Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CassieUltra schreef:Haallooo'tjes allemaal!
vervolgens heeft ie een schedel erbij gepakt waar de titanium en schroeven van de kaak operatie inzitten, en alles uitgelegt hoe ze het breken, wat de consequentie's zijn van de operatie zoals het mindere gevoel in de lip, kin wang etc.
3% van zijn klanten in 3 jaar heeft hier last van, 1 procent van de mensen die het gevoel niet meer terug krijgen.
dit is wanneer de zenuw is geraakt, na een jaar had het degelijke meeste gevoel terug moeten komen, is dat niet het geval dan is der kans dat er helemaal geen gevoel meer inkomt.
even afkloppen want het kan zijn dat ik de sukkelientje ben die dat zal overkomen!
gaan de schroefjes etc. ontsteken word dit onder plaatselijke verdoving eruit gehaald..
ik zie hem al aankomen met zn tril-boor...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
!
een medisch psycholoog blijk ik niet nodig te hebben, steun van vrienden famillie je huisdier ortho en de kaakchirurg doen al wonderen en hij zag aan me dat ik het groot wel aankan.. maargoed tijden kunnen ook veranderen en aangezien ik nog al een angstkip ben bij de kaakchirurg zal ik toch wel afhaken op het laatste moment.
Alhoewel ik het wel zou doen maar er niet zo blij mee zou wezen..
ik denk dat iedereen die daar komt op de dag van de operatie dat ze denken, shipz hier heb ik toch echt geen zin in!
Goed dat was even de update, ik heb volgende week donderdag me gesprek bij de orthodontist.. benieuwd wat ie te zeggen heeft en of ik niet 400 x op consult moet komen, rolt wel makkelijk die centen zo, maar zo werkt het niet.
5 september word links boven me verstandskies eruit gehaald door dezelfde kaakchirurg die tijd voor me wil maken met de operatie, en eind juli naar de mondhygienist aangezien die van mij een lapzwans blijkt te zijn, 3 weken terug naar de hygienist geweest, tandsteen verwijderd en vervolgens vind ie nu dat me gebit niet goed schoongepoetseld word.. eens kijken hoe ze het in het LUMC doen.![]()
!
briitje schreef:@ pannie pannie bedankt weer voor je reactie.
Ligt dat knakken aan de stand van me kaken of is dat ter zeide dat je weet?
In welke stand mijn kaken precies staan is het moeilijk uit te leggen. Snap dat zelf ook niet precies. Dit zal ik ook zeker in mijn gesprek navragen, helaas is dit pas in november.
Als ik het goed begreep moest mijn bovenkaak naar boven en mijn onderkaak naar voren.
Nu dacht ik mij te herinderen dat mij overbeet ook in de buurt van 11 mm kwam, dus dan is het noodzakelijk zeg jij? Dit moet ik zowizo nog even navragen hoor. Want daar durf ik geen gif op in te nemen.
Als het dus wel noodzakelijk word, snap ik niet waarom mijn ortho dan de nadruk legt op ' dat de beugel niet vergoed word'. Maar dit komt zeker nog wel aan de orde. De verzekering zei ook dat de ortho dit moet indienen.
Over dat me gezicht heel erg veranderd, ja daar ben ik ook heel erg bang voor. Aangezien mijn onderkaak dus naar voren moet, ben ik bang dat ik echt zo'n punt kin krijg, als je me snapt. Het zijn zoveel dingen die ik tegen elkaar moet afwegen. Ik hoop echt dat me gesprek met de ortho en de kaakchirug me meer duidelijkheid geven in me keuze. Mede omdat iedereen het me afraad (moeder, vriend) aangezien ik 'nu toch ook een mooie meid ben'. Dit maakt de keuze helaas niet makkelijker.
CassieUltra schreef:Is het waar dat de onderkaak meer ingrijpend is dan boven?
Was de pijn te doen met wat pijnstillers?
CassieUltra schreef:Ik ben vorige week donderdag naar de orthodontist geweest.
ik mag 16 augustus me slotjes laten zetten!
Ik mog kiezen, Keramische slotjes of gewoon die zilvere..
ikwil graag de keramische, maar moet een eigen bijdrage leveren van 300 euro omdat dit niet gedekt word door de verzekering..
Jammer! ik baal daar erg van.
weet iemand of het mogelijk is om boven witte keramische slotjes te doen en onder gewoon zilver?
Prairy schreef:Bij mij werden ze sowieso apart gedaan,en ik mocht idd kiezen waar ik wat wilde hebben. Mijn orrho zei dat ze 10,61 ps duurder waren dan zilveren.
Bij mij zijn de zichtbare wit,de rest zilver (die zijn sterker).
CassieUltra schreef:Ik ben vorige week donderdag naar de orthodontist geweest.
ik mag 16 augustus me slotjes laten zetten!
Ik mog kiezen, Keramische slotjes of gewoon die zilvere..
ikwil graag de keramische, maar moet een eigen bijdrage leveren van 300 euro omdat dit niet gedekt word door de verzekering..
Jammer! ik baal daar erg van.
weet iemand of het mogelijk is om boven witte keramische slotjes te doen en onder gewoon zilver?