[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sweetheart

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:15

Zabbie schreef:
nou, ik kan niet zeggen dat het een beetje is, het is niet zoveel als mijn normale menstruatie was, maar het is toch wel een redelijke hoeveelheid. Het bloeden op zich vind ik nog niet eens zo heel erg, maar de buik- en rugpijn vind ik veel vervelender.

Daar heb ik nu geen last meer van, de eerste maand wel en vlak na mn eerste menstruatie. Maar ik hem m nu anderhalve maand denk ik, bijna twee. En nu nergens last meer van. Duss wees niet bang t gaat over!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:20

En zo niet, op naar de arts!

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 09:18

Vandaag naar de gyno voor controle, dan zal ik hem ook even vragen wat ik nog kan verwachten....

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:30

okee, nog zo'n gezellig verhaal over de pil

ik slik nu sinds begin juli de microgynon 30. In het begin werd mn menstruatie idd minder extreem. Nu heb ik al anderhalve week, dat ik stipt om 10 uur savonds, een tussenbloeding krijg. Smorgens is het weer over.. 'savonds begint het opnieuw.
Ook ben ik bestwel wat 'negatief' geworden, merk ik met een paar maanden geleden, terwijl het dezelfde situaties zijn.

Had het er laatst met mn moeder over, dat er een kans was dat de pil ook niet veilig was, als je constant tussenbloedingen kreeg? (omdat hij dan niet sterk genoeg is om een normale cyclus te houden?) Daarom toch maar even extra bescherming tijdens sex nu, weinig zin in verassingen wat dat betreft ....

Slim om een doktersbezoekje af te leggen, om over te stappen op een andere pil?(of iig het er even met hem over te hebben?)

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:36

Marije_jiplover schreef:
elady schreef:
hi

dus als ik zeg overmorgen aan de pil beging, dan kan ik hem 7 dagen slikken en een condoom gebruiken en daarna is alles veilig?

Nee, niet alles is veilig. Pil beschermt nl niet tegen SOA´s.
Maar wat betreft anti/conceptie± ja, mijn huisarts vertelde dat destijds ook en in de bijsluiters staat het ook, na 7 dagen netjes slikken is het veilig.

Ja ik bedoel idd van niet zwanger raken. Soa alleen beschermt door condoom of zeker weten dat je vriend/partner geen soa heeft!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:01

myrtheJ schreef:
Slim om een doktersbezoekje af te leggen, om over te stappen op een andere pil?(of iig het er even met hem over te hebben?)

Ja, doen, in ieder geval even overleggen. Ja Ook verstandig dat je aanvullende bescherming gebruikt!

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:24

vandaag controle gehad bij de gyno, de mirena zit nog op z'n plek, maar ik heb wel gemeld dat ik er tot op heden niet tevreden over ben. Ze zei me gelijk dat het haar ook opviel dat mijn huid er slecht aan toe is en dat de acne waarschijnlijk niet zal verdwijnen, want het hormoon blijft natuurlijk in je lichaam.

Ik overweeg dus echt wel om het spiraaltje te laten verwijderen, maar ik geen het nog een maand of twee de tijd denk ik.
Ik overweeg om dan toch weer aan de pil te gaan, de Diane 35 of de Yasmin dit omdat ik geen last meer wil van acne, ik moet nu alleen nog even uitzoeken of dat kan in combinatie met de medicijnen die ik nu slik, iemand daar verstand van ?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 01:16

myrtheJ schreef:
okee, nog zo'n gezellig verhaal over de pil

ik slik nu sinds begin juli de microgynon 30. In het begin werd mn menstruatie idd minder extreem. Nu heb ik al anderhalve week, dat ik stipt om 10 uur savonds, een tussenbloeding krijg. Smorgens is het weer over.. 'savonds begint het opnieuw.
Ook ben ik bestwel wat 'negatief' geworden, merk ik met een paar maanden geleden, terwijl het dezelfde situaties zijn.

Had het er laatst met mn moeder over, dat er een kans was dat de pil ook niet veilig was, als je constant tussenbloedingen kreeg? (omdat hij dan niet sterk genoeg is om een normale cyclus te houden?) Daarom toch maar even extra bescherming tijdens sex nu, weinig zin in verassingen wat dat betreft ....

Ik heb 3 maanden elke dag tussentijdse bloedingen gehad, pil was wel veilig. Lichaam heeft gewoon tijd nodig om eraan te wennen. Als je na 3 maand nog steeds tussentijdse bloedingen hebt dan wel ff contect opnemen met je HA,

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 10:04

Zabbie, ik denk dat je huisarts daar wel antwoord op weet. Maar als het invloed zou hebben op de pil, zou het toch in de desbetreffende bijsluiter moeten staan?

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 10:36

myrtheJ schreef:

Ik heb het ook (niet elke dag) en moet sowieso morgen naar ha en was ook van plan dat gelijk te gaan vragen. Ben bang dat mijn pil te licht is geworden.
Als ik meer weet laat ik het je weten!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 10:59

Is het zo dat een lichaam 3 mnd moet wennen aan een nieuwe(andere)pil?

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 11:30

Ik heb hem nu al zo'n 4 jaar Haha! dat is inderdaad alleen bij een nieuwe pil.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 11:31

Bedoel ik ben nu op een andere pil overgegaan vandaar mijn vraag!@

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 11:39

Ooh sorry dacht dat je dat zei, zag niet dat je het vroeg. Dat zou ik niet weten, niet alle pillen zijn natuurlijk uit hetzelfde samengesteld (dosering) dus ik denk het zelf wel. Weet het alleen niet 100% zeker.

kan ik ook morgen wel ff vragen, krijg toch een ander als het goed is!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 11:40

Ok is goed...thnx!
Ik word onderhand beetje gek van die ongsteldheid/pillengedoe!

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 16:32

ik ben bezig met mijn derde strip nu.. dus derde maand. wacht het de komende strip nog even af, ofdat het beter wordt denk ik... Maar dan moet er nog wel een verklaring gaan komen over mijn negativiteit... Vandaag bijvoorbeeld ook, met gym; ik kreeg het gewoon niet voor elkaar om die stomme bal te raken, met slagbal.. uiteindelijk stond ik daar echt met tranen die over mn wangen stroomden, van zoiets simpels...

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:03

myrthe wat jij zegt had ik ook heel erg, daarom ben ik er toen ook mee gestopt. Ik zat helemaal niet lekker in mn vel en werd boos en verdrietig om alles.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:49

wat heb jij toen gedaan, een andere pil gehaald? of helemaal gestopt met hormonen?

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 18:10

hormoonspiraaltje genomen...Lachen heeft tot nu toe totaal geen invloed op mn gedrag gelukkig Lachen

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 18:28

tsja, denk dat dat er voorlopig nog niet inzit op mn 14e.....

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 20:29

tja... ik weet niet welke dokter je hebt (ik woon ook in gorinchem dus ken er wel een paar Knipoog), maar misschien gewoon er een keertje over beginnen. Al kan het inderdaad zo zijn dat ie voor jou niet aan het spiraaltje wil beginnen (ik ben 19 dus dat scheelt), maar wie weet heeft ie dan een andere oplossing...

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 17:04

Burgers heb ik. Tsja, ik kijk het nog even deze strip aan... moet zoiezo nog voor wat anders erheen, dus als ik er dan toch zit, dan begin ik er wel even over, dat hele pil-verhaal.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 17:17

myrtheJ schreef:
Burgers heb ik. Tsja, ik kijk het nog even deze strip aan... moet zoiezo nog voor wat anders erheen, dus als ik er dan toch zit, dan begin ik er wel even over, dat hele pil-verhaal.

Tja dat schijnt nogal een (*^$( te zijn... dus veel succes...

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:28

de pil, is in de stopweek toch ok veilig of ben ik nou gek.. ?

* als je hem altijd goed slikt natuurlijk Tong uitsteken *

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:33

Ja hoor!

Anticonceptie blijft toch een onderwerp wat iedereen bezighoudt. Zaterdag hadden we een feestje en we (zowel vrouwen als mannen) hebben het er zóveel over gehad, over alle voor- en nadelen van de diverse methoden. Blijft lastig, iedereen zit er een beetje mee.