[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:34

Bonnyyyyyy schreef:
Ik weet zeker dat ik zijn eerste ben. Dat merk ik gewoon. En we hebben het er heel vaak over gehad. Ik weet wel dat hij een ander meisie heb gehad maar dat was kort en heeft die verder niks mee gedaan . Ik heb alleen een beetje bloedverlies na de seks(niet altijd) en het is niet echt vloeibaar zeg maar, maar in klontjes? Het doet geen pijn en voel er zelf ook niks van. Het was echt dat ik me wilde aanklede dat ik het zag. voor de rest van de bovenstaande klachten niks. Ik heb eigenlijk angst voor mijn huisarts. Kan je ook een andere huisarts bellen?

zeker weten door een test of doordat die het zegt ??

ik ken genoeg jongens die zeggen je bent mn eerste bla bla..., maar ondertussen ben je de 50ste.
en ook genoeg jongens die zeggen dat ze getest hebben, ondertussen niets hebben gedaan en jij de volgende dag (niet letterlijk)
met weet ik veel wat rondloopt.
die jongen is er weer vandoor.. en jij zit met de gebakken peren. :j

Bonnyyyyyy

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:37

Niet getest. Maar ja dat is een keuze geweest waar nu niks meer aan te veranderen is. Bedankt voor jullie info. Ik ga nu mijn huisarts bellen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:38

Google eens op contactbloeding, het hoeft echt niet persee een soa te zijn :)

connectant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:39

Iris82 schreef:
Waarom zou je aan de prikpil willen? Dat is echt een enorme hoeveelheid hormonen!
Je wordt gewoon ongesteld en dat zal zeker meer zijn dan dat je met de pil had.
De prikpil zal ook vergoed worden.

dit klopt niet helemaal, het voordeel van de prikpil is juist dat je NIET ongesteld wordt

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:42

@yessy bedankt zal ik meteen doen!
Heb al huisarts gebeld. Moet afspraak maken op het spreek uur om te kijke waar het vandaan komt. Maar het probleem is dus dat ik niet naar die huisarts wil omdat ik het echt een verschrikkelijke vrouw vind . Ze kwam bij me aan de kassa (werk in plaatselijke supermarkt) gaat ze vragen hoe het nu thuis gaat. Dit vind ik een best wel persoonlijke vraag en ben bang dat ze het straks ook vraagt met dit. Wat moet ik nu doen? Kan ik naar een andere huisarts?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:45

Je kunt niet zomaar naar een andere HA. Wat je wel kunt doen is een afspraak maken en aangeven dat je het niet prettig vind dat ze in openbare ruimten naar je gezondheid/thuissituatie vraagt. Eventueel kun je dan eens rondkijken naar een andere HA.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:49

@mars bedankt. Krijgen me ouders het te weten als ik heen ga?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:50

Bovendien kun je als minderjarige
Volgens mij niet zomaar naar een andere arts. Bovendien zitten veel dokterspraktijken al vol.

Als je ouders je verzekering betalen krijgen zij de rekening ja.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:50

Yessy schreef:
Google eens op contactbloeding, het hoeft echt niet persee een soa te zijn :)

nee kan ook gewoon een klein scheurtje zijn tijdens het vrijen :j maar de assistente zal dingen vragen en dan bepalen ze daar of ze wel of niet naar de ha moet :j

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:12

Ik baal een beetje want ik wil niet dat mijn ouders het weten. De assistente die zij alleen hmm oke maak maar een afspraak.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:52

over kleine bloedingen met contact gemeendschap kan idd en klein scheurtje zijn zit en heel dun randje

als en man b.v iets te veel na benede hangt kan dat scheuren en dat is niks ergs opzich tja is niet prettig
heb dat ook wel eens dat gebeurt is doet veder ook geen pijn alleen wat bloed er na

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:01

Voor een soa test kun je ook naar de ggd kan anoniem en je word op alles getest ;)

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:40

Ik kijk het nog even aan. Als ik vaker bloed krijg ga ik verder kijke voor eventueele soa test.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:02

zo toch maar even een post, jullie zullen wel denken _O- mij implanon gaat er aanstaande vrijdag na 3,5 week toch weer uit, mijn wederhelft wil eigenlijk toch wel heel erg graag aan de knutsel, ik wilde dat al maar hij wilde nog wachten :') de gyno zal wel denken _O- hoop dat ie er snel uit is zonder pijn oid :)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:28

Ik moet dus wachten tot de zomer en als ik dan nog steeds niet ongesteld ben.
Moet ik door naar de gyno. Weet niet of het zal komen, ik ben heel erg benieuwd.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:26

mijn cyclus kwam na jaren pil ook weer snel terug, ik hoop eigenlijk dat ie er ook snel is, wat heb je gebruikt kani? de prikpil geloof ik he? :(:)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:40

implanon verwijderen vond ik vervelender dan plaatsen, maar goed ...wordt gelukkig wel eerst verdoofd, dan een klein sneetje gemaakt en via dat sneetje frunniken ze hem eruit...daarna een drukverbandje erom en klaar ben je...week later ff de evt. hechting eruit laten halen en dan heb je hooguit een klein littekentje...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:43

Hoelang had jij hem lammie? ik heb vrijdag middag een prive les (hij word er vrijdag ochtend uit gehaald) is dat te doen?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:59

xDramaQueen schreef:
Hoelang had jij hem lammie? ik heb vrijdag middag een prive les (hij word er vrijdag ochtend uit gehaald) is dat te doen?

ik heb hem een jaar gehad...en had daarna gewoon gelijk gefitnesst, was wat gevoelig, maar verder mocht en kon ik, op zwemmen na, alles doen...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:17

ah fijn! dan hoef ik dat niet af te zeggen :D en wanneer was jouw eerste ongesteldheid als ik zo brutaal mag zijn?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:49

xDramaQueen schreef:
ah fijn! dan hoef ik dat niet af te zeggen :D en wanneer was jouw eerste ongesteldheid als ik zo brutaal mag zijn?

bij mij is ie er na een jaar uitgehaald omdat ik bijna continu ongesteld was...daarna gelijk aan de microgynon gegaan, die voor mijn migraine niet werkte...en daarna minipil, maar daar was ik weer bijna continu ongesteld mee, toen nuvaring gepobeerd en dat was eerst geweldig, maar later ook continu bloedingen enz. dus nu weer anticonceptieloos en vriend dus aan de condooms...

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 17:08

lammie2701 schreef:
implanon verwijderen vond ik vervelender dan plaatsen, maar goed ...wordt gelukkig wel eerst verdoofd, dan een klein sneetje gemaakt en via dat sneetje frunniken ze hem eruit...daarna een drukverbandje erom en klaar ben je...week later ff de evt. hechting eruit laten halen en dan heb je hooguit een klein littekentje...

Ik had geen hechtingen bij het eruit halen..

Inderdaad zetten is prettiger dan eruit halen maar alsnog doet het niet echt pijn ofzo....
Beetje drukkend gevoel. Bij mij is ze namelijk zeker 5 minuten aan het zoeken geweest :Y)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 17:10

Hallo,
Ik heb laatst de morning after pil genomen en zondag de laatste pil. Ik zou vandaag ongesteld moeten worden maar dit is nog niet gebeurd

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 17:12

Komt door de MAP, staat ook wel in de bijsluiter je hormonen krijgen zo'n opdonder dat het even kan duren voorat je cyclus weer normaal is.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 17:15

Okee ik had de bijsluiter even snel door gelezen maar niet op de details gelet gelukkig dat het even kan duren ik schrok al