benangelique schreef:nathalie, gewoon vaak aanleggen hoor. als je bang bent dat je haar te veel geeft biedt je eerst de lege borst aan. komt ze te kort, dan de volle borst.
volledig op verzoek mag tegenwoordig!
heb net ff een potje meegejankt, vind het zo sneu om te zien. ze heeft echt pijn.
hier was ook het advies aanleggen ook al komen ze elk uur, alleen houd ik dat zelf lichamelijk niet vol.
qua melkaanmaak las ik in een tijdschrift dat er continue melk wordt aangemaakt, dus als ze beide borsten gehad hebben kun je weer gewoon de eerste borst aanbieden.
Petje af voor de moeder die dat volhoudt en zo doorgaat...
Die krampen vind ik ook zo zielig. Sarah heeft hetzelfde en dan staat het koude zweet ook op haar voorhoofd. Als het niet zo erg is moppert en murmelt en kreunt of steunt ze en balt haar handen tot vuisten op zuigt woest op haar speen (in verband met zuigbehoefte, maar vanwege krampjes beter niet kunnen blijven drinken), zijn ze erg, dan kan ze ontzettend hard en hartverscheurend krijsen en is ontroostbaar... Is de pijn weg is ze gelijk stil, en valt met wat mazzel in slaap denk je haar terug te kunnen leggen, komt er weer een kramp en is het weer helemaal mis...
ik zal eens lezen over die groenten. In het ziekenhuis vertelde de lactatiedeskundige dat het niet bewezen was dat het door voeding van de moeder komt omdat baby's met flesvoeding ook krampen hebben.