De ziekte van lyme nummer twee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:19

Ik zag hem op Dumpert, geweldig! _O- :')

Dat ken ik niet Linda, lijkt me heel apart als je dan merkt dat je dat doet!

Hier komt een zware week aan, een van de cavia's is heel ziek en moet dag en nacht om de 2/3 uur dwangvoer. Het is erop of eronder voor hem, dus het wordt wel even spannend :(:)

Sussie85

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:50

MusicIsLife, van die vreselijke dromen heb ik niet. Wel hou ik hele verhalen in mijn slaap waar ik de volgende ochtend niets meer van weet. Mijn man weet ondertussen dat als hij later naar bed komt en ik begin tegen hem te praten dat ik 9 van de 10 keer in mijn slaap tegen hem aan het praten ben.

Melody, sterkte met dwangvoederen. Hopelijk helpt het en komt hij er boven op!

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 22:19

Ik denk dat hebben jullie vast ook, maar ik heb weer eens iets aparts dus :+

Awhh, sterkte lysanne! Hopelijk haalt hij het, word wel een zware klus lijkt me!

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 02:09

Getsie... 2de nacht op rij wakker door tintelende/slapende halve hand... Maak me een beetje zorgen :?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 18:59

Dat is ook niet fijn Linda :(:) Dat zal wel iets met zenuwen te maken hebben toch?

Ik ben vandaag naar mijn arts geweest, ik ga nog 3 weken door zonder medicijnen (alleen fauna mana en pure & fulvic) en dan bloedtesten voor een tussenstand.
Daarnaast moet beginnen met fysio omdat ik heel scheef loop, en EMDR omdat er waarschijnlijk een trauma in de weg zit wat verdere genezing nu tegenhoud.

Ik ben heel benieuwd naar de bloeduitslagen.. EMDR zie ik niet zo zitten, viel ook een beetje rauw op mijn dak dat dat blijkbaar nog zo in de weg zit. Maar ik ga het natuurlijk wel gewoon doen, als dat helpt moet het maar.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 19:04

Melody, eigenlijk wel logisch dat je EMDR niet zit zitten. Je krijgt zo snel weer 'het zit tussen je oren'labeltje. Maar het valt natuurlijk altijd te proberen. Hopelijk vindt je een fijne goede therapeut.

Ik ben vandaag ook bij mijn arts geweest. We blijven nog even op dezelfde weg doorgaan. Eind december weer terug.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 20:57

Lysanne, wijze arts met de emdr.
Hier ook vollop bezig met mijn hoofd en trauma's anders kom ik er echt niet.
Maar echt, straks ben je er blij mee.
Als je wil praten mag je pb'en.

Zelf heb ik me voorgenomen te gaan leren leren, heb wat boeken uit de kast gehaald en ben gister begonnen.
Kreeg door de lyme zulke problemen dat ik niks meer onthield en geen concentratie meer had. Daardoor weer faalangst.
Echt een hele zware dobber psychisch.
Ben nu begonnen met leren, en lezen en zorgen dat ik de rust en overzicht kan bewaren.
Ook een acupunctuurboek voor professionals, daar zie ik t meest tegen op maar eigenlijk zou ik dat al heel lang willen kunnen.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:08

@moonfish, supergoed dat je dat gaat doen, ik weet zeker dat je het kunt!! :))

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:54

Dat tussen je oren ben ik niet bang voor, dat kunnen ze bij mij toch heel makkelijk door oude diagnoses.

Het is meer dat ik het niet snap. Ik dacht dat ik het wel verwerkt had, maar ik heb het alleen maar ergens te goed verstopt.

Fijn dat je nog even hetzelfde blijft doen! Wat krijg je nu?

Dat is toevallig Annick, ik zit ook te leren! Heb morgen een toets, scheikunde over scheidingsmethodes. Echt mijn ding, not :')
Ik kon altijd heel goed leren maar dat is ook helemaal naar de knoppen, gelukkig hangt er nu nog niks vanaf.
En het is inderdaad een heel wijze arts, ik ben er echt heel blij mee! Hij weet zo goed waar hij het over heeft, en komt dus ook echt op dingen waar je zelf nooit op zou komen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:57

Pffff, ok.
Sinds de rechtszaak is t hier dus weer he le maal poedersuiker.
Breek massaal door de pijnstillers heen en revalideren? No way dat dat lukt. :n
Zal t weer ook niet meehelpen, en mijn schildklier is ook weer te traag. :(
Lekkere domper.
Probeer door te gaan met mijn leven maar het valt vreselijk vies tegen.
Ben pas laat op gang, ga nu bedenken wat plan B is.
Denk erover om te vragen om snelwerkende tramadol voor het opstarten.
Zoiets, heb nog best veel maar als dat werkt ga ik een recept regelen.

Moet zo acupuncturen, maar voel me zo klote zie er enorm tegen op. -O-
Denk dat ik maar weer eens bioresonantie erbij pak, hopelijk helpt dat voor de ontstekingsreacties. -O-

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:52

Ach nee :(
Dat is drie x niks meissie.
Ik heb al 5 weken oorontsteking maar daar helpt paracetamol gelukkig wel voor.
En voor de rest wietolie, kom ik er redelijk van af wbt hoofdstuk pijn. De rest is ander verhaal.

Het lijkt mij heel vervelend dat jou nu bijna niets helpt. Heb je enig idee wat voor pijn je hebt? Waar komt het vandaan? Niks mis met je zenuwen? Neuroloog? Pijnpoli? :(:)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 23:41

Zit gewoon constant met pijn, en met name opstarten is erg poedersuiker.
Het duurt gewoon veel te lang en het zuigt me echt leeg.
Dan lukt t ook nog voor geen bal in t zwembad, en bij mijn pony voel ik me door de weersomslag ook zo beperkt. :(
En met zó lang opstartklachten lukt het gewoon niet, alles wat ik had is weg.
Tis zeker weten zenuwpijn, maar eigenlijk voel ik echt alles.
Zelfs mijn teengewrichten doet zeer met opstarten maar mijn huid doet ook vaak zeer.
Gewrichten, spieraanhechtingen, t wil gewoon niet.
Vandaag al dubbel tramadol geslikt maar ga er gewoon doorheen en alvorens het goed genoeg werkt ben ik uren verder.
Enige oplossing is minder doen, maar dat is toch ook niks?
Ik hou waarschijnlijk pijn, of ik herstel of niet maar ik wil er het beste van maken.
We gaan een afspraak maken bij de huisarts, ik wil vragen of er een optie is voor pijnstillers die echt constant werken, ook als ik lang slaap.
Liefst een pleister eigenlijk, maar dan kom je uit op zware middelen dus ik ga er maar vanuit dat t toch niet lukt. -O-
Hoop dat ik snel terecht kan, ik ben nogal geknakt emotioneel.
Zo mijn best gedaan om te komen waar ik ben en nu gebeurt dit.
En surprise surprise: de kou is pas net begonnen.

Gelukkig ook goed nieuws, mijn oude auto is voor een goed bedrag verkocht.
We hoeven er heel weinig op bij te leggen, veel geluk gehad met de aankoop van deze en mijn huidige heeft nog vrij veel waarde, telefoon staat roodgloeiend.
Hij wordt vrijdag opgehaald.
Kan het restant wat over blijft gelukkig zo betalen, heb een spaarrekening voor auto van 50 euro per maand, 'benzinegeld' zeg maar omdat accu's ook niet oneindig zijn.
En een accupakket is echt 800 euro, dus zo gek is die rekening niet. #)
Rij alsnog heel goedkoop, maar ik wil gewoon het gevoel hebben dat het mijn auto is.
Nu is hij gekocht door mijn ouders, die andere zat echt mijn laatste cent in nl.
Als deze verkocht is en het restant betaald kan ik echt zeggen dat hij van mij is, en mijn ouders snappen gelukkig heel goed dat ik dat wil.
Zij zien het zo niet, hij is volgens hen van mij maar ik wil het gewoon volledig betalen.

Wat doen ze met je oren nu?
Is vier weken niet veel te lang?
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 05-10-16 23:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 23:54

Ik voel me te slecht om alles te lezen. Maar wat ik zo merk uit je berichten gaat het niet lekker moonfish

Dikke (voorzichtige) knuffel en sterkte.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 23:56

Een terug :(:)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:39

Wat enorm balen Moonfish! Hopelijk wil de huisarts je helpen met pijnstillers die langer werken. Sterkte!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:42

Pff wat klote zeg, je was net zo goed bezig :(:)

Wel super dat je auto voor een redelijk bedrag verkocht is! Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je het graag echt zelf betaald.

En voor jou ook :(:) Eloya!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 15:36

Lang verhaal kort, flink gesteggel geweest.
Ze had het idee dat pijnstillers niet de oplossing zouden zijn, en kwam met een psycholoog, en scheve wervels konden ook niet. :+
Hoop gedoe, maar ok we zijn eruit.
Nouja ze werkte samen met mijn fysio dus ze gaat met m praten.
Verder mag ik iig 2x zoveel tramadol, mag nu 2x 50 mg retard en 2x 50 normaal.
Idee is starten met snelwerkend en dat de retard het dan overneemt.
Mijn fysio vond als ik zoveel slik, je net zo goed een pleister kunt geven, maargoed hij is geen dokter natuurlijk dus dat mag hij niet zeggen offcourse.
Vooral omdat een pleister 24/7 afgeeft zou dat nuttig kunnen zijn, maar mag nu dus 200 mg tramadol slikken per dag max.
Ze zei dat 250 mg tramadol gelijk staat aan 35 mg morfine, en ik ben met 150 op een dag momenteel dus niet pijnvrij.
Ze vond het erg veel om nog pijn te hebben, gewenning is het niet dat zag ze gelukkig wel in.
Ze had t idee dat ze tegen een muur praatte qua psychologen ed, ja gek zeg.
Ik zei toen ook: misschien omdat ik jaren niet serieus genomen ben? Ik had zogenaamd niks en toen er wel wat uit kwam zat ik er al tot mijn nek in!
Ik heb stappen vooruit gemaakt, en ben nu álles weer kwijt door deze omslag.
Echt ik ben het spuugzat.
Ze vroeg ook of t de omslag was of de hele winter, nou dat is het laatste, al jaren.
Advies was om maar een paar maanden op curacau te gaan zitten. :')
Maar dat werd wat lastig dat snapte ze ook wel. _O-

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:41

Hoe gaat het nu met jullie?

Fijn zulk advies Annick, daar heb je wat aan :=
Curaçao is een heel goed idee... Als zij betaald :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 00:55

Op recept, gratis lange vakantie. _/-\o_
Nee t was echt waardeloos, het is logisch dat ik meer pijn heb maar ze laten t lijken of je niet weet wat je doet. -O-
Ik ga nu weer beter iig, slik nu s'morgens 50 mg snelwerkend erbij en dat gaat beter.

Moet het alleen wel op bed innemen en dan zeker een half uur nog blijven liggen.
Daarna opstarten en na 2 uur de retard erachteraan.
Ben de 6e begonnen, eerste dagen waren echt poedersuiker.
Hondsmoe, gaar, stoned want moe ben ik s'morgens toch al, hakt er dan mooi in.
Dus mijn dag begon rond 5 uur s'middags voor ik weer wat was..
Vandaag ging het wel redelijk, merk het zeker nog erg maar kan weer autorijden.
Merk dan vooral dat ik hangerig ben, nergens zin in maar mijn darmen waren ook lastig zat zeg maar.
Werd elke keer wakker met buikpijn en misselijkheid, rotgevoel iig.
Vandaag werd ik voor het eerst buikpijnloos wakker en niet misselijk.

Mijn rug begint nu pas weer los te komen, zit nu op gemiddeld 150 mg per dag maar ik hoop terug te kunnen naar 100 mg.
Verder heb ik vandaag voor het eerst sinds de weersomslag weer goed kunnen trainen in het zwembad, deed nog wel iets maar puur voor de beweging.
Meer lukte gewoon niet meer.
Ben dolgelukkig, het ging best heel goed en ik heb hemels gezwommen.
Even geen pijn en vooral even geen beperkingen in wat ik mag, ik moet niet rennen, of gek doen, potje uitrazen want kan gewoon niet.
In het water kan ik nog aardig mijn ei kwijt, luchtte enorm op na 2 weken gekloot met weer veel pijn en verdriet daarvan, gewoon even verslagen.
Kon bijna janken van het heerlijke gevoel tijdens het zwemmen zonder pijn, net of ik mijn steutel naar mijn stukje vrijheid weer terug kreeg.

Kan nu weer verder met werken aan mijn doel, revalideren en beter worden far as possible.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 17:19

Jaaaaa hoor.
Gaaaaaaan we weer.
T ging echt super, maar ineens gaat het hartstikke fout tussen mijn oren.
Merk echt dat het sporten zoveel emoties losmaakt dat ik er bijna bang van wordt.
Ben er zo ziek van gewoon. -O-
Wil ook gewoon graag ff op pad met iemand, maar iedereen hier is weg, op de camping of werken.
Iedereen is druk druk druk.
En ik?
Ik probeer te revalideren, ben hartstikke moe zowel fysiek als tussen mijn oren van het verwerken van laatste 9 jaar. ;(

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 17:44

Wat vervelend moonfish :( hoop echt dat het snel weer beter met je gaat

Hier gaat het ook ronduit slecht...
Ben ontslagen van mn werk omdat ik niet kon voldoen aan de standaard qua snelheid, ik deed mijn werk heel goed maar mocht geen extra tijd aan bewoners besteden en was dus te langzaam.

Ook heb ik weer heel veel pijn in mn armen en mijn benen. ben nu ook in mijn periode dus misselijk en hoofdpijn.
Ik wil gewoon weer met de antibiotica beginnen maar Meyer wil eerst lyme hertesten maar die kan ik nu niet betalen omdat mn loon pas over 2 weken komt
echt ik heb nu 2 maand gewerkt en nog geen loon, rare organisatie daar waar ik werkte

Heb nu ook verschrikkelijke pijn in mn rechterarm van boven naar beneden en ben misselijk
kan wel huilen. thuis ook 0,0 begrip helaas...

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:59

Wat vervelend Moonfish! Ik ga een keer per maand naar de psycholoog van de huisarts om het tussen mijn oren ook goed te houden. Echt een fijn mens is dat. Moet wel zeggen dat ik het met haar echt getroffen heb. En het valt gewoon onder de huisartsenzorg, dus geen extra kosten. Is er zo iets voor jou ook niet mogelijk?

Eloya, wat balen van je werk en dat het zoveel slechter met je gaat. Kun je niet ziek uit dienst? Dan ga je de ziektewet in bij het uwv.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 18:58

Ik weet t niet sussie, ik heb wel een fijne hypnotherapeut maar dan nog moet alle rommel er natuurlijk wel uit.
En ja dat gaat met vallen en opstaan, en zo nu en dan even veel tranen. -O-
Gelukkig voel ik me daarna wel beter, en ik schiet er wat mee op.
Maar pittig is het wel

Hoe is het nu Eloya?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 08:53

Hier gaat het na ruim een jaar in behandeling heel goed. (Kees korteweg)
Heb gister een half uur meegelopen met onze zoon en zijn pony bij de staples (incl stukje draven)
Was wel wat zenuwachtig, ookal kon ik overgenomen worden. Maar ging super.
Ookal ingeschreven bij een cursus paarden masseren. Dat heb ik ook zolang niet gedurfd - volhouden en in mijn hoofd opslaan ging echt niet zo best. Ook deze maand nog, zin in.
Mijn leven is echt aan het veranderen in positieve zin.
(Behandeling is wel heel duur trouwens, maar wel een aanrader - jaar wachtlijst)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 18:05

Nou ik zit dus te tobben sinds woensdag. :+
Mijn gewrichten mopperen en mijn rechterknie en enkel kloppen.
Enkel voelt of ik m verstuikt heb wat niet zo is, maar het voelt flink verrekt.
Zit nu met mijn pootje omhoog met kniebrace om en mijn enkel getaped voor zowel mijn enkel als achillespees..
Alle moeite met loshouden naar het revalideren is dus even niet genoeg...
Ben nu maar met een kuurtje diclofenac begonnen, want uit ervaring weet ik dat dit echt niet op magische wijze weg gaat, gaat al dagen slechter en slechter.

Ben nu gestart met een kuur fenbendazol, ontworming is dat waar de beestjes errug slecht tegen kunnen, en daarmee kwam ik van die gewrichtproblemen af toen.
Dus nu maar in de herkansing, maarja wel weer iets erbij.
Verder maar rust houden even op wat poedelen in het water na voor het stijve..
Weet ook niet wat het is.
Sporten, het opwarmen van je gewrichten jaagt ze uit hun schuilplaats dus wie weet heb ik gewoon wel erg last van de immuuntherapie die de borrelia en bartonella nu mogelijk flink afslacht.

Heb nu iig baat bij de tape en t pootje omhoog..
En verder is dit dus ook weer vallen en opstaan blijkt maar weer.. -O-