Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ballard_L

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 20:55

Ja ben heel benieuwd! Ik probeer me soms te concentreren op de dingen die ik voel in mijn buik, maar ik heb altijd erg actieve darmen, dus voel vooral darmen :')

Buik groeit verder nog niet echt, maar dat komt vanzelf :P ben ook nog fanatiek aan het paardrijden en ga vanaf vrijdag ook elke week zwemmen, dus mijn buikspieren houden de buik nog in bedwang denk ik. Ik moest wel een nieuwe bikini bestellen, want de borsten passen niet meer in de normale

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 21:18

Haha nou het verschil ga je wel merken hoor! Ik heb ook erg actieve darmen. Maar dit is toch echt heel iets anders! Ben benieuwd voor je!!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-23 21:41

Freekieee schreef:
Haha nou het verschil ga je wel merken hoor! Ik heb ook erg actieve darmen. Maar dit is toch echt heel iets anders! Ben benieuwd voor je!!

Eens al moest ik het wel een paar keer voelen om ervan overtuigd te zijn haha.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 08:32

Ja en ons kindje is elke keer mega bewegelijk met echo’s en hartje luisteren, dus ik heb het idee dat als ik het ga voelen, ik het ook wel echt ga voelen haha

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 10:37

Hier nog steeds niks voelbaar met 20+1. Nog geen enkele x iets gevoeld.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 10:40

Ik voelde haar al heel snel maar ook omdat ik van jullie wist dat het een plopje was, met 15wk al af en toe. Nu bijna 20wk is het nog steeds wel heel subtiel maar wel veel meer en vaker

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 13:27

Ik mag ook meedoen. :D Nu 20+4 weken in verwachting van onze 2e.

Deze zwangerschap is wel anders dan de 1e, zit wel beter in mijn vel maar krijg nu al snel last van mijn rug.
Op de echo's is onze kleine erg bewegelijk, maar veel voelen doe ik nog niet. Af en toe eens iets, maar nog niet super actief. Nu ligt mijn placenta deze zwangerschap ook aan de voorkant, dus wellicht dat dat nog meespeelt.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 13:39

Marjon, welkom :D

Hier ook placenta aan de voorkant dus ik zal voorlopig nog niks voelen. Maar ik ben ook morgen pas 17 weken…

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 13:53

Welkom Marjon! Weten jullie ook wat het wordt?

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 14:22

Welkom Marjon! De 20wk echo ook al gehad?

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 16:53

Ja het is een meisje. Dus straks 2 meiden in huis. De andere wordt over 3 weken 8 dus er zit best wat jaar tussen. Maar ze is helemaal in haar nopjes en maakt alles zo bewust mee.

We hebben vorige week onze 20 weken echo gehad. Geen bijzonderheden gevonden. ☺️

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 17:14

_Marjon_ schreef:
Ja het is een meisje. Dus straks 2 meiden in huis. De andere wordt over 3 weken 8 dus er zit best wat jaar tussen. Maar ze is helemaal in haar nopjes en maakt alles zo bewust mee.

We hebben vorige week onze 20 weken echo gehad. Geen bijzonderheden gevonden. ☺️

Wat fijn!
Lijkt mij fijner om er wat langer tussen te hebben, maar het heeft allemaal voor en nadelen natuurlijk.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 17:27

Wat schrikken die ene nacht Freekie! Rot dat de pijn nog niet helemaal weg was de afgelopen dagen. Hoe gaat het nu met je? Mooie buik heb je.

Lief dat je collega's het voor je hebben opgelost Mriek. En wat fijn dat je test goed was!

Mooi buikje heb je Marlis.

Leuk dat je met je moeder naar de beurs gaat Azmay. Ik zit daar ook over na te denken :j Maar dan moet ik me eerst wel iets beter gaan voelen anders zit het er niet in :+

Gnome jij ook al niet helemaal fit. Ik snap je helemaal met die pijn! In het begin had ik ook een paar keer flinke kramp (gewoon pijn) en dat doet lichamelijk en mentaal wat met je. Fijn dat de baby daarna actief was. Zo sta ik erin met de misselijk, zolang ik misselijk ben weet ik dat de baby er nog zit :') Maar prettig is anders. Hoe gaat het vandaag?

Lekker dat je gaat zwemmen Ballard. Echt het zwangerschapszwemmen of gewoon zelf?

Hier van de week de termijnecho gehad. Baby was lekker aan het draaien dus het duurde even voordat de verloskundige kon meten. Alles gelukkig oké, voor zover dat te zien is. De 24/7 misselijkheid is wel een beetje over maar ik voel me echt niet ok. Net even met de hond in het Bentwoud gelopen, hij vermaakte zich heerlijk met alle plassen :+
Afbeelding

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 18:13

Gefeliciteerd Marjon en welkom! <3 Wat leuk dat je dochter alles zo bewuwst mee krijgt van der zusje.

Voor iedereen die zich niet goed voelt beterschap! Hoop dat het snel beter gaat met jullie allemaal.

Prachtige foto Charlotte. Gelukkig niet meer de hele dag misselijk, maar wel heel vervelend dat je je nog niet 100% voelt.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 19:31

Daar is het wel heel nat Charlotte! Maar wel een leuke foto :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 23:31

Hier net thuis van Utrecht. Hadden afscheid van een collega daar bij een kartbaan. Grappig om te zien maar mocht helaas niet meedoen natuurlijk. Gaat verder hier gelukkig weer goed. Nog wel iedere dag maagzuur maar met een rennie prima te doen.

Vandaag ook de vaccinatie gehad. Nergens last van tot zo ver gelukkig. Zo lekker slapen en dan is het morgen om 12 uur weer lekker weekend <3

Hoe was jullie dag?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 01:27

@mriek1990 Leuk zo'n spontane echo. Ik moet wel heeel goed kijken hihi

@Freekiee mooie buik. Het gaat ineens hard he? Hoe gaat het nu met je?

@Gnome mooie maxicosi <3 Geen buikkramp meer gehad?

@marjon Welkom!!

Ik ga samen met een vriendin naar de 9 maanden beurs. Hun zijn 1 dag voor ons uitgerekend. Super toevallig!
Mijn buik begint nu ineens wel te groeien. Over anderhalve week ga ik 2 weken naar Zweden voor werk. Stiekem vind ik het dit keer toch een beetje spannend ivm de lange autorit en waarschijnlijk ligt er ook wel flink wat sneeuw. Mocht er wat gebeuren.. Ik gebruik nog steeds medicijnen voor tegen de misselijkheid/overgeven. Gelukkig mag ik extra pillen meenemen vanuit de huisarts.

Zijn jullie al veel aangekomen?

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 11:24

Werkt dat wel een rennie Gnome? Ik heb savonds als ik ga slapen zo’n last van maagzuur.

Nicje: gezellig zo met z’n 2en dan! En snap dat je t wel spannend vind indd! Maar ook lekker genieten van het uitzicht!! En fijn dat je extra medicijnen mee krijg!

Hier gaat het opzich wel oké. Nog niet pijn vrij. We denken eigenlijk dat het gewoon echt mn banden zijn. Mag ook niet meer zwaar tillen veel achter elkaar doen en groot stuk met de hond wandelen, want dat is gewoon echt te veel. Dus we doen iets en dan maar weer even zitten.

Ben nog niet veel aangekomen. Was eerst 10kg afgevallen en nu 1 kg aangekomen

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 11:28

Welkom Marjon! Fijn dat alles goed gaat met de baby :)

Fijn dat het wel iets beter gaat Freekieee, maar wat rustiger aandoen inderdaad.

Hier net voor het eerst gezwommen (geen zwangerschapszwemmen trouwens ;) ) en dat was wel echt fijn! Zo nog even paardrijden en dan heb ik wel weer genoeg beweging gehad. Hier trouwens nog niets aangekomen, blijf op 62 kg hangen. Komt vanzelf denk ik dan, ben nu 16+2 weken

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 12:44

Freekieee schreef:
Werkt dat wel een rennie Gnome? Ik heb savonds als ik ga slapen zo’n last van maagzuur.

Voor mij werkt het perfect. Neem er eentje en 10 minuten later is het gevoel weg. Meestal is het dan na 8/9 uur weer terug maar zo lang werkt het ook maximaal.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 12:48

Nicje87 schreef:
Zijn jullie al veel aangekomen?

Geen krampen meer gehad gelukkig, thanks :)

Hier eerst ook 8 kilo kwijt. Begon op 65 kilo, weeg nu 68. Ben nu wel in een week dan 2 kilo aangekomen maar heb even opgezocht wat een beetje gangbaar en verantwoord is, of zelfs noodzakelijk. Voor mijn bmi zou dat neerkomen op 8-11 kilo aankomen. Als je ziet wat de baby, placenta en vruchtwater alleen al wegen bij elkaar schrik je je dood :')

Ik maak me er verder nu niet zo druk om. Eet geen gekke dingen en heb gelukkig ook geen vreetbuien. Eet eerder minder dan meer omdat m'n buik daarna zo onder spanning komt te staan.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 12:54

Ballard_L schreef:
Hier net voor het eerst gezwommen (geen zwangerschapszwemmen trouwens ;) ) en dat was wel echt fijn! Zo nog even paardrijden en dan heb ik wel weer genoeg beweging gehad. Hier trouwens nog niets aangekomen, blijf op 62 kg hangen. Komt vanzelf denk ik dan, ben nu 16+2 weken

Ohhh heerlijk. Werd je voor je gevoel niet naar beneden getrokken? :') ik heb ook een welness bon van het werk gekregen dus denk dat ik binnenkort eens lekker ga ontspannen met mijn man in zo'n resort ding. Mogen alleen niet in een sauna dacht ik?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 13:11

Gnome schreef:
Ballard_L schreef:

Ohhh heerlijk. Werd je voor je gevoel niet naar beneden getrokken? :') ik heb ook een welness bon van het werk gekregen dus denk dat ik binnenkort eens lekker ga ontspannen met mijn man in zo'n resort ding. Mogen alleen niet in een sauna dacht ik?

Je mag volgens mij in de sauna maar moet je temperatuur goed in de gate houden, ik ga normaal nooit dus doe het nu ook niet.

Ben zelf 1kg aan gekomen sinds het begin van de zwangerschap. Tussendoor ook niet echt afgevallen maar toch.

Het sneeuwt hier nu prachtig, mijn vriend heeft de honden gedaan vanmorgen dus ik hoef niet echt naar buiten maar ergens wil ik wel een klein rondje maken :Y)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:58

Gnome schreef:
Ballard_L schreef:

Haha naar beneden getrokken? Het voelde voor mij niet anders dan als ik niet zwanger zou zijn, heb ook nog niet echt een buik, dus die trekt me niet naar beneden gelukkig :)

Geen idee over de sauna, hou ik zelf sowieso niet van, dus zou ik nu ook niet zo snel doen. Misschien de verloskundige vragen wat daarin verstandig is?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 15:25

Ballard_L schreef:
Haha naar beneden getrokken? Het voelde voor mij niet anders dan als ik niet zwanger zou zijn, heb ook nog niet echt een buik, dus die trekt me niet naar beneden gelukkig :)

Ja dat had ik op vakantie met 14 weken ofzo haha. Ben al geen ster met zwemmen maar werd voor m'n gevoel echt naar beneden gezogen.