4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twilight1

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:30

@mara wat leuk om te lezen over intrinsieke motivatie, dat over die smoesjes komt bij mij ook wel echt voor. Ik heb het ook wel echt druk maar als ik echt wil dan kan ik best beweging inplannen.

@maanlicht, ik plan ook geen cheatday' s als ik iets graag wil plan ik het in mijn macro's en kcal van die dag of de ene dag net iets meer en de andere dag weer minder. Ben benieuwd wat voor jou werkt. Ik vind het wel knap dat je zoveel beweegt!

@travel_me hmm lekker ontbijtspek! En een uur crossfit vind jij weinig beweging?

Mijn wedstrijd ging super goed, ik had express weinig gegeten maar wel een eiwitshake en first(cafeïne kauwgom) en nocco (cafeïne drank) op voor de zekerheid en dat ging prima had genoeg energie en kracht voor het rijden en ging met 6 winstpunten weer naar huis!
En daarna bij de McDonald een happy me al en een big Mac op.

Vandaag dus wat minder gegeten:
L: 1 Fitbrood met gerookte kip en komkommer
T: 3 rijstwafels met pindakaas en gezonde wortelwafel met 100g aardbeien
A: 200g rode bieten met ui, 150g mini krieltjes, kipschnitzel en 30g licht en romig mayo

Ik had eigenlijk wel iets meer ingepland maar niet zo'n trek vandaag.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 02:14

Zo ik meld me ook weer, hier een weekendje gewerkt en dat was een beetje druk. Nu nachtdienst en nu dus tijd om bij te lezen :)

Travel_me: hoe vond je de appel-kaneel kwark? of nog niet geprobeerd?

Janine: Wat goed je 5 kilo eraf! fijn gevoel zal dat geven :)

Fading: Leuk je date, geniet ervan

Mara: Wat fijn dat je je het weekend heb kunnen beheersen met cheaten! weer een "overwinning". Mooi ook jouw uitleg op de 'situatie' van Janine.

Jip: Wat fijn dat je je goed voelt en dit ook aan je lijf merkt! Wel lastig het gevoel van spanningen/emoties weg eten. Ik kan je hierin helaas geen tips geven (herkenbare situatie) en ook rondom de spanningen van je nieuwe baan niet. Ik kan me overigens wel voorstellen hoe het voor je voelt (kom net zelf ook uit de zelfde situatie, alleen korter tijdsbestek). Het lijkt me overigens wel een geruststelling dat je nieuwe werk van je situatie afweet, nu hopen dat ze hier ook goed rekening mee weten te houden. Veel succes alvast!

Knap gereden op je wedstrijd Twilight! je lijstje van vandaag is inderdaad wat aan de magere kant lijkt me, maar dat kan zo nu en dan ook geen kwaad :)

Hier dus een druk weekend achter de rug, wel tevreden met mijn lijstjes.
Kwam zondagavond pas laat thuis uit werk (langer doorgewerkt omdat het zo druk was) en had toen echt heel erg de nijging om te gaan snaaien. Heb het toen bij 3 blokjes tony's chocoloney kunnen houden, dus blij mee.

Mijn lijstje van vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt 0.1% vet, 1/2 appel, 15 gr muslie, kaneel en 200 ml optimel.
T: een gevulde koek
L: 2 witte bolletjes, 1 met 100% pindakaas, andere met kiprolade en komkommer.
T: 50 gr oven zoutjes (ik was gaan grasmaaien en onwijs gezweten, ik had echt zout nodig :') het was dit of chips )
T: 50 gr tony chocoloney.
A: 250 gr witlof met een plakje ham en kaas, 200 gr zoete aardappel.
T: ontbijtkoek, blikje redbull (onderweg naar werk)

Mijn lijstje voor vannacht/morgen
T: net 175 gr optimel kwark appel-kaneel op
O: rond 3.30 uur: salade met 40 gr rucola, 60 gr gerookte kip, 1/2 appel, komkommer, goji bessen en 15 ml honing mosterddressing.
T: pakje (500 ml) optimel
L: 2 sneetjes spelt/desembrood met een plak ham en kaas.
T: gevulde koek (als ik tussendoor wakker wordt en trek heb, ander schuif ik m door naar de avond)
A: 125 gr gevulde tortellini met verse basillicum saus met wat champignons, courgette en ui. Beetje parrano kaas eroverheen :)

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:06

@Janine, Oh maar dat is eigenlijk ook wat ik bedoel. Waarom je bijv. bent gepest is uiteraard niet relevant, dat ligt ook buiten hetgeen waar je nu invloed op hebt. Ik doel echt op het nu. Waarom bijv. juist op een bepaald moment dat gebrek aan eigenwaarde doorschemerd en hoe je dat dus achter je kan laten/op kan lossen/mee om kan gaan etc. Maar ik besef me heel goed dat er vele wegen naar Rome leiden en voor iedereen iets anders goed werkt hoor!
5 kilo is ook maar een getal uiteindelijk, fijn dat je zoveel progressie ziet op het filmpje! Geeft toch een boost :D

@Maanlicht, Ik kan me voorstellen dat deze periode wat spanning met zich meebrengt voor je. Dat is ook helemaal niet gek, je maakt best grote stappen nu en dat gezeur met het UWV erbij maak het uiteraard ook niet makkelijker. Wees daarin dus niet te streng voor jezelf :) Fijn dat ze bij je nieuwe baan wel op de hoogte zijn van de situatie, dan kunnen ze je de ondersteuning bieden die je nodig hebt. Wanneer start je?

@Marlinde, Wat is je filosofie achter alleen ontbijten en avondeten? Makkelijker qua ritme of heeft het voor jou ook andere voordelen?

@Fading, Halo top ijs verkopen ze gewoon in de supermarkt, maar is wat gunstiger qua macro's. Ik vind het een succes :D Lekker rondje hoor! Het wordt inderdaad mega warm de komende dagen, dus kan me voorstellen dat je het even laat.

@Travel_me, Oh opluchting dat het niet al te veel over termen etc. ging! Goed dat je toegeeft aan vermoeidheid en even gaat slapen, ik kan me voorstellen dat je lichaam dat af en toe nodig heeft gezien je actieve beroep en het fanatieke sporten daarnaast :)

@Castilja, Oeh 3 kilo is inderdaad veel als je het niet bewust hebt gedaan. Het is niet erg als het eraf mag, maar het moet inderdaad wel op een gezonde manier. Gisteren in ieder geval weer voldoende groente zo te lezen :D

@Twilight, Goed resultaat zeg! Fijn ook dat je voldoende energie had op deze manier. Goed om voor jezelf te weten voor een volgende keer.

@Lis_Ol, Netjes hoor, met snaaidrang het bij een paar blokjes chocola houden! Lekkere lijstjes heb je.

Hier gisteren ietsje meer ijs genomen O:) en op 1875 kcal uitgekomen, vandaag blijf ik op 1750 en dan zit ik gemiddeld weer ongeveer op 1800. Ik moet zeggen dat ik wat meer dingen zoals ijs inplan nu ik mijn kcal naar 1800 verhoogd heb en dat is op het moment zelf wel lekker, maar ik heb er ook 'last' van. In de zin van dat ik daar ook meer snaaidrang van krijg vergeleken met toen ik echt alleen verantwoorde producten at.

Lijstje voor vandaag:
O: Havermouttaartje met zomerfruit
T: Smart bar crunchy en 100gr kersen
L: Kaiserbroodje met 40gr camembert en 150gr Kvarg
T: Liga haverreep en een stukje gezonde chocoladecake
A: Platbrood met topping van roomkaas/spinazie/artisjok, kipfilet en mozzarella
T: 150ml halotop ijs (of misschien vervang ik dit nog voor wat anders)
Totaal 1750 kcal

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:16

Mara, die neiging heb ik ook wel idd als ik iets flexibeler ben. Hoewel ik sinds PBP wel steeds bewuster omga met mijn eten. Echt een openbaring voor mij met mn vreetbuien :=

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:06

@Casstilja: Hahah slim! Maar ach kip is ook erg lekker ;)
Opzich is afvallen fijn, maar dan inderdaad liever op de goede manier. Maaruh er af is er al af toch?

@Jip: Oeh dat klinkt erg lekker! Ga ik ook eens proberen
Ik hoop voor je dat je inderdaad dinsdag mag beginnen en die foto van vandaag zag er echt prachtig uit :)

@janine: Klinkt ook erg lekker ja! Hoeveel eiwitten mag je? Ik eet altijd behoorlijk wat, maar verschilt natuurlijk per persoon ook.

@Twilight: Hahah ja ik vind een uur sporten op dat moment best veel, maar het is in de ochtend (vind ik het fijnste) en dan in de avond denk ik: oooohhh ik moet wat gaan doen, want heb echt nog niks gedaan vandaag.. Bullshit natuurlijk, maar beweeg al mijn hele leven veel (niet intesief, maar gewoon veel wandelen enzo).
Zoo 6 winstpunten, lekker bezig! Dan had je die Mac ook gewoon zeker verdiend :)

@Lis: Jaa echt heerlijk!
Prima lijstjes :)! En knap dat je maar 3 stukje op hebt!

@Mara: Ja klopt, soms heb ik even een dag dan moet ik in de middag een uurtje slapen en dan kan ik er weer een tijd tegenaan :)
Herkenbaar van het ijs. Ik heb een tijd helemaal geen ‘slechte’tussendoorttjes genomen. Toen had ik er ook niet perse zin in. Nu doe ik het wel weer en nu wil ik het liefst iedere dag ijs (mag uiteraard niet)

-------------------
Ik heb weer een dagje gewerkt.. Pfff wat warm. Morgen gelukkig vrij, maar donderdag weer. We hebben we met ons bijzondere personeel afgesproken dat ze een extra shirt meenemen, want dan gaan we einde van de dag een watergevecht doen :)
Net een kickboks training gehad, maar dat liep voor geen meter (bij niemand). Het was veel te heet, dus ging niet top. Wel lekker een flinke plens water van de trainer in mn gezicht gekregen. Meteen ff afkoelen op de fiets met nat shirt.

Mijn lijstje:
O: 400 gr kwark / optimel appel kaneel, granola, appel en chiazaadjes
L: tosti met remouladesaus en een broodje met pindakaas
T: 2 maiswafels met ontbijtspek
A: taco's
T: 300 gr Skyr, maiswafel met chocopasta

B: 8 uur werken horeca en 45 min kickboksen
Totaal: 1917

Morgen staat eigenlijk hardlopen op de planning in de avond, maar maar even kijken, want ik kan echt slecht tegen dit weer.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 23:19

@lis_ol knap dat je je hebt kunnen inhouden!

@mara, dilan, ik heb ook het idee dat als ik de juiste macro's en aanbevolen producten (pbp) aanhou ik eigenlijk helemaal geen eetbuien heb.

@travel_me, inderdaad geen weer om actief te sporten! Dat wordt lachen donderdag op werk zo te horen!

Lijstje van vandaag:
T: kiwi gold, mini appel, broccoli
L: 2 fitbrood kalkoenfilet en pindakaas, ei en komkommer
T: eiwitshake
T: 200g magere yoghurt, 80g cherrytomaatjes, 20g blauwe bessen, 140g aardbeien
A: broccolirijst met tomatensaus en 100g runderballetjes
T: breaker bosbes/banaan

B: 50 minuten wandelen, 1,5 uur fietsen(lesgeven op buitenrit) 15.000 stappen
Totaal: 1320 (deze week even iets minder kcal)

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 08:46

Grappig om te lezen dat jullie ook merken dat je meer zin krijgt om te snaaien/slechter te eten wanneer je wat ongezondere keuzes in je dag inpast. Ik maak deze week mijn bak ijs nog op (het is er ook weer voor), maar volgende week ga ik toch weer terug naar de gezonde keuzes.

@Travel_me, pfff werken in de horeca met dit weer is geen pretje inderdaad qua temperaturen! Wel super leuk dat jullie een watergevecht gaan doen na werktijd. Dat zal wel een succes worden :D Ik heb vandaag ook sporten in de hitte op de planning staan, ik kan ook niet mega goed tegen de warmte, dus ga het misschien ook maar wat bijstellen naar een rustige training.

@Twilight, Inderdaad weinig kcal, is dat omdat je de mac nog wil compenseren oid? Wel oppassen dat je niet té laag gaat hoor :)

Ik heb gisteren ondanks de warmte heerlijk gesport! Ik merk echt dat mijn trainingen momenteel heel wisselend gaan en ik soms echt flink moet bijstellen qua gewicht. Gisteren lukte het echter super lekker om mijn recordgewicht de hele training aan te houden :D

Lijstje voor vandaag:
O: 200gr melkunie protein met 15gr whey crispy
T: Stukje zelfgemaakte gezonde chocoladecake + 150gr kersen
L: 1 kaiserbroodje met camembert en 150gr kvarg
T: 150ml halotop ijs en 3 toastjes camembert (hij moet op, geen straf :D )
D: Risotto met snijbonen, citroen en basilicummascarpone
T: Body en fit pro bar
Totaal 1805 kcal

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:54

@Janine: Dat intuitive eating voor snaaimomenten ga ik even opzoeken.

@Castilja: Ja, ik snap er ook helemaal niets van. UWV is echt een rare organisatie... Ik had zelf al contact gezond met een re-integratiebureau, maar zij kunnen niets voor me doen omdat het allemaal via het UWV moet.

@Twilight: Fijn dat je wedstrijd zo goed ging! Ik snap wel dat je na je McDonald's even een dagje wat magerder eet, helemaal prima. Net lijstje gister

@Lis_Ol: Wat goed dat je je hebt kunnen inhouden met het snaaien, daar kan ik nog wat van leren :+

@m9ara: Je hebt gelijk, het is ook veel nu. Ik moet niet te streng voor mezelf zijn, maar dat vind ik heel moeilijk. Mooi lijstjes weer en fijn dat je training lekker ging! Ik merk dat ook wel van de ongezonde keuzes. Hoe meer ongezonde keuzes ik maak, hoe moeilijker het wordt om gezonde keuzes te maken.

@Travel_me: Dank je wel! Was erg leuk gister, had nog nooit eerder model gestaan voor een commercial, maar het heeft me veel energie gegeven en weer een zelfvertrouwen boost! Ik begrijp wel dat als je 's ochtends sport, je 's avonds ook nog even iets van beweging wil doen. Dat heb ik zelf ook en is ook heel goed. Dan ga ik graag nog even wandelen.

Ik ga mijn voedingspatroon wat aanpassen. Sowieso ga ik meer vetten eten en wat minder koolhydraten in de vorm van carb-cycling. Even kijken of dat wat oplevert. Ik merk dat ik het dagelijkse wandelen heerlijk vind maar het me wel veel tijd kost en ik veel meer honger heb ook daardoor. Ik moet leren dat in te kleden met gezonde voeding en meer te mealpreppen zodat ik snel iets gezonds kan pakken. Gister tijdens mijn wandeling een mobiele telefoon gevonden. De eigenaar kwam hem gister ophalen en had een doosje chocolaatjes met karamel meegenomen. Die is al half leeg. Ik voel me daar echt niet prettig bij merk ik.

Mijn lijstje:
L: 3 gebakken eieren met cottage cheese en schouderham
T: 30 gram ongebrande amandelen, appel
A: salade van gerookte makreel, 2 gekookte eieren, komkommer, radijs en puntpaprika met een perzik-kwark dressing
T: 200 gram volle kwark, 200 gram magere kwark, 20 gram zeezout karamel pindakaas, 2 wilde perziken
B: uur CrossFit, 7 km wandelen

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 12:10

Janine1990 schreef:
Haha Emma, herkenbaar...

Als ik x kilo ben afgevallen, dan mag ik een Tony's kopen.
*valt x kilo af
*koopt Tony's

2 uur later...
*gooit papiertje in de prullenbak

Oeps... :')

Als die x kilo's maar genoeg is dan kan Tony's best een keer toch? Ook al eet je hem in een keer op. Als je iedere dag een stukje eet heb je aan het einde van de reep dezelfde hoeveelheid geconsumeerd maar dan over een week verspreid zegmaar. Als je de rest van je eten het zelfde houd als dat je anders zou doen maakt het volgens mij niet echt uit of je hem in 1 dag of in 7 op eet. Als je sneller weer iets nieuws gaat eten omdat die andere al zo lang op is dan wordt het anders.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:12

IMAY1990 schreef:
Janine1990 schreef:
Haha Emma, herkenbaar...

*valt x kilo af
*koopt Tony's

2 uur later...

Als die x kilo's maar genoeg is dan kan Tony's best een keer toch? Ook al eet je hem in een keer op. Als je iedere dag een stukje eet heb je aan het einde van de reep dezelfde hoeveelheid geconsumeerd maar dan over een week verspreid zegmaar. Als je de rest van je eten het zelfde houd als dat je anders zou doen maakt het volgens mij niet echt uit of je hem in 1 dag of in 7 op eet. Als je sneller weer iets nieuws gaat eten omdat die andere al zo lang op is dan wordt het anders.

Ik denk dat het hierin vooral goed is om af te stappen van het idee dat ongezond/slecht eten een "beloning" is, en beloningen te gaan zoeken waarmee je niet je uiteindelijke doel tegenwerkt. Niet te zeggen dat je nooit chocola mag eten, maar als beloning voor het afvallen vind ik dat toch een beetje gek ofzo.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:29

IMAY1990 schreef:
Janine1990 schreef:
Haha Emma, herkenbaar...

*valt x kilo af
*koopt Tony's

2 uur later...

Absoluut met je eens hoor! Alleen kon het bij mij iets te vaak geen kwaad door de manier waarop ik met de zoetigheid omging.. Dus in één keer opeten. En als je dat 2 keer per week doet, in plaats van 1 keer per twee maand... Dan kan het dus wel kwaad :P
Om dan weer terug te komen op de doelen...

Ik heb bodemnijd, een zak chips gaat leeg... een zak tumtum ook... Het enige waar ik niet in snaai is drop. Maar dan wel de saaie gewone zoute drop.
Dus beloon ik mezelf met eten, dan denk ik dat ik een essentieel stukje in de puzzel mis. Ik gun mezelf namelijk die hele reep want oh oh oh, wat heb ik het goed gedaan.
Terwijl het eigenlijke doel is dat ik mezelf een lekker lijf gun. En door mezelf dan wat vaker iets anders te gunnen (te belonen met die gummy smile botox, een nieuw dekje etc. etc.) verwacht ik dat ik er anders in kom te staan. Dat eten is er altijd, mits ik het koop...
Ik hoop alleen dat ik wat eten betreft wat minder rusteloos ga worden en meer de waarde van mezelf ga zien, zij het in de eerste instantie via materialistische zaken. En dat ik op termijn dus wel twee tumtummetjes kan pakken of de zak chips weer dicht kan doen.

Twilight, herkenbaar hoor... Ik zit nu in mijn vakantie ook iets te vaak onder mijn calorieën doel... :\ Maar als de trek er niet is... :(

Mara & Dilan, hoe meer zoet je eet, hoe meer je lichaam het craved toch? Een idee om je zoete cravings zelf te maken? Op verantwoorde wijze? IJs is immers prima zelf te maken :D

Travel_Me, volgens mij zat ik rond de 112 gram eiwit, en ben ik nu naar de 90 gram gegaan. Niet een enorm verschil. Alleen de ellende is dat ik varkensvlees totaal niet trek (krijg dan last van cystes in hals en gezicht), dus ik zit voor 'lekker' vlees voornamelijk vast op kip. En dat eet ik vrij veel dus... Dus dat tikt aardig aan in de eiwitten... En ik vond de tip van Maanlicht gewoon een hele goede, gezien de hoeveelheid beweging die ik krijg zijn die eiwitten niet heel nodig en wil ik natuurlijk eiwitverbranding voorkomen.
Wat is bijzonder personeel? Watergevechten zijn altijd te gek!

Maanlicht, ik ben benieuwd of je er wat aan hebt! Balen van die chocolaatjes, ze kunnen beter een bos bloemen geven :P Ik begrijp dat je je er niet prettig bij voelt hoor, maar probeer die loop voor jezelf even te sluiten anders gaat het te lang aan je knagen en maak je het groter dan nodig en dat kan je nu zeker niet gebruiken.
Het UWV is inderdaad een klote organisatie! Ik ben ooit 1 maand werkloos geweest en daar heb ik 6 maanden administratie voor moeten doen. Het is niet veel, maar toch. Wat een zeikorganisatie. Die administratie kost ze veel meer dan ze mij hebben moeten betalen voor die ene maand werkloosheid. Echt absurd!

Ik heb gisteren niet zo heel veel gedaan. Slecht geslapen omdat ik op de een of andere manier het idee heb dat mijn kat niet helemaal fit is. Terwijl ze gewoon achter de muggen aan vliegt en de hele dag de hort op is en alleen af en toe binnen komt om te eten :+ Ik kan er kennelijk nog niet bij dat de warmte en de vrijheid voor een ander schema zorgen... :+ (als ik thuiswerk is ze ook rustiger, maar de dagen dat ik op kantoor zit is ze niet te houden want zit ze de hele dag binnen)
Anyhow, slecht slapen en de wekker ging om 6 uur al, zodat ik voor 8en op paard zat. Nog wat foto's van mezelf gezien waar ik dan weer minder tevreden over ben :') Had uitgestapt in de wei en stalgenootje maakte wat foto's :+
Daarna een beetje getracht bij de slapen in zwembad en op de bank... :')
Eind van de middag toch nog weer wat aan het onkruid wieden geweest en gisteravond even rustig aan gedaan. Vandaag nog één deel onkruid wieden, maar dat doe ik wel als het wat afkoelt. En kijken wat ik nog meer zal gaan doen. Ik heb in ieder geval wat boodschappen gehaald, onder meer om verder te kunnen met schuren. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:33

__Sannne schreef:
Ik denk dat het hierin vooral goed is om af te stappen van het idee dat ongezond/slecht eten een "beloning" is, en beloningen te gaan zoeken waarmee je niet je uiteindelijke doel tegenwerkt. Niet te zeggen dat je nooit chocola mag eten, maar als beloning voor het afvallen vind ik dat toch een beetje gek ofzo.

Lekker samengevat! _/-\o_
Kom ik weer met een hele alinea :')

Ik eet overigens momenteel eigenlijk elke dag chocola. Wel heel puur :+
Maar zolang ik lijstjes maken en alles afweeg en in MFP zet is het een eitje om niet door te slaan.

En dat blijf ik nog maar even doen, want ik heb gedroomd dat ik echt gruwelijk over de schreef ben gegaan :')

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 18:34

Al weer veel te lang hier niet geweest bedenk ik me. Deze week twee tentamens gehad en vier dossiers moeten inleveren. Moet deze week nog twee opdrachten inleveren, dan volgende week nog twee tentamens en dan hopelijk lekker vakantie. Iig al twee tentamens gehaald, dus dat is heel fijn. Ik mag weer lekker vier pagina's teruglezen, dus top haha. Maar na hele dagen achter mijn laptop tijdens het leren en maken van dossiers, had ik niet heel veel trek om dit ook nog te doen. Ik hoop dat ik iedereen gehad heb!

Lino, ik heb ondertussen Lampje uit en vind het idd echt een geweldig boek! Of het helemaal geschikt is voor de doelgroep betwijfel ik overigens, maar ik vond het wel erg leuk om te lezen. Ik ga beginnen aan een boek van Mel Wallis de Vries. Niet dat ik daar zoveel zin in heb, want vind haar boeken niet bepaald erg interessant. Maar aangezien veel leerlingen toch met dat soort boeken beginnen, is het wel belangrijk dat ik ook weet wat erin staat.
Als je focust op krachttraining wordt hardlopen erbij idd wel erg veel. Een boek tijdens 25 minuten wachten helpt idd enorm. Zo irritant, die dagen dat je constant honger blijft houden. Naar is dat ook, als je ergens een inschattingsfout hebt gemaakt. Hoe was het borrelen? Lekkere lijstjes heb je!

Jip, fijn dat je weer afgevallen bent nu! Knap ook zo vroeg trainen! Oh jeetje, het zat niet mee dus. Wat een stom gedoe allemaal zeg. Heel balen van de stress vooraf je shoot. Jammer dat je geen paard meer rijdt! Knap dat je je kon weerhouden! 2300 kcal is idd niet zo'n probleem :) Fijn dat het macro's tracken nog steeds goed gaat. Goed bezig! Ik heb er idd ook vaak last van dat ik geen honger heb, maar wel zin om te eten :P Wat irritant zeg van het UWV. Ik snap je spanning heel goed. Wat fijn dat je je goed voelt en dit ook aan je lijf merkt!

Janine, ik denk ook dat het lastig gaat zijn voor je om in ketose te komen. Wacht gewoon rustig even af. Ik denk dat er al heel veel antwoorden zijn geweest waar je veel aan gaat hebben. Ik heb ondertussen geleerd om mezelf nog maar heel soms te wegen. Dus echt maar één keer per maand ofzo. Ik denk dat het beter voor je is om drie keer in de week te wegen 's ochtends en daar een gemiddelde van te nemen. Het thuis studeren is voor mij juist vreselijk. Je zou zeggen dat ik juist meer tijd heb om gezonder te eten en te maken, maar door de stress gebeurt juist het tegenovergestelde, helaas. Ik geef mezelf eigenlijk geen beloningen, ook geen die geld kosten. Maar ja, ik hoef natuurlijk eigenlijk niet meer af te vallen, dus heb dat ook niet nodig. Ik vind thuis studeren dus echt vreselijk. Ik denk overigens dat dat soort doelen voor jou wel heel goed zijn! En wel leuk om jezelf beloningen te geven. Misschien is zwemmen voor jou ook een goed idee? Want knieën zijn idd vaak een zwak punt bij hardlopen en wandelen, zelfs als je heel langzaam opbouwt kan het problematisch blijven. Helemaal prima hoor, als je af en toe aan komt waaien. Iedereen hier helpt je graag! Je chipsrecept klinkt erg lekker! Gefeliciteerd met de vijf kilo! *\o/* Je hebt al heel wat stappen gezet en je mag trots op jezelf zijn hoor! Genoeg beweging ook zo te lezen.

Verder weet ik eigenlijk niks over ketose, dus daar ga ik het niet meer over hebben haha!
Ik heb idd ook moeite met genoeg bewegen. Ik doe nu eigenlijk alleen mijn paarden. Dus heb ik met mezelf afgesproken dat ik de komende tijd iedere dag iig ergens op de fiets heen ga, zodat ik iedere dag even fiets. Zo krijg ik toch weer een beetje beweging.
Ik hou zelf ook niet van McDonalds haha.

Twilight, dat klinkt als erg lange werkdagen! Piramideworkout klinkt zwaar! Maar ook wel weer erg leuk! Kwarkbollen klinken lekker :9 Leuk zo'n collega die verantwoord bakt! Oeh dat klinkt als een makkelijk recept! Soms heb je zulke dagen. Au migraine! Fijn dat je je ondertussen al weer wat beter voelt. 16.000 stappen haal ik in deze tijd bijna nooit, knap hoor! Goed gereden op je wedstrijd!

Dilan, je bent goed aan het testen! Balen van die ene! Fijn gevoel hè, dat kleding beter/fijner past. Inderdaad handig om te oefenen voor je tocht in Limburg. Wel een hele leuke uitdaging. Goed bezig! Het klinkt me overigens wel heel zwaar in de oren hoor, vijf dagen wandelen met een tent op je rug. Ik kan me voorstellen dat je baalt van je werk! Dat is wel een flinke reistijd. Oh, erg mooi licht idd! Handig van je pony. Even schrikken snap ik, gelukkig gaat het nu weer beter! Mmm, misschien ga ik die Magioni pizza ook wel uitproberen. Superlekkere lijstjes! Hoe smaken die vega vissticks?

Mjwb, nog fijn hardgelopen?

Imay, wat een leuk pakketje van je werk! Hmm, het klinkt als een minimale vooruitgang. Hopelijk wordt het snel beter! Echt een vervelende blessure. Knap zeg! Mooi om zo toch nog wat extra beweging te krijgen, goed dat je het afweegt tegenover autorijden. Gelukkig ging het fietsen goed.

Lis, handig! Ik kan me voorstellen dat die hele diensten weer heel fijn voelen! Jij hebt genoeg beweging zo te horen :j Ahw, leuk een hond! Netjes hoor, met snaaidrang het bij een paar blokjes chocola houden!

Leoni, je schemaatje klinkt top hoor! Ik ga stage lopen bij een middelbare school met mavo, havo en vwo. Die afwisseling is dus erg leuk. Bah, in de regen en onweer naar huis is niet fijn. Superfijn dat je een salade mee kreeg! Respect voor jou hoor. Heerlijk zo'n dag een beetje nutteloze dingen doen. En jeetje, 3 uur wandelen... goed bezig hoor! Hoe was je dagje niet tracken? Fijn dat je het gezellig hebt gehad. Klinkt als een fijne dag! Lekkere lijstjes!

Mara, zeker fijn dat stage geregeld is. Er viel meteen een enorme last van me af. Ik vind je punt over intrinsieke motivatie erg interessant. Ik denk dat het voor mij ook vanuit daar komt. Ik denk dat het altijd goed is om na te denken over waarom je de mist in bent gegaan, zo kun je het de volgende keer namelijk makkelijker voorkomen. Heel bekend dat overeten trouwens. Goed bezig!

Josien, ik ben ook wel benieuwd naar die maaltijden!

Emma, oeh zwemmen! Heerlijk! Het ergste is dat ik dus een zwembad in mijn tuin heb, maar dat ik door al mijn schoolwerk ed niet eens de rust heb om er in te zwemmen. Heel erg. Maar ik accepteer dat nu maar even en focus bijna elk vrij momentje als het mogelijk is op school. Dan kan ik als ik straks vakantie heb, heerlijk vaker gaan zwemmen. Oeh hamburgers, lekker!

Fading, fijn dat je een heerlijk weekend hebt gehad! Leuk hoor, zo'n date die goed gaat. Fijn ook dat hij je zo de tijd geeft. Lekker rondje!

Castilja, welkom terug! 3 kilo is idd vrij veel als je het niet bewust hebt gedaan.

Marlinde, fijn dat het vegan eten goed gaat! Waarom doe je alleen ontbijten en avondeten?

Oke, vrienden, ik ben even gestrand hier. Schrijf later het laatste stukje nog wel bij (of niet, komt wss zo veel bij weer haha!).

Gisteren had ik misschien beter iets minder kunnen eten. Kwam iets te hoog uit qua kcal.
O: twee boterhammen met fruitstroop en nutella. (293)
T: twee boterhammen met 100% pindakaas en halvarine met hagelslag. (480)
T: een boterham met een banaan. (210)
A: zelfgemaakte mihoensalade met garnalen, een Toscaanse carre en Italiaanse pastasalade. (790)
T: zelfgemaakte cheesecake met aardbeien. (174)
B: amper 1000 stappen :')
Totaal kcal: 1848.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 19:06

@Twilight: Jaa pfff veel te warm
Is broccoli rijst lekker?

@Mara: uiteindelijk nog gesport? Ik nog niet. Misschien straks nog even, maar zie er wel tegenop

@Jip: Ben benieuwd hoe je nieuwe patroon je gaat bevallen :)

@Janine: Oh ja daar zit je dan wel snel aan. Ik eet zelf meer eiwitten, maar sport ook behoorlijk wat.
Ons bijzonder personeel zijn onze mensen met een verstandelijke beperking (oa down).

@Kimmie: zooo behoorlijk druk gehad dus! Klinkt leuk je stage, ga je specifieke klassen geven of gewoon boven en onderbouw? :)

-----------------------------
Ik heb vandaag nog niet heel veel gedaan, want trek deze warmte echt niet. Had ook een zwak moment en uiteindelijk ijs gepakt. Wel de helft van het bakje en uiteindelijk toch uitgekomen, maar was niet de bedoeling XD Misschien straks nog even hardlopen

Lijstje:
O: 350 gr kwark met chocolade cruesli
L: Omelet met spek en cottagecheese
T: komkommer met heksenkaas / 200 gr appel kaneel kwark
A: tortilla pizza (tortilla met creme freche, spek en kaas)
T: half bakje ijs en 200 gr Skyr

totaal: 1954
B: 2x uurtje en straks nog hardlopen misschien

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:46

@travel_me, als je broccoli lust dan lust je ook broccolirijst, ik had alleen niet zo'n lekkere combinatie gemaakt met courgetti is die toch lekkerder.
Dus ik moet nog uitvogelen wat er makkelijk en lekker bij is.

Lijstje van vandaag:
O: 200g franse magere kwark
T: grapefruit, 2 rijstwafels met pindakaas
L: 2 fitbrood, kalkoenfilet en 2 eieren en leverworst en paprika
A: broccoli, rataouille, andijviestampot met kip (bij elkaar geraapt uit de vriezer)

B: werk en paard longeren (wilde eigenlijk nog gaan trainen maar nu pas thuis en ga morgen en vrijdag toch sporten)
Totaal: 1400kcal

Ik wil inderdaad de kcal die ik vr tm zo teveel heb gegeten deze week een beetje compenseren dus elke dag ongeveer 100kcal minder.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 02:01

Mara: Net lijstje heb je hoor! kan me overigens die snaaidrang wel voorstellen nu je iets meer ruimte voelt.. ik ben daar ook zo bang voor :')
Fijn dat je zo goed heb kunnen sporten met de warmte!

Travel me: veel plezier vanmiddag met het watergevecht, leuk initiatief!

Kimmie: wauw, respect voor jouw bijleestpost!
Daarnaast super fijn dat je al 2 tentamens heb gehaald, topper! succes met de laatste loodjes voor nu.

Twilight: Bloemkoolrijst ook al geprobeerd? dat vind ik altijd wel een succes :)

Jip: succes met het omgooien van je voedingspatroon, ben benieuwd hoe het bevalt.

Hier gaat het z'n gangetje, ging vanavond toen ik net wakker was op de weegschaal staan en toen zag ik dat ik mijn doel heb bereikt :D - 7.5 kg, was nu 65.0. Zo verbaasd en ook echt heel blij mee.
Nu een kwestie van volhouden en dat vind ik lastig.
Heb 2 weken terug mijn kcal doel al omhoog gedaan van 1580 naar 1790, en merk dat ik het eng vind om het niet iets om hoog te doen. Want zelfs met die 1790 ben ik dus 1.5 kilo afgevallen in 2 weken. Dus ik moet wel omhoog om op gewicht te blijven. Dus daar moet ik de komende dagen even een weg in zien te vinden.

Mijn lijstje van vandaag (gister, woensdag dus :') )
's nachts om 1.30: klein stukje regenboogtaart.
4.00: 75 gr couscous met aubergine, courgette, ui, paprika, rozijnen en feta. met komkommer en tzaziki (arme collega's _O- ) Kreeg ik van de buurvrouw, die had een beetje teveel gemaakt haha.
O: pakje optimel drink 500 ml, 2 delicate wasa crackers, 1 met smeerkaas light, 1 met kiprolade.
A: Pizza van bloemkoolbodem met een klein beetje groene pesto (maar dan ook echt een klein beetje... het was op en was in de veronderstelling dat ik nog een nieuwe had staan, niet dus.) 50 gr gerookte kip, 65 gr mozarella, champignons, paprika en wat rucola sla.
T: onderweg naar werk een blikje redbull light, 4 belvita breakfast chocolade koekjes.

lijstje voor vandaag:
1.30: 3 maïs wafels kaas.
Straks rond 3.30/4.00 2 volkoren tortilla's met 15 gr kruidenkaas, 40 gr kiprolade, komkommer en wat rucola.
Thuis rond 8.30: pakje optimel 500 ml, 2 spelt desem boterhammen, 1 met 15 gr milka chocolade pasta, 1 met 15 gr smeerkaas light.
Avond eten: 75 gr tagliatelle, 150 gr bladspinazie, 75 gr kipfilet, 65 gram mozarella en 50 gr champinons.
T: 150 gr optimel kwark met magere yoghurt, aardbei smaak.
T: blikje rebull light met nog iets van een oerkoek ofzo..

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 05:24

Lis_Ol schreef:
Mara: Net lijstje heb je hoor! kan me overigens die snaaidrang wel voorstellen nu je iets meer ruimte voelt.. ik ben daar ook zo bang voor :')
Fijn dat je zo goed heb kunnen sporten met de warmte!

Travel me: veel plezier vanmiddag met het watergevecht, leuk initiatief!

Kimmie: wauw, respect voor jouw bijleestpost!
Daarnaast super fijn dat je al 2 tentamens heb gehaald, topper! succes met de laatste loodjes voor nu.

Twilight: Bloemkoolrijst ook al geprobeerd? dat vind ik altijd wel een succes :)

Jip: succes met het omgooien van je voedingspatroon, ben benieuwd hoe het bevalt.

Hier gaat het z'n gangetje, ging vanavond toen ik net wakker was op de weegschaal staan en toen zag ik dat ik mijn doel heb bereikt :D - 7.5 kg, was nu 65.0. Zo verbaasd en ook echt heel blij mee.
Nu een kwestie van volhouden en dat vind ik lastig.
Heb 2 weken terug mijn kcal doel al omhoog gedaan van 1580 naar 1790, en merk dat ik het eng vind om het niet iets om hoog te doen. Want zelfs met die 1790 ben ik dus 1.5 kilo afgevallen in 2 weken. Dus ik moet wel omhoog om op gewicht te blijven. Dus daar moet ik de komende dagen even een weg in zien te vinden.

Mijn lijstje van vandaag (gister, woensdag dus :') )
's nachts om 1.30: klein stukje regenboogtaart.
4.00: 75 gr couscous met aubergine, courgette, ui, paprika, rozijnen en feta. met komkommer en tzaziki (arme collega's _O- ) Kreeg ik van de buurvrouw, die had een beetje teveel gemaakt haha.
O: pakje optimel drink 500 ml, 2 delicate wasa crackers, 1 met smeerkaas light, 1 met kiprolade.
A: Pizza van bloemkoolbodem met een klein beetje groene pesto (maar dan ook echt een klein beetje... het was op en was in de veronderstelling dat ik nog een nieuwe had staan, niet dus.) 50 gr gerookte kip, 65 gr mozarella, champignons, paprika en wat rucola sla.
T: onderweg naar werk een blikje redbull light, 4 belvita breakfast chocolade koekjes.

lijstje voor vandaag:
1.30: 3 maïs wafels kaas.
Straks rond 3.30/4.00 2 volkoren tortilla's met 15 gr kruidenkaas, 40 gr kiprolade, komkommer en wat rucola.
Thuis rond 8.30: pakje optimel 500 ml, 2 spelt desem boterhammen, 1 met 15 gr milka chocolade pasta, 1 met 15 gr smeerkaas light.
Avond eten: 75 gr tagliatelle, 150 gr bladspinazie, 75 gr kipfilet, 30 gram mozarella en 50 gr champinons.
T: 150 gr optimel kwark met magere yoghurt, aardbei smaak.
T: blikje rebull light met nog iets van een oerkoek ofzo..

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 06:44

@lis_ol, bloemkoolrijst nog niet geprobeerd maar gok dat ik die ook wel lust alleen nog geen (makkelijk) recept bij gevonden.
Gefeliciteerd met je doel bereiken! Is nu je doel op dit gewicht blijven?
Lekkere lijstjes heb je!

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 300g magere kwark met 0% karvan cevitam
T: 150g komkommer , eiwitshake
L: 2 fitbrood met kalkoenfilet en boter en hagelslag
T: 10g cashewnoten en 10g macadamianoten
A: 170g spinazie a la crème, 2 eieren en 250g aardappelpartjes
T: 150g breyer ijs, 50g frambozen en 50g blauwe bessen

B: paardrijden en bank naar de stort sjouwen en thuis training(als ik tijd over heb meedoen bij de sportschool ipv thuis)
Totaal: 1400kcal

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 07:45

@Twilight: Hmm ja geen idee of ik broccoli lust XD Misschien eerst dat eens proberen.
Opzich niet gek toch om te compenseren. 100 kcal is dan wel oké lijkt mij.
1400 klinkt zo laag voor mij, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk ;)

@Lis: Top!!! Wat goed dat je je doel hebt bereikt!! Snap dat het nu lastig is om te verhogen. Ik zelf heb dat ook (doel nog niet bereikt, maar beweeg een stuk meer de laatste tijd). Anders eerst proberen om iedere week 50 kcal erbij te doen. Dat is bijna niks, maar dan bouw je het wel op (en is makkelijker voor je hoofd).
Naar hoeveel wil je uiteindelijk gaan?

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 07:57

@Maanlicht, Wellicht dat meer vetten je ook gaat helpen met dat hongergevoel af en toe! Super lief die chocolaatjes, maar inderdaad lastig te weerstaan. Als ik er eenmaal aan ben begonnen kan ik met dat soort dingen vaak ook niet stoppen.

@Janine, Interessant om te lezen hoe dat belonen voor jou werkt. Ik denk inderdaad dat het goed is eten voor jezelf compleet van beloningen los te gaan koppelen. Ik bak al heel veel tussendoortjes zelf en die zijn dan ook verantwoord en zorgen niet dat ik daarna cravings krijg. Ik weet dus dat het prima kan, maar ging ook weer wat meer ongezondere keuzes inpassen nu ik mijn kcal omhoog gezet heb.

@Kimmie, Gefeliciteerd met het halen van de eerste twee tentamens! Goed bezig!

@Travel_me, Ik heb een poging gedaan tot sporten, maar het ging voor geen meter. Uiteindelijk 20 minuten wat lichte oefeningen gedaan. Daarna nog wel onverwachts 1,5 uur gewandeld. En jij, nog gesport?

@Twilight, Bloemkoolrijst is inderdaad super lekker en makkelijk te gebruiken. Ik vervang vaak de helft van mijn normale rijst met bloemkoolrijst en hou verder het recept aan! Ik vind het ook super lekker in een risotto.

@Lis_Ol, Super zeg, gefeliciteerd met het halen van je doel :D Die angst om kcal te verhogen is echt super herkenbaar. Als je het eng vind zou ik het gewoon in stapjes doen en dan kijken wat het doet met je gewicht :)

Ik heb weer een klein beetje een 'in de knoop' momentje. Ik begin te merken dat ik dat structureel zo nu en dan heb :') Ik zit nu op week 3 van de 4 van niet wegen, hard sporten en meer eten en ik voel me wat onzeker. Het ene moment wil ik mijn kcal weer naar beneden bijschroeven, het andere moment heb ik er geen zin meer in en wil ik het helemaal laten :+ In dit soort periodes draait mijn hoofd ook echt overuren met denken aan eetmomenten, bewegen, kcal, etc. Ik denk dat het komt omdat mijn meetmoment dichter bij komt ofzo.. Moet dus weer even wat relaxter met alles omgaan.

Vandaag gaan we grillen, dus probeer overdag wat minder te eten.
O: 200gr magere kwark met 50gr zomerfruit
T: Kellogg's reep en 100gr kersen/meloen
L: 1 volkoren boterham met 200gr cottage cheese en tomaten en komkommer
T: 150gr Kvarg
D: Grillen (half biefstukje, 1 hamburger van 100gr gehakt, 3 chipolata worstjes, wat zelfgemaakte aardappelsalade, wat brood met zeezoutboter, aubergine van de grill)
Totaal 1900 kcal (gisteren uiteindelijk 1700 gegeten om me hierop in te stellen)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 08:08

Goedemorgen meiden! Even een paar dagen niet op Bokt geweest. Druk gehad met werk en wat andere dingen. Maar nu weer tijd, dus ik ga weer meepraten :D

Nu even egoïstisch over mezelf en reageer alleen op de eerdere reacties van vandaag, maar zal het weer bijhouden, dus vanavond zal ik weer wat uitgebreider doen.

Afgelopen weekend heerlijk terras op geweest, we zijn om 1 uur 's nachts weggestuurd omdat ze dicht gingen :') Toen hadden m'n vriend en ik al flink wat drank op en dat was de volgende ochtend goed te merken :+ Maar wel heerlijke avond gehad. Nu komende weken maar even wat minder of liever nog geen drank drinken. Ging al twee weekenden na elkaar beetje te gek.

Van de week ging wel weer goed met eten, netjes weer opgepakt. En weer wat meer aan het wandelen. Langer dan een halfuur lukt nog niet, maar toch alweer meer dan ik afgelopen tijd heb gewandeld. Pak nu mooi een halfuur voor het werk, dan is het nog niet zo warm. Overdag sla ik momenteel even over.

Lis, wat ontzettend goed dat je je doel bereikt hebt *\o/* Snap dat het eng is om nog weer meer te moeten verhogen, die balans ga je vanzelf vinden.

Twilight, met bloemkoolrijst maak ik vaak snelle 'rendang'. Mager rundergehakt in wokpan met kokosmelk en boemboepakje voor rendang, aanbakken, dan nog paar minuten bloemkoolrijst erbij. Super snel klaar en weinig werk. Maar eigenlijk kan je bloemkoolrijst gebruiken voor alles waar je normaal gewone rijst bij hebt.

Mara, vervelend dat je je onzeker voelt. Wat zie je als je in de spiegel kijkt? En hoe voelt je lichaam aan? Probeer daar wat meer op te focussen als je daar wel progressie ziet.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:45

Twilight, het is idd echt heel warm.

Mara, goed dat je nog een poging hebt gedaan tot sporten. Mooi lijstje! Vervelend dat je je zo onzeker voelt.

Jip, ik ben benieuwd of je nieuwe patroon je gaat bevallen. Ik denk dat meer vetten je ook wel gaat helpen bij het hongergevoel.

Janine, daar zit je dan wel snel aan idd. Interessant om te lezen hoe belonen voor jou werkt.

Leoni, ik weet nog niet precies welke klassen ik les mag gaan geven. De opleiding is iig gericht op onderbouw van havo en vwo en heel vmbo, dus echt bovenbouw mag nog niet. Wss zal ik sowieso 4mavo gaan doen en verder is het nog kijken hoe het wordt ingericht. Ik hoop dat ik ook een klas havo of vwo mag gaan doen, want vorig jaar liep ik ook al stage op een mavo. Hoe was het watergevecht? Iig heel leuk initiatief!

Lis, top! Gefeliciteerd met het behalen van je doel *\o/*

Gisteren allebei mijn doelen gehaald, namelijk relatief gezond gegeten en een stuk gefietst.
O: twee boterhammen met fruitstroop en suikerstroop. (258)
L: twee boterhammen met ardennerpate en 100% pindakaas. (415)
T: banaan. (124)
T: boterham met pindakaas. (308)
A: ravioli, olijfolie extra vergine, Parmezaanse kaas en als toetje een white mini. (541)
B: 4000 stappen, 90 minuten paard verzorgen (had les in de opstapchallenge met Shan, heel leuk!) en 40 minuten fietsen.
Totaal kcal: 1522.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:23

Kimmie, druk bezig geweest dus :j
De vega sticks smaakten naar vega-burger van Burger King :+ maar wel lekker opzich

Travel, die warmte is ook echt niks voor mij hoor := en ijs is dan altijd heel verleidelijk

Lis, wat goed dat je je doel behaald hebt! :D

Mara, lastig is dat. Heb dat ook vaak, of juist minder willen eten, of helemaal geen kcal willen bijhouden. Beiden werken niet bij mij :')

Lino, was dus gezellig op het terras :))

Hier gaat het maar zo-zo. Heb veel trek in eten de afgelopen dagen, dus vrees dat ik voornamelijk op onderhoud aan het eten ben momenteel := Daarnaast heb ik een zekere mate van stress door mn werk.

Trainen gaat daarintegen wel weer lekker. Wandelen ook en met de paarden gaat het ook allemaal super. gisteren ook weer eens naar de kapper geweest :D

En studiemateriaal binnen gekregen voor de HBO opleiding die ik wil volgen. (ja ik ben eind 20 en ga weer naar school :+ ) Maar tegelijk ook weer bang dat ik dat helemaal niet haal oid.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:31

Kim ik vind je lijstjes zo enorm verbeterd, heel cool :D Ben niet helemaal op de hoogte van je afvalstatus; gaat dat goed? Welkom terug Lino!!! En Dilan, welke studie ga je oppakken? Supergoed dat je weer naar school gaat, groot gelijk. Met je motivatie zit het wel goed en dan heb je het al voor 80% gehaald ;)

Pfff jongens ik heb echt geen trek met dit warme weer? Eet al dagen salades achter elkaar.. Heel lekker maar ook een beetje saai op een gegeven moment :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:37

Wou dat ik dat had, geen trek :+