donderdag naar de fysio dus ben benieuwd

En ik herken wat je zegt ik heb ook autisme maar kan me in een sportschool dan wel weer afsluiten al vind ik het wel moeilijk als iemand je heel raar aan kijkt als je aan het sporten ben

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:56

Ik vind het heel moeilijk heb ik het idee om er naar toe te gaan..
En heb vooral last van als ik denk wil dat apparaat gebruiken dat ik het niet durf, omdat iemand anders mij aan kijkt zeg maar. :=

Zou ook best kunnen dat we het zelfde hebben, Maatje! :j
Ik hoef pas de 14e weer naar de Fysio om te kijken hoe het gaat etc.

Maar morgen ga ik gewoon (Sportschool), ook al vind ik de eerste stap er naar toe moeilijk.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:26

met zo'n zadel is het lasstig fien, ik heb het geluk dat ik een dressuur, vz en een bare back heb. dressuur ligt ook al 1,5 op zolder. vz heb ik heel af en toe kunnen pakken als ik niet teveel last had.
zijn ook flinke schroeven trouwens!

waar heb je hometrainer gehaald hagelslag? 20 euro is niet heel duur :P
Moet eigenlijk ook nog even wachten met rijden, maar 1 minuutje erop stappen kan vast geen kwaad :o
paardlief begint zich een beetje verwaarloosd te voelen :P (kat voelt zich ook verwaarloosd, die vind dat ik van de laptop af moet en hem aandacht moet geven :') )

wij gaan morgen naar de sportschool, anders krijg ik dinsdag op mijn kop van de fysio :')
zit je bij een soort basic-fit siggis? Ik en mijn vriend zitten bij een kleine sportschool. mis veel toestellen maar het is er over het algemeen wel erg rustig. ik kan ook niet tegen teveel prikkels (adhd)

als je automaat hebt gereden mag je na 5 jaar een schakel rijden toch? ik heb gewoon schakel gedaan, mijn vriend gaat waarschijnlijk voor automaat (heeft wat angst opgebouwd door een rot instructeur -:(- )

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:45

Ebay-kleinanzeigen. Oftewek marktplaats.
T is echt een simpel ding maar dat boeit niet

fientje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:49

Ja het zijn best flinke schroeven, maar best gaaf om op de OK te horen als ze in je bot geboord worden.

Vroeger mocht je na 5 jaar automaat gereden te hebben schakel rijden, volgens mij tegenwoordig niet meer :( tis alleen jammer, maar het maakt niet uit ik mag een auto uitzoeken van mijn opa, dus dat wordt gewoon een automaat ;)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:21

Ik heb hier thuis nog een crosstrainer staan, maar die ga ik weer weg doen denk ik.(is van mn broer)

En MieLo Ja, ik zit bij Basic Fit, kijk hier echt vanuit huis recht de ingang in..
Moet er wel een helling voor op om n de sportschool terecht te komen...

Maar ben bang dat Basic Fit bepaalde dingen niet heeft, zoals een Bosu ..
Afbeelding
Ik moet dan op 1 been staan, en dan 10 sec blijven staan met een licht gebogen knie.
(Moet die linker doen zeg maar)