Krachttraining voor vrouwen, #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ietjelover

Re: Krachttraining voor vrouwen, #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:09

ik zit ook te denken om na een sportschool te gaan.
Omdat ik dan zo nodig geholpen kan worden, en ze er ook meer materiaal hebben staan.
Alleen het punt is dat ik in mijn eentje moet, en het niet echt zie zitten om dat te doen.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:26

Waarom niet? Ik ga ook alleen, kan daardoor lekker mijn eigen ding doen, hief geen rekening met iemand anders toch houden, zit niet te wachten.. vind het wel prettig!

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:35

wat ik wel kan doen ik vragen aan mijn vader of die mee wil gaan!
Die heeft er jaren gesport maar is gestopt omdat hij geen zin meer had.
Hij wil nu eigenlijk weer gaan hardlopen en trainen sinds ik er ook fanatiek mee bezig ben.
Het komt er alleen niet zo van bij hem.

misschien vindt hij het wel leuk om samen met mij te gaan.
Het kan dan wel niet heel vaak, maargoed het is als het moet ook weer zo opgezegd!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:38

Ik ga ook vaak alleen, vind niet echt een vrouw die met hetzelfde wil bezig zijn als ik.
Vind het ook niet echt erg. Stilaan leer je toch iedereen kennen daar.

Nancy: Ik doe dat nu ongeveer 2 maand, 3x per week. In het begin ging dat goed, maar nu ik iets zwaarder durf (en kan) trainen, is het gewoon teveel voor mijn spieren.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:58

ietjelover schreef:
Ik moet eigenlijk ook weer even een vast schema gaan volgen want er komt op dit moment niet heel erg veek van. Heb afgelopen wel slecht nieuws gekregen. Deed de afgelopen weken best veel hardlopen maar nu heb ik woensdag gehoord dat ik astma heb. Met warm weer is het dus onmogelijk om iets te doen! Baal er echt van dat ik er nu zoveel last van heb.

Oh dat is minder nieuws :(:) Hopelijk kan je nog wel sport gaan combineren met tot hoever je kan zegmaar.. Hopelijk heb je er niet altijd zoveel last van!!

Nancy lekker op vakantie, waar gaat de reis heen? Ik ben natuurlijk ook wel benieuwd naar een foto :D

Froukje goed om te horen :D Wat een motivatieboost zal je daar vast van krijgen...! heerlijk!

emilyxx schreef:
okee wat is er met bokt aan de hand? (even offtopic)

Morgen ga ik toch maar even serieus kijken of ik naar de sportschool wil.
Mijn vriend denkt dat hij nu ook wel wil. (hij heeft overgewicht dus ik denk dat de stap voor hem iets moeilijker is om te nemen)
Why not :D je kan het altijd proberen toch!! lekker motiverend om samen te gaan (vind ik persoonlijk)!
En bokt.. ja, beetje andere lay out haha, even wennen!!

En tja alleen sporten, het is even een stap om te gaan.. Maar als je er eenmaal bent.. je traint toch voor jezelf.. jou lichaam!
Daar kan een ander niet aan meewerken. En mensen leer je toch wel kennen. :D

Gister ochtend een enorm lekkere bootcamp gehad in het zonnetje, in die flow doorgegaan naar het CBR
en tot mijn verbazing theorie examen gehaald haha! :P super fijn dus.
De avond wezen BBQen op het strand, alcohol vrije biertjes mee en meer sla , stukje zalm en kip.. dus toch best netjes gegeten.
Daarna gingen we nog even bij een vriend binnen zitten, en er lag een stang met _+36 kg op de grond.
Die heb ik met gemak 4x voorgeslagen en boven mn hoofd getild haha. Stond iedereen wel weer mooi van te kijken!

Vandaag staat 5km hardlopen op de planning, morgen nog fitnessen of paardrijden! En dan zaterdag weer bootcamp :D.
Ik blijf in elk geval wel bezig zo.

Oja, na wat studie kwam ik hier op: http://www.profitmatic.com/imageLibrary ... _42342.pdf
Vanaf 12 wel interessant om eens door te lezen. Een hele andere kijk op het eetpatroon wat je nu misschien denkt goed te eten :P

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:20

Yess vandaag weer twee uurtjes turnen, heb er zin in :D

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 14:03

Veel plezier Emily :)

Ik ga even mijn eetschema posten: zo ziet ongeveer een dag van mij eruit.. ik wissel wel eens van maaltijden (vanavond moet ik bvb ook om 18.00 gaan werken dus avond eten wordt simpel) en salade's eet ik ongeveer om de dag, gevarieerd met tonijn of andere vis, stukjes kip oid.

O: kwark met noten, halve banaan, scheutje yoghurt, handje zemelen,halve lepel kaneel en lepel lijnzaad
*hardlopen 30 minuten, 20 minuten wandelen*
L: schaaltje havermouth + handje noten
* 30 minuten wandelen*
Salade met tonijn
t: 3 rijstwafels
A: eigen gemaakte foe yong hi :P ( halve zak roerbakmix chinees, 2 scrambled eggs en 1,5 lepel zoetzure woksaus)
t: schaaltje kwark of yoghurt

Zo ziet een standaard dag er wel uit denk ik. Tussendoor eet ik ergens nog een appel of halve banaan / stukje meloen
stuk komkommer

en op een dag drink ik _+ 1 liter groene thee en 1,5> liter water, waarvan de helft met citroensap (vers van de citroen) :)

Hardlopen ging net erg lekker trouwens, 5km in 29 minuten. liep met een vriendin die wat trager was dus heb mn tempo wel aan moeten passen en kon nog makkelijk door, dus dat was wel een goed gevoel!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 15:27

Kirrr schreef:
Nancy: Ik doe dat nu ongeveer 2 maand, 3x per week. In het begin ging dat goed, maar nu ik iets zwaarder durf (en kan) trainen, is het gewoon teveel voor mijn spieren.

Oh dan kun je best wel naar een split-schema gaan hoor :)
Nu heb je een beetje door hoe alles werkt en hoe je kan trainen..

Split-schema wert, voor mij, sowieso veeeeel beter.
Gezien je dan een spier veel beter kan trainen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 15:29

Marije, ik ga naar Bulgarije :D

En goed eet lijstje hoor, volgens mij :+ Heb er niet zo heel gek veel verstand van, zolang je iedere dag maar wat afwisseld enzo.
En 5 km lopen :oo Daar kan ik alleen maar van dromen _O-
Ik loop altijd 2 om 1.. Meer kan nog even niet.

ToushieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:49

ik ga weer ff hardlopen en mn monkey bar e.d. trainen..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 16:47

Joehooeeeeee :)

Vandaag weer lekker veel gesjouwd met de hanos (horeca) die binnen kwam en wij zo'n super fijne HOGE trap hebben waar alles naar boven gesjouwd moet worden.
Zegt die leverancier, ik wilde hem (mijn mannelijke collega) het zware geven en jouw (mij dus) het lichtere..
Ik zei maar dat ik ook best zwaar kan tillen hoor :') :+

Ach,, het komt uit een goed hart he :D De leveranciers vinden het altijd fijn als ik er ben als ze komen, en dat is laatste tijd niet meer, omdat ik altijd alles snel naar boven jaag en weg werk..
Mijn fijne collegas helpen daar dus niet aan mij.. :n

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:06

Hihi... girlpower :D
Vanavond weer traine Nancy!!!

Goed werk Toushi, leuk!! Weer es wat anders. Doe je dat vaker de monkeybar? Goed voor triceps en schouders!!
Laatst bijgewerkt door missfitness op 02-08-12 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 17:23

Uiteraard he :D
Ik ga nu, voor de schouders en rug.

Monkeybar := Haha, ik wist niet dat het zo heette :=
Leuk hoor!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 19:09

Zo dat was weer lekker :D

Niks bijzonders vandaag eigenlijk.. :')

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 19:27

Lekker geturnd vandaag, ik kan bijna de zolendraai (voor de turnsters onder ons) alleen mn handen doen nu aardig pijn..

@marije wow 5 km! knap hoor, ik kan niet eens 0,5 km rennen

Trouwens vinden jullie erg gespierde vrouwen er mooi uitzien?
Ik vind het wel mooi (het moet niet te gek worden natuurlijk) maar uit m'n omgeving hoor ik steeds dat dat er niet uitziet bij vrouwen en dat ik dat ook niet moet willen. Ik vind zelf gespierd mooi, ik wil ook zelf heel graag een sixpack ;) alleen dat vinden ze dus ook niet mooi de buik van de vrouw moet plat zijn maar verder ook niet?! :? wat vinden jullie daar nou van?

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 19:48

emilyxx schreef:
Lekker geturnd vandaag, ik kan bijna de zolendraai (voor de turnsters onder ons) alleen mn handen doen nu aardig pijn..

@marije wow 5 km! knap hoor, ik kan niet eens 0,5 km rennen

Trouwens vinden jullie erg gespierde vrouwen er mooi uitzien?
Ik vind het wel mooi (het moet niet te gek worden natuurlijk) maar uit m'n omgeving hoor ik steeds dat dat er niet uitziet bij vrouwen en dat ik dat ook niet moet willen. Ik vind zelf gespierd mooi, ik wil ook zelf heel graag een sixpack ;) alleen dat vinden ze dus ook niet mooi de buik van de vrouw moet plat zijn maar verder ook niet?! :? wat vinden jullie daar nou van?

Was dit eenmalig Emily of ga je echt weer turnen? Heb je de zolendraai wel gekunt vroeger? Het is weer even wennen, goed gang zetten door je benen te strekken. Ging je zolendraai in handstand of alleen de draai oefenen?

Waneer is een vrouw erg gespierd en wat is erg gespierd? Die meningen zijn wat verdeeld, maar mijn ervaring is dat een vrouw niet gespierd moet zijn. De meeste reacties naar mij zijn dat ik "te" gespierd ben, maar dat ze er wel veel respect voor hebben. Zelf zouden ze niet zo gespierd willen zijn. Ik persoonlijk vind het wel mooi. Waarom zou een vrouw niet een gespierd of een afgetraind lichaam kunnen hebben? Je laat zien dat je om je lichaam geeft, het staat fit en krachtig! Ik vind een lichte sixpack en gespierde armen en benen bij vrouwen echt heel mooi! En het liefst nog een ader op de bicep :o

Maar ik geef toe, ik ben redelijk gespierd en kan me voorstellen dat niet iedereen dat zou willen of mooi vindt. Het belangrijkste is wat je zelf wilt, als je een sixpack mooi vind dan moet je daar voor gaan! Het is voor ons al moeilijk genoeg om zichtbare spieren te krijgen en als je het nu wilt en het kan, gewoon doen, maar dat moet je zelf bepalen natuurlijk!

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:27

@missfitness Dit was niet eenmalig ik turn al m'n hele leven en ga als het lukt er voorlopig mee door. Ik was alleen de draai aan het oefenen met de zolendraai.
Je hebt gelijk, Ik doe gewoon wat ik zelf mooi vind: Ik ga voor de sixpack en voor de rest licht gespierd ik vind dit inderdaad erg fit en krachtig staan.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:34

pfff,,
wilde eigenlijk nog wat buikoefeningen doen maar het komt er niet van.
Morgen wordt mijn lieve ratje in geslapen en heb het er nu al heel moeilijk mee!
dat je zoveel om zo'n klein diertje kan gaan geven binnen twee jaartjes.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:53

@Emily: je hebt gelijk sorry, ik dacht dat je trampoline springen deed, maar je turnt nu gewoon. Een mooie sixpack kweken!! Jij vindt het mooi en dat is het belangrijkste!!

@Ietjelover: sterkte meid!!

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:50

@ietjelover Sterkte :(:)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:56

*is nieuwsgierig wat die zooldraai? nou eigenlijk is*

Nancy , ach, kan ook niet altijd bijzonder zijn he?

Pfff, nou, ik ben tot half uur geleden bezig geweest een practicum voor te bereiden voor morgen... Sporten word hem dus niet meer :( Maar, tja, studie gaat voor... (had wel echt zin in sporten jammer genoeg)

ToushieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:00

ietjelover sterkte...
Laatst bijgewerkt door Toushie op 02-08-12 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:01

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:04

ahhhhh, ok, vandaar dat ik het niet ken, zodra mensen het erover hadden dat ik iets dergelijks moest proberen maakte ik altijd dat ik weg kwam :+ Dus, respect als je zoiets kunt!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:15

Wooohhh inderdaad respect..! Turnen lijkt me zo enorm lastig..! :oo
wel enorm stoer als je dat een beetje kan zeg.

En zoals MF al zei Emily, doe waar jij je het beste bij voelt en wat jij mooi vind! Jongens die een sixpack niet mooi vinden bij vrouwen zijn gewoon jaloers denk ik :D

Ietjelover sterkte morgen! ik weet wel n beetje hoe dat voelt ja.. :(:) kleine beestjes kan je echt veel van gaan houden ja..