Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Issy schreef:Hi Rapido, goed om te lezen dat je vooruitgang boekt, en Rogier Zwijsen is een zeer vakkundig therapeut op lyme gebied. Ik heb geprobeerd om bij hem te komen maar hij had het toen druk en had een patientenstop. Hij werkt ook met frequentietherapie, (lakovsky spiralen) en daar ben ik wel een voorstander van. Ik hoop dat je plannen lukken, en buitenland moet zeker lukken. En warm klimaat en zeelucht doen wonderen bij lyme.
Issy schreef:Hoi pinonatal, wat balen dat je weer een terugval hebt, de lyme en co is duidelijk dus nog niet weg. Hoelang heb je in totaal AB geslikt?
Issy schreef:niet farmaceutische, dus antibiotica rechtstreeks uit planten gehaald word, ipv chemische toevoegingen.
Zoals bijvoorbeeld Samento, Banderol, Cumanda
PintoNatal schreef:Ja ik ben misschien nog niet zolang ermee bezig als jullie (ik sinds juni 2010) maar ik ben in mei (2010) geslaagd voor HAVO, zou dit jaar gaan werken en dan kijken wat ik als vervolg opleiding wil doen (weet het nu nog niet trouwens) en ik kan niet eens werken, moet altijd maar naar mn moeder kijken. Ja oke ik heb wel drie paarden maar ik doe daar de hele dag over en ik rij niet elke dag drie paarden ik probeer het wel maar soms trek ik het echt niet en dan longeer ik de laatste en ze hebben allemaal verschillende dagen rust zodat ik ook die dagen afwisselend minder hoef te rijden.
Ik weet ook en dat wil mijn moeder ook dat ik eerst weer helemaal in orde ben voor ik ergens aan begin, wat heb ik eraan om aan een opleiding of baan te beginnen en na twee maanden zo'n terugval te krijgen (door meer inspanning en meer doen) dat ik weer kan stoppen of ontslag nemen. Maar k vind het gewoon frustrerend. Zo had ik ook een hele goede vriendin, maar nu hoor of zien we elkaar bijna nooit meer en elke keer vroeg ze: zullen we vanavond iets gaan doen. En dan zei k nou ik ga vroeg mn bedje in want ben heel erg moe. En dan krijg je: ja jij kan ook nooit iets doen 's avonds, je hebt altijd iets anders of je bent moe. Ja das wel waar maar dat ze zich dan verdiept in wat ik mankeer en waarom ik dt niet kan. Het is niet dat ik niet wil. Ik ging voor ik de ziekte van lyme had toch wel elke week flink opstap, nu ben ik in die 10 maanden 4 x opstap geweest denk ik en dan kon ik weer 3 weken mezelf ellendig voelen daarvan. Ik wil ook dingen kunnen doen en ook weer zoals "vroeger" om 5uur snachts gaan slapen en 2uur daarna weer fris en fruitig opstaan (Want dat KON ik gewoon, ik had niet veel slaap nodig)...
Sorry voor het lange verhaal en ik weet wel dat veel van jullie al veel langer in de lyme ellende zitten en sommige er ook veel meer last van hebben (en verlammingen en weet ik voor wat enge dingen die die rot ziekte met zich mee brengt) maar ik moest het toch even kwijt ik ben gewoon een beetje gefrustreerd.
Stal_Fiore schreef:Ik heb begrepen dat de ziekte van lyme ook zonder verschijning van EM aanwezig kan zijn.
Ik heb al jaren vage klachten als:
- huiduitslag op mn gezicht
- veel vermoeidheid
- regelmatig klierzwellig in mijn keel
- vaak keelpijn
- maagklachten
- stoelgang veranderd
- pijn in gewrichten, voornamelijk mijn knieën
- oorfluiten en suizen
- stemmingswisselingen
- problemen met slapen
- verminder libido
- onregelmatige menstruatie
Nou hoorde ik dat het dus best zo kan zijn dat dit te maken heeft met de ziekte van lyme.
Ik ben als kind meerdere keren gebeten (nu zo'n 15 jaar terug)
en 3 jaar terug heb ik ook nog een tekenbeet gehad.
Is het iets om mee naar de huisarts te gaan om te laten controleren?
_Rapido_ schreef:Stal_Fiore schreef:Ik heb begrepen dat de ziekte van lyme ook zonder verschijning van EM aanwezig kan zijn.
Ik heb al jaren vage klachten als:
- huiduitslag op mn gezicht
- veel vermoeidheid
- regelmatig klierzwellig in mijn keel
- vaak keelpijn
- maagklachten
- stoelgang veranderd
- pijn in gewrichten, voornamelijk mijn knieën
- oorfluiten en suizen
- stemmingswisselingen
- problemen met slapen
- verminder libido
- onregelmatige menstruatie
Nou hoorde ik dat het dus best zo kan zijn dat dit te maken heeft met de ziekte van lyme.
Ik ben als kind meerdere keren gebeten (nu zo'n 15 jaar terug)
en 3 jaar terug heb ik ook nog een tekenbeet gehad.
Is het iets om mee naar de huisarts te gaan om te laten controleren?
Absoluut! Maar de gewone test in het ziekenhuis is niet betrouwbaar. Je kan je bloed opsturen naar een lab in Weert en daar wordt het wel aardig goed gecontroleerd dacht ik. Nog steeds geen waterdichte test, maar veel beter als die in het ziekenhuis.