[Centraal] Wat kan ik met mijn haar doen? / haarverf Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:41

Ik raad het zelf ontkleuren niet echt aan, ben zelf kapster.
Heb het zelf ook gehad, van donkerbruin naar witblond (alleen de onderste rand, leek me toen leuk) en mijn haar was dood en krulloos.
Vind ook dat je het altijd kan zien als iemand dit doet, het haar word dof en vaak ook erg droog.
Plus je uitgroei valt vreselijk op als die zo donker is.
Het lichtste dat ik dus ga met mijn donkere haar is donkerblond, wat bij mij vaak koperblond word.

Blond maken met veel highlight is een beter idee, dan is het niet ineens zo'n aanslag op je haar.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:43

SiCa schreef:
Ik raad het zelf ontkleuren niet echt aan, ben zelf kapster.
Heb het zelf ook gehad, van donkerbruin naar witblond (alleen de onderste rand, leek me toen leuk) en mijn haar was dood en krulloos.
Vind ook dat je het altijd kan zien als iemand dit doet, het haar word dof en vaak ook erg droog.
Plus je uitgroei valt vreselijk op als die zo donker is.
Het lichtste dat ik dus ga met mijn donkere haar is donkerblond, wat bij mij vaak koperblond word.

Blond maken met veel highlight is een beter idee, dan is het niet ineens zo'n aanslag op je haar.

Mijn haar is nog zo mooi haha .. gelukkig maar !
Scheelt dat ik ook hele lichte wenkbrauwen heb :j. Kijk, mijn haar is nog super glanzend er onder, toch ?
Afbeelding

Maar idd je moet er mee oppassen, niet te lang erin. En haarmaskertjes gebruiken.
Ik gebruik ook Biosilk
Laatst bijgewerkt door Amber_ op 23-12-09 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

peaches

Re: [Centraal] Wat kan ik met mijn haar doen? / haarverf Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:54

wat voor oorsprongkeleijke haarkleur had jij amber_?

Ik had een soort rood en van mezelf donkerbruin en wilde meer goudblond..iig niet echt een roodtint...nu is het uiteindelijk soort caramel met een rode gloed....pff...niet echt wat ik wilde...

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:56

Blond, wel licht :j.

Ik had eerst mijn haar zwart geverfd, en toen naar blond. Ging zo fout dat ik wel op een Wortel leek ! O:) Gelukkig heb ik nu redmiddel haha.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:59

Idd Amber, het glanst wel mooi, maar dat zal waarschijnlijk door de biosilk of ander glansproduct komen?
Lees net dat je van jezelf al blond bent:
Als je zelf al blond bent is de overgang minder groot, je haarstructuur is dan al die van blond, terwijl donker haar een andere structuur heeft. Blondines hebben vaak meer maar fijner haar, brunettes minder maar dikker.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:01

SiCa schreef:
Idd Amber, het glanst wel mooi, maar dat zal waarschijnlijk door de biosilk of ander glansproduct komen?
Lees net dat je van jezelf al blond bent:
Als je zelf al blond bent is de overgang minder groot, je haarstructuur is dan al die van blond, terwijl donker haar een andere structuur heeft. Blondines hebben vaak meer maar fijner haar, brunettes minder maar dikker.

Nop, ook zonder is het fijn nog :j.
Misschien ligt het gewoon aan feit dat ik wel echt blond van mezelf ben ?
Veel haar heb ik zeker niet, wel fijn idd.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:03

Dat zal het wel zijn Amber. Ik weet dat het bij mij één groot fiasco was, dat lichte blond, maar ik ben brunette van mezelf. Jammer, want ik zou het graag zo blond willen ;)

Zie dat je nu een andere foto hebt staan dan net, hier zie je inderdaad beter dat het een mooie natuurlijke glans heeft.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:04

Dank je :D Klopt, deze is ook nog vrij recent !
Ik verf niet steeds me hele haar op nieuw, maar alleen mijn uitgroei.
Vroeger deed ik alles, maar dat merkte ik zeker met haaruitval en de punten!

Wel jammer hoor dat niet lukt !!

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:07

Alleen de uitgroei bijhouden is inderdaad fijner, doe ik bij mijn moeder ook (die is ook zo lichtblond, maar heeft kort haar).

Idd jammer, maar wil niet mijn haar verpesten door het toch te doen. De krullen waren er gewoon helemaal uit, terwijl ik toch best een krullebol heb :(

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:08

Pff, ja dat laat wel zien dat niet goed is !
Weet wel dat slecht is, maar ben eigenwijs haha.
Folie om je haren doen met ontkleuring erin, is ook niet aan te raden O:)

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:08

Ik ben van mezelf ook vrij licht blond (zie foto profiel). Maar ik heb het nu dus bruin.
http://94.100.120.145/771300001-7713500 ... _FzjT.jpeg

Zou het dan heel erg zijn om het eigenhandig te ontkleuren?
Of kan ik beter gewoon de uitgroei bijkleuren?

Wij hebben hier geen HiziHair, zou het dus gewoon van de drogist moeten halen..

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:12

Je kunt het prima zelf doen (zegt de kapster, eigenlijk slecht hè, maar ik ben herenkapster ;))

Zou zelf niet in één keer ontkleuren, zou eerst langzaam aan wat tinten lichter gaan verven, denk dat dat minder schadelijk is. Dus eerst bijvoorbeeld een donkerblond erin, voordat je naar lichter blond gaat. Het resultaat zal niet de kleur zijn die op het pakje staat de eerste keer, maar donkerder.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:16

SiCa schreef:
Je kunt het prima zelf doen (zegt de kapster, eigenlijk slecht hè, maar ik ben herenkapster ;))

Zou zelf niet in één keer ontkleuren, zou eerst langzaam aan wat tinten lichter gaan verven, denk dat dat minder schadelijk is. Dus eerst bijvoorbeeld een donkerblond erin, voordat je naar lichter blond gaat. Het resultaat zal niet de kleur zijn die op het pakje staat de eerste keer, maar donkerder.

Maar zij kan haar haar niet ontkleuren met ontkleuring van Drogist := Dan word je echt knal oranje haha.
Want ik ben van jouw kleur, ook naar blond gegaan.. Geprobeert toen met van DA, helaas he ;). Wortel.

Is maar 6%, veel te weinig om van zo donker naar blond te gaan.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:19

Ik ga langzamerhand ook weer naar blond. :)
Ben van mezelf donkerblond, had het zwart geverfd.
Ga nu doormiddel van elke keer veel highlights zetten naar blond, op het moment is het koperblond. :)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:19

Voorbeeldje.. van deze kleur Bruin, naar blond (werd Oranje)
Afbeelding

Zelfde als met Rood naar blond...
Afbeelding

Dan word je Oranje, want de ontkleuring krijgt de kleur niet uit je haar dan.

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:21

Oh, dat is wel een beeeeeetje jammer.

Zou ik het dan zeg maar ook eerst donkerblond kunnen doen? Iets lichter zeg maar, en dan over een maand weer iets lichter?

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:21

Ik gebruik overigens wel haarmaskers van de DA eigen merk. :D
Het is de bedoeling om als ik volledig witblond ben, extensions te nemen en blauwe coontails (zebra-strepen) te verven.
Iemand dé gouden tip om blauw, blauw te houden?

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:23

Amber_ schreef:
Maar zij kan haar haar niet ontkleuren met ontkleuring van Drogist := Dan word je echt knal oranje haha.
Want ik ben van jouw kleur, ook naar blond gegaan.. Geprobeert toen met van DA, helaas he ;). Wortel.

Als je langzaam aan naar lichter gaat, dus een steeds lichtere haarkleuring erin doet, met elke keer een week of 6 ertussen, kan het prima hoor. En probeer dan natuurkleuren te nemen, dus niet een 'goudtint', maar een 'astint', daar zit namelijk minder rood in en dan heb je dus minder kans dat je pippi langkous word.
Ineens ontkleuren is inderdaad geen goed idee, dan ben je een kerstworteltje ;) (:)

Aardbeitje, bij de kappersgroothandel zijn pompflacons te krijgen die je erdoor kunt doen. Blauw is geen natuurlijke kleur en zal dus snel vervagen, daar doe je weinig aan. Elke twee weken ongeveer bijwerken dus.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:24

Ik was Rood Rood haha (hierboven).
En ja, op gegeven moment word de kleur toch dof.. Dus opnieuw verven.
Maar gebruikte veel Andrelon Cremespoeling en Serium druppels ervan :j.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:25

SiCa schreef:
Amber_ schreef:

Als je langzaam aan naar lichter gaat, dus een steeds lichtere haarkleuring erin doet, met elke keer een week of 6 ertussen, kan het prima hoor. En probeer dan natuurkleuren te nemen, dus niet een 'goudtint', maar een 'astint', daar zit namelijk minder rood in en dan heb je dus minder kans dat je pippi langkous word.
Ineens ontkleuren is inderdaad geen goed idee, dan ben je een kerstworteltje ;) (:)

Aardbeitje, bij de kappersgroothandel zijn pompflacons te krijgen die je erdoor kunt doen. Blauw is geen natuurlijke kleur en zal dus snel vervagen, daar doe je weinig aan. Elke twee weken ongeveer bijwerken dus.

Hmm jaa kan je idd ook proberen. Dat probeerde ik steeds na 3 dagen, dus ja haha..
Te weinig geduld daarvoor O:).

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:26

Ik ga binnenkort toevallig naar de kappersgroothandel, moet ook softcolor hebben om de warme tint er iets uit te trekken :) (zus is kapster maar vind blauw maar niks dus wilt niet meewerken :') ) dan kan ik meteen kijken, bedankt!

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:27

Aardbeitje, volgens mij heet het Jeans Color. Het zit in ieder geval in zo'n soort zeeppompje.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:28

Oké bedankt ! :)
Ik zag dat je bij de Ursula (alternatieve winkel) gewoon verf had in felle kleuren, onder andere blauw.
Maar ik betwijfel of dit zo goed werkt. :Y)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:29

Ken je het winkeltje London ??
Daar verkopen ze echt van de kleuren zoals Gifgroen, Rood, Roze en ook echt Blauw Blauw ! :D

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:30

Ik heb blonde highlights en gebruik dat pompje om het knalrood te krijgen, verf pakt in die kleuren toch niet echt goed en vervaagt te snel vind ik, dus verf het niet eerst.