Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:29

Oh wat heerlijk joh...

En vrij tot na de feestdagen, das ook lekker!!!

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:31

WenK schreef:
Lekker hoor Bom, weekend! Dit weekend is niet écht weekend voor mij. Morgen vroeg op, voor 10:30 moet ik beide paardjes gereden hebben. Daarna ff hardlopen en dan douchen, beetje tutten en naar het station. De trein naar Apeldoorn en dan met collega verder meerijden naar Düsseldorf. Daar de hele avond netjes doen ivm kerstfeest werk. Dan met z'n allen met de taxi naar het hotel, pitten en dan weer bijtijds op om te ontbijten en met collega terug te rijden, waar ik weer in mijn auto stap om naar stal te crossen en de paardjes te doen. Dan maandagochtend weer bijtijds op want dan heb ik weer (de laatste keer) training in Zwolle.

Zow, druk weekendje zeg :\
Fanneke schreef:
Wat een drukte WenK!! Vanavond lijkt mij heel leuk, netjes naar het kerstfeest. Ik vind de kerstmarkten e.d. in Duitsland altijd erg sfeervol. :j

Heb net ff de HA gebeld, ik ben in juni geopereerd aan beknelde zenuwen in mijn duimmuis. Het gevoel in topje is sindsdien nooit terug geweest, ik heb er nu zo'n pijn aan het onderste gewricht. Kan ook niets vastpakken. Dit is ook de rede waarom ik meer dan een jaar niet heb gereden. Hebben ze woensdag pas plek! :n Sorry frustatie moest er ff uit. ;)
Zo, ik ga mij in mijn werk storten, hoop nu eindelijk in de buurt van afronding te komen. Kids hebben erg vroeg vakantie dit jaar, dus het moet binnen een week klaar. Mocht ik even moeten ontspannen, dan zien jullie mij wel verschijnen! :D

Jeetje wat vervelend van je duim zeg.
Dat je pas woensdag terecht kan, dat duurt nog wel even ja, nou maar hopen dat ze er wat aan kunnen doen, zodat je tenminste weer dingen ermee kunt doen,zoals paardrijden enzo...

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:32

wat een prut weer zeg :( Het is hier gewoon een grote ijsbaan! Ech niet leuk :n

Durante: wat super dat je weer aan de slag kan :D Dat moet fijn zijn :j

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:34

Hier is alles wel zo'n beetje weg gedooid nu... :j Alleen vanmorgen in het park bij ons achter niet, dat was idd 1 grote ijsbaan... Eng lopen is dat ook.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:44

Het lijkt hier niet zo glad meer, als ik zo naar buiten naar 't fietspad kijk, fietsers gaan er met een normale snelheid overheen :D
maar dat zegt natuurlijk ook niet alles, ik ben nogal een scheiterd wat betreft 't fietsen over gladde paden,doodsbenauwd dat ik onderuit ga :o

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:46

echt! niet eerlijk :P
Hier ligt gewoon een dikke laag ijs overal :n Ik wilde met paard op pad vandaag maar dat moet ik nog maar even afwachten :=

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:09

Hier ligt ook niets meer, las net op nu.nl dat het weer aangevuld wordt dinsdag a.s. :n

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:21

Zo ben er net weer, ff naar de Aldi geweest.
Heb voor de kerstboom nog figuurtjes van chocola meegenomen, en er net ingehongen, ben benieuwd hoelang die erin blijven hangen :9 en ook nog kerstkoekjes/ kransjes,maar die hang ik er maar later in,want voordat die erin hangen zijn ze misschien al op :D
Het regende een beetje.
De hoofdwegen en fietspaden waren allemaal wel schoon, alleen binnendoorweggetjes waren nog wel bedekt met ijslagen.
Maar dinsdag weer opnieuw sneeuw?
he bah... als er maar niet zoveel valt,een beetje vind ik nog wel gezellig, beter weer dan regen :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:35

Nou wil even melden dat mijn bloed helemaal goed was, mijn schildklier werkt iets te traag, dus daar moet ik elk jaar even opnieuw voor prikken. Je krijgt alleen hartkloppingen van een te snel werkende schildklier, dus dat is het sowieso niet.
Ik mag zometeen medicijnen ophalen voor mijn maag, die moet ik een maand lang slikken om de boel weer rustig te krijgen. Daarna gaan we kijken of het terug komt en zo ja dan meoten we even vervolgstappen bedenken.

Ben er blij mee :j Hoewel een maand wel erg lang is en ik nogal laks ben met het innemen van medicijnen :o

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:44

Gelukkig dat het meevalt Sak...

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:29

Ooh fijn Sas! Nu hopen dat het helpt! :j
Heel gevaarlijk Durante! :9 Bij mij zou de boom binnen een dag leeg zijn!

Ik ga beginnen met de 10km !!! *\o/* Zat net de lesjes uit te luisteren van de 5km onderhoud, hier haal ik niet echt uitdaging meer uit. Ik kom niet eens hijgend of zwetend thuis. Ik loop nog 1 lesje van de onderhoud vanmiddag, de 3x5 minuten, zondag 5km duurloop en dan maandag start ik met de 10 km.
Bij welke les was jij nou begonnen Bom?

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:47

Fanneke schreef:
Ooh fijn Sas! Nu hopen dat het helpt! :j
Heel gevaarlijk Durante! :9 Bij mij zou de boom binnen een dag leeg zijn!

Ik ga beginnen met de 10km !!! *\o/* Zat net de lesjes uit te luisteren van de 5km onderhoud, hier haal ik niet echt uitdaging meer uit. Ik kom niet eens hijgend of zwetend thuis. Ik loop nog 1 lesje van de onderhoud vanmiddag, de 3x5 minuten, zondag 5km duurloop en dan maandag start ik met de 10 km.
Bij welke les was jij nou begonnen Bom?

Dus het gaat de goeie kant op met jou ,lijkt me ook heerlijk om weer zover te kunnen lopen ;)

SAKKIA schreef:
Nou wil even melden dat mijn bloed helemaal goed was, mijn schildklier werkt iets te traag, dus daar moet ik elk jaar even opnieuw voor prikken. Je krijgt alleen hartkloppingen van een te snel werkende schildklier, dus dat is het sowieso niet.
Ik mag zometeen medicijnen ophalen voor mijn maag, die moet ik een maand lang slikken om de boel weer rustig te krijgen. Daarna gaan we kijken of het terug komt en zo ja dan meoten we even vervolgstappen bedenken.

Ben er blij mee :j Hoewel een maand wel erg lang is en ik nogal laks ben met het innemen van medicijnen :o

Ik heb niet helemaal meegekregen waar je precies last van hebt,maar iig hartkloppingen en last van je maag?
Ik heb de laatste tijd ook last van hartkloppingen, en heb al een bloedonderzoek gehad,ook schildklieronderzoek e.d,maar alles was goed.
Ben wel aan 't afbouwen met m'n antidepressiva(nu nog maar 3ml) en heb soms last van hyperventilatie,en als ik denk dat m'n hart euhh snel gaat zeg maar, dan gaat ie nóg sneller omdat ik eraan denk, en mezelf soms zo gek maak, echt irri :\
Ik doe nu af en toe ontspanningsoefeningen, helpt ook wel een beetje.
Maar kreeg ook veel energie in me, omdat ik niet meer kon rennen,ivm die trombosebeen, maar dat kan nu gelukkig wel weer een beetje,en hoop zo weer een beetje energie kwijt te kunnen, en lekkerder in mijn vel te gaan zitten, en dat betekend mis. minder hyperventilatie

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:49

Ik zal even aardappelen schillen,en koken, vanavond lekker zuurkoolschotel :9
Dan naar 't station op de fiets,m'n vriend ophalen,volgensmij is 't nu flink dooi buiten,ole :D
Fijne avond iedereen!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 19:54

Wen, druk weekend. Weet niet of ik je sterkte of veel plezier moet wensen :=
Sas, hoop dat t met die maagtabletten opgelost is.
Durante, rustig aan hoor en hier ook nog keukenkastjes die nodig een soppie kunnen gebruiken :o
Rosa, je woont gewoon in t verkeerde deel van NL met al die sneeuw :j
Fan, wie had dat gedacht hè dat je zou beginnen aan de 10 km, ben trots op je +:)+ Ik ben begonnen bij les 1 van het 10 km-schema. Dan doe je even een stapje terug maar dat is wel t beste :j en je moet dan het medium schema hebben, dat is het vervolg op de 5 km. T easy schema is voor beginners die nog geen 5 kunnen lopen.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:55

Ooh Dan heb ik toch weer de verkeerde gedownload :o

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:20

_O- je zou ff kunnen kijken wanneer je daar de 5 km moet lopen en daar dan beginnen. Maar mocht je tijd hebben dan zou ik die andere ff downloaden dan loop je over 6 weken de 10K :):)

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 23:51

Zou, mag van mijzelf nog even op bokt. Net met neefje van 9 kerststukjes gemaakt. Hij is er blij mee :+ Heb nog nooit zulke lelijke kerststukjes gezien _O- Heb hem ernstig verteld dat hij de kaarsjes niet op zijn kamer aan mag steken.
Die van mijzelf is wel erg mooi geworden, al zeg ik het zelf. *D Werkt best ontspannend :D
Berg met spulletjes over, maar geen oase meer. Dus we gaan morgen maar weer winkelen. :+

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 10:49

Goeiemorgen :O
Zo heb weer heerlijk geslapen, zoals de afgelopen 3 a 4 nachten, daarvoor had ik steeds nachten waarbij ik steeds niet de slaap kon vatten, nouja tegen de ochtend dan, wat voel jeje dan brak...
Wat is het donker buiten zeg, ik heb 't gevoel dat 't nog maar half 8 is ofzo :+
Mijn vriend is vanmorgen al vroeg weggegaan,die moest werken tot 1 uur vanmiddag, daarna, als ie weer thuis is, gaan we nog even de stad in, shoppen.
Moet een nieuwe spijkerbroek hebben,maar er zit hier een winkel waar ze ze voor 15 euro hebben,en nog leuke ook,ik hou van koopjesjagen :D
Ik ga vanmorgen eerst even een stukje hardlopen,weer echt zin in ;)
Houden jullie trouwens ook rekening met wat je eet als je gaat lopen?
Ik ben net weer aan de pindakaas op brood begonnen(wel droog spul hoor :P ) en eet s'morgens een kopje brinta naast dus 3 plakken bruinbrood.
Ik zal me even klaarmaken, want het is zo weer middag :D

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 10:53

Fanneke schreef:
Zou, mag van mijzelf nog even op bokt. Net met neefje van 9 kerststukjes gemaakt. Hij is er blij mee :+ Heb nog nooit zulke lelijke kerststukjes gezien _O- Heb hem ernstig verteld dat hij de kaarsjes niet op zijn kamer aan mag steken.
Die van mijzelf is wel erg mooi geworden, al zeg ik het zelf. *D Werkt best ontspannend :D
Berg met spulletjes over, maar geen oase meer. Dus we gaan morgen maar weer winkelen. :+

Haha leuk ja, kerststukjes maken, maak je nog foto's ?
Ik maakte anders nog wel zelf kerskransen, eerst een ring van stro maken, en daar dan dennetakken omheen draaien, en dan versieren met kerstballetjes en gekleurde takjes en lampjes,maar heb er nu niet zo'n zin in,maar kan zo zijn dat ik er volgende week nog wel zin in heb :D

Fanneke schreef:
Ooh Dan heb ik toch weer de verkeerde gedownload :o

ow haha da's balen , de verkeerde gedownload :+

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 11:25

Succes met lopen Durante! :D

Ik heb idd foto's gemaakt, zal zo ff kijken of ik ze hier kan plaatsen. :+
Ik moet zeggen heb de smaak ook goed te pakken, ik moet echt meer tijd maken voor dit soort dingen, merk dat het heel ontspannend werkt.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 13:16

Zo, net weer thuis...
Tjonge, ik ging op de fiets weg, naar 't plekje toe,waar ik begin te rennen, begon 't keihard te plenzen onderweg :(
Maar aangekomen daar, was 't weer droog gelukkig.
Eerst begonnen met wandelen,en toen joggen, maar na 2 minuten begon ik 't al in mn kuiten te vernemen,maar ben gewoon doorgegaan, en zo 4 minuten gerend, toen weer 4 min. gewoon lopen, en zo om en om doorgegaan, terwijl ik normaal voor m'n trombosebeen gewoon makkelijk 35 min. achterelkaar doorrende, pfff, weer gewoon helemaal van voren af aan beginnen,maarja...
En toen weer op de fiets naar huis,da's dan wel weer lekker, en had wind in de rug :D
Zometeen even eten,en met de benen omhoog zitten relaxen, vanmiddag dus even shoppen.
Ik denk niet dat ik de rest van 't weekend hier nog kom, maar ik wens jullie hierbij een fijn weekend!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 13:21

Hoihoi!

Even niet meer geweest omdat het lopen gewoon niet ging met het weer en de tijd in de week (24 uur in een dag is gewoon te kort...)

Heeft iemand er ervaring mee, met het opbouwen van niets (echt niets, plat liggen) naar weer gewoon hardlopen? Over een langere tijd natuurlijk.

Heb namelijk deze week een klaplong en een gebroken rib opgelopen, en de hele week plat moeten liggen. Ik mag nu weer wat rondscharrelen, en maandag voor controle. De fysio zei dat ik gewoon mijn gezond verstand moest gebruiken, kijken tot hoe ver ik kan en soms iets er overheen.

Maar heeft iemand ervaringen? En eventuele valkuilen die ik zou kunnen vermijden?

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 13:30

Annemeik schreef:
Hoihoi!

Even niet meer geweest omdat het lopen gewoon niet ging met het weer en de tijd in de week (24 uur in een dag is gewoon te kort...)

Heeft iemand er ervaring mee, met het opbouwen van niets (echt niets, plat liggen) naar weer gewoon hardlopen? Over een langere tijd natuurlijk.

Heb namelijk deze week een klaplong en een gebroken rib opgelopen, en de hele week plat moeten liggen. Ik mag nu weer wat rondscharrelen, en maandag voor controle. De fysio zei dat ik gewoon mijn gezond verstand moest gebruiken, kijken tot hoe ver ik kan en soms iets er overheen.

Maar heeft iemand ervaringen? En eventuele valkuilen die ik zou kunnen vermijden?

Hey hoi,

Ik kon ook even een tijd niks, ivm trombosebeen,steeds met de benen omhooggezeten,en áls ik dan even liep om naar de wc te gaan,had ik erna alweer spierpijn in de kuiten, zo slap werden die :+
Maar naarmate de pijn minder werd, ging ik meer lopen, ook wat rond scharrelen in huis :D
Toen weer meer naar buiten,eerst op krukken, maar dan weer zonder, en toen ben ik wat proberen te gaan fietsen,en dat elke dag gedaan,omde spieren weer wat aan te sterken, en nu ben ik weer heel voorzichtig gaan hardlopen,zoals je in m'n berichtjes hierboven wel kunt lezen ;)
Natuulijk heb je heel wat anders dan ik, maar 't gaat er iig om dat je voorzichtig aan alles weer op moet bouwen, en moet luisteren naar je lichaam, verder moet je dat zelf doen ;)
Heel veel succes ermee ;)

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 13:33

Dankjewel Durante!

In welk tijdsbestek heb jij alles weer rustig opgebouwd? Niet dat ik mezelf met een schema wil vermoeien, maar je moet wel wat om naar uit te kijken hebben vind ik.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 18:57

Sterkte Annemeik.

Goed zo Durante.

Leuk kerststukjes Fan!

Wens me maar beiden Bom... ;)

Vanmorgen vroeg beide paarden gereden, daarna 8 km gerent, was thuis in 54:30 dus mag weer trots zijn!

Daarna gauw hondjes doen, douchen en omkleden en gauw weg. Hele trein- en autoreis achter de rug en nu in Duitsland, dus ik houd het kort....