Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:Ook ik heb maar 1 lijf en ik laat dat liever niet slopen door een killer die inmiddels zo verschrikkelijk veel doden heeft veroorzaakt.
De meeste verhalen over 'je weet niet wat het vaccin op lange termijn doet' vind ik wat vaag.
(Een vaccin als vaccin is in een paar dagen / weken uit je systeem.)
(En die 5G ontvangst valt erg tegen.)
Marije_1997 schreef:Misschien is het egoïstisch maar in deze heb ik voor mezelf gekozen. Ik vaccineer niet, ik wil m'n vruchtbaarheid niet op et spel zetten. Ben in die 2 jaar tijd 0x ziek geweest. En dus wss geen Corona gehad. Dus ik vind het wel mee vallen, doe gwn wat ik normaal ook deed.
En nu laat ik me voorlopig helemaal niet vaccineren, maar denk dat dat wel een legitieme reden is.
MISTRAL94 schreef:*komt uit de meeleeshoek*
Waar ik toch wel erg benieuwd naar ben. Sta je dan ook een bed op de IC af mocht dit nodig zijn? Met je aan de regels houden is nog steeds geen garantie, om niet ziek te worden. Verre van zelfs.Ik ben gevaccineerd, deed mijn werk met bescherming. Zoek geen grote groepen mensen op. Loop geen verjaardagen af. Toch kreeg ik Covid en was er enorm ziek van. Met alle restklachten die er nu nog zijn.
Cer schreef:Ik vind niet heel veel over long-covid, maar daarvoor is het te kort ook denk?
Langdurige klachten na virale infecties zijn in ieder geval niet uniek :
https://www.gezondheidenwetenschap.be/g ... niet-uniek
Janneke2 schreef:Voor kluizenaars kan dit waar zijn: 'iedereen moet zelf die keuze kunnen maken'.
Besmettelijke ziekten gaan per definitie over laten we zeggen sociaal verkeer.
Vandaar ook al die vreselijke dingen als anderhalve meter.
En NEE, het is NIET iemands vrije keuze om in mijn nek te komen hijgen, dat is gewoon antisociaal gedrag.
Die 5G is een oude grap hier in huis, noch man noch ik hebben iets gemerkt.
Hij was als eerste volledig geënt, ik had als eerste de eerste prik te pakken.
bigone schreef:Natuurlijk zijn er veel meer infecties waarbij mensen langdurig klachten houden. Wat vaak vergeten word is dat lang niet iedereen besmet word met Lyme, Pfeiffer, griep enz, terwijl corona wel over een jaar iedereen te pakken heeft gehad. En ook al zou er maar 1 % serieuze restklachten hebben dan heb je het al over een gigantisch aantal mensen. In ons land alleen al 175.000 mensen en daar schuilt het gevaar in. Want vaccineren beperkt blijkbaar het risico op langdurige aandoeningen ook met 50 %.
Cer schreef:bigone schreef:Natuurlijk zijn er veel meer infecties waarbij mensen langdurig klachten houden. Wat vaak vergeten word is dat lang niet iedereen besmet word met Lyme, Pfeiffer, griep enz, terwijl corona wel over een jaar iedereen te pakken heeft gehad. En ook al zou er maar 1 % serieuze restklachten hebben dan heb je het al over een gigantisch aantal mensen. In ons land alleen al 175.000 mensen en daar schuilt het gevaar in. Want vaccineren beperkt blijkbaar het risico op langdurige aandoeningen ook met 50 %.
ik ga me ondertussen ook wel een klein beetje ergeren aan het glas half leeg scenario steeds... ik heb echt wel fijne bijdragen gelezen, maar steeds het negatieve induiken vind ik persoonlijk ook niet heel fijn. Is mijn mening he, dus zegt niks over wat moet/mag etc...
Ik zeg ook niks tegen vaccineren volgens mij. Ik las overigens ook in een artikel dat de meeste mensen met long-covid toch ook onderliggende klachten hebben, of factoren die meespelen. En, kan je na een ziekte die krap twee jaar onderweg is, al iets zeggen over hoe lang 'long' is.. Voorkomen is beter dan genezen natuurlijk, maar alleen maar doemscenario's is ook niet wenselijk denk..
verootjoo schreef:Marije_1997 schreef:Misschien is het egoïstisch maar in deze heb ik voor mezelf gekozen. Ik vaccineer niet, ik wil m'n vruchtbaarheid niet op et spel zetten. Ben in die 2 jaar tijd 0x ziek geweest. En dus wss geen Corona gehad. Dus ik vind het wel mee vallen, doe gwn wat ik normaal ook deed.
En nu laat ik me voorlopig helemaal niet vaccineren, maar denk dat dat wel een legitieme reden is.
Waar komt het idee vandaan dat je vruchtbaarheid op het spel gezet wordt door dit vaccin?
Is er al iemand onvruchtbaar geworden? Zijn er aanwijzingen dat dat gebeurt? Is er ooit iemand door een vaccinatie onvruchtbaar geworden?
Needje schreef:bigone schreef:terwijl corona wel over een jaar iedereen te pakken heeft gehad
Moet ie wel nog wat harder z'n best doen gezien we na ruim 1,5 jaar op nog geen 3 miljoen besmettingen zitten op een bevolking van 17,5 miljoen...
Marije_1997 schreef:Daarbij ben ik geen proefkonijn. Vaccin testen duurt normaal 5 tot 10 jaar. En nu ineens een half jaar?.
Cer schreef:bigone schreef:Natuurlijk zijn er veel meer infecties waarbij mensen langdurig klachten houden. Wat vaak vergeten word is dat lang niet iedereen besmet word met Lyme, Pfeiffer, griep enz, terwijl corona wel over een jaar iedereen te pakken heeft gehad. En ook al zou er maar 1 % serieuze restklachten hebben dan heb je het al over een gigantisch aantal mensen. In ons land alleen al 175.000 mensen en daar schuilt het gevaar in. Want vaccineren beperkt blijkbaar het risico op langdurige aandoeningen ook met 50 %.
ik ga me ondertussen ook wel een klein beetje ergeren aan het glas half leeg scenario steeds... ik heb echt wel fijne bijdragen gelezen, maar steeds het negatieve induiken vind ik persoonlijk ook niet heel fijn. Is mijn mening he, dus zegt niks over wat moet/mag etc...
Ik zeg ook niks tegen vaccineren volgens mij. Ik las overigens ook in een artikel dat de meeste mensen met long-covid toch ook onderliggende klachten hebben, of factoren die meespelen. En, kan je na een ziekte die krap twee jaar onderweg is, al iets zeggen over hoe lang 'long' is.. Voorkomen is beter dan genezen natuurlijk, maar alleen maar doemscenario's is ook niet wenselijk denk..
tamary schreef:Marije_1997 schreef:Daarbij ben ik geen proefkonijn. Vaccin testen duurt normaal 5 tot 10 jaar. En nu ineens een half jaar?.
Als je alle vakantieverloven intrekt, extra betaald, begint vanuit 14 jaar kennis met SARS1 vaccin ontwikkeling en beoordelingen en testen gelijk laat lopen (dus resultaten gaan elke dag meteen door naar beoordelingscommissie (ipv pas 3-6 maanden na die testfase er een rapport geschreven is (en dan onderop de stapel na de vakantie(s) ooit aan de beurt zijn), bespaar je heel veel tijd in zo'n proces. Noch de gebruikte vaccinmethodes, noch deze virusgroep was geheel nieuw, enkel hoe besmettelijk het bleek te zijn voor een populatie zonder eerdere blootstelling aan virussen uit deze groep.
Marije_1997 schreef:verootjoo schreef:Waar komt het idee vandaan dat je vruchtbaarheid op het spel gezet wordt door dit vaccin?
Is er al iemand onvruchtbaar geworden? Zijn er aanwijzingen dat dat gebeurt? Is er ooit iemand door een vaccinatie onvruchtbaar geworden?
Na vaccinatie weken lang bloeden? Lijkt me niet goed of wel? Ik heb net een jaar ellende achter de rug en de volgende ellende is al begonnen. Dus nee ik laat me niet vaccineren voor m'n eigen gezondheid.
Daarbij ben ik geen proefkonijn. Vaccin testen duurt normaal 5 tot 10 jaar. En nu ineens een half jaar?
Ik neem overigens ook alleen tetanus vaccinatie ivm de paarden (en straks werk in de auto's). Verder niks. Ook geen antibiotica pijnstillers etc. Ik heb al vaak genoeg ervaren wat bepaalde dingen met je lichaam doen en ik heb er voor gekozen dat niet meer te doen. Das mijn keuze.
Ilse_123 schreef:Je hormonale regeling (en dus vruchtbaarheid) is sowieso nogal een onstabiel gegeven. Je lichaam heeft een bepaalde mate van energie om te gebruiken en zet die in naar prioriteit. Er hoeft maar iets te gebeuren en je hormoonhuishouding ontregelt (tijdelijk of niet). Elke ziekteverwekker, echt of nep (vaccin) kan een ontregeling geven. Hoe meer energie een ziekteverwekker (of ziekte in het algemeen) kost, hoe meer kans op ongeregeldheden. Dus het kan zijn dat je cyclus een beetje verstoord raakt van een vaccinatie, het kan ook zijn dat je cyclus ontregelt raakt na een besmetting. Het kan ook zijn dat je cyclus een dag langer of korter is nadat je verkouden bent geweest of een maand lang junkfood hebt gegeten.
Dat is denk ik waar de angst vandaan komt, mensen merken op dat hun menstruatie afwijkt na vaccinatie en ineens begint iedereen over onvruchtbaarheid.
Ondertussen vinden we het wel normaal dat we allemaal aan de hormonale anticonceptie zitten, dát heeft pas effect op je cyclus.
Over langetermijn effecten: wanneer weten we die dan wel? Willen we daadwerkelijk eerst 30 jaar lang wachten op uitslagen voor we iets gaan gebruiken? Met de snelheid van de wetenschap is dat dan hopeloos verouderd.
Plus dat het vaccin niet in een half jaar is ontwikkeld.
Verder ben ik het er helemaal mee eens dat iedereen zelf moet kunnen beslissen of ze wel of geen vaccin nemen, ik vind het alleen heel jammer dat er zoveel onwaarheden worden rondgestrooid.
Marije_1997 schreef:verootjoo schreef:Waar komt het idee vandaan dat je vruchtbaarheid op het spel gezet wordt door dit vaccin?
Na vaccinatie weken lang bloeden? Lijkt me niet goed of wel? Ik heb net een jaar ellende achter de rug en de volgende ellende is al begonnen. Dus nee ik laat me niet vaccineren voor m'n eigen gezondheid.
Citaat:Daarbij ben ik geen proefkonijn. Vaccin testen duurt normaal 5 tot 10 jaar. En nu ineens een half jaar?
Marije_1997 schreef:Ilse_123 schreef:Je hormonale regeling (en dus vruchtbaarheid) is sowieso nogal een onstabiel gegeven. Je lichaam heeft een bepaalde mate van energie om te gebruiken en zet die in naar prioriteit. Er hoeft maar iets te gebeuren en je hormoonhuishouding ontregelt (tijdelijk of niet). Elke ziekteverwekker, echt of nep (vaccin) kan een ontregeling geven. Hoe meer energie een ziekteverwekker (of ziekte in het algemeen) kost, hoe meer kans op ongeregeldheden. Dus het kan zijn dat je cyclus een beetje verstoord raakt van een vaccinatie, het kan ook zijn dat je cyclus ontregelt raakt na een besmetting. Het kan ook zijn dat je cyclus een dag langer of korter is nadat je verkouden bent geweest of een maand lang junkfood hebt gegeten.
Dat is denk ik waar de angst vandaan komt, mensen merken op dat hun menstruatie afwijkt na vaccinatie en ineens begint iedereen over onvruchtbaarheid.
Ondertussen vinden we het wel normaal dat we allemaal aan de hormonale anticonceptie zitten, dát heeft pas effect op je cyclus.
Over langetermijn effecten: wanneer weten we die dan wel? Willen we daadwerkelijk eerst 30 jaar lang wachten op uitslagen voor we iets gaan gebruiken? Met de snelheid van de wetenschap is dat dan hopeloos verouderd.
Plus dat het vaccin niet in een half jaar is ontwikkeld.
Verder ben ik het er helemaal mee eens dat iedereen zelf moet kunnen beslissen of ze wel of geen vaccin nemen, ik vind het alleen heel jammer dat er zoveel onwaarheden worden rondgestrooid.
Mijn cyclus is altijd zelfs met gebruik van anticonceptie stabiel geweest (zowel pil als koperspiraal en zonder) altijd een precieze cyclus van 28 dagen. Ik heb dus de perfecte situatie wat dat betreft. Ik ga na jaren ellende echt niet nog meer ellende aan mezelf geven door zo'n dom vaccin. Ik ben kerngezond dus heb het ook niet nodig. Heb ook geen Corona gehad. Dus waarom risico nemen? Ik heb de verhalen van verstoorde cyclussen btw uit betrouwbare bron, van de personen zelf. 9 weken lang bloeden. Is niet een beetje verstoord. Das ernstig verstoord.
Ik boel me al die 2 jaar prima nooit ziek, geen gezeur geen gezeik ik test niet ik kom nergens binnen. Zie m'n vrienden. Ik date hier en daar wat. Maar geen Corona gehad. Dus ik zie voor mezelf ook niet echt het nut van een vaccinatie in. Dat geld ook voor de griep. Die heb ik nog maar 1 keer in m'n 24 jarige bestaan gehad.
Marije_1997 schreef:Mijn moeder is overigens de gene die de testen doet op het lab en heeft dus ook enige medische kennis. Is zelf een risicopatient. Is gevaccineerd. Maar ga niet anders met der om. Alleen niet alles wat maar geroepen word is ook waar. Ik heb toch echt gehoord dat vrouwen die normaal een zeer stabiele cyclus hebben ineens na de prik gewoon 9 weken of langer bloeden. En dat vind ik niet normaal.