Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 12:27

Heel fijn, Lau. Het is al lastig zat om er zo mee bezig te moeten dus dan is het fijn dat het iets makkelijker gemaakt kan worden voor jullie. Hopelijk uiteindelijk met het gewenste resultaat. :)

x_Anne_x, dat ja! Ik merk dat ik er ook wel rust in vind. We zitten nu middenin de feestdagen en daar wil ik vooral van genieten. De rest komt volgende maand dan wel weer.
Vorig jaar hebben we met kerst en oud & nieuw in quarantaine gezeten omdat ik corona had dus ik wil dit jaar optimaal kunnen genieten zonder me zorgen hoeven te maken om iets anders.
Mochten we ons wel fit genoeg voelen om het nog gezellig te maken dan is dat mooi meegenomen maar ik doe deze maand maar even geen ovulatietesten.
Inmiddels ben ik begonnen met zink slikken, hopelijk draagt dit bij aan onze kinderwens.

Wat rot dat je nog niet fit bent. Hopelijk knap je gauw op.
Heel verdrietig nieuws, dat gaat je ook niet in de koude kleren zitten.
Was het een onverwacht overlijden?
Heel veel sterkte gewenst.

Barbabientje, oef hartkloppingen zijn een nare bijwerking. Ik zou inderdaad maar eens vragen naar nieuwe medicatie want dit lijkt me niet iets wat goed voor je kan zijn.

Bellex, hopelijk wordt volgende maand jullie maand. :(:)

linn, spannend, hopelijk krijg je overmorgen toch een positieve test en is dit het begin van iets heel moois voor jullie.
Dat van dat vroege testen herken ik wel, ja. Ook constant schommelen tussen 'Nee, ik doen het niet' en 'Ja, ik doe het wel'.
Niets is dan zo pijnlijk als een enkel streepje dat je stilzwijgend aanstaart op zo'n stickje.

linn1502

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 00:16

Respect voor de mooie bij lees posts. Ik zit vaak op mijn telefoon en dan is het toch net wat lastiger om dat te doen.

Vanmorgen had ik getest en was hij negatief. Toch zit ik nu in spanning omdat iklaatste 2 toilet bezoekjes wat licht roze te zien kreeg. Ben heel benieuwd wat dit gaat goed. Misschien was ik net te vroeg....

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 14:35

Helaas toch door gebroken.. ook dag te vroeg maar geen twijfel meer mogelijk. Helaas door naar de volgende ronde

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 16:10

linn1502 schreef:
Helaas toch door gebroken.. ook dag te vroeg maar geen twijfel meer mogelijk. Helaas door naar de volgende ronde

Jammer :knuffel:

We krijgen gewoon allemaal een kerst kindje <3

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:39

Anne, wat heftig! Sterkte :'(

Linn, vervelend!

Lau, fijn dat je nu rust hebt wat het traject betreft. Dat scheelt veel spanning!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 13:19

linn1502 schreef:

Oh meis, wat rot. :(:)
Lau, dat zou toch fantastisch zijn! Laten we daarvoor gaan.

Bij ons in de vriendengroep werd van de week alwéér gehint naar of ik misschien zwanger zou zijn. Daar was ik wel klaar mee en ik keek er ook tegenop om tijdens oud & nieuw weer vragen te krijgen, aangezien het inmiddels zo'n beetje traditie is geworden in de vriendengroep dat er op oudjaarsavond een aankondiging van een bruiloft of zwangerschap wordt gedaan. Dit jaar zijn alle ogen dus op ons gericht en daar zat ik echt niet op te wachten.
Dus gisteravond hadden we een quizavond met z'n allen en heb ik demonstratief 4 glazen witte wijn achterover gewerkt.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 13:21

Jolien kan je niet gewoon aangeven dat het gewoon niet vlot. En jullie er gewoon pas over willen praten als jullie daar zin in hebben.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 13:32

Dat wil ik inderdaad gaan doen als er weer over begonnen wordt.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 22:33

Nou de eerste zit erin hoor!
Had de hele dag last van spanning ik kreeg echt geen hap door mijn keel en alles wat ik at maakte mij misselijk. We wilde eigenlijk wachten tot 22:30 maar we hielden het allebei niet meer. Dus om 21:00 hebben we de eerste gezet en het viel reuze mee. Ik voelde even de prik maar dat was het wel. We hebben wel in de bil geprikt want ik ging echt hyperventileren bij het idee van in mijn buik prikken. Maar al met al super positieve ervaring zo.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 22:34

Lau schreef:
Nou de eerste zit erin hoor!
Had de hele dag last van spanning ik kreeg echt geen hap door mijn keel en alles wat ik at maakte mij misselijk. We wilde eigenlijk wachten tot 22:30 maar we hielden het allebei niet meer. Dus om 21:00 hebben we de eerste gezet en het viel reuze mee. Ik voelde even de prik maar dat was het wel. We hebben wel in de bil geprikt want ik ging echt hyperventileren bij het idee van in mijn buik prikken. Maar al met al super positieve ervaring zo.

Wat goed!

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 09:13

Fijn Lau! De eerste is het ergste, daarna weet je wat je te wachten staat!

Iemand tips? Voor het eerst in mn leven heb ik echt last van mn menstruatie. Eergister begon het met onwijze onderrugpijn, daarna krampen en lichtroze. Nou sinds gistermiddag is t losgebarsten en zelfs met een grote tampon is het krap 2 uur voor het gewoon doorbreekt. Iemand enig idee wat voor beter opvang kan werken?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 09:39

Yltje; Ik zweer bij menstruatiecups :j. Al is het wel vaak even zoeken welke fijn is voor jou, dus daar heb je nu op korte termijn mogelijk niks aan.

iig tampon en maandverband combineren nu evt? Wel heel vervelend zeg!

En wat fijn Lau, dat het gelukt is!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 10:16

Wat goed Lau! Fijn dat dit zo goed ging

Wat naar Yltje, een bekende van mij gebruikt daar menstruatieondergoed voor, al moet dat wel je ding zijn natuurlijk

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 19:24

Fijn dat het zo goed ging Lau!

Balen Yltje, ik gebruik alleen Maandverband. Kan verder nergens tegen.

Hoe is het gegaan met oud&nieuw Jolien?

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 11:11

Dooortje schreef:
Spannend Lau! Ik gun je heel erg een positieve test

Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis Taartje! Altijd fijn als je wat afleiding hebt

Beterschap Lins, hoop dat je snel wat op knapt en je het alsnog gezellig kan maken :D

Ik had het niet meer verwacht, maar ik ga jullie verlaten :o

[ [url=m/mvB0fR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helaas kom ik mij weer melden.. vorige week een mooi kloppend hartje gezien. Helaas is het vlak daarna gestopt met groeien en was er vanmorgen geen kloppend hartje meer… zo verdrietig ;(
Nu wachten tot de miskraam op gang komt

P.S. Ik heb mijn gebruikersnaam veranderd, voordat jullie denken wie is dat haha

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 11:46

Ach wat verdrietig Dooortje! Heel veel sterkte!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 11:47

Wat verdrietig! Dikke knuffel!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 11:58

Sterkte Doortje, heel verdrietig :(

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 12:40

Dooortje schreef:
Dooortje schreef:
Spannend Lau! Ik gun je heel erg een positieve test

Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis Taartje! Altijd fijn als je wat afleiding hebt

Beterschap Lins, hoop dat je snel wat op knapt en je het alsnog gezellig kan maken :D

Ik had het niet meer verwacht, maar ik ga jullie verlaten :o

[ [url=m/mvB0fR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helaas kom ik mij weer melden.. vorige week een mooi kloppend hartje gezien. Helaas is het vlak daarna gestopt met groeien en was er vanmorgen geen kloppend hartje meer… zo verdrietig ;(
Nu wachten tot de miskraam op gang komt

P.S. Ik heb mijn gebruikersnaam veranderd, voordat jullie denken wie is dat haha

Heel veel sterkte, wat jammer zeg.
Ik krijg gelijk weer het gevoel wat ik toen ook had.
Mocht je er nog meer over willen praten staan we voor je klaar hier!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:27

Oh nee, wat verdrietig! Heel veel sterkte :(:)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 14:47

Wat erg Doortje heel veel sterkte :knuffel:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 15:27

Super verdrietig Doortje, ik hoop dat je miskraam snel doorbreekt en je het kan afsluiten. Hoeveel weken was je nu?

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 15:37

Dankjewel allemaal!
Voel mij erg leeg, had zo gehoopt dat deze zwangerschap wel goed zou gaan, maar helaas..

9 weken was ik zwanger

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 22:05

Lau, wat fijn! Goed gedaan, jij. Daar mag je trots op zijn.

Yltje, heel naar dat je er zo'n last van hebt.
Net als Simone zweer ik bij een menstruatiecup. Eventueel kun je er een maandverbandje onder dragen, voor de zekerheid.
Ik heb 2 cups zodat ik ze makkelijk kan verwisselen op het toilet.

Jasia, lief dat je ernaar vraagt.
Toevallig kwam het krijgen van kinderen ter sprake toen 1 van de meiden vertelde dat zij heel graag nog een kindje wilt, terwijl haar man dit niet wilt. Ze hebben al een tweeling van 5 en dat vindt hij genoeg.
Ze vertelde hierover en liet weten dat ze het best moeilijk vindt om andere zwangere vrouwen te zien en om op kraamvisite te gaan.
Dat was voor mij een schot voor open doel dus toen heb ik hem er ook maar in gegooid.
Ze reageerden heel lief maar gaven zoals verwacht ook aan dat ze het vooral heel erg leuk zouden vinden voor ons.

Ah Doortje, mega verdrietig voor jullie. Hebben ze enig idee waar het aan kan hebben gelegen?
Heel veel sterkte en neem alle tijd die je nodig hebt.
Wij staan hier voor je klaar. :(:)

Ik was al 2 weken aan het kwakkelen met een flinke verkoudheid. Veel hoesten en snotteren, dit leek wat beter te worden dus afgelopen week hebben we het toch nog eventjes gezellig gemaakt met z'n tweetjes.
Helaas voelde ik me gisteravond weer niet lekker worden en werd ik vannacht wakker met een keelontsteking. Zo rot maar goed, ik beschouw de kansen voor deze maand wel als verloren.
Dan hebben de zinktabletten mooi wat langer de tijd om hun werk te gaan doen.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 10:12

Hier in de wachtweken nu. Zit vandaag 8dpo (ong) en wilde voor mijn vriend z'n verjaardag zo graag een positieve test afgeven maar hij was helaas witter dan wit vanmorgen.
Tis ook nog heel vroeg natuurlijk maar op die clearblue stond tot 6 dagen vroeger dus had stiekem toch hoop :Y)

Vrijdag vertrekken we op vakantie. Dan ben ik 10dpo en ga ik nog wel eens testen denk ik. Om er zeker van te zijn dat ik mezelf mag vol laden met koffie terwijl de rijden (we rijden de nacht zodat we de ochtend al de piste op kunnen :P )