Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
InekeH87 schreef:Ruby dat weet ik ook niet, ik zou zeggen kijk of je er via google achter kan komen.
Even iets anders, bij hoeveel dagen over tijd moet ik me zorgen gaan maken met de pil? Normaal slik ik vrijdag de laatste voor de stopweek en dan wordt ik altijd (tot nu toe een jaar lang zonder uitzonderingen) zondagochtend ongesteld. Nu ben ik dus nog niet ongesteld, maak me niet echt heel erg zorgen, maar vind het toch vreemd. Ben ook super super emotioneel, moest net keihard janken om een serie echt overdreven want het was niet eens zielig. Was vandaag ook misselijk, eigenlijk al een hele week misselijk. Kan natuurlijk altijd een virusje zijn, maar ik combinatie met overtijd zijn gaan er bij mij toch alarmbelletjes rinkelen. Als ik morgen nog niet ongesteld ben ga ik sowieso een test halen.
Hebben jullie dat vaker dat je in de stopweek op een ander moment ongesteld wordt dan je verwacht?
lelijke_heks schreef:implanon vind ik zo'n raar idee... alsof je gechipt wordt ofzo...
vind het ook raar dat de meeste artsen er niet echt enthousiast over zijn maar de "gebruikers" wel.
spiraaltje zit ik zelf ook aan te denken maar zie enorm op tegen het laten zetten...
wordt je na het zetten van een spiraaltje helemaal niet meer ongesteld? want ik heb een ehm vrij hevige periode zeg maar met de daar bijhorende hevige krampen... ben ook niet volgens een vast "schema" ongesteld maar bijvoorbeeld 2 dagen wel, 3 dagen niet, 5 dagen wel, 1 dag niet, 3 dagen wel, 2 weken niet.
en dat dan de hele maand, nouja hele jaar door.... van daar uit ook op advies van mijn arts de pil gaan slikken en ook gaan doorslikken.
InekeH87 schreef:even voor je gegoogled. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar dit staat er in de bijsluiter over het verschuiven van de menstruatie. Let wel dit is geen voorbehoedsmiddel, je bent hiermee niet beschermd tegen zwangerschap en je moet tijdens gebruik voorkomen dat je zwanger kan worden. Weet niet hoe oud je bent, maar ik neem aan dat dat tijdens een werkweek van school geen probleem moet zijn.
Verschuiving van de menstruatie
De maandelijkse bloeding kan, indien daar gegronde redenen voor bestaan, worden
vervroegd of uitgesteld.
• Vervroegen van de bloeding
Om een bloeding te vervroegen zal uw arts u liever een geneesmiddel voorschrijven
dat zowel een progestageen als een oestrogeen bevat. Omdat bij een dergelijk middel
in principe geen eisprong optreedt, is een zwangerschap vrijwel uitgesloten.
• Uitstellen van de bloeding
Aangezien Primolut N voor het uitstellen van de menstruatie op een zodanig tijdstip in
de cyclus moet worden ingenomen dat een zwangerschap niet met zekerheid kan
worden uitgesloten, kan u deze methode alleen toepassen als u zeker bent dat u niet
zwanger bent.
Neem vanaf ongeveer 3 dagen vóór de verwachte menstruatie 2 tot 3 maal per dag 1
tablet Primolut N in. Gebruik Primolut N niet langer dan 10-14 dagen. Twee à drie
dagen nadat u gestopt bent met het innemen van Primolut N, zult u een
onttrekkingsbloeding krijgen.