Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zebrastreep schreef:Het voorrang gedeelte gaat puur om voorrang op een test. De uitslag is er net zo snel als iemand die geen voorrang krijgt.
Wijsje schreef:Zebrastreep schreef:Het voorrang gedeelte gaat puur om voorrang op een test. De uitslag is er net zo snel als iemand die geen voorrang krijgt.
Nee hoor, regulier binnen 48 uur de uitslag, prioriteit binnen 24 uur. Dat is het streven. De prio's worden ook echt met voorrang behandeld bij het laboratorium.
Als straks de laboratoria op orde zijn, is het de bedoeling dat bij prioriteit je belt, zelfde ochtend nog getest kunt worden, en zelfde avond de uitslag zodat je volgende dag weer aan het bed of voor de klas kunt staan.
Het zou ook schelen als mensen eerst nadenken voordat ze het prioriteitsnummer bellen. De conciërge van de school of de orthodontist zijn geen prio. De verpleegster die een weekje vrij heeft of toch al in quarantaine zit wegens een positief geteste huisgenoot, ook geen haast bij dus geen prio. Maar door dit nummer te bellen zorgen ze wel voor onnodige wachtrijen op de lijn.
Oh ja, ik werk dus bij het coronatest prioriteitsnummer van de GGD.
Sheran schreef:Volgens mij beide, toch? Was jij ook prioriteit, Kaygee? Fijn dat je negatief bent!
k_m schreef:Sheran schreef:Ik ben net getest maar keelswab is helaas mislukt. Vijf keer geprobeerd maar teveel kokhalzen. Ze zat wel achterin maar ze kon niet heen en weer. Iemand hier ervaring mee? Is de uitslag nog wel betrouwbaar genoeg?
In België doen ze zelfs geen keel swab...
lenaa_tje schreef:@wijsje ik ben blij dat jij niet oordeelt over de prio lijst![]()
Bij m’n vriend op school hebben ze maar 1 conciërge. Als er iemand noodzakelijk is, is hij wel.
De eis van die prio lijst is als onderwijs/zorg en de dingen daarom heen in gedrang komen