Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 20:34

Ja echt fantastisch :D zooo snel en op 5 minuten van mijn huis :)

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:14

Het gaat bij de prioriteitlijn gaat ook niet om de snelheid van afspreken maar om de snelheid van de uitslag. Denk dat daar de staafjes vaker opgehaald worden of naar een ander lab?

Nou ik had de uitslag in 34 uur... gelukkig negatief maar wat een onrust heeft dit op het werk veroorzaakt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:15

Volgens mij beide, toch? Was jij ook prioriteit, Kaygee? Fijn dat je negatief bent!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 23:53

Volgens mij beide wel. Maar vrienden van mij hebben via de reguliere weg ook allemaal binnen 24 uur hun uitslag kunnen inzien.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 00:29

Het voorrang gedeelte gaat puur om voorrang op een test. De uitslag is er net zo snel als iemand die geen voorrang krijgt.

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 01:20

Zebrastreep schreef:
Het voorrang gedeelte gaat puur om voorrang op een test. De uitslag is er net zo snel als iemand die geen voorrang krijgt.

Nee hoor, regulier binnen 48 uur de uitslag, prioriteit binnen 24 uur. Dat is het streven. De prio's worden ook echt met voorrang behandeld bij het laboratorium.
Als straks de laboratoria op orde zijn, is het de bedoeling dat bij prioriteit je belt, zelfde ochtend nog getest kunt worden, en zelfde avond de uitslag zodat je volgende dag weer aan het bed of voor de klas kunt staan.

Het zou ook schelen als mensen eerst nadenken voordat ze het prioriteitsnummer bellen. De conciërge van de school of de orthodontist zijn geen prio. De verpleegster die een weekje vrij heeft of toch al in quarantaine zit wegens een positief geteste huisgenoot, ook geen haast bij dus geen prio. Maar door dit nummer te bellen zorgen ze wel voor onnodige wachtrijen op de lijn.

Oh ja, ik werk dus bij het coronatest prioriteitsnummer van de GGD.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 01:51

Wijsje schreef:
Zebrastreep schreef:

Nee hoor, regulier binnen 48 uur de uitslag, prioriteit binnen 24 uur. Dat is het streven. De prio's worden ook echt met voorrang behandeld bij het laboratorium.
Als straks de laboratoria op orde zijn, is het de bedoeling dat bij prioriteit je belt, zelfde ochtend nog getest kunt worden, en zelfde avond de uitslag zodat je volgende dag weer aan het bed of voor de klas kunt staan.

Het zou ook schelen als mensen eerst nadenken voordat ze het prioriteitsnummer bellen. De conciërge van de school of de orthodontist zijn geen prio. De verpleegster die een weekje vrij heeft of toch al in quarantaine zit wegens een positief geteste huisgenoot, ook geen haast bij dus geen prio. Maar door dit nummer te bellen zorgen ze wel voor onnodige wachtrijen op de lijn.

Oh ja, ik werk dus bij het coronatest prioriteitsnummer van de GGD.

Ah oké! Maar wel vreemd ik ken mensen die niet onder prio zijn getest en vaak nog minder als 20 uur de uitslag al hebben. Dus eigenlijk maakt het hier niet uit. Maar ik hoorde van een klasgenoot dat hij sneller getest kon worden omdat dat een prio was. Gemiddelde wachttijd is hier 2 dagen hij kon binnen 1 dag. Volgens mij verschilt het ook net per regio natuurlijk en hoe druk het is. Zelf zou ik via de prio getest kunnen worden maar dan op deze manier vindt ik het persoonlijk niet zo helpen. Ik heb dan liever eerder getest dan dan ik alsnog 3 dagen moet wachten omdat het dan eigenlijk niet echt als prio voelt...

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 07:52

Sheran schreef:
Volgens mij beide, toch? Was jij ook prioriteit, Kaygee? Fijn dat je negatief bent!

Ja ik ben verpleegkundige en moest werken omdat we al met personeelstekort kampen. Toch kon ik na 2 dagen pas terecht voor een test. Maar goed, overmacht is weinig aan te doen (zit in regio Rotterdam, is ook druk natuurlijk). Ik ben heel erg benieuwd naar de sneltest waar ze in Rotterdam mee gaan starten. Waarvan ze zeggen dat je in 15 minuten de uitslag hebt.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 08:13

Ik heb dinsdag gebeld voor een prioriteiten test, maar zou dan pas dit weekend getest kunnen worden.(omgeving rotterdam) Ik was blij dat ik al een test op donderdag had kunnen plannen in Nootdorp. Vrijdag gelukkig al de uitslag die gelukkig negatief was.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 09:10

@wijsje ik ben blij dat jij niet oordeelt over de prio lijst :D
Bij m’n vriend op school hebben ze maar 1 conciërge. Als er iemand noodzakelijk is, is hij wel.
De eis van die prio lijst is als onderwijs/zorg en de dingen daarom heen in gedrang komen.
Wel vind ik dat werkgevers hier streng in moeten zijn. Bij ons krijg je niet het briefje van de werkgever de dag voor het weekend. (Kijken ze dus wel naar de testmogelijkheid, kan er pas dinsdag getest dan wel) maar hier kreeg iemand dat briefje op haar vrije dag. Dat zou bij ons, een dag voor het weekend minder snel voorkomen.

Verder verschilt de tijd van de uitslag toch sowieso? M’n vriend is getest zonder prioriteit, dat was nog niet. Hij moest 3 dagen wacht op de test maar de uitslag had hij binnen 12 uur (en hij was aan het einde van de dag getest)
Was door die wachttijd wel 4 dagen thuis waardoor zijn eerste klas ook naar huis moest in week 2 van school. Daar was prioriteit handig geweest..

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 09:57

Hier ook maar een test aangevraagd, eigenlijk amper klachten maar om in Duitsland te komen waar wij doordeweeks wonen heb je een negatieve test nodig. Ben momenteel 38,5 week zwanger dus ik hoop dat de uitslag snel binnen is. Kan dinsdag pas terecht dus ik gok/hoop op woensdag.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 09:58

Ik ben net getest maar keelswab is helaas mislukt. Vijf keer geprobeerd maar teveel kokhalzen. Ze zat wel achterin maar ze kon niet heen en weer. Iemand hier ervaring mee? Is de uitslag nog wel betrouwbaar genoeg?

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 10:17

Sheran schreef:
Ik ben net getest maar keelswab is helaas mislukt. Vijf keer geprobeerd maar teveel kokhalzen. Ze zat wel achterin maar ze kon niet heen en weer. Iemand hier ervaring mee? Is de uitslag nog wel betrouwbaar genoeg?

In België doen ze zelfs geen keel swab...

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 10:19

Mijn werkgever heeft testen ingekocht. Ik werk op een mbo en wij hebben geen recht op de priolijn. Prima, werkgever heeft het op deze manier opgelost. We hebben alleen enkel wel recht op de ingekochte test als onze klachten dusdanig zijn dat we bij een negatieve test fit genoeg zijn om voor de klas te staan.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 10:31

In Italië krijgen de schoolgaande kinderen allemaal een sneltest. Gratis.
Volgens hen kan het testen veel goedkoper en sneller.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 10:48

k_m schreef:
Sheran schreef:

In België doen ze zelfs geen keel swab...

Echt? Oh :) Hebben jullie daar nog inwoners nodig? _O-
Baal echt enorm van mezelf. Ze heeft wel 5x achterin geprikt maar ze kon niet echt swabben. Waarom kan ik dit niet :'). Wil gewoon een betrouwbare uitslag...

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:41

Sheran schreef:

Drie keer getest
Nooit heen en weer in de keel
Of ik heb t niet gemerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 18:28

Gelukkig negatief :)
Hoop wel dat mijn test nu betrouwbaar genoeg is met alleen de neus. Maar dat zullen ze dan wel weten.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 19:48

Ik zit een beetje in dubio en vroeg me af of jullie advies hebben.
Gisteravond kreeg ik na het werk ineens last van een (heldere) loopneus en wat keelpijn. Vanochtend wel met een gevoelige keel opgestaan, maar zonder loopneus.
Heb een testafspraak staan voor morgen, maar de klachten zijn zo miniem dat ik echt het idee heb dat ik die mensen hun tijd ga verdoen. -O-
Wat zouden jullie doen? Gewoon testen?

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 20:17

@fira ik zou gewoon gaan. Ik was het zelf eerst ook niet van plan, maar toen mijn moeder zonder klachten positief testte (moest vanwege werk, inmiddels wel verkoudheidsklachten) was ik blij met mijn afspraak.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 20:32

Je kunt jezelf ook in quarantaine plaatsen tot alles ruimschoots weg is, maar ik zou gewoon testen. Inderdaad om de redenen die MaNdiii noemt.

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:42

lenaa_tje schreef:
@wijsje ik ben blij dat jij niet oordeelt over de prio lijst :D
Bij m’n vriend op school hebben ze maar 1 conciërge. Als er iemand noodzakelijk is, is hij wel.
De eis van die prio lijst is als onderwijs/zorg en de dingen daarom heen in gedrang komen

Conciërge staat niet op ons lijstje. Als de leraar ziek is moeten de kinderen naar huis. Als de conciërge ziek is niet. Geloof dat dat de redenatie is.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 23:44

MaNdiii schreef:
@fira ik zou gewoon gaan. Ik was het zelf eerst ook niet van plan, maar toen mijn moeder zonder klachten positief testte (moest vanwege werk, inmiddels wel verkoudheidsklachten) was ik blij met mijn afspraak.

Was je positief? Is je moeder erg ziek geworden?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:18

Nou ik meld me ook..
Vannacht halve nacht wakker gelegen met keelpijn en af en toe hoesten.
Nu ook nog keelpijn en af en toe hoesten.
Voel me ook niet echt fit.
Maandag ben ik altijd vrij gelukkig.
Ik heb mijn werk gebelt en die hebben me aangemeld voor zo'n snel test.
Word betaald door de baas.
Met het idee dat als ik negatief test ik sneller weer aan het werk kan.
Als het goed is heb ik de uitslag binnen een half uur.

Normaal gesproken had ik voor hoe ik me nu voel 2 paracetamols genomen en gewoon kunnen werken.
Nu zit ik thuis op de bank en kids thuis van school....
Ik hoop dat de uitslag negatief is, dan kunnen de kids morgen weer naar school.

Ik zou nu zó graag even willen slapen....
Maar ja de kids zijn thuis... zet vanmiddag wel een film aan voor ze dan kan ik even mijn ogen dicht doen.

Ik schijt trouwens echt alle kleuren van de regenboog voor die test ;(

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:55

Het advies "thuisblijven tot de uitslag van de test bekend is" geldt niet voor de huisgenoten, tenzij er sprake is van koorts of benauwdheidsklachten.