Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 13:12

PW: Wat naar dat je niet kon slapen PW, Is het afgelopen nacht beter gegaan? Misschien kan je het inderdaad er eens over hebben in je groep, ik heb het wel gedaan en ik durf te wedden dat het je enorm zal helpen!

CIV: Bedankt voor je berichtje over de therapie! Het lijkt me inderdaad wel wat, en ik hoop dat het je gaat helpen! Lekker weer koeken gehaald voor je vriend, zal hij wel waarderen denk ik! ;)

Flappie: Wat fijn dat je met een oude vriendin zo lekker hebt kunnen praten. Moet wel opluchten he? Een onafhankelijke kijk van buitenaf kan soms heel verhelderend zijn!

Petulan: Heel herkenbaar hoor, ik wil het liefst ook iedereen helpen!

PW: Wat heftig dat je weer zo'n confronterende ervaring hebt gehad bij muziektherapie. Hopelijk komt er snel een plekje voor je vrij in de behandelgroep! En toch een goede ervaring gehad bij het UWV! Fijn hoor, zo'n meelevende vrouw! Ik ben benieuwd hoe het zal gaan bij de verzekeringsarts. Knap dat je daarna nog bent gaan sporten!
Is het je gelukt wakker te blijven?

Flappie: Ik ben heel benieuwd hoe je nieuwe baan gaat bevallen, klinkt in elk geval erg leuk! Vandaag je eerste dagje, veel succes!

Weer veel over boeken gelezen, ik lees momenteel niet zo snel...

PW: Het is gewoon een heel leuk boekje, dat Flow, ook heel mindfullness gericht. Leest lekker weg!

Ik heb gisteren Running gehad en het ging wel lekker, daarna ben ik naar de paardjes gegaan en heb ik lekker in de wei in het zonnetje gezeten. Gisteravond zijn we naar mijn ouders geweest, was wel gezellig. Soms heb ik alleen het idee dat ze me niet helemaal begrijpen.

Vanmorgen heb ik een beetje uitgeslapen, tot 10 uur. Ik heb ontbeten en ben wat gaan opruimen. Dadelijk even naar de winkel en nog stofzuigen. Vanavond weer runnning in die loopgroep in het dorp. Vind het weer spannend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 13:19

Afbeelding

Net een engel! :D

Pollewoppy

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:46

Ik had je foto op hyves gezien! Echt mooi.

Ik ben wakker gebleven gisteravond ;)
Jammer genoeg kreeg ik vandaag te horen dat ik niet in de basisgroep kan blijven tot er een plekje in de behandelgroep is bij muziektherapie. Dat is wel jammer, want dat betekend dat ik daar tijdelijk mee moet stoppen. Daar baal ik wel een beetje van, want het was juist zo goed voor me. Nou ja, hopen dat er snel een plekje vrij komt voor me.

Mindfulness is altijd leuk, ik ga er ook eens een halen!

Wat jammer dat je het idee hebt dat je ouders je niet helemaal begrijpen. Dat is vervelend. Waarom heb je dat idee?
Goed dat je vanavond weer naar de loopgroep gaat. Vind het heel logisch dat het weer spannend is. Wel super dat je het doet!

Ik ben net terug van de schemagerichte therapie. Mijn hoofd zit er vol van. Ga zo even voor mezelf een korte samenvatting schrijven, zodat ik het beter onthoud. Het was heel intensief en ik moet even alles op me in laten werken.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:23

Nou ik ben net terug van mn werk en de vermoeiheid slaat ineens toe :O Mn rechterbeen doet ook zeer maar het zal wel niets weten. Vandaag op de weg wel een aantal keer geschrokken, vanmorgen kwam in de ambulance al tegen, was gelijk wakker. Mn voorganger niet want die bleef maar gewoon rijden :( Op de terugweg ging een auto voor me ineens stil staan, met piepende banden er bijna achterop, schrik :wow:. Daarna nog iemand die in wilde halen en mij bijna over het hoofd zag, was best even schrikken en er zit nu nog wat spanning, raak het even niet kwijt maar het komt misschien niet alleen door de rit naar huis?

Op het werk ging het allemaal wel goed, nog niets van mn mannetje gehoord maar hij zal straks nog wel bellen. Zo weer naar mn moeder en vanavond 'het' gesprek, ben benieuwd. Zal blij zijn als ik weer lekker op de bank zit vanavond, het is best een drukke dag zo. Owja, mn vriendin heeft een salmonella infectie/bacterie, van de andere nog niks gehoord :=

PW, ik stuur je vandaag nog een pb :D Jammer dat je niet in de basisgroep mag blijven, waarom niet? Doe lekker rustig aan vanavond of had je nog plannen? Door het op te schrijven, schrijf je het misschien gelijk een beetje van je af?

Angela, heb je in de avond ook problemen met bokt? Ik had het de laatste dagen wel, dat de pagina niet weergegeven kon worden. Dat magazine ken ik niet, lees best veel tijdschriften, zal het een googlen en als je jezelf niet kietelt dan lach je nooit ;) Mijn ouders begrijpen mij ook niet altijd maar dat komt misschien ook omdat ze het zelf niet mee hebben gemaakt? Het is soms ook moeilijk om iets uit te leggen wat de ander zicht niet voor kan stellen. Veel plezier vanavond, hoop dat je het droog houd of maakt dat niet uit? Mooie foto *-:)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:31

Wat schrikken. Er zitten mafkezen bij op de weg :j
Vind het niet zo gek dat je de spanning niet meteen kwijt bent. Jammer dat je vanavond nog weg moet, was misschien wel lekker voor je geweest als je niet weg had gehoeven met je vermoeidheid. Wel fijn dat het op je werk goed ging!

Ik zie je pb wel komen!
De basisgroep gaat van tijd veranderen, daarom kan ik niet blijven. Het valt dan precies samen met mijn ergotherapie en dat kan ik niet verzetten. Vandaar. Jammer, maar het is even niet anders. Ik hoop daarom maar dat er gauw een plekje in de behandelgroep vrij komt.

Ik ga vanavond lekker rustig aan doen en ik denk op tijd naar bed. Was gisteren een lange en drukke dag, vandaag toch ook een intensieve dag en morgen gaan we met de groep een dagje weg. Dan wil ik wel een beetje fit zijn.

En inderdaad, door te schrijven kan ik het wel een beetje kwijt. Dan is het straks ook klaar ne hoef ik er even niks meer mee. Het is natuurlijk ook niet zo gek dat je na zo'n eerste keer even tijd nodig hebt om de indrukken te verwerken. Merk dat nu ik even thuis ben alles al een beetje begint te landen. Dat komt dus goed ;)

Succes vanavond!! Ik ben heel benieuwd wat eruit komt.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:39

Ben ook wel een beetje misselijk nu, hoop dat het afzwakt. Was vanmorgen in de auto ook al moe, heb ook niet zo best geslapen, wat onrustig. Wat jammer dat de tijden zijn verandert, nu heb je dus even wat meer tijd voor jezelf? Ga je iets leuks doen morgen en heb je er zin in? Gelukkig is de landing ingezet :P

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:44

Haha!
We gaan naar Walibi met z'n allen. Ik vind het spannend, maar heb er ook wel zin in. Denk dat het heel leuk gaat worden.

Er zijn nieuwe onderdelen bijgekomen in mijn behandeling deze week, dus meer tijd voor mezelf heb ik niet echt. Dus wat dat betreft is het ook weer niet heel erg. Het heeft voordelen en nadelen ;)

Vervelend dat je misselijk bent, hopelijk zakt het snel. Kan met je vermoeidheid te maken hebben of misschien moet je wat eten? Hopelijk slaap je vanavond beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 17:21

Oeh, ik erger me dood aan een topic over fulltimers...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 17:31

ik heb het topic ook gezien..
Heb er ook nog maar even gereageerd.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:32

Zal vanavond ook eens kijken, ben wel benieuwd. Zit nu even bij mn ma erachter, fijne avond. Wij gaan met de hond en daarna vertrekken := Hoop toch wel dat ze ons kan helpen. Jullie horen me later nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:33

ik duim!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:29

Ben benieuwd hoe het gegaan is CIV!
Ik ga naar bed toe, wil morgen een beetje fit zijn :) Weltruste alvast!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:36

Angela en PW, jullie hebben een pb.

Ben wel moe nu, voel me nogsteeds niet zo lekker. Wilde tijdens het gesprek het liefste gaan huilen, deed best pijn om alles te vertellen. Hoop niet dat ik weer ziek zal worden. Het was toch een spannende dag, die vriendin met de salmonella, had een paniekaanval gehad op de snelweg en de ambulance maar gebeld want eer dat de familie er zou zijn. Dus politie gekomen en daarna de ambulance, ze mocht niet meer verder rijden dus de moeder heeft haar opgehaald en de politie heeft haar auto thuisgebracht := Ze wist toen trouwens nog niet van die infectie. Schrok wel even toen ze het vertelde, is mn beste vriendin.

Die andere vriendin had de uitslag, het kindje heeft naast de afwijkingen die al gevonden waren misschien het syndroom van Down, dus dat was ook geen denderend nieuws. Voel me nu dan ook niet zo maar het was dan ook geen topdag. Kan wel huilen maar ik min maatje. Na zo'n dag valt het alleen thuiskomen altijd tegen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:40

Hey CIv, heb je een pb terug gestuurd.
Waarom heb je tijdens het gesprek niet gewoon gehuild? Is echt geen schande hoor! Had best gekund. Al begrijp ik heel goed dat je dat liever niet doet, zou ik zelf net zo hebben.

Heftig van je vriendin joh. Dat is zeker wel even schrikken.
En dan je andere vriendin, dat is ook wel vervelend nieuws. Ik vind het niet zo raar dat het geen topdag was. Je hebt vandaag toch weer veel voor je kiezen gehad. Hopelijk slaap je straks een beetje. Sterkte he!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:59

Dank je PW, ben blij dat ik het hier nog even kwijt kan. Dan zeggen ze wel dat je hier niet mee moet zitten, het is niet mijn probleem maar dat is makkelijk gezegd. Wilde ergens wel huilen maar als ik ga huilen dan gaat mn ma meestal meedoen en dat wil ik ook niet. Hoe is het met jou?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:02

Het is niet jouw probleem, maar het gaat wel over je vrienden waar je je bij betrokken voelt. Het is dus logsich dat het wat met je doet.

Ik ben een beetje onrustig en gespannen.
Kon de schematherapie toch minder makkelijk loslaten dan ik vanmiddag dacht. Het blijft een beetje chaos in mijn hoofd. Ik heb het gevoel dat ik heel veel eraan moet doen (we hebben huiswerk) en ik vind het moeilijk om het dan aan de kant te leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:03

Hee CIV, van mij heb je ook een PB terug.

Wat naar van je vriendinnnen! Dat maakt het allemaal niet echt makkelijk erop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:04

Even iets luchtigs tussendoor: Ik ben vanmiddag bij een kruidenwinkeltje geweest en ik heb een nieuwe edelsteen!

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:05

CIV: heftig nieuws van je vriendin ! En jij hebt zelf ook al een heftige dag achter de rug als ik het zo hoor... Probeer je neit te sterk te houden voor anderen. Af en toe moet je het nu 1x zijn vrije loop laten gaan hoor.

PW: balen dat je je therapie niet los kan laten, maar is toch ook een vrom van verwerken misschien ? En succes met je huiswerk (moet het deze week nog klaar of krijg je er even de tijd voor ?)

Angela: gefeliciteerd met je edelsteen !

Zelf ga ik nu slapen. Vanmorgen ging de wekker om 6 u en wil morgen even de start meemaken om 5.45 u (dus over 7 u gaat de wekker). Ben dan wel lekker vroeg thuis dus zal dan wel uitgebreider verslag geven. Het viel mij, buiten de vermoeidheid, iig al bij al mee voor de eerste dag.

Slaap lekker iedereen !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:08

Ik ben heel benieuwd hoe je dag was Flappie!!!!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:16

Ik ook Flappie, als je wilt kan ik jou ook pb sturen maar kan me voorstellen dat hoofd hier niet naar staat. Hoop dat je 1ste werkdag goed is verlopen, slaap lekker en succes morgen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:17

Ben ook heel benieuwd Flappie! Fijn dat de eerste dag in ieder geval is meegevallen! Succes morgen weer in ieder geval. Doe het je niet na zo vroeg opstaan ;)

Het huiswerk hebben we een week de tijd voor. De therapie is in keer in de week. Er wordt verwacht dat je 5 uur aan je huiswerk besteed. Best intensief dus. En misschien is het inderdaad een vorm van verwerken. Zou heel goed kunnen. Bij de therapie vandaag 'waarschuwden' de psychologen al dat het veel los kon maken.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:25

Stuur PB mqqr hoor CIV, ben morgen op tijd thuis en ga dan even uitgebreid bijlezen en vertellen. Ik ga nu mijn bedje opzoeken (de eerste keer dat ik zo vroeg ga slapen in jaren :D)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:27

Slaap lekker dames, ik zal ook eens naar bed gaan, vrees het ergste maar dan neem ik wel iets in. Zie nu al op tegen mn werkdag van morgen maar misschien valt het wel mee, bedankt voor jullie steun, jullie zijn toppertjes! Ps ik heb nog Odorex gehaald :D Flappie, stuur je de pb ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:28

Ben benieuwd of de Odorex werkt CIV. Zou wel fijn zijn als je er baat bij hebt. Werkse morgen, ik denk aan je!