[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 08:54

Waarom maakt iedereen zich druk om de bijwerkingen. Wanneer leert men dat je het aankomen zelf in de hand hebt? Net als met antibiotica, dat kan diarree veroorzaken of overgeven en DAT beinvloedt dan je pil weer.

Maargoed, uitstelpil is niet de pil. Je gebruikt het gedurende de periode dat je uit wil stellen. Heb ik vroeger met werkweken ook gedaan.

Ik ben trouwens ook neit aangekomen door de pil. Wel doordat ik meer en uitgebreider ben gaan eten.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 11:47

@ruby gewoon nu beginnen en dan werkt het goed om uit te stellen. Mits je natuurlijk vandaag ongesteld wordt, hoewel ik dacht dat je menstruatie dan wel korter was. Weet ik alleen niet zeker, dus dat zou je aan de anderen moeten vragen.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 11:56

Heb ik eindelijk de stap gezet om aan de nuvaring te gaan, enige wat restte was wachten totdat ik ongesteld word... Zaterdag had het moeten gebeuren... Heb ik weer...!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:09

Nou mn moeder heeft vanmorgen gebeld , ik mag er pas vrijdag mee beginnen ..... en dan tot eind werkweek denk ik?!
En al zou ik het van de week worden dan zou het korter duren weet niet of dat waar is ?!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:09

Ruby dat weet ik ook niet, ik zou zeggen kijk of je er via google achter kan komen.

Even iets anders, bij hoeveel dagen over tijd moet ik me zorgen gaan maken met de pil? Normaal slik ik vrijdag de laatste voor de stopweek en dan wordt ik altijd (tot nu toe een jaar lang zonder uitzonderingen) zondagochtend ongesteld. Nu ben ik dus nog niet ongesteld, maak me niet echt heel erg zorgen, maar vind het toch vreemd. Ben ook super super emotioneel, moest net keihard janken om een serie echt overdreven want het was niet eens zielig. Was vandaag ook misselijk, eigenlijk al een hele week misselijk. Kan natuurlijk altijd een virusje zijn, maar ik combinatie met overtijd zijn gaan er bij mij toch alarmbelletjes rinkelen. Als ik morgen nog niet ongesteld ben ga ik sowieso een test halen.
Hebben jullie dat vaker dat je in de stopweek op een ander moment ongesteld wordt dan je verwacht?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:38

InekeH87 schreef:
Ruby dat weet ik ook niet, ik zou zeggen kijk of je er via google achter kan komen.

Even iets anders, bij hoeveel dagen over tijd moet ik me zorgen gaan maken met de pil? Normaal slik ik vrijdag de laatste voor de stopweek en dan wordt ik altijd (tot nu toe een jaar lang zonder uitzonderingen) zondagochtend ongesteld. Nu ben ik dus nog niet ongesteld, maak me niet echt heel erg zorgen, maar vind het toch vreemd. Ben ook super super emotioneel, moest net keihard janken om een serie echt overdreven want het was niet eens zielig. Was vandaag ook misselijk, eigenlijk al een hele week misselijk. Kan natuurlijk altijd een virusje zijn, maar ik combinatie met overtijd zijn gaan er bij mij toch alarmbelletjes rinkelen. Als ik morgen nog niet ongesteld ben ga ik sowieso een test halen.
Hebben jullie dat vaker dat je in de stopweek op een ander moment ongesteld wordt dan je verwacht?

heb gegooglet maar ben niet veeel wijzer geworden...

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:40

wat kan is om als je toch ongesteld bent om op de dagen dat je nog bloedt twee pillen te slikken. Dan stopt het meestal vrij snel.

Verder niemand die wat weet over het overtijd zijn bij de pil? Ben wel heel stom geweest met dat ik de stopweek van de afgelopen strip een dag langer heb laten doorlopen, dus in plaats van 7 dagen 8 dagen en ik ben in de eerste week een pil vergeten. Ja ik weet heeeel stom, vandaar dat ik me nu toch een beetje zorgen maak.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 12:01

als de stopweek langer duurt dan 7 dagen is hij sowieso niet veilig... (voor hoelang weet ik niet, staat ook in de bijsluiter, net als wat er is bij in de 1e week vergeten).

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 13:22

ben nu de test aan het doen. Keeping my fingers crossed

edit: test is negatief :D . Pff dat was wel even spannend. Ik ga nooit meer mijn stopweek een dag later beginnen, geeft veel te veel stress :P

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:25

negatief is positief :D

vind het af en toe verwarrend hoor...:P

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:45

haha ja af en toe wel :P. Maar als hij positief was geweest dan was ik niet eens heel negatief gestemd :P, om het nog maar even ingewikkelder te maken.

Maar ja ben ondertussen dus nog steeds niet ongesteld. Als ik het over drie dagen nog niet ben test ik nog een keer.

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:54

haha alé dan maar... dat gaat voor mij niet op... een kind pfff daar heb ik nu echt geen tijd voor en eerlijk gezegd ook geen zin in...

nu weer lekker ontopic... ik weet nog steeds niet wat ik wil...wil eigenlijk geen pil meer slikken...en zo'n nuva-ring... ik weet het niet hoor, volgens mij is dat niks voor mij...

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:27

Is implanon of een spiraaltje dan geen optie voor je?

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:40

implanon vind ik zo'n raar idee... alsof je gechipt wordt ofzo...
vind het ook raar dat de meeste artsen er niet echt enthousiast over zijn maar de "gebruikers" wel.
spiraaltje zit ik zelf ook aan te denken maar zie enorm op tegen het laten zetten...
wordt je na het zetten van een spiraaltje helemaal niet meer ongesteld? want ik heb een ehm vrij hevige periode zeg maar met de daar bijhorende hevige krampen... ben ook niet volgens een vast "schema" ongesteld maar bijvoorbeeld 2 dagen wel, 3 dagen niet, 5 dagen wel, 1 dag niet, 3 dagen wel, 2 weken niet.
en dat dan de hele maand, nouja hele jaar door.... van daar uit ook op advies van mijn arts de pil gaan slikken en ook gaan doorslikken.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:44

De meesten worden met een spiraaltje idd niet meer ongesteld, maar dat kan wel een aantal maanden duren.

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:58

hmmm maar dan kan je toch gewoon tampons gebruiken.... (ga ik ff wel van uit maar je weet het nooit hé)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:00

Ja je kan gewoon tampons gebruiken. Spiraaltje zit immers in de baarmoeder en niet in je vagina.

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:01

ja daarom dacht ik al van wel maarja je weet het nooit... maar (mits het goed gezet wordt) je voelt er dus niks van... en dan snap ik wel dat het ff gevoelig is als het net gezet is...

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:38

lelijke_heks schreef:
implanon vind ik zo'n raar idee... alsof je gechipt wordt ofzo...
vind het ook raar dat de meeste artsen er niet echt enthousiast over zijn maar de "gebruikers" wel.
spiraaltje zit ik zelf ook aan te denken maar zie enorm op tegen het laten zetten...
wordt je na het zetten van een spiraaltje helemaal niet meer ongesteld? want ik heb een ehm vrij hevige periode zeg maar met de daar bijhorende hevige krampen... ben ook niet volgens een vast "schema" ongesteld maar bijvoorbeeld 2 dagen wel, 3 dagen niet, 5 dagen wel, 1 dag niet, 3 dagen wel, 2 weken niet.
en dat dan de hele maand, nouja hele jaar door.... van daar uit ook op advies van mijn arts de pil gaan slikken en ook gaan doorslikken.

Ik heb twee weken geleden een spiraaltje laten zetten en ik was ook bang voor hetgene jij nu bang bent.
Het zetten viel me heel erg mee, beetje vervelend en doet even pijn, ik vind de tandarts erger! Het kan inderdaad even duren voordat je lichaam er aan gewend is. De gyneacoloog vertelde mij dat ik de eerste menstruatie nog geen tampons mocht gebruiken. Ik raakte al half in paniek omdat ik altijd erg veel last van bloedverlies heb. Maar toen ik dus ongesteld moest worden (een paar dagen later) verloor ik nagenoeg geen bloed! Wel een ander nadeel, ik ben nu dus al anderhalve week 'ongesteld'. Niet echt ongesteld, makkelijk op te vangen met een maandverbandje maar ik heb wel nog steeds last van buikkrampen.
Vorige week moest ik de afspraak voor de controle verzetten en toen heb ik meteen gevraagd of dit normaal was en dat blijkt normaal te zijn.
Kon nog wel 5 weken duren.....
Ik ben dus benieuwd hoe het verder gaat verlopen, tot nu toe heb ik er alleen nog maar last van, maar dat schijnt normaal te zijn.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 17:01

ik heb mn medicijn : Primolut ; meerdere mensen hier ervaring mee ?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 17:46

even voor je gegoogled. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar dit staat er in de bijsluiter over het verschuiven van de menstruatie. Let wel dit is geen voorbehoedsmiddel, je bent hiermee niet beschermd tegen zwangerschap en je moet tijdens gebruik voorkomen dat je zwanger kan worden. Weet niet hoe oud je bent, maar ik neem aan dat dat tijdens een werkweek van school geen probleem moet zijn.
Verschuiving van de menstruatie

De maandelijkse bloeding kan, indien daar gegronde redenen voor bestaan, worden
vervroegd of uitgesteld.

• Vervroegen van de bloeding
Om een bloeding te vervroegen zal uw arts u liever een geneesmiddel voorschrijven
dat zowel een progestageen als een oestrogeen bevat. Omdat bij een dergelijk middel
in principe geen eisprong optreedt, is een zwangerschap vrijwel uitgesloten.
• Uitstellen van de bloeding
Aangezien Primolut N voor het uitstellen van de menstruatie op een zodanig tijdstip in
de cyclus moet worden ingenomen dat een zwangerschap niet met zekerheid kan
worden uitgesloten, kan u deze methode alleen toepassen als u zeker bent dat u niet
zwanger bent.

Neem vanaf ongeveer 3 dagen vóór de verwachte menstruatie 2 tot 3 maal per dag 1
tablet Primolut N in. Gebruik Primolut N niet langer dan 10-14 dagen. Twee à drie
dagen nadat u gestopt bent met het innemen van Primolut N, zult u een
onttrekkingsbloeding krijgen.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 20:07

InekeH87 schreef:
even voor je gegoogled. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar dit staat er in de bijsluiter over het verschuiven van de menstruatie. Let wel dit is geen voorbehoedsmiddel, je bent hiermee niet beschermd tegen zwangerschap en je moet tijdens gebruik voorkomen dat je zwanger kan worden. Weet niet hoe oud je bent, maar ik neem aan dat dat tijdens een werkweek van school geen probleem moet zijn.
Verschuiving van de menstruatie

De maandelijkse bloeding kan, indien daar gegronde redenen voor bestaan, worden
vervroegd of uitgesteld.

• Vervroegen van de bloeding
Om een bloeding te vervroegen zal uw arts u liever een geneesmiddel voorschrijven
dat zowel een progestageen als een oestrogeen bevat. Omdat bij een dergelijk middel
in principe geen eisprong optreedt, is een zwangerschap vrijwel uitgesloten.
• Uitstellen van de bloeding
Aangezien Primolut N voor het uitstellen van de menstruatie op een zodanig tijdstip in
de cyclus moet worden ingenomen dat een zwangerschap niet met zekerheid kan
worden uitgesloten, kan u deze methode alleen toepassen als u zeker bent dat u niet
zwanger bent.

Neem vanaf ongeveer 3 dagen vóór de verwachte menstruatie 2 tot 3 maal per dag 1
tablet Primolut N in. Gebruik Primolut N niet langer dan 10-14 dagen. Twee à drie
dagen nadat u gestopt bent met het innemen van Primolut N, zult u een
onttrekkingsbloeding krijgen.

Nee ben nog lang niet aan seks en zo toe :P
Heb er vanavond een geslikt heb nergens natuurlijk last van :)
Ik moet ze 3 x per dag na het eten nemen en ik slik het tm vrijdag net na werkweek :)
Maar denken jullie dat er nog vele kans is dat ik onder werkweek toch nog ongesteld kan worden?:O

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 20:11

Nee dan is er bijna geen kans. Als de pillen doen wat ze moeten doen dan ga je een leuke werkweek tegemoet.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 20:16

Ik meld me hier ook even.

Heb jaren lang pil geslikt..ik was altijd zo ziek dat ik gillend van de pijn op de bank lag... mijn moeder kon niets meer met me 1x in de maand...

Prompt mee gestopt omdat ik hem telkens vergat enz.
En tot op heden geen last meer gehad.

Weet iemand hoe dit kan?
Al die jaren zoveel pijn... aantal jaren pil geslikt en doorgeslikt(2x per jaar stopweek)
En nu al dik een jaar gestopt(als het niet langer is) en eigenlijk nauwelijks nog krampen enz.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:08

dat kan heel goed... zei de huisarts bij mij ook, kan zijn dat je over een paar jaar nergens meer last van hebt, vaak na 't 1e kind ook alles anders. De klachten kúnnen terugkomen maar dat hóeft niet! Dus je hebt gewoon veel geluk zou ik zeggen ;) geniet ervan :D