Het corona vaccin

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291


Caresse07

Berichten: 9451
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:26

Ik zou me op zich wel willen laten vaccineren maar zou graag zelf inspraak hebben in welk vaccin ik zou krijgen en dat mag nou weer net niet.

Voorlopig zal ik ook niet aan de beurt zijn denk ik, dus voor nu twijfel ik nog maar even lekker verder.

Pandora2
Berichten: 19901
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:29

besita schreef:
Pandora2 schreef:
En ja, ik ben best wel bang om corona te krijgen. Dan verhongeren mijn diertjes als ze mij het ziekenhuis ingooien :x

Maar stap je dan ( ook voor Corona ) elke dag met angst de deur uit voor al wat je zou kunnen overkomen ,krijgen ?


Ja. Ik ben een trut :')
Dat is erin geslopen nadat mijn man overleden is en het is nooit meer weggegaan.
But no worries, I can deal with it :Y)

besita
Berichten: 6818
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:30

:knuffel:

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:30

Pandora2 schreef:
Ik zou het liefst het vaccin van Smithkline krijgen. Maar ik heb niks te willen denk ik :')


Die duurt nog zeker een jaar voor dat het door fase 3 is. Op dit moment werkt het nog niet goed genoeg.

Pandora2
Berichten: 19901
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:34

besita schreef:
:knuffel:


Merci ! :)

Pandora2
Berichten: 19901
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:34

Sizzle schreef:
Pandora2 schreef:
Ik zou het liefst het vaccin van Smithkline krijgen. Maar ik heb niks te willen denk ik :')


Die duurt nog zeker een jaar voor dat het door fase 3 is. Op dit moment werkt het nog niet goed genoeg.


I know. Ik reken erop dat ik pas over een jaar aan de beurt ben.
Zou zomaar kunnen, toch ? O:)

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:36

Waarom dat vaccin Pandora?

besita
Berichten: 6818
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:37

Maar ik vind het serieus wel erg als je in elke mens nu een potentieel besmetter ziet :=
Als je in elke persoon of zijn / haar handelingen een mogelijke "dader" van overdracht van besmetting ziet
Als ik nu in Knokke op het strand ga wandelen of in Cadzand dat maakt qua Corona weinig uit maar ik zou hier niet meer durven zeggen wij zijn gaan wandelen in Cadzand := want oh jee je bent asociaal als je de grens oversteekt enz ..corona stopt echt niet aan de grens lijkt mij

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:38

secricible schreef:
Waarom dat vaccin Pandora?


Dat vraag ik me ook af. Het werkt nu nog totaal niet goed, of dat verbetert is nog maar afwachteb en je kunt er vals positief van raken in een HIV test.
Australie heeft zelfs de deal met Sanofi geannuleerd.
Het is niet bepaald de sterktste kandidaat van alle.

besita
Berichten: 6818
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:39

Pandora2 schreef:
Sizzle schreef:


Die duurt nog zeker een jaar voor dat het door fase 3 is. Op dit moment werkt het nog niet goed genoeg.


I know. Ik reken erop dat ik pas over een jaar aan de beurt ben.
Zou zomaar kunnen, toch ? O:)

Aan de vaart dat ze hier vaccinieren zou dat wel kunnen ja
Zondeg 600,gisteren 5000 :x

BigOne
Berichten: 38686
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:42

besita schreef:
Maar ik vind het serieus wel erg als je in elke mens nu een potentieel besmetter ziet :=
Als je in elke persoon of zijn / haar handelingen een mogelijke "dader" van overdracht van besmetting ziet
Als ik nu in Knokke op het strand ga wandelen of in Cadzand dat maakt qua Corona weinig uit maar ik zou hier niet meer durven zeggen wij zijn gaan wandelen in Cadzand := want oh jee je bent asociaal als je de grens oversteekt enz ..corona stopt echt niet aan de grens lijkt mij


Inderdaad maar aan de andere kant, wanneer mensen even drie weken zo zouden denken dan hadden we de boel onder controle.

pien_2010

Berichten: 44024
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:48

besita schreef:
Maar ik vind het serieus wel erg als je in elke mens nu een potentieel besmetter ziet :=
Als je in elke persoon of zijn / haar handelingen een mogelijke "dader" van overdracht van besmetting ziet
Als ik nu in Knokke op het strand ga wandelen of in Cadzand dat maakt qua Corona weinig uit maar ik zou hier niet meer durven zeggen wij zijn gaan wandelen in Cadzand := want oh jee je bent asociaal als je de grens oversteekt enz ..corona stopt echt niet aan de grens lijkt mij


Besita ik doe dat dus wel, en ik zie mijzelf ook als een potentiële besmetting voor de anderen, dus ik hou in principe afstand, draag binnen overal maskertje (vaak dubbele, 3 laags gekochte en 1 dun katoen zelf gemaakt om de boel fijn op zijn plek te houden), ga bij niemand op bezoek ook al mag dat hier weer, en zie mensen alleen buiten met wandelen.
Dus het lukt niet altijd , maar in principe leef ik zo dus wel.

besita
Berichten: 6818
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:49

Yup de oplossing
Effe drie weken alles op slot van A tot Z
Alle mensen uit de ziekenhuizen naar huis sturen , alle oudjes in de wzc voor 3 weken op slot met water en brood
geen essentiële beroepen meer aan het werk laten
Gebeurt er in die 3 weken iets met je heb je pech crepeer maar

:=

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:50

Beetje flauw om het dan meteen zo te ridiculiseren...

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:51

Anna79 schreef:
Ik vraag me iets af: ik ken een gezin met jonge kinderen waarvan de vrouw corona heeft gehad. Ze had redelijk stevige symptomen als koorts en benauwdheid. Vanwege de zeer jonge kinderen van het gezin is ervoor gekozen om haar niet af te zonderen. Niemand heeft verder corona gekregen. Dit vind ik dus interessant om te onderzoeken. Wellicht heeft de man het asymptomatisch doorgemaakt. Hoe kan dat dan, vraag ik me af? Hij werd toch aan behoorlijk wat virus blootgesteld. Er wordt hier net gedaan alsof iedereen sowieso corona krijgt maar dat hoeft dus niet.


Dat wordt niet net gedaan. Die gevallen zijn meermaals bekend. Ik ken zelf een gezin van wie de vader en de zoon ernstig kritiek op de IC terecht kwamen en de moeder en de dochter niet eens positief waren getest.

En ja, dat wordt idd ook gewoon onderzocht, waarom de een er vatbaarder voor is dan de ander ;) Want die vragen die jij, en anderen hebben, hebben de artsen ook allemaal.

pien_2010

Berichten: 44024
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:01

besita schreef:
Yup de oplossing
Effe drie weken alles op slot van A tot Z
Alle mensen uit de ziekenhuizen naar huis sturen , alle oudjes in de wzc voor 3 weken op slot met water en brood
geen essentiële beroepen meer aan het werk laten
Gebeurt er in die 3 weken iets met je heb je pech crepeer maar

:=


Nee hoor, de oplossing:
- afstand houden 1,5 - 2 meter;
- mond- neus kapjes overal binnen dragen en deze nooit aanraken met je vingers als je ze draagt;
- zo min mogelijk mensen bezoeken en alleen buiten bv met wandelen;
- zo min mogelijk boodschappen doen en als je het doet zoveel mogelijk tegelijk en dan de vriezer volgooien→ bij in de auto stappen na afdoen mondkapje, handen ontsmetten, net als bij thuiskomst na uitpakken boodschappen handen goed wassen en ontsmetten;
- bij artsen bezoek buiten wachten en niet in de wachtkamer en dit doorgeven aan de receptie;

Dan kom je al een heel eind. Ik ben elke dag minimaal 2 uur buiten om te wandelen, hetzij alleen , hetzij met een of meerdere vriendinnen. Dat is mijn ontspanning en sociale contact, naast veelvuldig appen met vrienden en de (klein) kinderen.

DuoPenotti

Berichten: 30577
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:02

Citaat:
mond- neus kapjes overal dragen en deze nooit aanraken met je vingers als je ze draagt;


Die doen het niet.
Of je moet een FFP2 masker bedoelen, maar die hebben wij niet.

besita
Berichten: 6818
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:04

secricible schreef:
Beetje flauw om het dan meteen zo te ridiculiseren...

Neen dat vind ik niet
In elk topic draagt bigone als oplossing aan om gewoon alles 3 weken in complete lockdown te zetten
Helaas is dat gewoonweg de oplossing niet ..net om wat ik hierboven heb gezet ..experten hebben al genoeg aangegeven dat je daar 3 maand moet van maken en dan nog traag versoepelen
Een totale lockdown van 3 weken is niet de oplossing helaas anders had ik het met veel liefde gedaan :j

Echwel

Berichten: 12538
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:05

Pandora2 schreef:
Pandora2 schreef:
En ja, ik ben best wel bang om corona te krijgen. Dan verhongeren mijn diertjes als ze mij het ziekenhuis ingooien :x

Ja. Ik ben een trut :')
Dat is erin geslopen nadat mijn man overleden is en het is nooit meer weggegaan.
But no worries, I can deal with it :Y)

:knuffel:

Ik ben er ook best bang voor, niet voor mezelf maar om wat en wie ik zou achterlaten, ben toevallig op aanraden HA gisteren getest gelukkig negatief, alleen maar longontsteking :D

BigOne
Berichten: 38686
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:06

besita schreef:
Yup de oplossing
Effe drie weken alles op slot van A tot Z
Alle mensen uit de ziekenhuizen naar huis sturen , alle oudjes in de wzc voor 3 weken op slot met water en brood
geen essentiële beroepen meer aan het werk laten
Gebeurt er in die 3 weken iets met je heb je pech crepeer maar

:=

Ga je lekker, is niet de eerste keer dus gebruik de foeiknop dan hoef je ook niet zulke overtrokken reacties te geven.

pien_2010

Berichten: 44024
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:08

DuoPenotti schreef:
mond- neus kapjes overal dragen en deze nooit aanraken met je vingers als je ze draagt;

DuoPenotti schreef:
Die doen het niet.
Of je moet een FFP2 masker bedoelen, maar die hebben wij niet.



Deze draag ik→ 3laags en daarover een dun katoenen die ik kan strikken zodat alles perfect blijf zitten.
Ik hoef helemaal niet na te denken of het wel of niet helpt. Het is HIER VERPLICHT. Ik vind dat wel iets heel gemakkelijks dat ik niet hoef na te denken en dat iedereen 100% dit dus doet (anders mag je niet naar binnen en riskeer je een dikke vette prent). :j
Ik zou zelf helemaal het dikke vette sch..t van die discussie in NL krijgen!
Afbeelding


:knuffel: Pandora ik begrijp dit zo heel erg goed. Dit wist ik niet, wat erg......en natuurlijk kun je dealen met het, jij sterk wief!

besita
Berichten: 6818
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:10

bigone schreef:
besita schreef:
Yup de oplossing
Effe drie weken alles op slot van A tot Z
Alle mensen uit de ziekenhuizen naar huis sturen , alle oudjes in de wzc voor 3 weken op slot met water en brood
geen essentiële beroepen meer aan het werk laten
Gebeurt er in die 3 weken iets met je heb je pech crepeer maar

:=

Ga je lekker, is niet de eerste keer dus gebruik de foeiknop dan hoef je ook niet zulke overtrokken reacties te geven.

Het is inderdaad niet de eerste keer dat je met deze -zinloze -oplossing komt inderdaad ,daarom reageer ik er nogmaals op en dat mag

Pandora2
Berichten: 19901
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:10

secricible schreef:
Waarom dat vaccin Pandora?


It's all in the head :D
Smithkline was destijds een klant van mij. Altijd een ongelooflijk supergoed contact mee gehad.
Beetje bevooroordeeld ofzo :o
En als dat niet lukt, wil ik AstraZeneca spul :Y)

Sizzle Haal mij toch niet uit mijn droom met die geannuleerde deals }> :D

Bedankt voor de knuffels mensen ! Lief !

Het is ook niet dat ik mezelf of anderen als mogelijke besmetter zie. Zeker niet. En ik heb ook geen smetvrees ofzo :P
Het is gewoon....anders. Geen idee hoe ik het moet uitleggen. De zorgeloosheid is gewoon weg.
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 19-01-21 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:11

Pien, Ik geloof dat Duopenotti eerder het punt wilde maken dat er steeds meer aanwijzingen zijn dat die simpele maskers gewoon te weinig doen. Duitsland overweegt inmiddels FFP2 maskers in het OV verplicht te gaan maken.

Pandora, maar waarom spreekt het je aan? Hoe komt dat? Werk je daar?
Ze moeten nu meer adjuvant gebruiken = meer risico op bijwerkingen. Een vals positieve HIV test kan een goede reden zijn dat het gewoon niet hoedgekeurd wordt. Als de werking minder is en er is genoeg van de andere dan mag EMA het in feite niet eens goedkeuren want dan is het in vergelijking met anderen niet state of the art.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 19-01-21 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 30577
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:12

Pien, als deze gekeurd is werkt die voor een ander, niet voor jezelf.

Hier in Nederland mag je dus gewoon met die lapjes stof rondlopen. Die doen beide richtingen in niks.
Maar mensen denken wel veilig te zijn en ineens komen ze binnen die 1,5meter want ze hebben toch een mondkapje op?

En dan wel die belangrijke die jij ook opnoemde zit er niet met je vingers aan, stop ze niet in je tas/ jaszak enz.
Hang ze niet onder je kin enz enz.
En dat doet ook erg veel mensen. Ook dan is het nut 0.