Haar/haarverf deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leinearthur

Re: Haar/haarverf deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:57

Hallo allemaal,
Gister wou ik de uitgroei weg werken in mijn eerder geblondeerde haar(toen met kruidvat eigenmerk) met de verf van het merk Garnier. Ik dacht, ik koop eens een duurder merk die is vast beter. Maar in tegendeel. Er was niks aan mijn haar veranderd behalve dan dat het blond nog blonder was geworden. Maar mijn donker bruine uitgroei is niks lichter geworden.

Wat is nu verstandig? Gewoon nog een keer verven maar dan gewoon weer met de kruidvat eigenmerk verf die de vorige keren wel goed zijn werk deed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 12:04

ik betaal 48 euro voor een spoeling bij een redelijk dure kapper :P

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:37

Oei, dat vind ik nog best duur := :o
Voor een spoeling dat er na zoveel wasbeurten uit is..

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:32

Ik denk dat je bij mijn kapper 55 betaald voor verfbeurt..

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:00

LZP -> MW

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:22

Geen idee wat je bij mij betaald.. geloof iets vanaf 40 euro oid.

ik heb nu mijn haar weer gevlochten, alleen nu vanaf bovenaf, helemaal door naar de andere kant langs mijn haarlijn, weet alleen nog niet of ik t laat zitten :')

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:46

Leinearthur schreef:
Hallo allemaal,
Gister wou ik de uitgroei weg werken in mijn eerder geblondeerde haar(toen met kruidvat eigenmerk) met de verf van het merk Garnier. Ik dacht, ik koop eens een duurder merk die is vast beter. Maar in tegendeel. Er was niks aan mijn haar veranderd behalve dan dat het blond nog blonder was geworden. Maar mijn donker bruine uitgroei is niks lichter geworden.

Wat is nu verstandig? Gewoon nog een keer verven maar dan gewoon weer met de kruidvat eigenmerk verf die de vorige keren wel goed zijn werk deed?

blonderen = ontkleuren, verven = verven. Die blonde verf pakt lang zo goed niet op donker haar dan op blond haar. Anders ging iedereen zijn haar wel blond verven in plaats van blonderen omdat dat laatste veel schadelijker is.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:37

Hallo!
Ik heb een vraagje, ik wil graag mijn bruine haar blond verven,
maar moet ik dit echt bij de kapper laten doen, of kent iemand een merk verf dat goed pakt
en niet oranje word? Ik zou sowieso eerst 1 plukje proberen en dan pas de rest.

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 09:08

ik zou echt zeker weten naar de kapper gaan!

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 09:25

MightyJoe schreef:
Dan zie je heel erg de overgang.. ik heb dus heel erg veel en dik haar en bij mij zag het er niet uit. Ik moest dan eerst mijn eigen haar en de extensions krullen waar ik in totaal dan 1,5 uur mee bezig was.. en als de krullen eruit zakten was het vreselijk.. Met stijl haar had ik een beetje dit effect _O- wel wat minder maar zag er niet uit :P http://www.youtube.com/watch?v=dwC4NlwdvKA

Wouw.. Die kan goed zingen whahahah..
Maar ik zie wat je bedoelt met het haar, de extensions zijn stijl maar je eigen haar een beetje pluizig/krullig

Nog 2 weken en dan krijg ik weer extensions :)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:33

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:35

je wilt een vogelnest op je hoofd? :=

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:36

Ik denk dat je dan vooral je eerst enkele krullen moet maken (met krul/stijltang) en je haar overal moet touperen (tegen de richting in kammen zodat het veel volume krijgt), daarna veel haarlak spuiten.

Dominique_96

Ik vraag niet wat je er van vindt, alleen of dit mogelijk is, en of het eventueel staat bij een ovaal hoofd. :)

Dominique_96

Oke, is het slim dit de eerste keer bij een kapper te laten doen, of kan ik dit ook alleen?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:41

Dominique_96 schreef:
Ik vraag niet wat je er van vindt, alleen of dit mogelijk is, en of het eventueel staat bij een ovaal hoofd. :)

een mening geven mag, het is namelijk een openbaar forum en om daarachter te komen, moet je het gewoon proberen, een kapsel heeft niet alleen met je gezichtsvorm te maken, ook uitstraling, ogen, etc.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:43

xDramaQueen schreef:
Dominique_96 schreef:

een mening geven mag, het is namelijk een openbaar forum en om daarachter te komen, moet je het gewoon proberen, een kapsel heeft niet alleen met je gezichtsvorm te maken, ook uitstraling, ogen, etc.

Dat mag zeker, maar ik vroeg niet om een mening, dus boeit een mening me ook niet.
Maar, bedankt voor de overige informatie.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:46

Op youtube kan je filmpjes vinden, vergeet niet dat als je dit intensief (dagelijks of meerdere malen per week) gaat doen je haar beschadigd, touperen vind je haar niet leuk :)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:49

Oke, bedankt :)

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:11

Ik vroeg me nog wat af. Ik heb een keer blonde plukjes zelf geverfd, en dat werd wel blond,
dus als ik gewoon zo veel blonde plukken verf dat mijn hele haar blond is, zou dat dan wel werken toch?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:16

Ik ga altijd in duitsland mijn verf halen daar heb je merken van schwarzkopf 3,55 en l'oreal voor 5,60
Dit zijn gewoon de echte merken en geen imitatie en die zijn hier meer dan 10 euro en lóreal zit vaak al tegen of ver de 20 euro.
Ik verf mijn haar zelf of ik nu lang of kort haar heb.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:25

jesito schreef:
Ik ga altijd in duitsland mijn verf halen daar heb je merken van schwarzkopf 3,55 en l'oreal voor 5,60
Dit zijn gewoon de echte merken en geen imitatie en die zijn hier meer dan 10 euro en lóreal zit vaak al tegen of ver de 20 euro.
Ik verf mijn haar zelf of ik nu lang of kort haar heb.

Oke, ja dat scheelt een boel! Ben je ook wel eens van bruin naar blond gegaan dan?

Ik ga het denk ik gewoon zelf proberen, mama zegt dat als het oranje is dat het niet lang genoeg heeft ingetrokken,
en ik denk dat dat wel klopt,aangezien bruin haar van oranje naar blond gaat. :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:31

Nee nog nooit van bruin naar blond, waarschijnlijk dat ik dat bij de kapper zou laten doen.
Meestal moeten ze het eerst bleken en dan de kleur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:22

ik word de laatste tijd een beetje zat van mn haar omdat het altijd hetzelfde zit. ik wil wel eens wat anders met mijn haar doen maar ik weet niet wat. ik heb donkerblond haar tot iets over mijn schouders. ik heb een pony, maar die is best wel lang. in mijn profiel staat een duidelijke foto. iemand een goed idee wat ik ermee kan doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:02

Het touperen zelf is niet eens zo slecht voor je haar ... de hoeveelheid haarlak erover en dan eind van de dag onvoorzichtig de klitten eruit kammen, dat is wel slecht. Vind het op die foto trouwens wel meevallen met een vogelnest .. of heb ik daar een ander idee bij :+

@Dominique .. hoe heb je je haar nu? Het is enkel kwestie van juiste model laten knippen en dan zelf touperen en met de krultang er wat krullen inzetten.