Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 23:41

Iedereen weet dat groentensoep alles verhelpt >;) .

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-24 03:53

Hahaha kijk aan, heb gewoon al een prive verzorger voor tijdens m'n pensioen en Spanje of Portugal klinkt prima :)) Als beloning na het harde aquatrainen een wortel en bleekselderij, 's avonds bijkomen met een groentesoepje. Ja, ik denk dat ik dat gewoon heel hard nodig heb _O-

Voelde me een beetje down, maar de berichten hier maakten me aan het lachen :j

Morgenmiddag bloedprikken. Vanmiddag nog weer bij de huisarts geweest, want ik werd GEK van de pijn in m'n voeten. Sowieso heel onrustig, bleef maar met m'n handen door m'n haar gaan, over m'n voeten wrijven, over m'n bovenbenen, echt geen seconde kon ik stilzitten. Dus m'n zus zei dat ik echt moest bellen.. Mocht ook meteen naar de huisarts toe komen.

Nouja, zenuwpijn, dus huisarts kon uiteindelijk niet zoveel voor me doen.. Ze wou me wel Amitryptiline (schrijf ik dat zo goed := ) voorschrijven, maar omdat dat niet direct werkt, wou ze liever eerst het bloedonderzoek afwachten om evt de oorzaak aan te kunnen pakken. En zij vond het toch ook niet onverstandig dat er een neuroloog naar kijkt als m'n bloeduitslagen goed zijn.. Maargoed dat is ook even voor na het bloedonderzoek, ook omdat de internist in amersfoort er ook nog bij betrokken is.

Ze heeft me iig nog eens goed nagekeken en er is niks waar direct iets aan gedaan moet, of kan, worden.

Thuis m'n voeten maar weer op de rugleuning van de bank en twee tramadols genomen.. Daardoor iig heerlijk moe.

En nu proberen te slapen, dat was door de pijn gisteren zo goed als onmogelijk. Maar houd nu m'n ogen met moeite open :z

pmarena

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 06:48

Nou je lijf houdt je lekker bezig zo.... wat een gedoe joh :(:)

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 08:19

Jeetje, je valt op deze manier van het een in het ander.
Wat zegt de fysio van de problematiek van je voet?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 09:11

Jeetje je krijgt wel iedere keer de hoofdprijs. Wat is dat toch met jouw lijf dat je elke keer zo ziek maakt? Eerst je blaas, dan tumor op de nieren, de breuk nu en nu weer zo'n riedel erachter aan.....
Ik heb het je ooit al eerder aangeraden in het blaas topic, maar als je weer helemaal opgeknapt ben, dan zou ik je aanraden naar een klassieke homeopaat te gaan die vergoed wordt door de zorgverzekering. Die eens naar het totaal plaatje gaat kijken en je gaat ondersteunen als het gaat om het eigen vermogen van je lichaam om je beter te maken in de toekomst.
Ik ben daar zo van opgeknapt. Je bent nu te ziek daarvoor en ook regulier goed bezig.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 12:15

Ik heb van bepaalde medicatie dezelfde opgezwollen benen en voeten. De putjes die je erin kunt drukken en die even blijven staan zijn zeer kenmerkend voor oedeem (vocht).

Natuurlijk is het belangrijkste dat de oorzaak wordt weg genomen, maar ondersteunen kun je met beweging en eventueel steunkousen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 14:24

Die beweging is natuurlijk wel een moeilijk punt hé als je lichaam zo verzwakt is als dat van ts

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 14:57

Thioro schreef:
Iedereen weet dat groentensoep alles verhelpt >;) .

Dat is waar. :')

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 16:46

Little_Gift schreef:
Die beweging is natuurlijk wel een moeilijk punt hé als je lichaam zo verzwakt is als dat van ts
Absoluut!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-24 00:07

Ja, waarom het steeds zo loopt, daar zat ik ook al over na te denken.. Het zijn ook altijd dingen die niks met elkaar te maken hebben. Galblaas er uit, kapt m'n blaas er mee. Niersteen verwijderd, middenrif breuk, zenuwpijn.. Ik ben gewoon een maandagmorgen exemplaar denk ik, je repareert het ene en vervolgens gaat het volgende weer kapot :')

Oh ik kan het me niet meer herinneren, maar ik ga er eens naar kijken als ik me weer wat beter voel!

Bewegen is lastig idd. Vooral nu ik naast weinig kracht, ook nog zoveel pijn in m'n voeten heb. Probeer in huis wel wat meer te lopen, doe m'n oefeningetjes op bed en probeer gewoon m'n voeten vaker even te bewegen. Fysio kan ik dinsdag terecht :j

Deel van de uitslag van het bloedprikken staat al online. Calcium is heel iets te laag, foliumzuur is ook laag.. Verder tot nu toe alles goed, alleen b1, b6 methylmalonzuur nog niet bekend. Kalium is 4.2 :))

Afbeelding

Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 01:55

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 08:05

Je kan Evt naast tramadol ook paracetamol innemen. Dat versterkt elkaar en kan soms net wat betere pijn verlichting geven bij zenuwpijn. Of iig de scherpe rand eraf. Maar zenuwpijn is echt hel. Ik heb begin dit jaar een ontstoken zenuw gehad die van m'n bil naar m'n voet trok. Niet grappig en staan naast migraine op de eerste plek met meest pijnlijke aandoeningen. Ik leef met je mee.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 08:52

Foliumzuur kan je klachten verklaren. Thiamine (b1) kan ook nog prima.

Als dat de reden is van je klachten heeft het wel met elkaar te maken. Door hervoeden worden vitamines verbruikt en tekort aan b-vitamines kan oedeem en zenuwpijn geven. Je lichaam heeft echt een mega opdonder gehad.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-24 01:20

Die zuigtabletten ga ik overleggen met m'n arts!

Paracetamol gebruik ik al naast de tramadol, maar doet heel weinig -O-
Pff ja, de pijn is echt erg.. Is bij jou de pijn weer over Villaneusjes?

Fijn dat de foliumzuur dit kan veroorzaken. Nouja, niet perse natuurlijk, maar als m'n bloed prima was of er alleen maar dingen uitkwamen die dit niet kunnen veroorzaken.. Nu is er iig iets aan te doen. Maak me wel een beetje zorgen, toch een beetje bang dat de pijn lang blijft, of helemaal niet weg gaat. Maargoed, maar gewoon afwachten..

Ja, heb denk ik wel onderschat hoe zwaar de afgelopen tijd voor m'n lichaam was.. Door het vallen besefte ik me dat natuurlijk al wel een beetje, maar dacht dat het alleen maar beter zou gaan vanaf de operatie. Zou een poosje duren voor ik weet fit ben, maar dit is echt een tegenvaller..

Maandag telefonische afspraak om te bespreken hoe nu verder. Iig 5 mooie nieuwe compressiekousen gekocht, want dat helpt wel een klein beetje. Voeten zijn nogsteeds dik, maar lopen is fijner met compressiekousen en als ik ze 's avonds uit doe dan doen m'n voeten nog veel meer pijn.. Alsof ze direct dikker worden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 04:10

Sterkte Daphne, ik vind het heel rot voor je.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 09:41

Hey Daphne, wat rot om te lezen joh. Is het ene opgelost, krijg je dit :-(

Mijn vader had MS en veel zenuwpijn op een gegeven moment en medicatie hielp gelukkig wel wat. Dat wens ik jou ook, dat je iets krijgt dat tegen die pijn helpt.

Dikke knuffel maar weer, meis :knuffel:

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 09:49

Je zou je fysio kunnen vragen of ze je wil masseren rond je gebied van je maag. Daar zit een groot lymfevat wat enorm veel vocht afvoert. Bij mij heeft dat heel veel verschil als die wat vast zit. Kan maar zo zijn dat die iets dicht zit na je operatie.

Verder je tenen naar je knie optrekken en weer ontspannen. Dat zorgt voor een pompwerking in je kuit.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 10:16

Wat een vervelende nasleep, hopelijk komt er iets goeds voort uit het telefoongesprek maandag.
Sterkte (letterlijk) Daphne!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 10:28

Zoolgangster schreef:
Wat een vervelende nasleep, hopelijk komt er iets goeds voort uit het telefoongesprek maandag.
Sterkte (letterlijk) Daphne!

Goed verwoord zoolgangster. Ik sluit me hier bij aan!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 23:20

Is een bedfiets misschien iets voor je?

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 01:16

Daphne__ schreef:
Die zuigtabletten ga ik overleggen met m'n arts!

Paracetamol gebruik ik al naast de tramadol, maar doet heel weinig -O-
Pff ja, de pijn is echt erg.. Is bij jou de pijn weer over Villaneusjes?

.

Ja en nee. Geïrriteerde of ontstoken zenuwen kunnen weken als niet maanden in beslag nemen om te herstellen. Ik heb EDS dus m'n SI gewricht blijft schuiven en de zenuw irriteren die er langs loopt als 't net weer beter gaat.Uiteindelijk kwam ik aan de Fentanyl, en hebben ze daarna een epidurale injectie met oa verdoving en steroïden gegeven in de hoop dat dat hielp. Dat deed het wel, maar afbouwen vande fentanyl was mislukt. Zodra ik onder de 25 ug fentanyl kom wordt 't ondraagbaar.

Maar again, ik heb EDS en jij niet waardoor jij goede kans hebt dat als 't uiteindelijk genezen is het dat ook blijft . Maar zenuwpijn is zenuwpijn en dat doet gewoon echt heel zeer en pijnstillers hebben er gewoon weinig grip op en herstel duurt een tijd, zeker als je ongeduldig bent.

Oh hier hielp overigens een warmte kussen of electrische deken of compress echt veel, sommigen hebben dan weer liever een koud Compres of wisselen af. Dat zou je nog kunnen proberen naast pijnstilling

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-24 19:58

Bedankt weer <3
Zal morgen de fysio daar eens naar vragen! M'n voeten op en neer bewegen en m'n kuit aanspannen probeer ik over de dag regelmatig te doen, maar links gaat dat bijna niet. Die kant kan ik m'n voet moeilijk optillen of m'n tenen bewegen. Voelt heel erg in slow motion, heel gek.

YvonneV, nou, toevallig zag ik zo'n ding op een weggeefhoek staan en toen dacht ik ook, misschien is dat wel handig.. Was al weg, maar ga dat even overleggen met de fysio.

Jeetje Villaneusjes, jij hebt ook niet veel geluk. Sterkte! Ik ga er vanuit dat het bij mij idd gewoon weer beter word :j
Koud doet ontzettend pijn, wij hebben thuis tegels en die doen al ontzettend zeer aan m'n tenen. Kan vanavond wel eens m'n elektrische kruik onder de deken gooien.

Vandaag nog niet heel veel opgeschoten. Ben natuurlijk ook al bezig met extra foliumzuur. Maar blijkbaar had de arts ook geen inzicht in de uitslagen, omdat het via de huisarts gegaan is. Huisarts heeft nu de uitslagen doorgestuurd en hoor als het goed is morgen meer.

Morgen komt als het goed is wel een dekenboog voor aan m'n bed. Kon die gratis lenen via Medipoint. Dus eens kijken of dat een beetje handig is.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 20:36

Een dekenboog is wel handig (denk ik, we gebruiken hem ook voor dit soort dingen in het ziekenhuis, is altijd afwachten of het voor jou helpt of juist niet). Veel mensen vinden het koud, omdat de deken hoger ligt. Ik doe altijd 1 deken of molton oid in de breedte erover. En dan he gewone deken in de lengte. Dan zijn de zijkanten niet open zeg maar, dat scheelt kou :).

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-24 04:22

Ah bedankt voor de tip! Ga ik dat zo doen met de dekens.
Had al geprobeerd te slapen met m'n voeten onder de dekens vandaan, maar kon met geen mogelijkheid in slaap komen, koud en alsof iemand elk moment m'n enkels zou grijpen :') De tip die hier voorbij kwam, om een doos over m'n voeten te zetten, werkte opzich wel.. Maar ik draai zoveel, dat die doos niet op z'n plek blijft.

Zo irritant. Enige wat tot nu toe een beetje helpt is op m'n buik, met een voedingskussen onder m'n enkels. Dan raken m'n tenen het matras niet en ligt de deken vooral op m'n hakken en dat is te doen. Maar normaal wissel ik voor ik in slaap val al meerdere keren van houding en dat gaat nu niet.

Als ik eenmaal slaap gaat het gelukkig wel, maar voordat ik slaap %)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 08:45

En een U vormig voedingskussen?
Die kan je achterin om je voeten heen leggen.