Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lotte_Wessel

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:58

oh nee... die is al aanwezig ;) begon toen ik voor de 2e keer mijn gaasjes ging verwisselen en dus ook al had gedoucht e.d. Echt heel erg kriebelig! Nu geen gaasjes meer, die mochten weg gegooid worden en nu alleen een maandverbandje onderlangs wat erg goed helpt en zorgt voor minder jeuk :) Maar de kriebels zijn er al wel hoor. Druk ik gewoon even op het plekje dat het jeukt, dan trekt het wel weer weg :)

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:07

Grappig, jeuk heb ik nooit last van gehad :P

Irre: ik wil later graag kinderen maar toch heb ik ook niet gewacht tot ik kinderen heb. Dat je geen borstvoeding meer kunt geven maakt me niets uit want ik ben zelf ook met de fles groot gebracht.
Verder ben ik er niet zo bang voor dat ze weer gaan groeien tijdens de zwagerschap want als het goed is worden ze ook weer kleiner nadat de baby er uit gepoept is := tenminste dat is bij normale zwangerschappen wel zo.
En ik had zoiets van: dit is het juiste moment, ik kan nu nog even tijdelijk bij mijn ouders in gaan wonen zodat mijn moeder me kan verzorgen. Ik denk als ik het nu niet had gedaan dat ik het dan misschien wel nooit had gedaan. Als je een gezin hebt is het lastig als de moeder ineens een paar week wegvalt door zo'n operatie.
En juist nu ik nog jong ben sport ik veel en wil ik er leuk uit zien, met mijn grote borsten voelde ik me onzeker en heb ik er last van tijdens het sporten.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:29

;( Ik ben echt een pechvogel geweest wat dat betreft.. Een opsomming van ellende van de laatste paar pagina's die ik allemaal heb gehad:
- JEUK
- pijn
- drains
- lelijke littekens (hypertroof, niet googelen :') )
- 6 weken op mn rug geslapen
- 6 weken last van de narcose

Maar echt, ik zou het zo weer doen!!!!!

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:57

Ik heb aan de zijkanten een klein beetje jeuk.. maar dat kwam voornamelijk door de gaasjes denk ik. Nu ik geen gaasjes meer om heb valt het wel mee. Verder geen pijn, geen verkleuringen, ziet er goed uit en kan alweer op zij slapen (en dus per ongeluk al op buik geslapen, ook pijnloos) :) heb ook alweer een t-shirt over het hoofd aan kunnen trekken e.d. dus ziet er goed uit op het moment. Volgende week hechtingen e.d. eruit :) echt fijn! Hopen dat de arts alles er ook goed vind uitzien :)

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:18

Balen hoor Amaryllis!!! Ik heb niks gehad van de punten die je noemt.... Maar toch fijn dat je ondanks dat het zo weer zou doen. Het was het helemaal waard!

Lotte: jeetje dat je na een week alweer (al was het per ongeluk) pijnloos op je buik hebt geslapen!!! Dat kon ik echt niet! Ik kon na een week weer heel voorzichtig een beetje op mijn zij liggen. Pas na een week of 5-6 kon ik weer op mijn buik liggen. Maar nog lig ik nu liever op mijn zij dan op mijn buik, toch nog wel wat gevoelig.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:30

Amaryllis schreef:
;( Ik ben echt een pechvogel geweest wat dat betreft.. Een opsomming van ellende van de laatste paar pagina's die ik allemaal heb gehad:
- JEUK
- pijn
- drains
- lelijke littekens (hypertroof, niet googelen :') )
- 6 weken op mn rug geslapen
- 6 weken last van de narcose

Maar echt, ik zou het zo weer doen!!!!!

hahaha, ik heb precies hetzelfde allemaal gehad alleen allemaal nog een tandje erger; 1 dag na het verwijderen vd hechtingsknoopjes onstond er een klein wondje die binnen enkele dagen een grote diepe wond was van zo n 5 bij 5 cm; die wond was zeer pijnlijk en heeft wel 10/12 weken geduurd voordat dat helemaal dicht was. Ik heb daardoor ook nog eens een extra lelijk litteken.
Ook erge hypotrofe littekens en 6 weken lang scarban gebruikt en littekencreme v € 160; heeft wel iets geholpen maar mijn littekens zijn echt niet mooi geworen.
Daarnaast moet ik ook nog een hersteloperatie ondergaan voor mijn rechtertepel; die is ingetrokken sinds de operatie en ook zeer pijnlijk.
en op mijn rug slapen kon ik echt pas weer na een week of 10 of zo pas; echt niet al na 6 weken. veels te pijnlijk.

en iemand vroeg waarom je niet eerst hebt gewacht met kinderen krijgen. Dan was in eerste instantie ook mijn plan; ik wilde op mijn 18e al een bvk maar wilde wachten totdat ik kinderen had gekregen ; inmiddels word ik alweer 32 jaar en kinderen zijn nog steeds niet in de planning.
Ik had zoveel last ervan dat ik vorig jaar toch de bvk heb laten doen; heb er zeer uitgebreid met de pc over gehad en zij vertelde me dat tijdens een zwangerschap je borsten wel voller worden maar dit enkele weken na de zwangerschap gewoon weer je oude cupmaat word tenzij je abnormaal veel aangekomen bent in gewicht.
Ik kan idd nooit geen borstvoeding geven maar daar ben ik helemaal niet rouwig om. Als er ooit kinderen komen was ik toch al zeker niet van plan om borstvoeding te gaan geven.

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 23:00

Ik had voor de zwangerschappen al grote borsten, maar na de zwangerschap zijn deze nog groter gebleven. Maar daarbij ook nog eens een flinke slag slapper. Al met al wordt je niet mooier van kinderen krijgen. Maar ik ben dan ook geen gemiddeld voorbeeld denk ik. Ik heb binnen 5 jaar tijd 4 kinderen gekregen en heb in totaal een ruime 30 maanden borstvoeding gegeven. Hoewel kinderen met een fles ook groot worden had ik die periode niet willen missen. Maar goed, ik ben nu 33 dus ik heb al wel heel wat jaartjes hinder van die krengen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 07:29

ik denk idd dat dan mogelijk is dat he lichaam er veel van te lijden heeft van 4 zwangerschappen in 5 jaar!
Maar zoals ik al zei; ik word al 32 ; weet nog niet of er ooit kinderen komen en zo ja ; 1 max 2 en absoluut geen borstvoeding dus dan valt het allemaal wel mee denk ik ;)

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 07:41

Ik wil erg graag kinderen en zou dan ook graag borstvoeding gegeven hebben, maarja ik had er dusdanig last van dat ik toch hiervoor gekozen heb. En misschien kan ik nog wel borstvoeding geven. Ik g a het echter niet doen. Wil absoluut niet weer grotere borsten en die kans zit er dan toch in, tijdens en na borstvoeding. En ach ze worden ook groot met flesvoeding hoor. Hihi.

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:18

Het is een fabel dat je borsten groter of slapper worden van het borstvoeding geven. Als je geen borstvoeding geeft krijg je de stuwing ook. En omdat het dan niet wordt weggedronken is dat alleen maar erger. Het is gewoon heel vrouw-afhankelijk. Het ligt er ook aan hoeveel melkklier weefsel je hebt en na een borstverkleining is dat sowieso minder, dus kan me voorstellen dat de stuwing dan ook minder is. Een en ander is sterk hormoongestuurd en de ene vrouw heeft daar meer last van dan de ander. Ook verschilt het nogal hoeveel je aankomt in een zwangerschap. Bij de meiden was dat bij mij bv 30 kilo, bij de jongens maar de helft.

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:21

Maar ik ga verder geen pleidooi houden voor borstvoeding, dat is een heel ander onderwerp. Ik vind het super dat jullie zoveel baat hebben bij de verkleining. Ik ben zelf zo bang dat ik mijn klachten blijf houden na de verkleining, dat het gewoon ergens anders aan blijkt te liggen.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:33

zo.. vandaag is de tape van mijn hechtingen afgehaald en zijn de knoopjes van de hechtingen eraf geknipt. Ze vonden het er al goed uitzien. Alles was ook mooi dicht en geheeld, op het stuk waar de hechtingen samen komen na. Die driehoek bedoel ik. Doordat er zoveel af was gehaald was daar iets spanning ontstaan en een heel klein beetje open. Maar bijna niet zichtbaar. Nu een stukje extra tape daarover zodat de druk/ spanning minder wordt en zo is het binnen 2 weekjes dicht zei de arts. Maar zag er verder heel goed uit. Ik dus ook dik tevreden :) Had al best veel bewogen dus was bang dat het misschien nog niet perfect was, maar zag er goed uit! :)

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:19

Irre: maar als je een borstverkleining hebt gehad dan zijn bijna alle melkklieren doorgesneden omdat de tepel is verplaatst en als je dan een baby hebt dan heb je toch ook geen stuwing omdat je geen melk meer kán geven? Of heb ik dat verkeerd begrepen? Dan zou je toch zeggen dat de borsten dan ook niet of weinig groeien bij iemand die een BVK heeft gehad en zwanger is.

Lotte: fijn dat het herstel zo goed gaat en dat het er netjes uit zag! Hoe lang is het ook alweer geleden dat je geopereerd bent? 2 weken toch? Heb je nu ook nog allemaal van die kleine hechtstrips op de littekens?

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 00:38

Ik meld me hier ook.
Ondertussen aan het wachten op een akkoord tot vergoeding van de verzekeraar.
Iemand enig idee hoe lang dit duurt? Ik zit bij de Amersfoortse
De pc zei dat hij er van uit ging dat het wel vergoed zou worden, hij had een aanvraag verstuurd naar de verzekeraar.
Helemaal blij dat er een brief van de Amersfoortse in de bus lag, was het omdat ik ook nog foto's + eigen verhaal moest insturen. Vind het nogal gek, foto's opsturen? Hebben andere van jullie dit ook moeten doen?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 00:57

Even contact opnemen met je pc hoe zij daar normaal mee om gaan

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 01:08

De foto's heb ik maar gewoon braaf opgestuurd, vraag me alleen nu wel af hoe lang het het ongeveer zal duren tot de verzekering reageert.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 07:31

Lotte, fijn dat het herstel zo goed gaat! Maar wel rustig aan blijven doen hoor.
Anne, ik had van Avero binnen een week de goedkeuring en ik hoefde geen foto's op te sturen.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 09:42

Pebblesther schreef:
Irre: maar als je een borstverkleining hebt gehad dan zijn bijna alle melkklieren doorgesneden omdat de tepel is verplaatst en als je dan een baby hebt dan heb je toch ook geen stuwing omdat je geen melk meer kán geven? Of heb ik dat verkeerd begrepen? Dan zou je toch zeggen dat de borsten dan ook niet of weinig groeien bij iemand die een BVK heeft gehad en zwanger is.

Lotte: fijn dat het herstel zo goed gaat en dat het er netjes uit zag! Hoe lang is het ook alweer geleden dat je geopereerd bent? 2 weken toch? Heb je nu ook nog allemaal van die kleine hechtstrips op de littekens?

Vandaag is het inderdaad 2 weken geleden. De hechtstrips had ik er meteen na de operatie opzitten en die zijn er gisteren af gehaald. Als het kleine driehoekje aan de onderkant (waar alleen nog hechtstrips opzitten) mooi dicht is volgende week mag ik ook littekencreme gaan smeren enzo :) en dan in juli mijn laatste controle en dat was het alweer. Maar ze vonden het er mooi uitzien en rond de tepel en aan de onderkant en die van de tepel naar onder waren al dicht. Alleen het driehoekje dus niet helemaal, waar hechtingen samenkomen aan onderkant. Maar dat verwachtte ze met een weekje of 2 dicht :)

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:20

Oke, de hechtstrips zijn bij mij ook na 2 weken verwijderd, toen nog een paar kleine hechtstrips op de plekjes die nog wat open waren.
Smeren mocht ik pas na 5 weken.
Maar mijn PC zei dat littekencrème niet nodig is en dat dat alleen maar weggegooid geld is. Je kan ook prima af met gewoon bodylotion iedere keer na het douchen.

Ik heb in oktober mijn laatste controle afspraak staan, dat is dan een half jaar na de operatie.

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:45

AnneXxX schreef:
Ik meld me hier ook.
Ondertussen aan het wachten op een akkoord tot vergoeding van de verzekeraar.
Iemand enig idee hoe lang dit duurt? Ik zit bij de Amersfoortse
De pc zei dat hij er van uit ging dat het wel vergoed zou worden, hij had een aanvraag verstuurd naar de verzekeraar.
Helemaal blij dat er een brief van de Amersfoortse in de bus lag, was het omdat ik ook nog foto's + eigen verhaal moest insturen. Vind het nogal gek, foto's opsturen? Hebben andere van jullie dit ook moeten doen?

Ik had binnen twee weken brief van de verzekering dat het goedgekeurd was.
Ik ken niemand die fotos hebben moeten sturen, maar wel mensen uit dit topic die langs moesten komen en de borsten daar moesten laten zien.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:13

@annexxx; wat raar! Ik heb gewoon een afspraak gemaakt bij de ha; doorgestuurd naar de pc en die heeft formulieren naar de verzekering opgestuurd; binnen 3 weken had ik de goedkeuring vd verzekering binnen. Niks geen fotos of eigen verhaal hoeven op te sturen.
@lotte_wessel; het 3 landen punt zoals mijn pc dat noemde ;) Is idd een gevoelige plek wat snel opengaat. Na het verwijderen vd hechtingsknoopjes(12 dagen na operatie) ging het savonds al een klein beetje open en na enkele dagen was er een grote open wond; welke pas na een week of 10 helemaal dicht was; genezing op die plaats doet erg lang omdat er continue spanning op staat en wrijving is vd bh/kleding.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 13:01

Ik heb in een week/ binnen 2 weken eigenlijk een brief gekregen van de PC dat het goedgekeurd was door de verzekering. Ook nog een brief gekregen van de verzekering zelf inderdaad. Maar hoefde niets te doen. PC had mij bekeken en die zei dat het 100% zeker vergoed werd. Twijfelde hij niet over. Toen inderdaad, aanvraag ingediend en gelijk te horen dat het akkoord was.

Dat 3 landen punt is bij mij aan de ene kant ter grootte van een speldenknop en aan de andere kant ter grootte van 2 a 3 speldenknoppen. Niet heel groot dus. Komt wel vloeistof uit e.d. en heb een maandverbandje er tegenaan tegen schuren e.d. en voor opvangen van vloeistof. Volgende week vrijdag kijkt de PC er nog eens naar maar ze dachten dat het met 2 weekjes wel dicht was. Ik haalde net de maandverbandjes af, maar daardoor ging 1 vd drie landen punten juist weer open. Was dus al beetje dicht, maar door het eraf halen van verbandje trek je het laagje van de korst er weer af. Hopelijk is het volgende week wel mooi wat meer gedicht. Overigens heb ik er geen last van :) dat scheelt weer

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 13:42

bij mij begon het ook zo klein en vertelde de pv me ook dat het geen kwaad kon maar uiteindelijk binnen enkele dagen hele grote open wond wat onzettend lang duurde voordat het genezen was. Doordat er ook wondvloeistof uitkwam en dit tegen het verband aan plakte ging de wond ook iedere keer open.
Op advies v een bokker uit dit topic toen flink plak vaseline op het gaasje gedaan en dat tegen de wond aangedaan. De wondgenezing ging hierdoor veel sneller en de wond ging niet meer open iedere keer.
Maar het duurde echt weken voordat er langzaam maar zeker verbetering zichtbaar was.
Tevens mocht er onverhoopt toch een keer een gaasje vastgeplakt zitten aan de wond dit dan niet lostrekken maar losweken onder de doche met lauw water.
Succes met je herstel!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 13:45

oh ja; voor diegene die interesse hebben; heb nog een nieuwe scarbanset mamma anker speciaal v borstverkleining; tegen hypotrofe littekens en voor hele mooie genezing vd littekens; had dit setje over. Heb eerder zelf 6 weken lang een set gebruikt en dit werkte echt super!
Mag nu weg teab of ben zelfs bereid om te ruilen tegen paardenartikelen;

http://link.marktplaats.nl/563003340

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:27

@lotte: je kunt bij de drogist van die speciale vochtige (vette?) gaasjes halen die niet plakken aan de wond. Een heel gaasje was te groot dus knipte ik ze op maat. Had ik er twee voor de prijs van een. ;)