Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lena01

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 03:07

Ik ben al jaren in behandeling bij 2e lijns psychologen, maar tot zover nooit gemerkt dat het werkt. Heb er al wel 6 gehad, en elke keer doorgestuurt met de reden: "Tsja, we weten het niet met je."

En het klopt bobomelo, je ziet diverse mensen daar, en je ziet niet dat er wat mankeert.
Ik zat bij een 2e lijns aan de balie, en daar kwamen de meest normale mensen binnen, ook mensen waaraan je het zag dat ze wat hadden, dat je kon inschatten wat het was, maar soms ook zeker niet. De vrolijkste mensen, etc.

Vond het wel frustrerend dat elke client uiteindelijk wegging na heel wat sessies en tevreden waren, en dat ik al jaren in behandeling ben, overal heengestuurt word, en nergens geholpen kan worden. (Dat zijn letterlijk de woorden van een behandelaar die ik heb gehad.)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 08:45

sjee lena!
Wat denk je zelf dat je hebt dan?Of weet je het zelf ook niet? En wat voor soort therapie heb je gehad dan? ik voornamelijk gewoon veel praten bij de 1e lijns en af en toe es wat stencils mee voor cognitieve therapie, maar daar werd dan verder niet echt op ingegaan, ja voorbeeld opschrijven, en dan mijn gedachtes opschrijven en klaar....nja, dat kan ik zelf ook allemaal wel verzinnen....moet er in getraind worden!

En ik ben ook benieuwd voor donderdag, wordt voor mij de 1e keer bij een 2e lijns....
Nou zal in de auto stappen en dan via de arbo arts door naar mijn werk en hopen dat het gaat!
vannacht wederom geen vol uur geslapen inclusief een pilletje temazepam die niet werkt dus!!!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 09:27

Jeetje Lena...

Bomelo doe je voorzichtig!

Hier nog mensen met E readers?

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:58

wat zijn E readers?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:13

Ik heb echt geen flauw idee waarover jullie nu praten :=

Echt rot dat je overal heengestuurd wordt Lena!
Lijkt me verschrikkelijk..

Ik heb ook echt de mazzel (gehad) dat praten al heel erg veel hielp.
Voelde me de afgelopen week ook weer rot, maar later heb ik gewoon tegen mijn vriend gezegd wat er was.
En na een aardig lang gesprek voelde ik me ook weer gelijk een stuk beter..
Ik loop nu nog bij een therapeut, denk dat ik daar eens in de drie weken heen moet?
Heb vooral nog gedragsproblemen, meeste zijn door mijn ex gekomen..
Ben op dit moment af en toe redelijk onzeker of te lief, en dat kan straks problemen gaan opleveren als ik echt aan het werk moet..

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:42

Een E reader is een mini computer voor boeken op te zetten.
Scheelt je slepen.

lies das zeker mazzel!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:46

super lieszje!
jullie zullen er nou eenmaal ook samen uit moeten komen wanneer jij het zwaar hebt! en te onzeker en te lief, klinkt bekent....

en nee, heb dan geen E reader!
ben bij de arbo arts geweest, eerst even halve dagen werken! arbo bedoelde vanaf volgende week, dat ik deze week nog thuis zou blijven, maar ik zei: ehhh mag het nou ook ingaan? alleen thuis zijn zak je alleen maar meer af! dus zit vanaf nu op halve dagen, donderdag bij gesprek 2elijns ook even informeren hoe zij ertegenaan kijken kwa uren werken, en dan moet ik de arbo donderdag om 16uur even weer bellen met hoe het gesprek is gegaan en wat hun idee ervan is kwa werken....

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:11

Kortom de arbo is bang da je te hard gaat of niet?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:34

Fijn dat je weer aan de slag kan Bobomelo!
Bij mij gaat het meestal ook een stuk beter als ik veel bezig ben..

Waarschijnlijk zal ik voorlopig niet zoveel meer bijlezen..
Heb t/m vrijdag stage maar door mijn lange reistijd heb ik bijna geen tijd voor bokt.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:38

Onze Arbo artse is gewoon een arts die wel verstand en hart voor de mensen heeft zeg maar! Niet 1 van: liever gister aan het werk dan vandaag.....
We hebben ook wel collegas inclusief mijzelf die zeggen: we hebben meer aan haar dan aan onze eigen huisarts! Zij komt vaak met veel meer info enz....

Niet dat ze je behandelt als een watje hoor!

En ik heb natuurlijk vorig jaar ook veel bij haar geweest omdat ik toen ook een jaar wat uit de running was, half jaar intotaal wel gewerkt maar niet volledig, en 3mnd dat ik echt thuis heb gezeten!

Maar Arbo zegt ook dat thuis zitten voor mij absoluut geen optie is omdat je dan gewoon weer sneller zal terugvallen, dat onder de mensen zijn gewoon beter is! en dat is ook zo!

hoe is het met jou nu dan Kido?

@lieszje, is ook zo! afleiding is gewoon goed voor je!
en druk druk dus! veel succes met stage!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:43

Bobomelo ik heb morgen gesprek over in welke vorm ik verder ga.
PMT valt me pittig omdat t telkens zo confronterend is kunstzinnige is wel owke maar maakt ook veel los.

En verder werk ik wat en sport ik wat t gaat redelijk al valt niet alles even goed mee.
Trouwens ik heb ook zo n begripvolle en fijne arbo.
Laatst bijgewerkt door Kido op 29-11-10 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:46

oke, wel zwaar dus! maar toch ook wel weer leerzaam!
ben benieuwd wat voor vormen ze nog meer voor je hebben en dat dat beter voor je is!

ja doet veel he, begripvolle arbo/werkgever. erg balen voor degenen in dit topic die dat dusniet hebben! want kan me voorstellen dat dat gewoon nog veeeeeel meer spanning oplevert dan wanneer ze dus meewerken! ik heb zelf heel veel vorig jaar aan mijn bazin gehad, veel mee gepraat enz!

Ambition

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:53

Hoi allemaal,

Na enig zoeken naar een passend topic ben ik bij jullie terecht gekomen. Ik heb geen burnout maar 2 jaar geleden is de diagnose depressie bij me gesteld, waar ik helaas nog steeds vaak last van heb.
Ik ben nooit zo actief op Bokt maar het lijkt me fijn om zo af een toe eens te kletsen met mensen waarmee ik enigszins in hetzelfde schuitje zit. Hoop dat dat hier, ondanks het iets afwijkende onderwerp, mogelijk is:)

Groetjes, Arianne

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 23:00

Bobo ik ga vermoedelijk de verdieping in en dat voor zes maanden dus ben nog wel ff zoet.

Welkom Arianne!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 07:39

Jeetje Lena, dat klinkt heftig hoor. Hoe lang zit je al in deze molen en wat heb je allemaal al geprobeert en wat voor therapie heb je aangereikt gekregen? Heb je nu ook wel begeleiding in het accepteren van de situatie en hoe je ermee kan leren leven?
Ik hoop voor je dat er een doorbraak komt, want dit klinkt niet als een pretje.

Bobomelo, wat fijn inderdaad dat je een meedenkende arbo hebt, daar ben ik ook mee gezegend. Zowel mijn arbo als mijn leidinggevende staan 100% voor een rustige opbouw op mijn eigen tempo. Maar hou jezelf wel goed in de gaten voor het geval het weer teveel wordt. Soms is het ook helemaal niet erg om even thuis wat dieper weg te zakken, omdat je lichaam het soms gewoon nodig heeft om weer even helemaal vanaf de bodem op te laden.

Lieszje fijn dat je erover hebt kunnen praten en dat het oplucht. En ik hoop voor je dat je met de therapie sterker in je schoenen komt te staan zodat je beter voor jezelf kan zorgen!

Arianne, welkom in het topic, ik zit er zelf ook pas net in, dus ben ook nog een beetje aan het inkomen :)

Ik heb straks nog even een gesprek met mijn huisarts en morgen het eerste gesprek met de psychologe, vind het wel spannend hoor. Hoe gingen jullie naar je eerste gesprek met de hulpverlening? Had je iemand mee genomen, of had je andere voorbereidingen gedaan?

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 10:05

welkom!
hoop dat je hier wat steun kan vinden!
en ik heb ook meer last van depressie dan burn out hoor!
maar ach, overeenkomst, we voelen ons allemaal rot!

@jarrah, naar huisarts 1e keer heb ik vriendin meegenomen. 1e keer naar 1e lijns psycholoog mijn man!
succes&sterkte

@kido, nja, dat klinkt indd wel even dat je even zoet bent....alshet maar helpt!!! kennis van mij zit nu ook voor 16 week intern.(dat bedoel je "de verdieping in"toch? dat je intern gaat?)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 10:08

Nope verdieping is of een dag per week of drie dagen per week.
Waar zit jouw vriendin nu?
Als je intern gaat ben je gewoon echt helemaal uit je normale roulatie....

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:44

ja dat klopt, werk en alles moet je regelen dan...
zij zit in het MBT, dacht ergens in utrecht, ten minste, daar woont ze.

1 dag per week is dan nog wel te doen, 3 lijkt me ook al aardig veel, dat je ook aardig uit de roulatie bent..
wat zie jezelf het beste zitten?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:35

Ik zelf dus de een daagse zei dus de drie daagse...

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:53

lastig dus.......

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:26

Ik kom niet in aanmerking voor de eendaagse dit zou niet aanvullen op wat ik nodig heb....

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:28

mmmm dan is het een doorbijten dus! maar goed, het is een inverstering in je eigen toekomst dus ik hoop dat je het wel kan doen, ook kwa je werk enz....

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 01:40

Zoals Bobomelo al zegt; Doorbijten. Makkelijk gezegd ;).

Tsja, waarom ik word doorverwezen? Omdat ik wel kan praten over wat me dwars gezeten heeft, en ook dingen van vroeger kan ik praten, dingen waar ik nog boos om ben, niet verwerkt heb, maar dingen waar ik echt heel erg mee zit op het moment, zijn dingen waarvoor ik me schaam. Daar durf ik niet over te praten.

Wat ik heb ? Tsja, iets veel voorkomends. Angorafobie en sociale angst. Op internet geen last van, zo in het dagelijks leven heel veel. Maar omdat ik geen gevoelens durf te uiten, huiswerk durf te maken, bang om te falen, etc, is er geen vordering. Diverse cognitive gedragstherepieen gehad, beeldende therepie, drama therepie, etc. Alle 3 werkt niet. Praten kan ik dus niet. Dus drama werkt niet, net zoals cognitive gedragstherepie. En ik kan er niet tegen als iemand op m'n vingers kijkt, bang om te falen, mensen me gek vinden, tsja, je draait constant rond in het kringetje.

Vandaag kreeg ik een telefoontje ; M'n behandelaar. Nummer was geblokkeerd.. snap niet waarom? Bedrijfsarts zou terugbellen, pak anders nooit telefoon aan. (Nee, ook mobiel niet.) En toen was 't m'n behandelaar, wat ik niet verwachtte, had wel een aantal keer gemaild met haar, maar had haar gevraagd niet te bellen, via de mail is makkelijker.
Ze maakte zich zorgen en wil volgende week langs komen. De arboarts heeft haar ook gebeld dat ik waarschijnlijk arbeidsongeschrikt ben.
Zie er erg tegenop, kom tegenwoordig niet eens meer van m'n kamer af. Ontloop iedereen en alles zoveel mogelijk.

Donderdag komt m'n jobcoach langs.

Krijg je dan eigenlijk een uitkering, als je arbeidsongeschrikt ben?

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 09:06

Erg lastig dus Lena!
Nummers zijn meestal "onbekend" als ze bellen vanuit een grotere instelling, ten minste, ik denk dat je niet bij een kleine 1 of 2mans praktijk in behandeling bent?
Ik werk in een ziekenhuis, en dan heb je gewoon tig nr's, intern bel je met elkaar en draai je ook maar 5 nr's.
en als je naar buiten belt dat is het onbekend nr. Is vaak ook zo vanuit hele grote bedrijven.

wel lief dat ze wil langs komen!
krijg je trouwens ook medicatie?

en ik hoop dat er toch een soort van therapie voor je gevonden gaat worden zodat je wel je kamer weer uit zal komen! en toch goed van je dat je de telefoon hebt opgenomen!!!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 08:46

Spannend vandaag....om 900uur intake!