Karin schreef:Zebrastreep schreef:Is het trouwens zeker dat je onder de 45 Pfizer krijgt? Ik wil liever geen moderna lees echt gekke bijwerkingen.
https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19-vaccinatie
In de richtlijnen van 4 januari (de nieuwste versie) staat het als volgt (paragraaf 1.4):Citaat:- Bij de GGD krijgt iedereen van 45 jaar en ouder Spikevax (Moderna).
- Bij de GGD krijgt iedereen van 18-45 jaar Comirnaty (Pfizer/BioNTech).
- Bij alle andere instanties krijgt iedereen vanaf 18 jaar, ongeacht de leeftijd, in principe Comirnaty (Pfizer/BioNTech). Incidenteel krijgen 45-plussers bij deze instanties om logistieke redenen Spikevax (Moderna) toegediend.
[Edit] Overigens had ik geen 'gekke' bijwerkingen bij Moderna. Alleen een dagje 'sloerig in de rakkert' zoals dat in het Twents zo mooi wordt genoemd (katerig en moe), wat ik bij Pfizer niet had. Was na een dagje rustig aan doen en een nacht goed slapen weer weg. Mijn arm voelt ook iets langer blauw aanmaar alleen bij aanraking. Wat vind jij dan 'gekke' bijwerkingen?
Super lief dat je dat even hebt opgezocht! Ik voel mij nu weer een stuk rustiger en minder gespannen dankjewel!