Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:07

lammie2701 schreef:
Floortje1988 schreef:
He bah, ik lees steeds meer negatieve verslagen... :n
Gelukkig is mijn bloeddruk van mijzelf wel gewoon goed (ik dacht dat de huisarts 210 zei, maar ik kan me vergissen) dus ik zal hopelijk geen last van flauwvallen krijgen. Hoeveel miligram moest jij overigens? Ik heb 10 per pilletje.

210 is veeeeel te hoog...dat weet ik in ieder geval wel, dus eerlijk gezegd denk ik dat je je vergist...
mijn bloeddruk is tegenwoordig aardig stabiel en 70/50, nog steeds heel laag, maar nu wel stabiel laag en geen enorme schommelingen dat ie soms nog lager is...
ik had ook 10mg per capsule...praktisch niks dus maar voor mij al teveel...gelukkig heeft bij mij de anti epileptica depakine 500mg redelijk geholpen (4 jaar lang geslikt, 1e jaar 1 x daags 1 tablet en daarna 2 jaar 2 x daags 1 tablet en het laatste jaar afgebouwd naar 0 en heb nu dus alleen nog imigran neussprays voor incidentele aanvallen en paracetamol met codeine om evt. de werking van imigran te versterken)...

Ah dan zal ik me inderdaad vergissen. In ieder geval zei hij dat mijn bloeddruk prima in orde is. :D
Waarom slik je nu depakine niet meer, als ik vragen mag? :)
Ik ben het vergeten aan de dokter te vragen, kan ik over 2 weken weer doen, of het nu de bedoeling is dat ik voor altijd propranalol moet slikken (mocht het werken) of dat je op een gegeven moment weer moet afbouwen en de migraine dan vanzelf weg moet blijven, ofzo... Ik heb niet zoveel verstand van al die medicatie. :o

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:11

@floortje, als ik iets nieuws weet laat ik het hie.r op het forum weten, je mag me ook altijk pben. Veel medicijnen dei jullie in nederland innemen ken ik niet van naam, wat je nu in moet nemen ken ik ook niet. maxalt wel, maar dat hielp bij mij niet. ;(
@paf, nee hoor dat is niet raar, heb ook chronische bloedarmoede en slik iedere dag een ijzerpilletje.

He bah, als ik dit zo lees klinkt het net alsof ik een wrak ben, ik heb wel veel dingen maar probeer zo positief mogelijk te blijven hoor, ik probeer dat het mijn leven niet te erg gaat beinvloeden.

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:18

rocymax schreef:
@floortje, als ik iets nieuws weet laat ik het hie.r op het forum weten, je mag me ook altijk pben. Veel medicijnen dei jullie in nederland innemen ken ik niet van naam, wat je nu in moet nemen ken ik ook niet. maxalt wel, maar dat hielp bij mij niet. ;(
@paf, nee hoor dat is niet raar, heb ook chronische bloedarmoede en slik iedere dag een ijzerpilletje.

He bah, als ik dit zo lees klinkt het net alsof ik een wrak ben, ik heb wel veel dingen maar probeer zo positief mogelijk te blijven hoor, ik probeer dat het mijn leven niet te erg gaat beinvloeden.

Dankje. :) Propranalol is om je bloeddruk te verlagen. Ik lees van veel mensen dat ze er beroerd van worden en er flauw van vallen, maar vaak zeggen die mensen ook dat ze van zichzelf al een te lage bloeddruk hadden, en dat heb ik niet.

En je klinkt absoluut niet als een wrak hoor. :) Iedere migraine patiënt is natuurlijk in meer of mindere mate een wrak :o , het blijft hannesen met medicijnen die vaak niet werken, na een tijdje uitgewerkt zijn, bij-effecten hebben, en dan nog de dagelijkse strijd met de aanvallen en halve hoofden.. :+
Ik vind eigenlijk dat het mijn leven al te veel beïnvloed. Ik heb er al een opleiding door verziekt, ben er al een baan door kwijt geraakt en verschillende vrienden, en ik ben nog maar zo jong... :n Ik hoop toch dat ik er ooit op wonderbaarlijke wijze overheen groei.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:22

Ik hoop voor je dat de medicijnen aanslaan, inderdaad je bent nog hartstikke jong, als je geen last heb van lage bloeddruk heb je inderdaad de kans dat je geen bijwerkingen hebt zoals de andere boksters , hoop van harte dat het snel goed met je gaat meis!!! :(:)

Floortje1988

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:26

Dankje!! Ik hoop het ook voor jou! We houden elkaar op de hoogte.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:31

Floortje1988 schreef:
Ah dan zal ik me inderdaad vergissen. In ieder geval zei hij dat mijn bloeddruk prima in orde is. :D
Waarom slik je nu depakine niet meer, als ik vragen mag? :)
Ik ben het vergeten aan de dokter te vragen, kan ik over 2 weken weer doen, of het nu de bedoeling is dat ik voor altijd propranalol moet slikken (mocht het werken) of dat je op een gegeven moment weer moet afbouwen en de migraine dan vanzelf weg moet blijven, ofzo... Ik heb niet zoveel verstand van al die medicatie. :o

ik slik de depakine niet meer omdat de hoofdoorzaak van mijn migraine op dat moment is weggehaald (stress) en omdat het zo goed ging met de aanvallen zijn we gaan proberen om af te bouwen en nu kan ik zonder en dat vind ik heeeeel prettig...hahaha

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:45

Hier nog 1 met migraine. Als ik me rustig hou, niet teveel snoep en regelmaat hou gaat het goed.

Ik heb altijd standaar Migpriv liggen. Heb ik via de huisarts en is een poeder die je moet oplossen. Die werkt bij mij wel heel goed.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 20:56

phormicola schreef:
joyce2 schreef:
Hier gaat alles ook nog oke, even afkloppen.... Zondag voor het laatst last gehad! Maar ben wel een klein beetje zielig, voelde me al heel lang slap en doodmoe, dus bloed afgetapt en heb vitamine D tekort. Dus nu een half jaar tabletten slikken en ergens hoop ik daardoor ook minder migraine te krijgen, maar dat zal wel niet, want volgens mij hangt dat niet samen...

Als je een vitamine D tekort heb, kan je lichaam calcium ook niet voldoende opnemen. Bij mij was dat een van de grootste problemen voor een heleboel dingen, van PMS tot enorme migraine.
Nu ik voldoende calcium binnenkrijg heb ik bijna geen migraine meer.

Oohw, dat is interessant! Hopelijk helpt het! K had het met de huisarts al gehad over andere medicijnen voor de migraine, maar omdat ik al regelmatig duizelig ben, was ze bang dat ik door preventieve medijcijnen, alleen maar duizeliger zou worden (ivm de bloeddruk verlaging). Dus moest idd gewoon doorgaan met de Imigran en ik hoop nu dan dat de aanvallen terug worden gedrongen door de Vitamine D, dat zou echt super zijn! K hou jullie op de hoogte!

miszmelissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 20:57

Ik heb ook migraine,
dus ga dit topic maareens een keer doorlezen :j

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 20:58

noten? Daar had mn moeder heel erg migraine van.. En idd vitamine D

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 08:48

Hoi allemaal, Nou ik heb ook weer een hevige aanval achter de rug ;( , volede me gisteren goed, was op mijn werk en een half uurtje ongeveer voordat ik klaar was kreeg ik opeens zon hoofdpijn dat was echt niet normaal meer, ben naar bed gegaan, en heb letterlijk geen oog dicht gedaan van de pijn en misselijkheid, wel mijn medicijnen voor migraine binnenkunnenhouden, nu zit ik op mijn werk, misselijk en al, het si wel iets minder maar, ik heb het nog steeds, mijn hele rechterkant van mijn hoofd zou ik er wel afwillen halen.!!!! %) Weet iemand nog huis tuin en keuken middeltjes om niet weer van die zware medicijnen te slikken en de misselijkheid een beetje weg te krijgen, please.....

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 09:29

cola drinken, kleine slokjes nemen (bij sommige mensen werkt het alleen zonder prik, maar bij mij werkt het ook met prik) en pepermuntjes helpen bij mij ook heel goed (pepermunt ontspant de maag). Zorg ook voor voldoende frisse lucht, als dat mogelijk is! Succes meid!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 09:45

Floortje1988 schreef:
rocymax schreef:

Dankje. :) Propranalol is om je bloeddruk te verlagen. Ik lees van veel mensen dat ze er beroerd van worden en er flauw van vallen, maar vaak zeggen die mensen ook dat ze van zichzelf al een te lage bloeddruk hadden, en dat heb ik niet.

En je klinkt absoluut niet als een wrak hoor. :) Iedere migraine patiënt is natuurlijk in meer of mindere mate een wrak :o , het blijft hannesen met medicijnen die vaak niet werken, na een tijdje uitgewerkt zijn, bij-effecten hebben, en dan nog de dagelijkse strijd met de aanvallen en halve hoofden.. :+
Ik vind eigenlijk dat het mijn leven al te veel beïnvloed. Ik heb er al een opleiding door verziekt, ben er al een baan door kwijt geraakt en verschillende vrienden, en ik ben nog maar zo jong... :n Ik hoop toch dat ik er ooit op wonderbaarlijke wijze overheen groei.

Ik geloof dat ik ook die propranalol moet slikken, alleen ik voel me er lichamelijk echt beter van worden :o Hoofdpijn wordt er niet minder van, maar lichamelijk gaat alles stuk beter. Ik scheen in rust ook hartslag van 88 te hebben, bloeddruk was gewoon normaal.

Ik heb er idd al opleiding door verziekt, baan kwijtgeraakt, alle leuke dingen in het weekend mis ik vaak... Bah

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 22:39

:wave: Ga dit topic ook eens doorlezen. Heb sinds een jaar echt flink last van migraine. Heb het meestal een dag of 3, 1x in de 2 weken. Heb Maxalt voor tijdens de aanval. Ga morgen starten met Atenolol. Ben benieuwd...ook omdat ik zelf een lage bloeddruk heb.

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:31

MyWishMax,

Ah, dat klinkt al beter dan de andere reviews. :P Behalve dan dat je hoofdpijn er niet minder van wordt... In welk opzicht voel je je dan precies beter? :)

Ik zit, na een week thuis door de aanvallen, weer eindelijk op mijn werk. Ik voel me echt zwaar wazig door die propanolol die ik nu sinds donderdag slik. Ik kan me nauwelijks concentreren, het is net alsof er een mist in mijn hoofd zit waar ik niet doorheen kan denken. ;(

Ik heb gelukkig geen last van migraine nu, maar ik weet niet zeker of dat toeval is of door de propanolol komt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:45

Ik voelde me heel vaak uitgeput, ookal had ik niks gedaan, had na 50 meter normaal lopen al een enorme hartslag. Nu met die medicijnen blijft hartslag wat lager en voel ik me fitter eigk ;) Dus geluk bij ongeluk. Moet nu dosering omhoog gooien naar 2 pilletjes per dag, kijken hoe het dan gaat.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:47

Ooeehw, die mist, die is zooo vervelend! Meestal gaat dat na een dagje vanzelf weer over bij mij... Laten we hopen dat je voorlopig migraine vrij bent!

Ik voel sinds gister weer een zeurende hoofdpijn, maar het zet tot nu toe niet door, dus hopelijk zakt het zo weg...

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:32

MyWishMax schreef:
Ik voelde me heel vaak uitgeput, ookal had ik niks gedaan, had na 50 meter normaal lopen al een enorme hartslag. Nu met die medicijnen blijft hartslag wat lager en voel ik me fitter eigk ;) Dus geluk bij ongeluk. Moet nu dosering omhoog gooien naar 2 pilletjes per dag, kijken hoe het dan gaat.

Oh ja, dat klinkt goed. Ik voel me tot nu toe het tegengestelde van fit, maar ik ben er pas net mee begonnen, dus wie weet wordt dat nog beter. :) Wel fijn dat het bij jou zo goed werkt!
Hoeveel miligram slik jij trouwens? Ik slik nu namelijk 3 pilletjes per dag en vanaf volgende week moeten dat er 6 zijn. Ze zijn 10 mg per stuk.

joyce2 schreef:
Ooeehw, die mist, die is zooo vervelend! Meestal gaat dat na een dagje vanzelf weer over bij mij... Laten we hopen dat je voorlopig migraine vrij bent!

Ik voel sinds gister weer een zeurende hoofdpijn, maar het zet tot nu toe niet door, dus hopelijk zakt het zo weg...

Ik hoop voor je dat je hoofdpijn weer weg zakt!! Het is altijd het vervelendst als het aan het begin van de dag begint, vind ik, dan moet je de hele dag nog door zien te komen. :n
Sterkte!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:38

Ehh, hele goede vraag? Ik ben ook nog bezig met opbouwen, maar ik mocht als ik last had van bijwerkingen pas verder opbouwen als die gezakt waren. Ik dácht dat het 50 mg was, maar kan ook heel goed 10 mg zijn.

Ik ga even zoeken!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:44

hoi hoi,
heel veel sterkte en beterschap aan iedereen met de halve hoofden...
hier gelukkig nog alles super, geen aanvallen...moet zeggen dat ik mij ook helemaal super voel en echt helemaal gelukkig, na al die jaren dat dit niet het geval was...

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:54

MyWishMax schreef:
Ehh, hele goede vraag? Ik ben ook nog bezig met opbouwen, maar ik mocht als ik last had van bijwerkingen pas verder opbouwen als die gezakt waren. Ik dácht dat het 50 mg was, maar kan ook heel goed 10 mg zijn.

Ik ga even zoeken!

Ghehe, oke. :) Ik vraag me namelijk steeds af of het niet veel te veel is, 6 pillen per dag. Het klinkt in elk geval zo veel. :o Mijn vriend had het goede idee dat ik misschien eerst kan kijken of de migraine al weg blijft met 3 per dag, en pas opbouwen als dat dus niet werkt. Ik ben heel dun van mijzelf, dus mijn lichaam zou niet zoveel nodig moeten hebben.. :P

Lammie2701, wat super fijn voor je! :D

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:24

MyWishMax schreef:
[Ik geloof dat ik ook die propranalol moet slikken, alleen ik voel me er lichamelijk echt beter van worden :o Hoofdpijn wordt er niet minder van, maar lichamelijk gaat alles stuk beter. Ik scheen in rust ook hartslag van 88 te hebben, bloeddruk was gewoon normaal.

Ben ook weer de pineut, al sinds afgelopen vrijdag ... ;( :(

Ik heb dan ook zo'n enorm hoge hartslag (boven de 100), hebben jullie dat ook tijdens een aanval?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:40

Niet specifiek tijdens een aanval, heb de ene keer een hele hoge hartslag en de andere keer weer laag (of naja, dat lijkt voor mijn doen dan laag, maar misschien is het wel gewoon normaal, haha).

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:42

z
simodi schreef:
MyWishMax schreef:
[Ik geloof dat ik ook die propranalol moet slikken, alleen ik voel me er lichamelijk echt beter van worden :o Hoofdpijn wordt er niet minder van, maar lichamelijk gaat alles stuk beter. Ik scheen in rust ook hartslag van 88 te hebben, bloeddruk was gewoon normaal.

Ben ook weer de pineut, al sinds afgelopen vrijdag ... ;( :(

Ik heb dan ook zo'n enorm hoge hartslag (boven de 100), hebben jullie dat ook tijdens een aanval?

Ik weet niet of hij bij mij dan boven de 100 is (ik ga niet tellen met migraine en al :o ) maar bij een hele zware aanval heb ik wel een super snelle hartslag. Daar voel ik me dan ook echt heel raar bij, duizelig enzo. Het is ook alleen als het een echt, écht zeer zware aanval is..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:43

Ik slik trouwens iets heel anders :+

Metroprololtartraat? en dan 50 mg per keer, 2 keer per dag. En daarnaast heb ik nog Maxalt, maar dat heeft als effect dat de hoofdpijn even erg blijft, alleen niet verder doorslaat.

Mijn hartslag is in rust 88, na tijdens sporten zit in no time ik op 160 :=