Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:17

benangelique schreef:
welkom joyce! wat een getob zo zeg, maar chapeau dat je doorzet!
mijn melk is soms waterdun, soms zo dun als halfvolle melk en qua kleur iedere keer netjes wit maar ook dat schijnt te kunnen varieeren.

Meestal was mijn voormelk wat dunner maar mijn achtermelk was altijd heel dik en stroperig.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:17

Vraagje, hier is ons meisje heel erg huilerig vanavond.
Om half 6 heeft ze gegeten, daarna bleef ze huilerig. Zijn we gaan wandelen maar ook toen bleef ze telkens wat jengelen, wat ze normaal nooit doet eigenlijk. Bij thuiskomst (kwart voor 8) heb ik haar weer aan de borst gelegd en heeft ze bijna een uur lang actief gedronken. Ze liet zelf los en liet weten dat ze genoeg had. Maar 15 minuten later huilde ze weer en ze blijft huilerig. Mag ik haar nu weer aanleggen?
Mijn moeder zei nl dat er 1,5 uur tussen moet zitten ivm de aanmaak van melk??
Alles is ok, ze heeft het niet koud of warm, heeft een schone luier... Ik denk dat ze toch nog/weer honger heeft?!

MamboBeach

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:21

Wellicht heb je een regeldag Nathalie, ik zou haar gewoon weer aanleggen, geen probleem.

Als ze nou juist te veel binnenkrijgt moet je ook weer oppassen dat je haar niet 'overvoedt' maar het zijn geen krampjes als ik het goed begrijp...
Ik zou zeggen, leg haar zo vaak aan als ze wil! :j

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 21:39

MamboBeach schreef:
Cyntje schreef:
En dat schijnt dus een fabel te zijn ;)
Tijdens je zwangerschap maken hormonen vetweefsel aan in je borsten, die verlies je dus ook weer na je zwangerschap en daar kun je 'hangers' aan overhouden en dus niet aan de BV :)

Eh Cyntje, lees je mijn smilies wel? :?

Oh man... wat voel jij je direct aangesproken zeg... pff...
Ik zal er voortaan bijzetten voor wie ik het bedoel al was het denk ik wel duidelijk dat ik op de post van BA reageerde ;)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 21:40

@BA!!!
Kijk over een tijdje maar eens naar je voedingen in de diepvries.
Dan kun je echt kleurverschil zien :j
Ik had van lichtoranje en geel tot blauw :P :+

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:46

is dat zo joh cyn? *trekt la van vriezer open en alles is nog gelijk qua kleur*

nathalie, gewoon vaak aanleggen hoor. als je bang bent dat je haar te veel geeft biedt je eerst de lege borst aan. komt ze te kort, dan de volle borst.
volledig op verzoek mag tegenwoordig!

voor het eerst geprobeerd haar 's avonds al om een uur of 8 op bed te leggen ipv 23 uur, maar ze wordt steeds wakker door de krampen. inmiddels is ze al bijna 2 uur keihard aan het krijsen en niet stil te krijgen. als ze ff stil is valt ze direct in slaap maar wordt dus steeds weer wakker van de pijn.
ze ligt steeds bij 1 van ons (nu bij hans) maar meer kunnen we niet doen.
heb net ff een potje meegejankt, vind het zo sneu om te zien. ze heeft echt pijn.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 21:49

:(:) BA... sneu is dat! Chiara heeft dat gelukkig niet vaak gehad.
Heb je geen middeltje in huis? Wrijven over het buikje? Inbakeren? Of heb je iets verkeerds gegeten?
Snap dat je mee kan janken hoor,... Chiara stootte hier van de week haar hoofd in de box, dikke tranen en ik had er ook natte oogjes van. Ze huilde echt zo van schrik :(:)

En nou ga ik voeden en op één oor :wave:

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:50

Cyntje schreef:
MamboBeach schreef:

Eh Cyntje, lees je mijn smilies wel? :?

Oh man... wat voel jij je direct aangesproken zeg... pff...
Ik zal er voortaan bijzetten voor wie ik het bedoel al was het denk ik wel duidelijk dat ik op de post van BA reageerde ;)

:= Moet je horen wie het zegt... :D
Ik begon erover hoor! :+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:51

BA, en als je haar even op haar buikje legt?

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:57

Och dat is sneu he BA! Heb je geen cinababy in huis? Dat hielp hier altijd vrij goed!
Ik heb ook 2x gehad dat hij zo enorm lag te krijsen dat ik hem een halve zetpil heb gegeven.

Mijn bv is vaak een beetje blauwig.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:59

Cyntje schreef:
:(:) BA... sneu is dat! Chiara heeft dat gelukkig niet vaak gehad.
Heb je geen middeltje in huis? Wrijven over het buikje? Inbakeren? Of heb je iets verkeerds gegeten?
Snap dat je mee kan janken hoor,... Chiara stootte hier van de week haar hoofd in de box, dikke tranen en ik had er ook natte oogjes van. Ze huilde echt zo van schrik :(:)

En nou ga ik voeden en op één oor :wave:

wrijven over haar buikje doen we, op haar buik liggen wil ze absoluut niet, inbakeren doen we 's nachts maar helpt niet tegen de krampjes helaas. ze heeft al infacol gekregen maar dat helpt natuurlijk ook niet 1, 2, 3.

je voelt je zo machteloos bij die krampen. je kan gewoon niets doen, haar alleen maar bij je houden. je kan het niet wegnemen, niets geven waardoor het direct over gaat etc.
snap niet waarom de natuur zo'n compleet en mooi mensje afleverd waarbij alles functioneert. waarom kan dat dan niet gelijk goed gaan met die stomme krampen en darmen

wbt eten: ik kan er geen pijl op trekken. soms gaat het dagen goed en dan in ene weer niet. gisteravond was het ook feest, maar bij lange na niet zo erg als nu. heb gisteren broccoli op, misschien dat het dat is?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:59

ninita, ik heb geen zetpillen oid in huis. welke heb jij dan? dan haal ik die morgen gelijk even.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:13

BA, je mag die van 125 als ik het nu goed zeg! :j Weten ze bij de apotheek wel hoor als je dat vraagt!

Ik begrijp die krampen ook niet hoor, ik vind het ook altijd zo sneu voor ze, het gaat door merg en been!

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:18

Ik heb Panadol Junior, roze doosje.
Die zijn vanaf 3 maanden maar als ze nog geen 3 maanden zijn mogen ze een halve.
Met een mes dat je even in het vuur hebt gehouden kun je ze makkelijk doorsnijden.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:20

Broccoli kan best de boosdoener zijn :j .
Het is beter om de eerste 3 maanden geen koolsoorten te eten daar kunnen de darmpjes meestal nog niet tegen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:48

benangelique schreef:
nathalie, gewoon vaak aanleggen hoor. als je bang bent dat je haar te veel geeft biedt je eerst de lege borst aan. komt ze te kort, dan de volle borst.
volledig op verzoek mag tegenwoordig!

heb net ff een potje meegejankt, vind het zo sneu om te zien. ze heeft echt pijn.

hier was ook het advies aanleggen ook al komen ze elk uur, alleen houd ik dat zelf lichamelijk niet vol.
qua melkaanmaak las ik in een tijdschrift dat er continue melk wordt aangemaakt, dus als ze beide borsten gehad hebben kun je weer gewoon de eerste borst aanbieden.
Petje af voor de moeder die dat volhoudt en zo doorgaat...

Die krampen vind ik ook zo zielig. Sarah heeft hetzelfde en dan staat het koude zweet ook op haar voorhoofd. Als het niet zo erg is moppert en murmelt en kreunt of steunt ze en balt haar handen tot vuisten op zuigt woest op haar speen (in verband met zuigbehoefte, maar vanwege krampjes beter niet kunnen blijven drinken), zijn ze erg, dan kan ze ontzettend hard en hartverscheurend krijsen en is ontroostbaar... Is de pijn weg is ze gelijk stil, en valt met wat mazzel in slaap denk je haar terug te kunnen leggen, komt er weer een kramp en is het weer helemaal mis...

ik zal eens lezen over die groenten. In het ziekenhuis vertelde de lactatiedeskundige dat het niet bewezen was dat het door voeding van de moeder komt omdat baby's met flesvoeding ook krampen hebben.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:57

Komt even binnenvallen :o Maar mijn verloskundigen en het ziekenhuis zeiden dat het zelfs bewezen was dat voedsel dat de moeder eet niet zo danig in de borstvoeding komt, dat de baby er kramp van kan krijgen. Zij noemden dat baker verhalen. Maar ik weet het verder ook niet, gelukkig had mijn baby geen krampjes. Zoals jullie het beschrijven lijkt me echt moeilijk/zielig.

Ps Ik lees af en toe met jullie mee. Reageerde niet eerder, omdat mijn borstvoeding bijna op is ;( Ik probeer het heftig op gang te houden, maar heb helaas alleen smorgens nog een pietsie. Mijn dochtertje is nu 10,5 maand.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 09:49

Niet zodanig maar kleine hoeveelheden kan wel degelijk voor krampen zorgen...
Wel vreemd anders dat Chiara altijd vrolijk was maar compleet door het lint ging als ik paprikachips van de Aldi at :+

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 09:50

MamboBeach schreef:

Uhm volgens mij is het toch echt BA die over een kleine cup begint of ik moet écht scheel zijn :')

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 10:50

MamboBeach schreef:
benangelique schreef:
welkom joyce! wat een getob zo zeg, maar chapeau dat je doorzet!
mijn melk is soms waterdun, soms zo dun als halfvolle melk en qua kleur iedere keer netjes wit maar ook dat schijnt te kunnen varieeren.

Meestal was mijn voormelk wat dunner maar mijn achtermelk was altijd heel dik en stroperig.

hmmm, volgens mij kom ik dan nooit aan die achtermelk met kolven... Opbrengst met 20 minuten dubbelzijdig met mazzel 40 cc, maar met pech maar 20 cc...
Als ze zelf drinkt gaat het wel beter, maar een enkele keer kon ze er 4 uur op slapen en de andere keren begon ze na een half uur voeden aan beide borsten na een paar minuten al weer te huilen en onrustig te doen van de honger...
Vandaar nu maar standaard een flesje er achteraan... Meestal drinkt ze dan nog 100cc, soms minder.

Hoeveel cc kan/mag een baby van 1,5 a 2 maanden in 1 keer drinken eigenlijk? (zal eens zoeken op internet) de regel van de totale hoeveelheid kunstmelk ken ik wel (aantal kilo's x 150cc per 24 uur en dat delen door aantal voedingen)

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:20

Welkom joyce!

Hier scheelt mijn melk ook veel van kleur, eerste is veel blauwer. Je kan de dag erna nog zien welke van de 2 flesjes als eerste gekolfd is.
Merk nu trouwens ook dat mijn melk vetter begint te worden, vetlaag die erop ligt is nu een pak dikker als eerst.

Borsten zijn nu ook groter als anders... Merkte het gister toen ik bikini aan wilde doen, heb het gevoel dat mijn borsten in geen enkele nog passen... BV-bh's rekken voldoende mee, en daar merk ik het niet aan.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:22

Cyntje schreef:
MamboBeach schreef:

Uhm volgens mij is het toch echt BA die over een kleine cup begint of ik moet écht scheel zijn :')

:') Nee hoor meid, ik zal niet zeggen dat je scheel bent! :n :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:25

joyceB, ik merkte het altijd met drinken, dan waren ze aan de achtermelk bezig en dan werden ze ineens heel moe en dan liep alle dikke melk de mondhoeken uit en dan lagen ze op apegapen. :D
Voormelk was bij mij altijd wat dunner.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:26

Bij mij in het ziekenhuis mocht ik juist geen hachee eten omdat dat weer krampjes kon veroorzaken. Zo zie je maar dat de meningen overal weer anders zijn. Ik kon overigens wel heel duidelijk merken dat ze krampjes kregen van sinaasappelsap, druiven, spruitjes etc.! Ze hadden het namelijk bijna nooit, totdat ik die dingen at of dronk!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 11:50

Ik eet altijd gekruid, ook tijdens de zwangerschap en heb altijd gewoon alles kunnen eten... eet veel ui, knoflook etc.
In het ziekenhuis kon ik aan het ziekenhuisvoedsel daar, een week lang. Zit al weinig smaak aan dus pakte ik maar bami met saté :+ en dat kon ze toen zelfs al hebben :)
Behalve dus de chips van de Aldi, die kan ze nu wel hebben al vind ik die paprika toch niet zo super :+

Gisteravond heeft ze er dik een uur over gedaan om in slaap te komen. Overdag lukt het haar prima maar s'avonds niet...
Ze geeft echt aan dat ze moe is maar van 19.15 tot 20.15 heb ik haar 5 keer plat kunnen leggen. Ze gaat in haar slaapzak over het randje zitten koekeloeren :')
Hopelijk gaat het vanavond weer beter.
Gisteren dronk ze eindelijk een keer goed lang maar ze was toen natuurlijk ook weer goed moe :+
Uit het (tuit)bekertje drinken is écht geen favoriete bezigheid van der :=