Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janine1990 schreef:Haha Emma, herkenbaar...
Als ik x kilo ben afgevallen, dan mag ik een Tony's kopen.
*valt x kilo af
*koopt Tony's
2 uur later...
*gooit papiertje in de prullenbak
Oeps...
IMAY1990 schreef:Janine1990 schreef:Haha Emma, herkenbaar...
*valt x kilo af
*koopt Tony's
2 uur later...
Oeps...
Als die x kilo's maar genoeg is dan kan Tony's best een keer toch? Ook al eet je hem in een keer op. Als je iedere dag een stukje eet heb je aan het einde van de reep dezelfde hoeveelheid geconsumeerd maar dan over een week verspreid zegmaar. Als je de rest van je eten het zelfde houd als dat je anders zou doen maakt het volgens mij niet echt uit of je hem in 1 dag of in 7 op eet. Als je sneller weer iets nieuws gaat eten omdat die andere al zo lang op is dan wordt het anders.
IMAY1990 schreef:Janine1990 schreef:Haha Emma, herkenbaar...
*valt x kilo af
*koopt Tony's
2 uur later...
Oeps...
Als die x kilo's maar genoeg is dan kan Tony's best een keer toch? Ook al eet je hem in een keer op. Als je iedere dag een stukje eet heb je aan het einde van de reep dezelfde hoeveelheid geconsumeerd maar dan over een week verspreid zegmaar. Als je de rest van je eten het zelfde houd als dat je anders zou doen maakt het volgens mij niet echt uit of je hem in 1 dag of in 7 op eet. Als je sneller weer iets nieuws gaat eten omdat die andere al zo lang op is dan wordt het anders.
__Sannne schreef:Ik denk dat het hierin vooral goed is om af te stappen van het idee dat ongezond/slecht eten een "beloning" is, en beloningen te gaan zoeken waarmee je niet je uiteindelijke doel tegenwerkt. Niet te zeggen dat je nooit chocola mag eten, maar als beloning voor het afvallen vind ik dat toch een beetje gek ofzo.
Lis_Ol schreef:Mara: Net lijstje heb je hoor! kan me overigens die snaaidrang wel voorstellen nu je iets meer ruimte voelt.. ik ben daar ook zo bang voor
Fijn dat je zo goed heb kunnen sporten met de warmte!
Travel me: veel plezier vanmiddag met het watergevecht, leuk initiatief!
Kimmie: wauw, respect voor jouw bijleestpost!
Daarnaast super fijn dat je al 2 tentamens heb gehaald, topper! succes met de laatste loodjes voor nu.
Twilight: Bloemkoolrijst ook al geprobeerd? dat vind ik altijd wel een succes
Jip: succes met het omgooien van je voedingspatroon, ben benieuwd hoe het bevalt.
Hier gaat het z'n gangetje, ging vanavond toen ik net wakker was op de weegschaal staan en toen zag ik dat ik mijn doel heb bereikt- 7.5 kg, was nu 65.0. Zo verbaasd en ook echt heel blij mee.
Nu een kwestie van volhouden en dat vind ik lastig.
Heb 2 weken terug mijn kcal doel al omhoog gedaan van 1580 naar 1790, en merk dat ik het eng vind om het niet iets om hoog te doen. Want zelfs met die 1790 ben ik dus 1.5 kilo afgevallen in 2 weken. Dus ik moet wel omhoog om op gewicht te blijven. Dus daar moet ik de komende dagen even een weg in zien te vinden.
Mijn lijstje van vandaag (gister, woensdag dus)
's nachts om 1.30: klein stukje regenboogtaart.
4.00: 75 gr couscous met aubergine, courgette, ui, paprika, rozijnen en feta. met komkommer en tzaziki (arme collega's) Kreeg ik van de buurvrouw, die had een beetje teveel gemaakt haha.
O: pakje optimel drink 500 ml, 2 delicate wasa crackers, 1 met smeerkaas light, 1 met kiprolade.
A: Pizza van bloemkoolbodem met een klein beetje groene pesto (maar dan ook echt een klein beetje... het was op en was in de veronderstelling dat ik nog een nieuwe had staan, niet dus.) 50 gr gerookte kip, 65 gr mozarella, champignons, paprika en wat rucola sla.
T: onderweg naar werk een blikje redbull light, 4 belvita breakfast chocolade koekjes.
lijstje voor vandaag:
1.30: 3 maïs wafels kaas.
Straks rond 3.30/4.00 2 volkoren tortilla's met 15 gr kruidenkaas, 40 gr kiprolade, komkommer en wat rucola.
Thuis rond 8.30: pakje optimel 500 ml, 2 spelt desem boterhammen, 1 met 15 gr milka chocolade pasta, 1 met 15 gr smeerkaas light.
Avond eten: 75 gr tagliatelle, 150 gr bladspinazie, 75 gr kipfilet, 30 gram mozarella en 50 gr champinons.
T: 150 gr optimel kwark met magere yoghurt, aardbei smaak.
T: blikje rebull light met nog iets van een oerkoek ofzo..