Pfff ik zit ook in een flinke dip

Zag net alles weer zitten en zat in de positieve spiraal, en nu dit..
Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
_Marinke_ schreef:Ja, ik ben dus juist heel geordend en netjes, althans dat vind ik erg fijn! Maar toch is m'n kamer echt een zwijnenstal, kan me er kapot aan ergeren op sommige jaren maar het is al jaren zo en ik krijg het niet voor elkaar echt netjes te houden. Vaak zat dat ik het probeer op te ruimen, geef ik alles een logisch plekje en voel ik me er ook wel prettig bij. Maar binnen no time is het dan weer een zwijnenstal. Het is wel als ik het opruim, gebeurt het ook echt goed. Soms is het echter dezelfde dag alweer een zwijnenstal.....
Behoorlijk iritant is dat eigenlijk, maar voel me dan ook wel weer prettig op mijn kamer en is wel echt een plek waar ik me terug trek.
_Marinke_ schreef:Ik heb een aantal pagina's gelezen van hier, het is allemaal zo herkenbaar!!
M'n nicht heeft PDD-NOS, en m'n vader zijn ze pas op z'n 50e ook achter gekomen dat ie autisme heeft. Nu pas vallen dingen op z'n plaats, en kan hij heel goed met mij weer praten over dingen van vroeger waar die moeite mee had waar die tegenaan is gelopen etc. En vooral hoe hij zich er altijd door heeft geworsteld. Nooit heeft iemand het geweten van hem, en is er ook nooit naar behandeld. Maar als "normaal" persoon is ie behandeld, het 5 hoekje met de plank bij de puntige vierkantjes.
siskeh schreef:Hier ook hetzelfde trouwens, ze hadden veel eerder erachter kunnen komen dat er autisme speelde.
Het was zelf zo dat een "begeleider" geef me de 5 van collete de bruin aangeraden heeft.
(een "hulpboek" bij autisme-problematiek en opvoeding)
Maar die begeleider is niet op het idee gekomen om eens naar autisme te gaan kijken.
Ook mn moeder is niet op dat "briljante" idee gekomen...
Zelf heb ik volgens mij al jaren gezegt dat mn broertje autistisch is, weet niet of ik dat van mn vader ook gezegt heb.
(en na mijn ADHD-diagnose wist ik het zeker)
Maar het is gewoon glashard ontkent door de omgeving