fibromyalgie..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Re: fibromyalgie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:33

PolosportJ schreef:
Gatver! Heb net de griepprik gehad en deze is in mijn spier gespoten. Nu heb ik vet spierpijn.... Verdrietig

Ach gut hopelijk dat hij wel gaat werken en je geen griep krijgt dit jaar Knipoog

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:20

Thats_Me schreef:
PolosportJ schreef:
Gatver! Heb net de griepprik gehad en deze is in mijn spier gespoten. Nu heb ik vet spierpijn.... Verdrietig

Ach gut hopelijk dat hij wel gaat werken en je geen griep krijgt dit jaar Knipoog

Ja, hij werkt altijd erg goed! Ik word alleen verkouden als de griep weer heerst, maar echt koorts en mega ziek ben ik al lang niet meer geweest Pling Echt een aanrader! Ik krijg m niet vergoed, maar we kopen m zelf en dan spuit mn ma m (werkt in de zorg).

He trouwens een enorme slechte dag vandaag! Ben vandaag maar thuis gebleven van stage. Moest ook echt even bijkomen... Voel me abnormaal moe en ben heel vreemd duizelig. Alsof ik gezopen heb. Zwalk ik in een keer naar rechts of links... Verdrietig Heb nu ook enorme vermoeide benen Verdrietig Lag net op de bank, de hele dag al bijna niets meer gegeten, omdat er niets in huis is. Dus ik moest er net wel uit om brood etc te halen... Pff kon het bijna niet opbrengen. Dus nu net gelijk weer op de bank... Verdrietig Wil zo nog wel ff naar t paard, hoop dat ik me dan wat beter voel... Verdrietig

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:23

Ik heb wel last van de kou nu, jullie ook?
Ben hartstikke stijf enzo, kan veel minder hebben zo...

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:30

ja ik heb er ook behoorlijk last van..
vooral van stijve vingers en pijnlijke rug..

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:36

Nou, ben blij dat ik niet de enige ben die juist de laatste twee dagen extra veel pijn heeft en vermoeid is.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:46

Latruda schreef:
ja ik heb er ook behoorlijk last van..
vooral van stijve vingers en pijnlijke rug..

Ja, en mijn benen ook.
Merk het echt direct hoor met dit weer.

Nee hoor Jeddah, je bent niet de enige Knipoog

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:51

Hier nog 1, erg veel last van de kou en nattigheid.
Sinds gisteravond ook nog een hele pijnlijke stijve nek erbij maar ik ben ook ontzettend verkouden nog steeds hoor, soort van grieperig zegmaar.
Omdat ik Astma heb krijg ik ieder jaar de griepprik maar ik weet niet beter dan dat de griepprik niet voorkomt dat je griep krijgt maar ervoor zou moeten zorgen dat de nare bijverschijnselen (bronchitis enz.) achterwege blijven. Ik heb mij altijd laten vertellen dat er honderden verschillende soorten griepvirussen zijn en daar kunnen ze dus onmogelijk tegen enten (dan zou je de inenting niet eens overleven) dus het is ook altijd maar geluk hebben dat de juiste virussen in de spuit zitten. Maar goed, dat kan ook best een fabeltje zijn hoor, geen idee of dat ook echt waar is maar bij mij klopt het wel zo'n beetje, griep krijg ik met of zonder spuit evenzogoed wel, alleen met spuit is het beter uit te houden Clown
Heb hem dit jaar dus niet gehaald, even zien of ik het verschil merk want van de prik zelf krijg ik altijd een licht griep gevoel waar ik vervolgens maanden mee blijf lopen en daar wilde ik nu ook eens vanaf Clown

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:57

wel heb ik ook nog last van mn linkerheup maar ik weet niet zeker of dit met het weer te maken heeft

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:58

Ja, ik merk echt dat ik wel verkouden word en me wel grieperig voel, maar het duurd allemaal niet zo lang als voorheen en niet zo hevig!

Lindah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:57

Met die kou en nattigheid heb ik ook absoluut meer last! En nu is maandag mijn trainingsschema bij de fysio ook nog eens lekker omhoog gegooid, dus ik loop hier krom door het huis heen Scheve mond

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 08:52

Na mijn ellendige dag gister, ben nu ik gelukkig wat meer uitgerust, maar ben ik nog steeds duizelig en heb ik hele dikke vingers Verdrietig Dat heb ik nog niet eerder gehad.... Wie herkent dit?

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 09:35

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:11

Ach, in vergelijking met de gemiddelde leeftijd op Bokt ben ik toch best behoorlijk senior Haha!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 21:23

Het is inderdaad echt rot weer, heb ook weer veel last Nagelbijten / Gniffelen

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 21:24

Vandaag, eigenlijk vanaf gisteren avond, ging het met mij weer een stuk beter. Terwijl het nog wel nat en koud is, maar de barometer is wel flink gestegen. Misschien dat dat invloed hebben kan Verward

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 21:28

Lindah schreef:
Met die kou en nattigheid heb ik ook absoluut meer last! En nu is maandag mijn trainingsschema bij de fysio ook nog eens lekker omhoog gegooid, dus ik loop hier krom door het huis heen Scheve mond

Ja leuk he fysio Nagelbijten / Gniffelen
Ik mag morgen weer om half 9 s'ochtends Bloos! Ga er elke keer weer met tegenzin heen omdat ik weet dat ik daarna gewoon niets meer kan en mega spierpijn ga krijgen Nagelbijten / Gniffelen

De laatste weken heb ik ook steeds spiertrillingen dat zo gauw er kracht op komt m'n benen, armen of waar de kracht ook komt begint te trillen. Zo raar lijk dan net een rietje Nagelbijten / Gniffelen

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 21:30

Maar dóet de fysio dan ook nog wel wat goeds?? Wat doe je verder kwa bewegen?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 21:36

Jeddah schreef:
Maar dóet de fysio dan ook nog wel wat goeds?? Wat doe je verder kwa bewegen?

Op dit moment heb ik er vooral last van. Ik doe 2x per week fysiofitness 1x per week paardrijden en dagelijks loop ik erg veel. Zowiezo al minimaal 20 minuten van de bushalte naar m'n werk en zelfde end ook weer terug. Verder nog de thuis oefeningen van de fysio maar die gaan ook niet echt goed. Dat weet hij hebben ze daarom ook al paar keer aangepast.

Maar volgens hem is het een kwestie van trainen al blijft hij wel roepen dat er volgens hem meer is dan alleen hypermobiliteit.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 21:39

Balen dat je er zo'n last van hebt en SUPER dat je toch doorgaat! Ja Al vraga ik me dan toch ook af of het juist wel helpt? Is het geen overbelasting dan? Hoeveel last heb je als je alleen loopt en paardrijdt?

Ik vraag me namelijk erg af in hoeverre mate fysio echt helpen kan, vandaar mijn interesse. Knipoog

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 21:41

Jeddah schreef:
Vandaag, eigenlijk vanaf gisteren avond, ging het met mij weer een stuk beter. Terwijl het nog wel nat en koud is, maar de barometer is wel flink gestegen. Misschien dat dat invloed hebben kan Verward

Wat raar. Ik snap zelf niet hoe barometers werken maar kan inderdaad dat als de druk in de lucht (????) daalt/stijgt invloed heeft.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 21:45

Ja, het heeft aan dat de druk nu dus wat hoger is. Ja Ik ga er in elk geval op letten!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 21:50

Jeddah schreef:
Balen dat je er zo'n last van hebt en SUPER dat je toch doorgaat! Ja Al vraga ik me dan toch ook af of het juist wel helpt? Is het geen overbelasting dan? Hoeveel last heb je als je alleen loopt en paardrijdt?

Ik vraag me namelijk erg af in hoeverre mate fysio echt helpen kan, vandaar mijn interesse. Knipoog

Paardrijden kan bij mij erg wisselen. Ik rij op een manege en het ene paard heb ik meer last dan bij het andere. Doordat ik nu ook fysio heb houden ze op de manege er wel rekening mee waardoor ik op paarden rij waar ik relatief weinig last van heb.
Bij een normale les heb ik denk ik een dag of 3,4 spierpijn en daarna zakt het af tot mijn normale spierpijnlevel. Bij een intensieve les kan ik wel tot een week spierpijn daarvan hebben.

Als ik veel loop heb ik erg last van m'n benen. Dat uit zich s'avonds in zere benen die alle kanten opschieten in bed en niet tot rust willen komen.

Overbelasting tja ik weet het niet. Omschrijf zelf spierpijn bij mij op 3 manieren. namelijk:

1. normale spierpijn oftewel de spierpijn die ik altijd heb
2. spannings spierpijn oftewel spierpijn na ligte tot matinge inspanning
3. hele erge spierpijn oftewel spierpijn die is ontstaan door zeer zware inspanning/overbelasting

Als ik een drukke dag heb en veel moet lopen kan ik aan het einde van de dag niet meer op m'n benen staan. Dan moet ik echt oppassen dat ik niet door m'n knieen/enkels zak.

Of Fysio helpt dat weet ik niet. Ben voor velen volgens mij een groot vraagteken. M'n zusje die nu nog studente Fysiotherapie zit denkt dat het wel kan helpen maar weet het ook niet precies en aangezien de reumatoloog zei dat dit het enigste is en er verder niets aan te doen is ga ik het eerst een half jaar aankijken. Mocht het dan niet helpen kan ik altijd nog stoppen, want zoals m'n zusje zegt als het 22 jaar heeft geduurd tot het zo is als nu kan het niet in 8 weken al beter zijn Lachen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 22:02

Jeddah schreef:

Ik ben er mee gestopt en ga echt niet meer terug

Heb jaren fysio gehad met 0,0 resultaat en zo vele met mij. Alles gaat onder het mom van bewegen is goed voor je maar ik kreeg alleen maar meer pijn van de fysio.
Hoeft natuurlijk niet te betekenen dat dit voor iedereen zo is maar weet van vele dat zij er allemaal met dezelfde rede zijn gestopt.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 22:06

Klinkt precies als wat ik ook heb Thats Me Ja Vooral de rusteloze benen zijn "leuk". Slaapt zo lastig en is een heel irritant gevoel.

Ik heb het ongeveer net zo, zo', 3 a 4 gradaties van pijn. Wat mij verteld is door de reumatologe is dat ik juist moet proberen elke dag ongeveer hetzelfde te doen. Vandaar dat ik me afvraag of die intensieve fysio wel "goed" is.

Bewegen is een must, maar wel gedoseerd en zo gelijkmatig mogelijk, dus elke dag wandelen is beter dan alleen in het weekend en dan 2 uur. Zelfde met paardrijden natuurlijk. Wel erg fijn dat ze rekening met je houden op de manege.

Hoeveel en op welke manier beweeg jij nu dan Sronnie?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 22:13

Alleen lopen en fietsen wanneer het moet, momenteel gaat het behoorlijk beroerd en kan niets anders ook al zou ik graag willen
Paardrijden wat ik altijd heb gedaan gaat gewoon niet meer, kom er niet eens meer op, tennisen heb ik jaren gedaan maar kan het racket niet meer vast houden en hard lopen wat ik ook regelmatig deed kan ik nog geen 100m volhouden omdat mijn knieen anders verkeerd schieten.

Mijn huisarts vind dat het allemaal tussen mijn oren zit maar helaas heeft mijn osteopaat bevestigd dat het inderdaad niet goed zit en ik dus daadwerkelijk niet echt kan sporten, op het moment zijn mijn handen/polsen en enkels/voeten onwijs dik (vocht) en alles kraakt en moet hier maar mee naar een revalidatie arts. Ga eerst foto's en ander onderzoek eisen, mijn huisarts vind het niet nodig en zegt dat ik maar naar een psycholoog moet gaan. Stoom uit je oren