Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
nynke55 schreef:176 is nog steeds behoorlijk laag. Heb je haar verteld dat je zoveel B12 bijslikt? Anders word het toch tijd voor een andere huisarts of een internist. Op de b12 site kun je een oproep doen voor een arts die niet zo achterlijk doet over b12. Heb je je al ingelezen over wat b12 precies is en wat het doet? Weet je iets over actief b12?
Ik weet wat voor drama het is als je huisarts niet wil meewerken, na heel veel frustratie en gedoe, een andere huisarts, die iets welwillender is, spuit ik nu 1 x in de 2 maanden via de huisarts en nog een keer extra met b12 uit duitsland. Ik sta er nog steeds versteld van dat de almachtige heren en dames doktoren niet naar gezond verstand en research willen luisteren.
rocymax schreef:Ik ga nu zelf gewoon bij een privéarts een bloedonderzoek aanvragen mét B12 erin. Ben het zat, waar wachten ze nu op totdat iemand helemaal op is ofzo?
Waarom doen de artsen zo moeilijk hierover?
Malkesta schreef:Denk dat het meer onkunde/onwetendheid is..Ik had de 'mazzel' dat er 2 assistentes in de praktijk zijn die ook een B12 tekort hebben, mijn arts was er dus al mee bekend.
..Mijn ijzers zijn allemaal weer normaal, kwam mijn bloedarmoede dus door het B12 tekort. De bedoeling was om een keer in de 6 weken een spuit te halen, maar dat red ik helaas niet zit nu ongeveer om de 3 weken. Moet vitamine D extra bijslikken, schijnt voor iedereen goed te zijn dus dan doen we dat. _Jen schreef:Hoe is het met iedereen?
Van mijn vorige dokter kreeg ik wel B12 spuiten.
Op een school waar ik eerder vanaf getrapt ben omdat ik te vaak ziek was, maar toen VMBO en nu MBO. Mag de theorie daar volgen en de praktijk doe ik op een kinderboerderij van een school voor speciaal onderwijs.