Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 13:42

Lekker vooruitzicht Thami. Ga je naar een specifieke plaats toe?

Hier afgelopen week ook alleen maar sportschool en 2x de swiftbike gezien. Druk met werk, opleiding en alles rondom huis, dat ik van de week ook echt een paar avonden bankhangen nodig had :j

Knap hoor Marlies, dat je toch nog lekker buiten je rondjes maakt.

Thami

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 15:02

Iedereen druk met leven en een beetje fietsen hoor ik, hoort wel bij de tijd van het jaar he. Ik wilde eigenlijk vandaag maar lukt ook weer niet. Dus accepteer maar een rustweekje tussendoor.

Verheug me erg op Japan, mijn ene dochter is al sinds september in Korea, we gaan dan samen twee weken door Japan reizen. Ze wordt ook 21 dan dus wel heel bijzonder! Logischerwijze mis ik dan wel de verjaardag van haar tweelingzus, maar die begrijpt het helemaal en gunt het haar zus ook :j
Daarna vlieg ik weer naar huis en reist zij nog zes weken verder.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 19:05

Het weer motiveert niet echt nee .
Die donkere dagen vind ik vreselijk .
Heb de hele week al smacht wat mijn keel gevoeld + een dichte neus . Maar het zette nicht echt door .
Tot nu , gelukkig geen hoesten . Maar wel een rauwe keel en een sexy stem _O-
Voor de zekerheid net na het werk maar even bij Kruidvat geweest , en bij de Aldi een fles Glühwein gehaald . :j

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 19:10

Oh , dat kli t als een leuk programma Thami :j
Dat zullen dan vast en zeker twee speciale weken worden .

Ik heb ook nog een leuk nieuwtje.
Bij de NTB ( Nederlandse triatlon bond ) ben ik jury lid / basis official .
En ben uitgenodigd om door te stromen naar technical official *\o/*
Een stapje hoger dus , waarmee je dus ook uitgenodigd kunt worden voor buitenlandse races .
In januari is dan een twee daagse cursus op Papendal .

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 22:19

Wat een mooie kans Time! Betekent dat je het goed doet.

Oh Thami wat een prachtige plan, herinneringen maken. En lief dat de elkaar dat gunnen. Toch een bijzondere band vaak een tweeling.

Vind binnen fietsen gewoon niet leuk. En dan is het dus of op een laag pitje fietsen of niet zeuren en gaan.
Morgen met iemand afgesproken. Die fietst niet zo ver en vaak, dus ga 15km op de fiets heen en terug en heb dan een lekkere training gehad als ik thuis kom.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 11:05

Cool Time,echt mooi hoe je door de sport een heel nieuw netwerk van vrienden op kan bouwen he! Lijkt me ook wel een bijzondere wereld, die van de Triathleten!

Marlies dat heb ik ook ja, echt ik heb een hekel aan binnen fietsen. Ik merk ook echt dat als het minder lukt om te fietsen buiten ik ook echt gestresst word, het is misschien een dooddoener maar fietsen is voor mij echt hoofd leegmaken/ therapie.
Gisteren kon ik gelukkig nog een klein rondje en vanmiddag hopelijk ook. Hier zijn de weekenden heel druk met kids thuis en vieren (vorige week bachelor uitreiking oudste zoon. Deze week 18e verjaardag jongste zoon, volgende week Sinterklaas, dan even pauze en dan kerst..).
Heel gezellig maar ook wel intensief!
Het is ook heerlijk weer nu he, dan voelt het extra zonde om binnen te zitten.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 12:15

Morgen start weer de inschrijving van de Elfstedentocht!

Zoooooo lang geleden dat ik hier geweest ben, maar via Strava wel het een en ander gezien! Bokkers samen op de fiets en veel mooie gravelrondes die nu ook op mijn lijstje staan!

Na de fietsvakantie hebben we een beetje onverwacht ons huis goed kunnen verkopen en tegelijkertijd was ik weer met een klus gestart die toch wel veel tijd innam, dus een beetje weinig tijd om alles wat bij te houden.

Inmiddels vooral korte rondjes buiten aan het maken op de gravel om toch even het hoofd leeg te maken na het werk. Gelukkig was het de afgelopen dagen iets warmer. De afgelopen jaren was ik in november op vakantie en ik weet nu weer waarom :)) Taaie maand in Nederland. Maar goed, dat zal waarschijnlijk ergens in februari worden als mijn klus half stopt. Met Calisthenics zijn wel wel weer binnen aan het trainen, maar op de fiets lukt me dat echt niet.

Het hardlopen is dit jaar ook niet echt gelukt, maar dat probeer ik deze zomer na verhuizing op te gaan pakken. Ik vind die verhalen van Time altijd erg leuk om te lezen, lijkt me een bijzondere groep mensen in de triatlon sport.

Wat zijn jullie plannen voor 2026?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 12:56

Sakura, mooi ander huis terug kunnen kopen?

Ja druk is herkenbaar. Hier dan niet met kinderen maar wel genoeg andere zaken waarmee het leven zich vult.

Helaas vanmorgen om 6 uur met vreselijk buikpijn wakker geworden. Leuk zo'n test of ik zonder hormonen kan maar het antwoord is dus heel duidelijk. Ben er echt helemaal klaar mee. Niet fietsen vandaag, straks onder de pijnstillers maar een rondje buiten struinen, ben zo duf als een konijn maar beter dan niet weten waar je het zoeken moet van de buikpijn. Echt van mij mag het wel van de een op de andere dag klaar zijn met die hormoon ellende.

Voor 2026 voor mezelf bedacht wat meer lange gravelritten te willen gaan doen. Tourtochtjes ed. En we gaan in juni heerlijk naar Toscane, naast vakantie ook fietsen daar.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 18:24

Sakura welkom terug, en gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis! Blijven jullie in dezelfde regio wonen? Ook een hoofd-leegmaak fietser dus, werkt goed he!

Balen Marlies dat je zo'n last hebt van je buik. Dan maar weer snel aan de hormonen, die werken dus wel goed?

Ik heb toch nog lekker rondje kunnen fietsen, begonnen met wolken, daarna zon en uiteindelijk was het bijna donker.

Mijn grote doel voor '26 is de VIA-Adventure van Amerongen naar Volda in Noorwegen, 2500km in twee weken. Op de racefiets deze x :')

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 06:32

toch lekker kunnen fietsen gisteren Marlies ?
Het weer was best aardig toch ?
Edit : leed je post over buikpijn :(:)

Welkom back Sakura *\o/* , en thanks +:)+

Triatleten onder elkaar is echt wel leuk , het maakt niet uit waar ik kom .
Maar contact maken gaat heel makkelijk .Je hebt tenslotte allemaal dezelfde passie . :j

Voor volgend jaar heb ik tot nu toe een olympische afstand op Gran Canaria gepland staan , en in
september een halve in België .En overweeg Turkije nog eens te doen .

Gisteren hadden we de off saison teamdag van mijn coaching .
Eerst vertelde een voedingscoach de do,s en dont,s in voeding .
Toen was het de beurt aan Kyra Meulenberg ( pro atlethe )
En als slagroom op de taart werd de nieuwe teamkleding gepresenteerd <3
En die is echt vet gaaf . Er is ook een zwarte variant maar deze vind ik mooier .

Afbeelding

Met deze layout komt dan ook fietskleding etc .

En we kregen van de coach nog allemaal een T-shirt *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Al met al een super toffe dan .
Verder het weekend niet gesport vanwege hoesten/verkouden .

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 11:08

Wauw Time, dat is een mooi verzoek om door te stromen naar technical official. Heel stoer!
Enne, mooie outfit! Hopelijk ben je snel van je verkoudheid af.

Welcome back Sakura!

Beterschap Marlies! Jammer dat je tochtje niet door kon gaan.

Thami, had jij nog een zonnetje gisteren? Ik ben uiteindelijk in de middag gaan wandelen (8km), maar de zon was al vertrokken en er stond een dun windje in de polder :brr:

Vanavond weer indoor een rondje op de fiets. Dat probeer ik minimaal 3x per week te doen en dan minimaal 2x krachttraining in de sportschool. Met indoor fietsen gebruik ik bewust mijn puffer niet, dus dat is nog een beetje onderzoeken hoe ik in mijn zuurstof zit/blijf en mijn hartslag onder controle kan houden. Voordeel van thuis fietsen is dat ik in een veilige omgeving zit om grenzen te verleggen zeg maar.

Conditioneel ben ik wel weer een stuk verbeterd tov vorig jaar, maar wil voor komend buitenseizoen echt wel een betere longcapaciteit zien te krijgen. Die Stelvio lonkt enorm en we willen waarschijnlijk 2 weken daar in de buurt fietsen volgende zomer.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 17:12

Klinkt als een leuke dag Time, en mooie nieuwe teamkleding <3 Stoere plannen ook al voor volgend jaar, dat haalt je wel de winter door!
Fijn he Padoertje als je merkt dat je conditioneel vooruit gaat, dat motiveert dan weer extra. En met deze eind us binnen fietsen echt geen straf!
Ik had gisteren gelukkig wel nog zon, mooi hoe het langzaam begon te schemeren ook.
Ik moet de e week wat meer werken door uitval van een collega, hoop wegens nog wel een uurtje te kunnen pakken. Ik fiets nooit in het donker, jaar misschien niet ik dat toch eens gaan proberen.
Straks iig nog even thuis wat kracht oefeningen doen, geen zin inaar gelukkig niet te veel dus kan me er meestal wel nog toe zetten ~~}>

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 06:21

Goedemorgen

Ja , het pak is echt mooi <3

Ik heb sinds zaterdag niets aan sport gedaan , en dan word vanavond ook niets -O-
Ben nog een behoorlijke hoestprikkel , daardoor spierpijn om mijn ribbenkast , de keel rauw .
Nee , dat word nog effe niets met sporten .Na ja , geeft me de tijd s,avonds wat E learnings te doen ter voorbereiding op de cursus .
Het is effe niet anders .

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-25 10:46

Jeetje wat zijn jullie de afgelopen dagen hard gegaan! Wat ontzettend leuk Time dat je nu meer in de organisatie mag gaan doen, dat lijkt me ook helemaal jouw ding. En fancy nieuwe outfit, daar kun je vol trots in verschijnen. Wel jammer van de verkoudheid, hopelijk trekt het snel bij. Ik hoop ook dat Marlies snel weer beter is en dat je weer lekker door het bos kan crossen.

Hier is het momenteel erg druk met de verkoop van het huis, dingen die moeten gaan gebeuren in het nieuwe huis, verhuizing plannen en van dat werk. Ik gok dat ik de komende maanden veel minder doe dan normaal. Ik ben wel blij met de binnen setup, dan kan ik ook met donker of slecht weer nog iets doen. En ik probeer wat meer te klimmen en naar de sportschool te gaan met het oog op de trekking die we tijdens onze reis willen doen.

Voor volgend jaar heb ik nog niet direct concrete plannen. Ik wilde weer meedoen aan de Gravel150, maar die is nu al in april. Ik kom pas eind februari terug en moet dan weer beginnen te trainen, ik ben nog lang niet klaar voor 150 km racen in april _O- . Dus ik zoek nog een andere leuke race op gravel (mocht iemand een idee hebben…). En Thami heeft een zaadje gepland om mee te doen aan de trail d’opale, een eendaagse ultra 320 km. Ik zit er serieus aan te denken om daar aan mee te doen (ga je wel mee Thami, alleen durf ik dit niet aan :x ).

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 13:47

Yeaaahhh ga heel graag mee Maaike! Ook voor mij is het een uitdaging, want mijn maximale dag afstand (weg met beetje gravel, wel noodweer) was van Koblenz naar huis, 277km. Zou super leuk zijn als het lukt!
Ik zag dat de flatlands 300 volgend jaar niet georganiseerd wordt, dat was anders misschien nog leuk. De grenspalen klassieker ritten zijn ook altijd goed, met de borderride en stuwmerentocht als semi-ultras. Maar daar zijn nog geen data voor bekend dacht ik.
Of een UCI wedstrijd layer in het seizoen? Turnhout of Marly Grav (of is die eerder?) ofzo?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 15:16

Jullie zijn gek :+ , dat zijn toch geen doenbare afstanden meer, moet er niet aan denken haha.

Op Cycloworld.cc staat alles, daar is vast wat leuks te vinden.

Hier gisteren nog een oliebol, vandaag redelijk ok. Morgen moet ik alleen naar de kapper, dus helaas geen tijd om te fietsen op mijn vrije middag.

Time, die outfit is super tof! Chique en snel tegelijk.

Wat een klus he Maaike, verhuizen en zo. Goed dat je toch tijd tussendoor maakt om lekker te gaan sporten. Goed voor je lijf en je hoofd.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 06:49

He he , daar is Maaike weer eens een keer :j
Een lange race zo vroeg in het jaar is idd wel een dingetje .
Dan moet je in de winter al je duur uitbouwen wat buiten :brr: is , en binnen een heel mentaal
dingetje .
De race volgend jaar in Spanje is ook al in April , maar dat is dan een Olympische afstand.
Met 42 km fietsen , maar wel met 800 hm 8)7

Ik vind fietsen leuk , maar zo lange afstanden zijn ook niet voor mij weggelegd .
Ben meer van de combinatie van drie sporten .

Zo verkouden als nu was ik allang niet meer .Heb zo spierpijn van het hoesten echt bizar .
Ben gisteren al voor 21:00 naar bed gegaan .
Sinds vrijdag niets meer aan sport gedaan , en ook bij mijn coach aangegeven dat dat waarschijnlijk deze week ook niets meer word .Ja , misschien van het weekend een rustig beginnetje .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 17:26

Oooh en trouwens , mijn Happy Socks zijn gisteren binnen gekomen *\o/*

Afbeelding

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 11:35

Geen huis nog terug gekocht, eerst even huren en dan zien we wel weer verder. Ergens wil ik wel in de regio blijven, omdat het op de fiets natuurlijk fantastisch is, maar goed we zijn niet aan de plek gebonden.

Wat een plannen zeg… Ik dacht ga even inspiratie opdoen, maar een aantal van jullie is wel van de extremen zeg. Wij hebben ons weer ingeschreven voor de Elfstedentocht.

@Marlies; gaat het weer wat beter met je? Ik vind het nog altijd oneerlijk dat vrouwen zoveel last kunnen hebben van hun hormonen en mannen er veel makkelijker mee weg komen

@Thami wat een gaaf plan zeg! Ik moet zeggen dat ik Noorwegen prachtig vond op de fiets, maar wel echt een stuk drukker dan Finland. Maar goed daar is bijna niks, op wat rendieren na

@T2T inmiddels weer hersteld? Wat kan het soms lang duren dat je echt van zoiets af bent. En hoe meer je gaat doen, hoe langer het weer duurt

Ik moet zeggen dat ik nog erg geniet van het relatief warme weer. Ik probeer nog net even het bos mee te pakken voor het donker en dan het laatste stukje maar veilig over asfalt. Volgend jaar in november maar weer op vakantie, dat beviel toch beter.

Eindelijk ook een lange broek kunnen vinden met mijn favo zeem. Had een S(net als de shorts), maar die viel meer als M. Op de site stond nog een XS, maar niet leverbaar. Ik mailen met het bedrijf, nee komt niet meer dit seizoen. Ik kijk naar aanleiding van black friday en is ie opeens beschikbaar. Echt super blij mee, die valt een stuk beter.

Daarnaast ook over op de Garmin familie. Mijn Polar werd echt heel slecht en helaas had de ignite 3 geen opvolger. Dus ik ga nu afstuderen eerst op de Garmin app, wat een informatie zeg… Maar wel erg blij mee!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 11:50

Ik heb na de Ignite een Vantage M genomen van Polar, bevalt super maar is wel een dikke grote kast hoor. Mijn lief is ook heel tevreden over Garmin.
Welk model heb je genomen?

Welke regio zit jij ook al weer? Tijdje huren en rustig orienteren is niet verkeerd soms.

Hier wel aardig weer op de been. Morgen naar de huisarts om te kijken naar een oplossing (de zoveelste poging). Hopelijk kan ik voor die tijd nog even een rondje fietsen. Denk dat ik op de gravel naar het werk ga, kan ik terug even een mooie ronde maken, voordat ik bij de huisarts moet zijn.

Time, ik hou er van <3, met recht Happy Socks *\o/*

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 12:54

Garmin is voor mij echt de best , kwam ook van Polar .
Ik heb de Fenix 7 en wil eigenlijk upgraden naar de 8 , maar ja daar hangt een prijskaartje aan .
En er zijn zoveel modellen , het is natuurlijk wat je er mee wilt .

Een goede website voor het vergelijken van gadgets is DC rainmaker

https://www.dcrainmaker.com/

Vanochtend toch maar even naar de HA geweest , want het word echt niet beter mijn verkoudheid.
Toch even wat antibiotica gekregen .
Dan een ander dingetje, nu ben ik daar waar de apotheek, DM ( soort kruidvat) en een grote supermarkt zit deze week drie x geweest.
En alle keren word ik aangesproken door een bedelaar ?? Excuse me …zegt hij .
Ik denk dan , ik moet ook voor mijn geld werken . Of ik zin heb of niet . Tuurlijk, het kan gebeuren dat je in de problemen komt , maar is dan bedelen de oplossing?
Wat voelen of denken jullie over dit ?

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 17:26

Daar voel ik me ook altijd ongemakkelijk bij. Maar goed, je weet nooit hoe iemand in zo’n situatie terecht komt. Scheiding, ontslag, psychische toestand waar te weinig aandacht voor is. Meestal geef ik wel wat, maar als het bij een supermarkt is dan haal ik liever wat op wat direct gegeten/gedronken kan worden, los van alcohol. En kinderen in het buitenland daar heb ik helemaal een zwak voor. Maar goed, je houdt ook iets in stand misschien wat helemaal niet goed is.

Ik ben over op de venu 4, ik heb hele dunne polsen, dus die grote klokken kan ik niet hebben. Heb nu de 41mm en ook een fijne hartslagband die oplaadbaar is. Scheelt weer een hoop knoopcelbatterijen.

We zitten op de Utrechtse Heuvelrug, maar het hangt ook allemaal af waar mijn man een baan gaat vinden. We blijven in ieder geval boven de rivieren.

Hopelijk gaat het nu snel de goede kant op Time!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 06:27

Sakura789 schreef:
Daar voel ik me ook altijd ongemakkelijk bij. Maar goed, je weet nooit hoe iemand in zo’n situatie terecht komt. Scheiding, ontslag, psychische toestand waar te weinig aandacht voor is. Meestal geef ik wel wat, maar als het bij een supermarkt is dan haal ik liever wat op wat direct gegeten/gedronken kan worden, los van alcohol.

Ik ben over op de venu 4, ik heb hele dunne polsen, dus die grote klokken kan ik niet hebben. Heb nu de 41mm en ook een fijne hartslagband die oplaadbaar is. Scheelt weer een hoop knoopcelbatterijen.

Dat is ook zo , wij weten niet waarom dat zo is .
Toen ik hem aansprak deed hij heel zielig , maar toen ik later naar weer naar buiten liep was hij weer
bezig met iedereen aanspreken .

Mijn Garmin klokkie is ook maar 43 mm , dat is voor mijn polsen meer dan groot genoeg .
Vannacht redelijk geslapen , iig veel beter dan dan afgelopen week .
En er komt allerlei rommel los , dat wil je niet weten .
Goede hoop dus +:)+

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 07:42

Hopelijk werkt je antibiotica Time vlot en knap je goed op.

Hier vanmiddag naar de huisarts voor overleg. Nu lekker op de gravel van huis naar werk gekomen, kan ik vanmiddag met een omweg naar huis en net voor de huisarts aan toch nog even op de fiets.

Het weekend wordt prut qua weersvoorspelling, dus vandaag maar even extra genieten van het droge weer. Gisteren zelfs een fijn zonnetje.

Sakura, prima toch als je niet gebonden zit aan een regio. Ik ben zo'n gewortelde muts wat dat betreft, zou hier niet graag weg gaan.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 18:32

De antibiotica slaat dus aan Time, hopelijk knap je nu snel op!
Marlies ik hoop dat je afspraak bij de arts constructief was. Wel nog even gefietst zag ik! Hier ook slecht weer voorspeld, bah helemaal geen zin in..
Sakurah is het gelukt met de Elfstedentocht inschrijving? Is die snel vol altijd? Dat is toch ook best een extreme rit van 200km?

Ik ben team Wahoo, maar de batterij is niet zo goed meer dus overweeg nu een Coros Dura. Die heeft een extreem goede batterij en is niet te duur. Had gehoopt op een black Friday aanbieding maar niet tegengekomen helaas.