Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Psychiatrische ziekten als schizofrenie, vind ik toch weer wat anders dan een depressie. Uit een depressie kun je komen, met schizofrenie moet je leren leven en soms is dat gewoon onmogelijk.
laetitia schreef:Maar ontopic dan
Als mijn katje ondraaglijk pijn lijdt en geen waardig leven meer kan lijden mag mijn schatje naar de hemel om daar pijnvrij en zorgenvrij te verblijven
_sparta_ schreef:Ik ken net als Onassa dus ook een boel moeders die geen ander onderwerp meer hebben.
OP een verjaardag probeer ik dan ook een plekje uit te zoeken dat ik niet tussen de moeders zit.
Elk onderwerp komt altijd weer uit op school en kind. Ik begrijp wel dat dit een belangrijk stuk is in hun leven, maar nergens anders meer over kunnen praten vind ik toch echt erg. Ik denk dat ze ook raar zouden opkijken als ik geen 1 ander onderwerp meer heb dan paard. Ook al bestaan er paardenmensen die dat ook hebben, maar dat vind ik net zo goed niets als je niet in een paardengezelschap bent.
laetitia schreef:Kinders geen ruzie maken he![]()
Vanochtend zag ik toch iets bizars!
Ik reed in de auto op de rondweg van de stad, stond daar een moeder met zo'n bakfiets met daarin 2 kinderen stil op het fietspad. Er stond een ander kind in de berm van het fietspad te pissen (jawel met broek op de enkels) en moeders was van één van de kinderen in de bakfiets zijn tandjes aan het poetsen met een blauwe tandenborstel!
Echt mijn bek viel open! Wat een schaamteloosheid...(en nee ik zeg niet dat alle moeders zo bizar doen, dit was echt een heel apart geval).
maikeltje schreef:En dat is dus geen verschil. Zit je op een verjaardag met een paardengezelschap dan praat iedereen de hele tijd over paarden, zit je tussen de moeders, dan gaat het over de kids en school. Logisch toch? Dat jij in een paardengezelschap over paarden praat wil dan toch niet zeggen dat je geen andere interesses hebt? Alleen met dat gezelschap heb je dan toevallig een gezamelijke interesse: paarden. En daar praat je dan dus over met die mensen. Maar als het over kinderen gaat dan kunnen de moeders het "nergens anders over hebben". Klets, het is maar net in wat voor gezelschap je je bevindt.
laetitia schreef:Ik kan me juist heel goed voorstellen waarom mensen zelfmoord plegen. Juist omdat ik ook zover heen was dat ik dat als enige oplossing zag. En ik heb respect voor mensen die uiteindelijk die keuze maken, mensen gaan niet voor niets over tot zo'n vreselijke daad.
Zelfmoord is voor sommigen wel een oplossing, dat is mijn mening.
En dat respecteer ik.
Voor dieren is dat inderdaad heel anders geregeld, zij mogen wel uit hun lijden verlost worden, mensen mogen dat niet.
Mensen zijn gedwongen ondraaglijk te leiden en desnoods een langzame dood te sterven.
Onassa schreef:Kaja schreef:Mag ik een voorzichtige "conclusie" trekken dat de niet-moeders in dit topic bijna allemaal iets "mankeren"? Iets in de zin van borderline, depressie etc.
Kan jij me iemand noemen dan die nog nooit wat gemakeerd heeft???
Thats life en dat krijg je er ook bij hoor.
Kaja schreef:Ik lees nog altijd mee, en heb verder nog niet de behoefte gehad om te reageren.
Mijn vraag is heel serieus, iets wat helpt bij beeldvorming, bepaling en begrip, vandaar
Onassa schreef:Kaja schreef:Mag ik een voorzichtige "conclusie" trekken dat de niet-moeders in dit topic bijna allemaal iets "mankeren"? Iets in de zin van borderline, depressie etc.
Kan jij me iemand noemen dan die nog nooit wat gemakeerd heeft???
Thats life en dat krijg je er ook bij hoor.