Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 16:07

Karin schreef:
Zebrastreep schreef:
Is het trouwens zeker dat je onder de 45 Pfizer krijgt? Ik wil liever geen moderna lees echt gekke bijwerkingen.

https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19-vaccinatie

In de richtlijnen van 4 januari (de nieuwste versie) staat het als volgt (paragraaf 1.4):

Citaat:
    - Bij de GGD krijgt iedereen van 45 jaar en ouder Spikevax (Moderna).
    - Bij de GGD krijgt iedereen van 18-45 jaar Comirnaty (Pfizer/BioNTech).
    - Bij alle andere instanties krijgt iedereen vanaf 18 jaar, ongeacht de leeftijd, in principe Comirnaty (Pfizer/BioNTech). Incidenteel krijgen 45-plussers bij deze instanties om logistieke redenen Spikevax (Moderna) toegediend.

[Edit] Overigens had ik geen 'gekke' bijwerkingen bij Moderna. Alleen een dagje 'sloerig in de rakkert' zoals dat in het Twents zo mooi wordt genoemd (katerig en moe), wat ik bij Pfizer niet had. Was na een dagje rustig aan doen en een nacht goed slapen weer weg. Mijn arm voelt ook iets langer blauw aan :D maar alleen bij aanraking. Wat vind jij dan 'gekke' bijwerkingen?

Super lief dat je dat even hebt opgezocht! Ik voel mij nu weer een stuk rustiger en minder gespannen dankjewel! :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 16:17

Ik had het een dag of wat geleden opgezocht voor mensen in de FB-groep van mijn dorp, maar toen stond de versie van 23/12 er nog. Gisteren bijgewerkt zo te zien, maar niets veranderd.

Hopelijk valt het je allemaal mee!

mysa
correspondent/vertaler

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 16:34

Ik heb maandag moderna gehad, ook een dag niet fit. Maar ik was ook al de 14 dagen daarvoor niet fit. Gisteren alleen nog iets minder fit. Vandaag gaat het alweer beter.

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:49

Even omdat ik weet dat er wat ggd medewerkers meelezen: hoe storend is er als ik - op de dag van mijn prikafspraak! - eerder kom dan mijn afspraak?
had m ingepland en daarna hebben ze opeens mn werktijden nog aangepast dus dat overlapt nu.. als ik 3 uur eerder kom gaat het met werk goed, maar ik kan me zo voorstellen dat dat extreem irritant is, of dat ik zelfs weggestuurd wordt.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 18:52

Het hangt een beetje van de locatie af, maar op veel locaties is het geen probleem. Wel is het het eerste uur na openen vaak het allerdrukst. Op onze locatie wordt zelfs helemaal niet naar tijd gekeken, alleen naar datum.

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 19:25

Oh ik zat te denken aan gaan rond lunchtijd ofzo, dan red ik het gemakkelijk met werk; heb eigenlijk begin van de avond een afspraak. Maar dat zou in principe dus gewoon moeten kunnen? Super fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 20:05

Anders bel je even het 0800 nummer? Dan kunnen ze je misschien verschuiven naar lunchtijd en komt jou tijd ook gewoon weer vrij.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 08:07

C_estmoi schreef:
Oh ik zat te denken aan gaan rond lunchtijd ofzo, dan red ik het gemakkelijk met werk; heb eigenlijk begin van de avond een afspraak. Maar dat zou in principe dus gewoon moeten kunnen? Super fijn!

Ze doen echt niet moeilijk als je eerder komt, zoals eerder gezegd kijken ze niet eens echt naar de tijd.

Ik moest vorige week om 16.00 , manlief 22.00, Hij is gewoon met mij mee naar binnen gegaan en is gelijk geprikt, was geen probleem

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 08:19

Gisteren geweest en complimenten voor de organisatie. Ging echt zo vlot en soepel en stond zo weer buiten *\o/* .
Nu wel beetje last van hoofdpijn en brak gevoel door de prik. Van de vorige 2 geen last gehad

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 09:06

Belachelijke slecht geslapen, ik kan niet wachten tot ik die booster heb zitten en weer thuis zit. Stomme stress

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 09:10

En omdat mensen gewoon schijt hebben aan hun afspraak en gewoon komen wanneer het ze uitkomt staan mensen dus soms wel 1,5 uur in de rij voor hun afspraak. Super fijn!!
Het zou fijn zijn als ze bij de ingang de afspraak tijd zouden checken. Maar ja. Teveel moeite blijkbaar.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 09:10

Wat vervelend dat sommige mensen er zo'n stress om hebben.

Het zetten en de tijd erna is echt zo voorbij. Het zetten heb ik niet gevoeld ( ook niet gezien).

Qua afspraak is t natuurlijk hartstikke handig als je tegelijk met je partner kunt komen. Maar als iedereen gewoon komt wanneer t uitkomt...verklaart wel , waarom het flink kan uitlopen. Imo is eerder komen, dat je 10 min eerder bent. Je gaat toch geen afspraak maken voor s avonds en dan rond lunchtijd komen :Y) ?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 09:14

Needje schreef:
En omdat mensen gewoon schijt hebben aan hun afspraak en gewoon komen wanneer het ze uitkomt staan mensen dus soms wel 1,5 uur in de rij voor hun afspraak. Super fijn!!
Het zou fijn zijn als ze bij de ingang de afspraak tijd zouden checken. Maar ja. Teveel moeite blijkbaar.

Ligt eraan of iedereen zijn of haar gezondheidsverklaring op tijd heeft ingevuld anders wordt het inderdaad lang wachten

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 09:15

Nou ja, ook als iedereen gewoon op n tijdstip komt, die niet overeenkomt met hun ( zelf gemaakte !) afspraak. T wordt niet voor niets zo gedaan, ze willen verspreiden en niet de hele dagclientèle op dezelfde tijd.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 10:13

Ik moest zo aan iedereen hier denken toen ik zojuist het hokje inging. In de Rai, leuke marinier . Kreeg gelukkig Pfizer ( zit op het randje kwa leeftijd) en maak me vreselijk druk om de bijwerkingen.

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 10:23

Needje schreef:

Nouja en dit is dus precies waarom ik het even navraag hier, specifiek met de opmerking dat ik wil weten hoe GGD medewerkers hier tegenaan kijken. Heb op werk al aangegeven dat ik het heel slecht gepland vind, en wil er met alle liefde nog achteraan bellen ook, en anders kan ik niet naar mn werk op die tijd. Alleen de telefoonlijn is óók intens overbelast dus dat doe je niet "even" helaas..

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 10:40

Eleeke schreef:
Ik moest zo aan iedereen hier denken toen ik zojuist het hokje inging. In de Rai, leuke marinier . Kreeg gelukkig Pfizer ( zit op het randje kwa leeftijd) en maak me vreselijk druk om de bijwerkingen.

Fijn een militair!! Ik had een oude huisarts… :D

Ik stress ook om bijwerkingen, ook al ben ik van geen de prikken ziek geweest. Zit gewoon in mij of zo..

Sterkte, komt vast goed!

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 10:44

Net geboosterd, fijn. Nu thuis bedenk ik me alleen dat ik geen bewijsje oid heb meegekregen, of komt het sowieso automatisch in je app? Had ook m'n gele boekje niet bij me, en vorige keer kreeg ik een printje mee?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 10:44

Ik zie ook tegen de bijwerkingen op hoor. Maar ik krijg van elke vaccinatie bijwerkingen. Zo reageert mijn lichaam nu eenmaal, griepprik, corona, andere vaccinatie voor reizen, ik ben gewoon week van slag :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 10:46

Swah schreef:
Net geboosterd, fijn. Nu thuis bedenk ik me alleen dat ik geen bewijsje oid heb meegekregen, of komt het sowieso automatisch in je app? Had ook m'n gele boekje niet bij me, en vorige keer kreeg ik een printje mee?

Zal misschien via je DigiD zijn. Zou gewoon even in je Corona app checken of je m al kan toevoegen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 10:55

Je krijgt bij de ggd geen bewijs mee, als het goed is staat hij heel snel in de app.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 10:56

Ah dacht ik al, top.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 11:02

Mijn man had wel een bewijs meegekregen (Helmond), maar hij stond ook heel snel in de app erbij.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 11:04

Swah schreef:

Mijn vriend heeft ook geen bewijs meegekregen. Hij kon hem een dag later al in de app zetten. Ik heb wel een bewijs meegekregen, denk omdat het een veel kleinere locatie was en kon hem een aantal uur later al in de app zetten.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 11:08

bigone schreef:
Je krijgt bij de ggd geen bewijs mee, als het goed is staat hij heel snel in de app.

Ik kreeg in Assen van de ggd wel een printje mee.