Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SiCa schreef:Ik raad het zelf ontkleuren niet echt aan, ben zelf kapster.
Heb het zelf ook gehad, van donkerbruin naar witblond (alleen de onderste rand, leek me toen leuk) en mijn haar was dood en krulloos.
Vind ook dat je het altijd kan zien als iemand dit doet, het haar word dof en vaak ook erg droog.
Plus je uitgroei valt vreselijk op als die zo donker is.
Het lichtste dat ik dus ga met mijn donkere haar is donkerblond, wat bij mij vaak koperblond word.
Blond maken met veel highlight is een beter idee, dan is het niet ineens zo'n aanslag op je haar.
SiCa schreef:Idd Amber, het glanst wel mooi, maar dat zal waarschijnlijk door de biosilk of ander glansproduct komen?
Lees net dat je van jezelf al blond bent:
Als je zelf al blond bent is de overgang minder groot, je haarstructuur is dan al die van blond, terwijl donker haar een andere structuur heeft. Blondines hebben vaak meer maar fijner haar, brunettes minder maar dikker.
SiCa schreef:Je kunt het prima zelf doen (zegt de kapster, eigenlijk slecht hè, maar ik ben herenkapster)
Zou zelf niet in één keer ontkleuren, zou eerst langzaam aan wat tinten lichter gaan verven, denk dat dat minder schadelijk is. Dus eerst bijvoorbeeld een donkerblond erin, voordat je naar lichter blond gaat. Het resultaat zal niet de kleur zijn die op het pakje staat de eerste keer, maar donkerder.
Amber_ schreef:Maar zij kan haar haar niet ontkleuren met ontkleuring van DrogistDan word je echt knal oranje haha.
Want ik ben van jouw kleur, ook naar blond gegaan.. Geprobeert toen met van DA, helaas he. Wortel.
Is maar 6%, veel te weinig om van zo donker naar blond te gaan.
SiCa schreef:Amber_ schreef:Maar zij kan haar haar niet ontkleuren met ontkleuring van DrogistDan word je echt knal oranje haha.
Want ik ben van jouw kleur, ook naar blond gegaan.. Geprobeert toen met van DA, helaas he. Wortel.
Is maar 6%, veel te weinig om van zo donker naar blond te gaan.
Als je langzaam aan naar lichter gaat, dus een steeds lichtere haarkleuring erin doet, met elke keer een week of 6 ertussen, kan het prima hoor. En probeer dan natuurkleuren te nemen, dus niet een 'goudtint', maar een 'astint', daar zit namelijk minder rood in en dan heb je dus minder kans dat je pippi langkous word.
Ineens ontkleuren is inderdaad geen goed idee, dan ben je een kerstworteltje![]()
Aardbeitje, bij de kappersgroothandel zijn pompflacons te krijgen die je erdoor kunt doen. Blauw is geen natuurlijke kleur en zal dus snel vervagen, daar doe je weinig aan. Elke twee weken ongeveer bijwerken dus.