Sizzle schreef:Pff, voor je het weet zit je naast vliegschaamte ineens met kerstschaamte, verjaardagsschaamte, eigenlij-alles-wat-gezellig-is-schaamte, dating-schaamte, bejaarden-bezoekschaamte, winkel-schaamte.
Een beetje plek voor individuele priorisatie mogen we elkaar heus wel gunnen. Sommige mensen zitten nota-bene in voorquarantaine zodat alles veilig is en dan kunnen anderen het toch niet laten om ze even te bashen.
Met voor quarantaine om dan kerst of iets anders te vieren op een veilige manier zal je mij niet over horen. Helemaal niet zelfs. Ik val juist over de mensen die alsnog zich niet aan de maatregelen willen houden, maar ook geen aanpassingen willen doen om dat toch veilig te houden.
Iemand met een ziek familielid waarvan dit de laatste kerst wordt en daarom in quarantaine gaat en met teveel mensen bij elkaar komt. Ja natuurlijk! Dat is stukje menselijkheid idd en moet zeker kunnen. (Hoewel ik denk dat de boete je dan ook gestolen zou kunnen worden in het ergste geval)
Mensen die wel met te veel mensen bij elkaar willen komen, maar ook alle inkopen op drukke momenten gaan dien, zowel boodschappen als cadeautjes bijvoorbeeld. En dan wel klagen dat de maatregelen zo vervelend zijn en besmettingen niet laag genoeg zijn, tja...