Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 12:52

Charlie_P

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 12:59

Hoi mensen. Met het even van me afschrijven, vandaag is zo rot begonnen. Werd om half vier wakker en kon toen al niet meer echt slapen. Daarna had ik 's morgens echt zo'n knoop in mn maag en voelde me zo donker, depressief en ellendig. Kan het niet anders omschrijven. En ik was bang dat het zo zou blijven en dat ik het dan echt niet meer trek. Tis nu weer wat beter gelukkig, maar dat blijft dan wel echt zo hangen.....

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 23:01

Hoi, hoe is het met jullie? Met mij gaat het wel, voel me niet super, beetje emotioneel, nog pijn op de borst en andere lichamelijke klachten, zal weer wel overgaan. Zie wel in dat het niet mee zal vallen om een andere baan te vinden, krijg de ene afwijziging na de andere. Zijn er meer hier die al aan het solliciteren zijn en zo ja, hoe gaat het bij jullie?

Daantje; Alvast succes voor maandag, denk je dat het over je contract? Probeer rustig te blijven, denk aan ademhalingsoefeningen etc. maar mocht dit niet lukken dan geeft dat ook niks, jij bent ook maar een mens. Heb bij mijn vorige werkgever verschillende mensen met betraande ogen van personeelszaken af zien komen, van alle leeftijden. En wie weet valt het allemaal mee.

PW; Hoe voel je je nu? Al een beetje aan het idee kunnen wennen? Je hebt niet gefaald, je moet jezelf hier niet voor straffen dit had iedereen kunnen overkomen en je word er ook niet beter van.

Sifra; Voel je je alweer iets beter? Hoe kwam het dat je je zo voelde? Als je het niet meer trekt of je hebt behoefte aan contact dan mag je me altijd pben. Sterkte en ook aan alle anderen.

Ps vergeten jullie niet de klok te verzetten

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 17:18

Wil even melden dat ik ook nog leef. Lees ook mee, maar heb de laatste tijd weinig energie om te reageren. Sorry!

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 19:42

ik zal mijn update ook maar even geven.
vrijdag weer naar de huisarts geweest n het met hem over de anti depresivia gehad.
maar heb toch besloten er maar vanaf te zien,vond de bijwerkingen te heavy.
en soms nog erger dan de kwaal zelf.
doordat ik me rot voel komt waarschijnlijk doordat ik sinds 6weken met homepatische middelen en bioresornantie bezig ben en die al de troep in me lichaam aan het afvoeren zijn.
ik heb ook zon magneet die alle negatieve energie uit me lijf haalt.
de homepatische middelen zijn ook sinds 2 weken opgehoogt naar 2x daag 3 tableten en dat uit 4 potjes dat zijn er 12.
ook gebruik ik essenta energetica driuppels die ook sinds 1 week opgehoogt zijn van 4 naar 10.
voel me wel rusdiger in me hoofd (wat ook wel raar is)maar de lichamleijke klachten worden erger omdat die pillen me lichaam zuiveren.
kort om de rust is wel weer gekeert maar word er ook wel weer onzeker van(ok ik ben en blijf en rare muts)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:05

Het nieuws van m'n werk begint nu pas goed door te dringen lijkt wel. Gisteravond spontaan nog weer een mega huilbui gehad. Heb er maar lekker aan toegegeven. Veel anders kan ik er niet aan doen.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:34

Met mij gaat het wel, gisteravond had ik weer vreemde pijnklachten (klachten die ik niet thuis kan brengen en nog niet eerder had gehad) vandaag een gewone dag gehad. Morgen weer maar kijken of er iets is om op te solliciteren en naar mn paardje, kijken of het lukt om erop te blijven zitten.

Sam, fijn om te weten dat je nog leeft. Vroeg me al af hoe het met je ging, niet al te best zo te lezen :(:) Je hoeft je niet te verontschuldigen, we hebben allemaal onze mindere dagen. Sterkte (ps; had je die vraag nog aan je psych gesteld?)

Janne, ik denk dat het goed is dat je het eerst zonder AD probeert, ik heb het ook zo gedaan maar ik weet dat dit niet voor iedereen is weggelegd en dat je momenten krijgt en denkt... had ik het toch maar gedaan. Het is ook iets waar je niet zomaar vanaf bent maar mocht je het toch nodig hebben om je leven dragelijker te maken en je huisarts adviseert het dan kun je er altijd alsnog aan beginnen/overna denken. Ik heb ook een tijd homeopatische middelen geslikt, gebruik nu nog soms nog druppels. Van lichamelijke klachten word ik ook onzeker maar zolang ik blijf functioneren zal het wel niets zijn. (probeer ik me voor te houden)

PW, het is goed dat je het nu weet maar daarom is het niet minder wrang :(:) . Geef je emoties lekker de vrije loop want opkroppen heeft ook geen zin.

Daantje, succes morgen

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:18

Pollewoppy schreef:
Bedankt voor jullie lieve reacties.
Voel me behoorlijk kl*te momenteel. Heb telkens het idee dat ik gefaald heb en kan alleen maar janken.

Gefaald? Ben jij gek! Je kunt hier niks aan doen, het is pure overmacht. Het is nu zuur dat je geen werk meer hebt, maar daar in tegen heb je wel echt de tijd om te herstellen, en weer aan het werk te gaan wanneer jij er klaar voor bent en niet wanneer de arbo of de school denkt dat je weer inzetbaar bent. Sterkte, het zal niet makkelijk zijn.

:o? Ik dacht van die ga ik een kaartje sturen, kan ze wel gebruiken. Jammer dat ik vergeten was dat ik je niet van reallife ken maar van bokt haha :') Ik denk door de dag heen regelmatig aan jullie hier/het topic, dat geeft me kracht dat ik niet alleen ben en we er samen écht wel uit gaan komen!!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:51

Petulan, dat herken ik ook. Sinds ik jullie hier heb gevonden ben ik hier vaak te vinden om even mn verhaal met jullie te delen. Vanmorgen ben ik weer naar mn paardje geweest, stond met tranen in mn ogen (ben nogal emotioneel sinds vrijdag) want ik wilde er eigenlijk niet op, die rotangst toch altijd |o Ben er nog wel opgegaan en het viel weer alles mee. Soms twijfel ik of ik er wel goed aan doe om nog te rijden maar ze zeiden daar dat ik het gewoon de tijd moet geven. We gaan zien hoe het gaat lopen, doe haar niet meer weg.

daantjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:08

CIV, goed dat je toch nog even op je paardje gestapt bent! Doe het gewoon op jouw tempo!
Ik weet niet precies waar het gesprek op m'n werk over zal gaan. Contract loopt nog tot 1 september..

PW, je hebt absoluut niet gefaald! Aan deze situatie kun jij helaas niks doen..

Mijn kennismakingsgesprek voor de assertiviteitstrainig is verplaatst naar volgende week dinsdag.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:28

Hier gaat het even wat minder. Weet even niet meer waar ik het allemaal voor doe. Ik had als doel toch om weer lekker aan het werk te komen en had er zelf ook alle vertrouwen in. Echt kl*te dat het opbouwen niet snel genoeg ging. Ben zo bang dat mijn wereldje straks alleen maar nog kleiner wordt als ik geen werk meer heb. Morgen gelukkig weer een afspraak met mijn behandelaar. Kan ik daar even mijn verhaal doen.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:56

Daantjuh, hoe is je gesprek gegaan, is het meegevallen? Het zal nog wel even duren voordat ik weer lekker rond rij maar ik had vandaag ook gewoon een emotionele dag en dat kwam er net daar even uit, erg vervelend maar goed het is niet anders.

PW, :(:) hoop dat je snel weer beter voelt. Je hebt nu alle tijd om je op je herstel te richten maar ik weet wel wat je bedoelt. Zoals je weet zit ik ook thuis en je wereld word kleiner, je wilde dit misschien niet horen maar je hebt er wel gelijk in. Maar toch is mijn wereld nog wel groot genoeg, het alle mensen rond me die ik nodig heb om te herstellen en geen druk meer van mijn werk. Ik ben wel eerlijk als ik zeg dat ik straks weer blij zal zijn als ik weer kan werken en mn wereld weer iets kan vergroten. Zeker als mn vriend straks weg is. Sterkte.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:58

Wat lees ik weer allemaal,...

PW je hebt niet gefaald, nee je bent eindelijk zover dat je voor jezelf kiest! En dat is erg knap, je hebt juist een grote stap vooruit gemaakt, want je weet dat er wat mis is en je geeft het de tijd om te verwerken. Heel eerst jezelf dan ben je sterk voor anderen!

Janne , indd goe dom eerst wat anders te proberen , ik hoop dat je er baat bij hebt!! JE kan altijd nog proberen.

Civ ik hoop dat het gaat lukken voor je, is niet makkelijk indd, maar je wil wel vol weer werken 40 uur?

Sifra wat erg dat het ineens zo slecht ging, hoe kwam het? en vooral hoe is het nu?

Daantjuh daar zijn we voor!!! :(:)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:09

Nou ik heb het allemaal weer gelezen en het gaat nu echt niet goed hier, ik baal van alle emoties in mijn lijf!
Ik weet niet meer zo goed wat ik moet doen, denk al dagen "ik meld me ziek " maar dan denk ik weer joh kom op Dees
Zo erg zal het wel niet zijn, maar dan kom ik thuis en ik ben versleten, ik wil ze niet in de steek laten!
Zit hier en daar afleiding te zoeken, weekend ook weer dom bezig geweest ik schreeuw om aandacht maar niet op de goeie manier, ik herken mezelf niet eens soms, heb nog een topic lopen waar ik lekker slap kan praten over van alles en nog wat, maar dan sluit ik de pc af denk, joh gaat best goed als ik nog lol lan maken.
En dan komt het moment weer, ik twijfel over alles.
Ik ben mijn 2 beste vriendinnen kwijt geraakt door alles wat er in me omgaat ik heb keuzes gemaakt die mijn leven nu op zijn kop zetten ik woon in een dorp en was altijd de gangmaker de drukke Dees gezellig met iedereen, nu dat ik niet meer met hen omga ben ik al 5 maanden niet meer op het dorp geweest, durf de supermarkt niet meer in, heb het gevoel dat iedereen naar me staat te wijzen.
Mijn stamkroeg is nu mijn grootste angst geworden, het enige wat ik gedaan heb is 1 keuze gemaakt ik koos voor mezelf en niet voor een weekend weg, en dat werd me kwalijk genomen, ik heb mijn excuses aan geboden omdat ik hun gekwest heb, en ik heb gevraagd om ruimte voor mezelf, daarna nooit meer wat gehoord , de bodem werd onder me vandaan getrokken, ik ben alleen!!!!!
ZO voelt het, ik heb nog wel mijn vriendne buitenom , en die accepteren mijn NEE, maar er is niemand die weet hoe het nu met mij gaat!
Maar ik kan vandaag eerlijk zeggen dat ik me verloren voel, ik ben het kwijt! Sorry voor het lange verhaal, maar ik kon niet meer.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:27

Hey Daijano ik wilde net antwoorden en vragen hoe het met je ging maar je was me voor. Vervelend dat je je nog niet beter voelt. Je moet naar jezelf luisteren en doen waar jij je goed bij voelt.Je hoeft je niet anders voor te doen, vroeg of laat kom je jezelf toch tegen, je bent ook maar eens mens. Als jij niet uit wilt dan ga je niet uit, het is jammer en vervelend maar het is niet anders. Echte vrienden zouden dat moeten begrijpen en zo te horen waren dit toch geen echte vrienden. Ja in goede (gezellige) tijden zijn ze er maar echte vrienden heb je in goede en slechte tijden! Ik had van sommige van mijn vrienden ook meer verwacht maar helaas en uit onverwachte hoek komt er hulp. In tegenspoed leer je je echte vrienden kennen en die heeft een mens niet veel. Je bent niet alleen want wij zijn er ook nog, hier heb je altijd een luisterend oor en je mag me ook altijd pben. Doe waar je je goed bij voelt en probeer je niet teveel van anderen aan te trekken. Ps is ziekmelden zo erg? Neem aan dat je collega's dit ook weleens doen? Misschien is dat net even wat je nodig hebt. Sterkte

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:34

Het waren mensen waar ik bijna 10 jaar mee doorgbracht heb al het leed gedeeld, en nu ben ik ze kwijt dat is iets wat ik niet begrijp.
Iedereen wa saltijd dol op Deesje... ja totdat ik minder langskwam , minder belde , niet meer iedere avond in de kroeg zat, en nu?
Nu ben ik diegene die hun gekwest heeft, nou ik begreep het allemaal wel, maar niemand berijpt mij nu!
Ik wil gewoon weg, lopen totdat ik ervan af ben!
Ik zou al 1.5 jaar geheeld moeten zijn, maar ik kan niet meer opstaan, ik kan niet vechten, ik ben moe!
Ga nu mijn bed in, en even proberen los te laten.
Truste allemaal! :(:)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 12:14

Wat zeg je psych er van? Of sta je niet (meer) onder behandeling? Want ik herken zo ongeveer alles in je verhaal, mijn inziens is het echt weglopen voor je angst ipv hem aangaan met de gevolgen die daar in jou gedachten bij horen.
Heel moeilijk, maar uiteindelijk wordt dat weer je nieuwe doel

En balen van je vrienden, maar zo leer je ze dus wel echt kennen. Weten ze hoe jij je voelt, en wat je probleem is? Kan heel goed werken om het eens te vertellen, míts je dit ook echt wilt !

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:33

Hee allemaal. Sorry heb ff geen puf om te reageren op de berichtjes.Ik voel me de laatste dagen weer zo poedersuiker en het ging echt beter eerst. Nu wordt ik weer wakker met zo'n enorme knoop in mn maag en het wordt niet minder, kom dan helemaal in zo'n roes terecht met alleen maar depressieve gevoelens en een enorme spanning. Heb me vanochtend helemaal leeg gebokst op mn vriend, maar dat enorme poedersuiker blijft. Sinds gister middag zit ik weer aan de oxazepam, want ik trek het anders niet. Was er al 2 maanden vanaf. Heb het gisteren vijf uur lang zonder geprobeerd, maar het zakt gewoon niet af en ik wordt gek zo. HEb gistern ook GGnet gebeld weer, voor hulp en ze zouden gisteren terug bellen, maar hebben ze weer niet gedaan. Ik snap gewoon niet waar dit nu weer vandaan komt. Echt niet.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 13:23

Ladies ladies :(:) Wat een ellende weer. Helaas ken ik het.
Ik vind het moeilijk om mezelf voor te houden dat het allemaal goed gaat komen, dat ik er niks aan kan doen en dat het even tijd nodig heeft. Maar ik voel me schuldig omdat er niks uit mn handen komt. Ellendig voel ik me er door. Het enige wat ik eigenlijk nog maar wil is bij de paarden zijn. Daar haal ik dan gelukkig wel weer energie uit, al denk ik als ik opsta, blergh, heb geen zin. Een maal daar wil ik niet meer weg :+

Ik hoop echt dat het snel beter gaat met jullie allemaal. Jullie verdienen het :*

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 14:20

Hee Samantha. Moeilijk is dat he, bedenken dat het allemaal wel goed komt. Maar schuldig voelen moet je zeker niet doen, dat is nergens voor nodig. Ik voer ook niks uit de hele dag, dat lukt gewoon niet. 's Morgens is het allerergst en daarna is het gewoon erg. Pff.
Mn moeder is gisteren naar GGnet geweest voor me, omdat ze weer niet terug belden. Ik heb nu een afspraak met een psych voor maandag as.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 16:00

Nou, das iig al iets niet waar?

Ik ben net weer volledig ingestort -O-
Een gigaa huilbui gehad, ik was op een gegeven moment zo hysterisch dat ik dr van heb overgegeven :roll:
Snap echt niet waar het allemaal vandaan komt, en telkens zo plotseling. Nja, liever huilen als het opkroppen lijkt me zo.

Hoe is het vandaag bij jullie allemaal?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 16:11

Vervelend dat het hier allemaal weer iets minder gaat, sterkte dames :(:) maar als het nu heel slecht gaat dan kan het alleen nog maar beter worden, toch? Met mij gaat het wel, ben vandaag wel erg moe en last van buikpijn, waar dat nou weer van komt?(ik probeer overal een oorzaak voor te zoeken en zo de controle te houden) Hoop dat het snel weer overgaat. Mijn vriend is deze week niet thuis, hij is op cursus voor zijn uitzending. Ik doe dus alles ook rustig aan, dat is voelt goed. Vanavond bij mn ma gaan eten, dan gaat de avond lekker snel. De nachten alleen zijn wel minder.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 16:19

He, das ook vervelend idd CIV :j

Fijn dat het bij jou enigszins goed gaat, op de buikpijn na dan.

En idd, het kan alleen maar beter worden.
(hoop ik iig :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 17:28

Meiden, wat naar het dat allemaal even wat minder gaat..

Met mij gaat het redelijk. Ik ben weer begonnen met werken in mijn nieuwe baan. Dit gaat redelijk goed, al steekt soms de onzekerheid weer de kop op. Ik moet erg wennen aan het weer 40 uur per week werken.

De huilbuien heb ik soms nog steeds, en soms tot overgeven aan toe. Maar ik weet steeds beter mijn negatieve gedachtengang te doorbreken. Ik merk wel dat het vertrouwen in mensen een flinke opdonder heeft gekregen, en dat uit zich weer in onzekerheid. Bah, bah, altijd maar het zelfde circeltje..

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 18:20

Idd, een negatieve spiraal, ik denk dat daar veel mensen in het topic tegen aan lopen.

Wel goed dat jejezelf beter tot de orde kunt roepen, waardoor je dr enige controle over krijgt! Super dat het ook zo goed gaat op je nieuwe werk. Zijn je collega's aardig?

En idd, 40 uur is veel. Ik heb dat zelf nog nooit gered :o Heb nooit meer als 37.5 uur gewerkt, dat was echt op het randje helaas.