Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:07

Spannend Nathalie!! Ik ga voor je duimen oke?!!

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:13

Thanks meis! :*

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:32

Nathalie (je bent mijn naamgenoot alleen is mijn naam zonder H :D ) Succes vanmiddag, doe je best!

Dat hele burnout programma is mij ook onbekend, ze zeiden al we kunnen dat alleen opstarten als je mee werkt in de zin van je ziekmelden. Anders heeft dat programma geen zin :o Dus hoe of wat heb ik dus geen idee van, ben wel nieuwsgierig daar naar.

De teksten hier zijn zeer zeker herkenbaar, daardoor ook erg frustrerend en confronterend misschien wel omdat ik inderdaad (nog?) in de ontkenninsgfase zit ofzo :+ Geen flauw idee eigenlijk.

Ik vind je absoluut niet betweterig Danielle! Ik heb je toendertijd ook al gesproken dus ik weet ook al hoe lang jij er in zit. Uiteindelijk is het juist erg jammer dat wij allemaal deze ervaringen hebben...

Ook voor jullie een dikke :(:)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:54

Het heeft bij mij trouwens best lang geduurd voordat ik uit de ontkenningsfase kwan en me een beetje bij de situatie kon neerleggen. Iedereen zei tegen me: Je moet het accepteren, dan pas begint je herstel. Ik dacht: Ja, maar hoe doe ik dat, het accepteren. Nu ben ik er achter dat acceptatie niet van de ene op de andere dag gaat. Het is geen knop die je even om zet. En dat idee had ik er eerst bij. Maar acceptatie is een proces. Neem er de tijd voor...

:(:)

Ik kreeg gisteren te horen dat de nieuwe deeltijd (dagbehandeling) pas vanaf 1 april begint ipv van 1 maart. Ze hebben het niet rond en kunnen niet starten. Ik ben er zelf eigenlijk heel blij mee. Heb ik nog even een maandje om bij te tanken en weer wat tot rust te komen. Moet echt op mezelf passen, het is de laatste tijd weer even teveel geweest. Dus meiden die hier net zijn, ik loop mezelf ook nog steeds voorbij :o

JustWendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:28

Ik wilde even snel reageren om jullie te laten weten dat ik wel mee lees. Heb momenteel even niet de tijd en energie om overal op te reageren. Denk aan jullie en leef met jullie mee. :(:)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:30

Niet de tijd: Pas op jezelf, hoop dat het door leuke dingen komt dat je geen tijd hebt!
Niet de energie: Ook hier pas op jezelf en neem je rustmomenten.

Hoop dat je je verder wel goed voelt en leuk dat je wel even een berichtje achterlaat! :(:)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:33

JustWendy schreef:
Ik wilde even snel reageren om jullie te laten weten dat ik wel mee lees. Heb momenteel even niet de tijd en energie om overal op te reageren. Denk aan jullie en leef met jullie mee. :(:)

Precies wat ik wilde posten.. #)
Weet niet hoe het komt, want verder gaat het lekker met me. Maar mijn energie gaat zo veel naar anderen ipv naar mijzelf dat ik weer 2x in de week hapto ga starten..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:20

Ook voor jullie veel sterkte

Haptonomie helpt het? Hoe gaat dat precies in zijn werk?

Danielle: Lekker dat het dus een maandje uitgesteld is, heb je inderdaad tijd om even tot rust te komen.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:23

zwelgje Jeetje een pittig verhaal, wel heel herkenbaar. Het verlies van je trouwe paardje gaat je niet in de koude kleren zitten. Heb ik ook mee gemaakt nog geen 3 jaar geleden, ik was toen helemaal de weg kwijt. Mijn o zo leuke ha zei dat ik last had van mijn hormonen, ja ja. Daar lag denk ik (nu) al het begin van waar ik, mede door te veel narigheid, nu meer last van heb. Ik wist van voor niet meer dat ik van achter ook nog leefde. Ik had kort daarna mijn jaarling (hengstveulen van mijn overleden hengst) ingeschaart bij andere hengstveulens, en vond hem tot zijn knieën in het water in een weiland terug. Met alleen rietgras en een bagger plato wat iets hoger was. De rivier waar ze aanstonden was overgelopen. Verder geen eten, geen droge ligplaats. Hij zag er mager en slecht uit, heb hem mee genomen. Bleek dat hij een zware wormbesmetting had, zowel lint- spoel- en bloed-worm, zwaar ondervoed. uitgedroogt en uitgeput. Dat was de conclusie van va. Hij had niet een week langer moeten blijven lopen, was ie er ook niet meer geweest. Ik had me zelf dat dan erg kwalijk genomen. Hij is flink in de watten gelegt en heeft de eerste weken bijna alleen maar languit in de boks gelegen, lekker schoon en droog. Hij word 4 dit jaar maar heeft een giga achterstand op gelopen.

Ik ga mee wat pw ook naar je gericht heeft, kies voor je zelf. :j

mistral Welkom, heel vervelend voor je dat het weer zo erg terug is. Ik ben bang dat ik er ook niet helemaal van af kom. Tegenwoordig zijn niet veel werkgevers nog tolerant wat ziekmelden betreft. Ze hebben tegenwoordig veel keus in nieuw personeel. Hoe oud is je dochter? Heeft ze een leeftijd dat ze wat voor haar zelf kan zorgen? Het is duidelijk te lezen dat het tijd word om wel voor je zelf te kiezen, hoe moeilijk ook. Ik zit nu meer als 1,5 jaar thuis, mede door handicap, maar vind het nog steeds niet prettig dat ik mijn inkomen niet krijg door zelf ervoor te werken.

nathalie Sterkte op je gesprek. Laat je weten hoe het gegaan is?

justwendy Hopelijk vind je gauw weer tijd en energie om mee te kleppen :+ En voor nu een knuffel :(:)

petulan Verval je niet in een oud patroon? "Verdienen" die anderen jouw energie? Of krijg ze het weer terug van ze? Zo komt het een beetje op mij over. Sorry als ik het verkeerd zie. Neem jezelf in acht, een ander doet het niet. Goed van je dat je de hapto weer oppakt. En voor jou ook een knuffel :(:)

pw Heb je schaatsen nog kunnen kijken, of was je je oogleden aan het bestuderen? _O- Fijn voor je dat je nog een maand extra de tijd hebt, het leek me ook wat aan de snelle kant voor je. Nu kun je het rustig op een rijtje zetten, en uitvissen wat het inhoud en er van je verwacht word. En dat, je zelf voorbij lopen, ik denk dat het in ons zit en een automatisme is, misschien zelfverdediging tegen de grote boze buitenwereld. :):)

Ik had vanmorgen geen zin om uit bed te komen, was gister boos op alles en iedereen. Mijn verzorgster laat me zitten, ik heb gister zelf maar aan het knokken geweest om de boxen weer wat toonbaar te maken. Er is een dag of 5 niet gemest. :( Had uit elke box 2 kruiwagen stront. En nu veel spierpijn en ben nog boos. Voer krijgen ze wel, maar ik heb niks van haar gehoort waarom ze niet meer mest. Ben blij dat de zon achter de wolken is, heb weer migrane

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:30

O ja. Kent iemand de vliegtuigwet?

"In tijden van crisis: zet eerst je eigen zuurstofmasker op. Help daarna pas anderen."

Kies eerst voor je zelf, daarna voor anderen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:17

Petulan: He bah, dat klinkt niet zo best meid. Wel goed dat je twee keer per week naar de haptonoom kan. Ik moet de haptonoom eigenlijk nog steeds bellen voor een nieuwe afspraak, maar ik stel het steeds uit...
Pas in ieder geval goed op jezelf. En zet jezelf op de eerste plek. Jij bent nu even belangrijk. En eigenlijk altijd. Ik vind het wel heel goed wat Aikon schrijft, het lijkt alsof je terugvalt in je oude patronen. En dat hoort erbij, dat gaat ons allemaal gebeuren. Goed dat je actie onderneemt!

Mistral: Ik heb ook haptonomie, al heb ik even een tijdelijke stop omdat ik weer moet bellen voor een afspraak, maar dat steeds niet doe. Haptonomie helpt mij heel goed om weer dichter bij mijn gevoel te komen. Omdat ik mijn gevoelens altijd heb weggestopt. Ik vond het makkelijker om niet te voelen, maar kwam uiteindelijk daardoor gigantisch met mezelf in de knoop. `

Aikon: Wat een heftig verhaal van je jaarling. Gelukkig was je er op tijd bij. Kan me wel heel goed voorstellen dat je daar een schuldgevoel over had, al was het niet jouw schuld.

Ik was toen al mijn oogleden aan het bestuderen. Ik was echt zo ongelofelijk moe! Het is inderdaad echt fijn dat ik een maandje extra heb. Wil volgende week dinsdag met mijn behandelaar bespreken dat ik de komende maand alleen maar de ochtendgroep doe en muziektherapie. Ergotherapie wil ik even helemaal laten zitten. Zo hoop ik weer een beetje tot rust te komen. Was vandaag voor niks naar het GGZ gegaan. Dacht dat ik muziektherapie had, maar ik zag het opvallende groene autootje van mijn groepsgenoot al niet staan. Dus ik begon te twijfelen. Toch even naar binnen gelopen en op het bord gekeken, het ging inderdaad niet door. Vorige week had de therapeut vakantie. Ik ging er vanuit dat het één week was, maar het waren er twee ;)

Ben toen maar meteen naar de sportschool gegaan, dat wilde ik erna doen. Had wel hoofdpijn, maar het ging redelijk. Ik merk wel dat het me meer moeite dan ooit kost om 3x per week te gaan. Ook al een signaal dat het allemaal even teveel is.

Wat vervelend dat je verzorgster je zo laat zitten. Ik vind het niet netjes dat ze niks laat horen!
Sterkte met je migraine, hopelijk zakt het gauw weer! :(:)

Enne de vliegtuigwet is in dit topic wel een heel mooi motto! Die houden we erin!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:29

Hee meiden, ik meld me hier ook weer. Het gaat gewoon niet goed.

Petulan: He meis, hoe kan dat nou? Sterkte!

PW: Wat een ontzettend leuke hond heb je! Jammer dat je vanmorgen voor niks naar de GGZ bent gegaan, maar wel goed dat je hebt gesport! Hoe is het nu met je hoofdpijn?

Zwelgje: Ik dacht jou ook al te herkennen, maar is inderdaad al eens een zwelge in dit topic geweest.

Aikon: Dat is inderdaad een goede wet, die moet ik misschien ook maar eens erin houden!

Mistral: Ook ik heb haptonomie gedaan, had er veel baat bij. Misschien moet ik het ook maar weer eens op gaan pakken..

Nathalie: Succes, ik duim voor je!

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben, mijn hoofd is weer eens erg druk.

Hiet gaat het dus niet goed, ik voel me ontzettend gejaagd en heb het gevoel dat ik al snel weer aan het werk moet. Als een kat in het nauw ben ik oplossingen aan het bedenken en ik word er echt helemaal gek van! Tot overmaat van ramp krijg ik net een nieuwe oproep van het UWV, voor aankomende woensdag. Kan ik me weer lekker druk gaan maken.. Ik vind het erg snel na de vorige oproep, en ik ben ontzettend bang.. De vorige keer kreeg ik echt een gevoel van falen, en probeerde hij me medicijnen door de strot heen te duwen. (figuurlijk dan) Ik weet gewoon echt niet wat ik er mee moet.. In de tussentijd heb ik pas 1 gesprek met mijn nieuwe behandelaar gehad, dus ik weet ook niet wat ik moet vertellen. Er is gewoon geen vooruitgang..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:34

Hey Angela, wat ongelofelijk kl*te dat je je zo voelt.
Jammer dat je je weer zo gejaagd voelt en het gevoel hebt dat je weer snel aan het werk moet. Dat klinkt niet positief, blijkbaar ben je er nog helemaal niet aan toe!

Inderdaad snel zeg, nu alweer een nieuwe afspraak bij het UWV. Hoe lang is de vorige geleden? Moet je bij diezelfde man? Je ziet je behandelaar geloof ik die dinsdag ervoor nog he? He bah meid, wou dat ik wat voor je kon doen..

Mijn hoofdpijn is er nog steeds. Echt zo'n spanningshoofdpijn, van teveel aan je hoofd hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:36

Ik heb inderdaad de dag ervoor een gesprek met mijn behandelaar, en dat vind ik dus ook niet fijn. 2 van zulke zware gesprekken kort achter elkaar.

Ik heb echt het idee dat hij er vaart achter wilt zetten..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:38

Wat jammer en triest eigenlijk dat er zoveel mensen met dit soort klachten rondlopen.
Jammer dat ook jij tegen problemen met het UWV aan loopt, was mijn ervaring toen ook. Moest alweer aan het werk terwijl ik daar bij lange na niet aan toe was. Maar UWV's wil is wet zullen we maar zeggen.

hopen dat ze de ernst in zien bij jou Angela!

Jij ook sterkte Angela!

PW: Ik reageer vanavond even op je pm, ik ben nog aan het werk (hoewel ik geen barst gedaan heb nog :oo
Laatst bijgewerkt door MISTRAL94 op 24-02-10 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:39

Klotezooi Angela, kan niet anders zeggen...
:(:)

Mistral: Is goed hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:44

Wat willen ze dan, denk ik dan he? Dat ik nu weer ga werken en over een poosje weer in de ziektewet zit?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:45

Blijkbaar wel...
Want dat gaat er gebeuren als je nu aan het werk gaat...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:47

Schijnbaar wel, zal wel goedkoper zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:49

Ik vrees dat als ik nu weer over mijn grenzen ga dat het dan helemaal mis is. En dat maakt me echt ontzettend bang!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:49

Dat is herkenbaar :j

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:50

Gek he, Angela en ik hebben zoveel overeenkomsten en ik heb helemaal geen problemen met het UWV. Zit nu ruim twee jaar thuis, dus inmiddels zit ik in de WIA en ben in november geloof ik voor het laatst geweest...

Angela: Zoals ik net al tegen je zei: Ze laten je teveel aan je lot over bij het GGZ. Ze schatten je situatie totaal verkeerd in!
Het liefst ga ik dinsdag even met je mee om ze dat te vertellen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:51

Bedankt voor jullie luisterend oor trouwens, doet me goed!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:53

Goed dat je het topic weer hebt opgezocht meid. Ben blij dat je een beetje steun vindt hier.

JustWendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:57

Angela :(:)