Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:05

Allienda schreef:
Stomme vraag he, maar gaan ze je bmm vastpakken?

Dit hebben ze gedaan destijds toen ik voor een spiraaltje ging bij de gyno.................Ik ben gillend door het plafond gesprongen zoveel zeer deed dat -O- mijn man trok helemaal bleek weg. Daarom heb ik het uitstrijkje 11 maanden uitgesteld omdat ik hier weer angst voor heb -O- pfffff :evaw:

{edit} normale gyno onderzoeken zijn oncomfortabel maar niet pijnlijk oid


Nee in principe niet. Bij mij deze keer wel maar dat komt door omstandigheden dus geen zorgen

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:27

Ik zag dit topic en heb vanmorgen gebeld kon deze middag al een uitstrijkje laten maken, over twee weken de uitslag :) is het normaal dat het zo lang duurt?

De eenden bek deed me pijn, normaal valt het reuze mee maar deze keer niet. Door verminderde weerstand is de boel daar ook goed geïrriteerd denk dat het daar door komt :)

Anoniem

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:38

Ik heb minstens 4 weken gewacht op uitslag.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:39

2 weken is normaal ja. Ik had het in het ziekenhuis laten doen, niet via bevolkingsonderzoek en dan is het ook 2 weken.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:48

Ik ook niet via bevolkingsonderzoek inderdaad :) ben benieuwd

Janneke2

Berichten: 23091
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 12:16

Eight schreef:
De eenden bek deed me pijn, normaal valt het reuze mee maar deze keer niet. Door verminderde weerstand is de boel daar ook goed geïrriteerd denk dat het daar door komt :)


Rot hoor!
Maar idd: het slijmvlies van je vrouwelijke organen kan net zoals je neus ontstoken raken. In je neus heet dat verkoudheid en in principe niets om je zorgen om te maken (als het tenminste na een week ofzo weer over is).
Vagina idem dito - zou het niet vanzelf overgaan, dan zijn er wel manieren om dat toch te laten gebeuren.

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:40

Pfff zou vrijdag een uitstrijkje laten maken maar ik heb afgebeld. Ik heb een infectie down under, dus moet ik het opnieuw inplannen als het weggetrokken is -O- Ik had me net helemaal mentaal voorbereid..............

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 13:06

Allienda schreef:
Pfff zou vrijdag een uitstrijkje laten maken maar ik heb afgebeld. Ik heb een infectie down under, dus moet ik het opnieuw inplannen als het weggetrokken is -O- Ik had me net helemaal mentaal voorbereid..............

Dit was dus de reden dat het bij mij ook geïrriteerd was, inmiddels alweer over :) maar ik kon hem gewoon laten maken? Alleen de eendenbek was dus pijnlijker..

Thenexttry

Berichten: 1285
Geregistreerd: 24-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 13:08

Ik heb de uitslag :j

En dat is gelukkig goed nieuws. Uitstrijkje was goed en alle andere testen voor daar onder ook.
Nu dus nog wel bloedprikken, over 2 maanden terug en kijken of het iets hormonaals is.

Maar, ben allang blij dat dit goed is.

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 13:26

Eight schreef:
Allienda schreef:
Pfff zou vrijdag een uitstrijkje laten maken maar ik heb afgebeld. Ik heb een infectie down under, dus moet ik het opnieuw inplannen als het weggetrokken is -O- Ik had me net helemaal mentaal voorbereid..............

Dit was dus de reden dat het bij mij ook geïrriteerd was, inmiddels alweer over :) maar ik kon hem gewoon laten maken? Alleen de eendenbek was dus pijnlijker..



Ik heb ergens gelezen dat het dan gevoeliger etc was. Ik had sowieso een dubbele afspraak staan, wilde nog wat anders laten checken <iets met 9kg afvallen en constant koud en moe zijn, wil graag even dat mn bloed gecheckt wordt op eventuele tekorten etc> ik kan dan altijd nog even snel overleggen en als het toch kan..........ochja ik zie wel. Ik zorg idg dat alles netjes gegroomd is :P

Taartje

Berichten: 1284
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Boskoop

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 13:33

Ik moet ook morgen voor het eerst, zie er toch wel wat tegenop.
Ook al ben ik zelf doktersassistente en weet ik precies hoe t gaat en heb ik ze zelf ook gemaakt.
Gelukkig heb ik een enorm lieve assistente dus dat scheelt weer!

Anoniem

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:29

Heb je na een colscopie ook maandverband oid nodig? En mag je dan ook even niet zwemmen, sauna enzovoort?
Of is dat alleen lisexcisie..

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:41

Je hebt idd maandverband nodig. Het ligt er ook hoor. Zwemmen ed wordt afgeraden zolang je vloeit

Anoniem

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:45

Oke dank. Ik zal wat in huis halen dan.
Ik weet niet goed wat te verwachten qua "gevolgen". Al hangt dat natuurlijk van je eigen lichaam af, ook..

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:16

Bij mij viel t echt mee. Paar dagen wat bruine en sinds bijna zwarte afscheiding. Niet zoveel als bij een menstruatie hoor! 2 dagen wat lichte krampen maar heb geen pijnstillers nodig gehad oid

Tanya
Berichten: 10084
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:17

Ik heb 1 keer een colposcopie gehad zonder biopten ed, toen had ik helemaal geen bloedverlies. De 2 keren daarna wel biopten, dus toen bloedde ik wel wat. En op het moment dat de korstjes loslaten gaan de sluizen ook even open haha.
Succes!

Anoniem

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:19

Dat laatste hoefde ik dan njet te weten hahah.
Maar qua sporten enzovoorts?

Tanya
Berichten: 10084
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:22

Nou is best handig om te weten, stel dat ze een biopt nemen. Dan kun je erop voorbereid zijn. Bij mij gebeurde het dus in mijn nachtdienst...

Als ze alleen colposcopie doen kun je in principe gewoon gaan sporten, want dan beschadigen ze niks... Als ze biopten nemen zou ik dat even niet doen.

Anoniem

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:36

Sorry was goed bedoeld.
Goeie om inderdaad een tijd wat mee te nemen in mijn tas.

We gaan uit van biopt.
Jammer, net weer gestart met hardlopen en mag weer rustig m'n paardje wat oppakken.maarja..

Tanya
Berichten: 10084
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:41


Anoniem

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:53

Ja bij mijn ziekenhuis folder staan de lisexcisie en scopie samen beschreven. Vandaar dat ik benieuwd was.
Vraag het Ze donderdag sowieso wel natuurlijk..

Amalarab

Berichten: 7456
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:11

ik vond de colposcopie erg meevallen en heb plaatselijk verdoofd ook niks gevoeld van de lisexcisie!
wel bloedde ik lang na, dit is nog 2x aangestipt
ben van pap4 naar pap1 gegaan en dat is alweer 13 jaar geleden
succes voor iedereen die nog moet :j

Anoniem

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:43

Dankjewel stemt me enigszins gerust.
Omdat ik echt bekend met enorme angst en paniek ben en trauma's heb, mag ik een kalmerende tablet nemen van tevoren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 10:37

Colposcopie gehad en twee biopten.
Dat prikte even maar was 1 seconde.
Heb meegekeken( niet t biopt).
Rechts zat een bloedend stukje en links zat ook wat. Dat bloedende stukje daar word ik wel bang ban.

Janneke2

Berichten: 23091
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 11:05

Fijn dat het achter de rug is! Zo te lezen is de ingreep zelf meegevallen.

Heb je nog met een van de artsen gepraat over het bloedende stukje...?
Anyway begrijp ik dat dit stukje nu verwijderd is. Dus al zou het kwaadaardig zijn geweest (...dat is de patholoog nu aan het uitzoeken) het is weg.
"Opgeruimd staat netjes!" - en nu maar herstellen!