Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:25

Jaaaah, lekker he, je soms gewoon ff lekker beklagen!
Nee perfecte suiker is een leuk streven, maar dat gaat um niet worden :P
Alleen normaal gesproken heb ik wel een verklaring dat mn suiker minder is, alleen nu helemaal niet...
Dat vind ik ook wel het meest frustrerende aan deze ziekte, al doe je nog zo ongelooflijk je best, het zal nooit perfect gaan..... Is zo demotiverend, dan heb ik vaak zoiets van nou dan doe ik mn best er niet meer voor, scheelt een hoop inspanning en dat gaat het net zo slecht :+

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:58

Je omschrijft heel goed wat er zo moeilijk aan suiker is. je doet je best en binnen in je lichaam is er iets wat roet in je suiker strooit. Hoeft maar een stom/dom ding te zijn waar je niks van voelt of ziet, maar het verstoord de boel wel weer.

Mijkee_

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:04

Daarom hoop ik dat er ooit over aantal jaren een genezing is voor diabetes type 1..
Het hoef maar wat stress te zijn of alleen beetje griepiger of je bloedsuikers zijn weer helemaal van slag...

En dat is idd zoals jullie zeggen heel demotiverend...

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 18:36

Of die hoge temperaturen van afgelopen week. Maar niet opgeven hoor, je ziet echt wel verschil in glucosewaardes bij mensen die er wel of niet actief mee bezig zijn, en actief bezig zijn is toch echt een stuk beter. Ik kan me heel goed voorstellen dat het erg demotiverend is. Maar jullie doen allemaal je best en zijn dus per definitie al goed bezig!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:08

we go girls! *\o/*

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:58

Vind ik iig wel *\o/* *\o/* *\o/* ! Grote fan hier :)

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 23:05

Maffe meiden haha we gaan ervoor ! vandaag weer bij de acupuncturist geweest ik vertelde dat er een spier bij mijn schouderblad erg pijnlijk is en vervolgens ging ze met een soort "schraper" over de spier heen en weer was niet pijnlijk maar na de behandeling had ik een grote streep van bloeduitstortingen zitten dit is normaal zei ze en gaat vanzelf weer weg..heb er nog mijn vraagtekens bij want ik heb nu veel pijn in mijn schouder..

Ook heeft ze naaldjes gezet voor de suiker toch blijf ik er in geloven want ik merk wel degelijk dat er iets gebeurt ...de pijn is anders..

houd jullie op de hoogte !

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 06:09

Oh ik ben benieuwd Tootje. Hopenlijk heeft het effect.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:18

Ik kom ook weer eens binnen vallen...

wat vervelend om te lezen dat het eigenlijk bij de meeste niet lekker gaat! Tootje ook nog steeds met die schouder :\

Ik ben wat dat betreft dan de uitzondering op t moment. Waardes nog steeds volledig onder controle. Met de warme dagen kan ik zelfs de kortwerkende insuline volledig in mijn tas laten en moet ik opletten dat ik niet te laag zak. Ik voel me echt beter dan ooit eigenlijk, kan eindelijk sporten zonder te verzuren, wat ik al mijn hele leven heb gehad...
Alleen mn knie blijft slecht, maar wordt 2 oktober dan toch geopereerd. Waar de vorige arts dat niet wilde en het helemaal niet gek vond als ik dan voor mn 30ste niet meer pijnvrij kon fietsen, traplopen en laat staan sporten, vindt de nieuwe arts dat net als ik echt niet realistisch. Al kan ook hij niet beloven dat t 100% goed wordt, ik kijk er naar uit.

Naja, en dan heb ik ook nog steeds mn ontzettend fijne paard op stal staan die echt elke dag beter gaat eigenlijk, terwijl ie de dag ervoor ook al zo fijn ging :D

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 17:23

Hier gaat het k*t

Voel me constant zo moe. Heb ik 8 uur geslapen ben ik net wakker ben ik al weer helemaal kapot en dat al weken lang. Mijn lichaam is op.
Ik voel me rot en ellendig. Vergeet nog steeds te prikken steeds en afvallen lukt ook niet.

Schiet niet op zo,
Iemand tips?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 17:31

vervelend om te lezen dat het niet al te best gaat!

Ik kom terug van 2 weken mexico, wat een verlichting daar op mijn suiker!
kon helft minder nachtinsuline en overdag ook minder. al at ik wel meer dus had ik meer nodig van korte.
heel goed gegaan dus!
verder voel ik me ook wel goed, dus dat is wel prettig!

Sterkte voor degene die het nodig hebben :(:)

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 18:20

Balen Ash! Het vervelende is ook dat als je je moe en rottig voelt, het ook automatisch veel lastiger is om je er toe te zetten om te prikken en om af te vallen. Je moet dan immers je leefpatroon veranderen, en dat is moeilijk en kost veel energie, die je nu duidelijk niet over hebt.
Is er vanuit jouw diabetesteam in het ziekenhuis niet iemand die je daar een beetje mee zou kunnen helpen? Vanuit ons ziekenhuis hebben ze mindfullness trainingen aangeboden en 'diabetesuurtjes' met een psycholoog, gewoon even lekker kunnen klagen en tegelijk wat tips opdoen om je state of mind wat positiever te krijgen. Helaas zijn dit soort dingen vaak erg hap-snap: ze proberen het een tijdje, en dan gaat de stekker er weer uit omdat er geen geld voor is of omdat de interesse erg laag lijkt te zijn. Terwijl ik denk dat best een aantal mensen er goed gebruik van zouden kunnen maken.
Wat betreft tips voor het prikken: ik weet niet of je een smartphone hebt? Of een telefoon met een goede alarmfunctie? Wat je dan kunt doen is een tijdje gewoon over de dag heen op vaste tijden een alarm zetten en dan prikken. Dat is weliswaar niet zo zinvol als recht voor de maaltijd, maar het geeft je wel al een betere indicatie dan niet prikken en je went dan vanzelf aan een ritme. Als je de alarmtijden op 8 uur, 12 uur en 18 uur zet zou je zelfs kunnen proberen je aan te wennen daarna meteen te eten, dan krijg je ook een regelmatig eetpatroon wat meestal wel wil helpen met afvallen (indien je dat nog niet had).
Succes meid, 't is allemaal niet makkelijk :(:)

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 18:26

Mag ik me hier ook melden. Heb in december 37 jaar diabetes en ben dan 37.5 jaar oud

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 19:00

@Sofy: nee wij hebben dat niet in het ziekenhuis. Ze doen eigelijk ook heel weinig met mijn problemen. Ze weten dat ik prikken moeilijk vind maar tips hebben ze eigelijk niet en moet het zelf maar uitzoeken.

Heb een bb telefoon en daar kan je maar 1 alarm op zetten. Volgens mij kan ik wel een alarm op mijn pomp zetten. Ga ik eens proberen.

Verder beweeg, werk en doe ik heel veel op een dag. Zit eigelijk amper en eet dan ook weinig. Maar wel 3 keer daags. Dus weet eigelijk niet zo goed wat ik nog meer moet veranderen aan mijn leefpatroon.

Ga morgen trouwens bellen voor een afspraak voor acupunctuur. Ben benieuwd.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 19:57

Jammer dat je ziekenhuis niet echt helpt, helaas komt dat vaak ook doordat ze gewoon heel veel patienten op een kleine groep hulpverleners hebben (meestal is het geen onwil ;) ). Tsja, hopelijk kun je hier dan wat steun en raad vinden!

Ik zou me eerst eens op 1 ding tegelijk focussen, meteen je hele leefpatroon overhoop willen gooien en zowel beter prikken als afvallen gaat gewoon moeilijk worden denk ik. Ik zou me eerst richten op het prikken, door middel van die alarmen, omdat dat volgens mij het gemakkelijkst te doen is. Als je alarmen kunt instellen op je pomp zou dat wel heel makkelijk zijn, die draag je immers toch altijd!

Hopelijk levert dat een succesgevoel op ('jeej, het lukt nu om 3x per dag te prikken', of wat je doel ook is ;) ), ga je je daardoor beter voelen en kun je daarna weer nieuwe dingen opnemen. Maar wees lief voor jezelf en probeer niet alles tegelijk te doen, en wees ook heel trots op de kleine stapjes! Zo vind ik het echt super van je dat je acupunctuur gaat proberen, baat het niet dan schaadt het ook niet en je bent in ieder geval wel hard aan het proberen om een oplossing te vinden!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 20:24

Wat schrijf je dat mooi sofy! Geldt voor iedereen en alles, tevreden zijn met kleine stapjes.

Hier gaat t ook niet zo heel goed, maar Willem is er mee bezig. Heeft momenteel de 24uurs pomp voor een kleine week. woensdag gekregen en dinsdag as weer inleveren.
Vandaag de laatste antibiotica want hij was onderuitgegaan op de fiets (dok wou het niet hechten) dus eerst naar het ziekenhuis voor fotos , ze keken op t bot van zijn elleboog. En daarna gehecht, maar ik wil dat ie het morgen toch laat zien want t is ontstoken en de hechtingen zijn er al doorheen getrokken sinds dag 1.. pff mannen grrrr. Verder dinsdag eind van de middag Luke ons zoontje gestoken door 15/17 wespen. pff lekker gaat ie haha. Affin, volgende week nog elke dag iets medisch (kids en willem) en dan komt de rust terug hopen we. Maar het leuke is dat we zaterdag Pablo gaan ophalen, een miniman erbij van 12 jaar. Gaan we beleren in het enkel en dubbelspan zodat ie samen met Bink an hobbelen.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 20:34

Fijn dat Willem toch ook probeert weer een beetje te stabiliseren! Wel een flinke hoeveelheid pech zeg, met ontstekingen en wespen... Fijn dat er een nieuw ponytje bij komt!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 20:43

welkom margriet !!

Hier alles nog steeds bagger..heb sinds vandaag soort van morfine pijnstillers voor de nacht ivm de schouder gaat nog steeds slecht dus de suikers ook ...bleeeehhhhh

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 09:10

tootje71 schreef:
welkom margriet !!

Hier alles nog steeds bagger..heb sinds vandaag soort van morfine pijnstillers voor de nacht ivm de schouder gaat nog steeds slecht dus de suikers ook ...bleeeehhhhh

:(:)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:29

Jee tootje, wat heftig.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 12:52

De pijn s'nachts is het ergste overdag gaat het wel en mijn arm kan ik steeds minder bewegen kan niet meer op mijn rug komen naar boven gaat niet gek hoor dat je steeds minder kan..

Vanmorgen bracht ik de paarden naar het land toen 1 bedacht dat het gras opzij groener was en dus mijn arm meetrok...en die beweging kan ik dus net niet meer hebben jemig wat deed dat zeer...

IK heb gisteravond die zware pijnstiller nog niet genomen ik las de bijwerkingen en daar wordt je niet vrolijk van ik neem ze alleen als het s'nachts echt niet meer te houden is heb ik besloten.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 22:50

Nee, morfine-achtig spul is inderdaad geen kattepis, maar aan de andere kant: goede slaap is ook wel prettig natuurlijk. Sterkte er mee!

Ik had een vraagje: mag ik een paar van jullie posts in een presentatie gebruiken voor mijn stage bij Medtronic? Ik wilde specifiek deze zinnen gebruiken:
‘Perfect sugar is a nice goal, but it’s never going to happen’
‘Feel tired all the time. Keep forgetting to check my sugar and losing weight is not happening either’
‘You try your hardest and still there is something in your body that ruins your sugar’
‘It’s so demotivating, I often feel like giving up; it would save me a lot of effort and the result is the same’
Allemaal vertaald vanuit jullie posts op deze pagina. Ik vermeld er verder geen namen of andere informatie bij, maar het zou voor mij een mooie inleiding zijn op waarom ik mijn werk bij Medtronic serieus neem en belangrijk vind.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:32

Mooi dat je het vraagt zeg.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:50

Die pleisters moet je zeker 1x per 3 dagen plakken? Bedenk wel als je die gaat plakken als het echt niet meer te harden is ze eerst nog wel tijd nodig hebben voordat ze gaan werken. Vandaag heerlijk 40 km gefietst en de gehele dag buiten geweest. Voel me heerlijk door de zon.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:56

netjes dat je het vraagt Sofy! Van mij mag je ze gebruiken :)
Jeetje Toot, het zit niet mee. Veel sterkte ermee, ik hoop voor je dat je een beetje kan slapen met de pijnstillers.