vergis je niet in de kracht van een ram, ik ben een keer op de horens genomen toen ik een schaap wilde omdraaien die op haar rug lag, ik had de ram niet gezien. Ik was bont en blauw, mijn enkel werd helemaal zwart en 4 x zo dik. Heb weken amper kunnen lopen. En ik ben geen lichtgewicht.....
Rammen zijn meestal vrij agressief We hebben een aantal rammen gehad die uiteindelijk poeslief waren, maar zelfs dan was t altijd oppassen. Deze ram is jong en onbezonnen Het is een ouessant ram, die zijn vaak wel liever dan Texelaars bijv
Speciaal voor Bellatrix, dit was in mei 2016, in 2023 heb ik deze enkel (en kuitbeen) gebroken door van mijn fiets te lazeren en toen zei de chirurg dat het al eerder gebroken was geweest (net zoals mijn knie)
Rammen zijn inderdaad echt niet te onderschatten hoor. Had er hier 2. Eentje zo mak als een schoothondje, kwam echt op schoot liggen en knuffelen, ging er zelfs zijn kudde voor achterlaten om toch maar te komen knuffelen. Helaas deze kerst 2024 moeten laten inslapen, hij was hoogbejaard (ruim anderhalf jaar ouder geworden dan ze normaal worden) en heeft helaas bij een breuk van zijn hoorn, een abces ontwikkelt tot in de sinussen.
De andere, notabene hier geboren, is van een heel ander level. Die tolereert me in zijn eigendom. Komt snoepjes uit de hand halen, komt naar je toe, af en toe mag je eens zijn neus aanraken (meer niet) en soms, heel soms, schiet het hem opeens te binnen dat hij kopstoten kan uitdelen. Gelukkig zie je het wel aankomen bij hem maar het blijft hem toch altijd wat in het oog houden want plots schiet de kronkel verkeerd en gaat hij kopstoten.
Vind die suffolk wel heel cool Maar die moet je niet tegen je hebben nee
Siggislief
Geplaatst: 03-10-25 18:59
jolmer20 schreef:
Vind die suffolk wel heel cool Maar die moet je niet tegen je hebben nee
We hebben (dacht ik) van ieder ras van dit lijstje 1 ram. Suffolk Texelaar Swifter Bleu du Maine
De Texelaar ram die is echt te lief die blijft het liefst ver van je vandaan of hij blijft liggen waar ie ligt. Oh de laatste is ook wel een held op sokken die rent ook liever van je vandaan, de rest die jagen je het weiland uit.