De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 20:17

Waar is hier

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 20:36

Dat krijg je nou van dat hamsteren -O-

Afbeelding

:')

Suzanne F.

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 20:37

Kan ik zo slecht Duits of gaat dit over uitverkochte hamsters?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 20:39

Suzanne F. schreef:

Ik dacht dit ook :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 20:39

sureido schreef:
Suzanne F. schreef:

Ik dacht dit ook :')

Jullie duits is prima :D

Helaas moeten we u mededelen dat alle hamsters uitverkocht zijn. We verwachten de volgende levering uit Cina over 2-3 weken.

(Als reactie op de leeggehamsterde schappen.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 20:43

Hehe geinig

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 21:12

Marie_Anne schreef:
SophieO schreef:
Hier hebben ze al een grote tent opgezet naast het ziekenhuis, zodat mensen die het misschien hebben niet het ziekenhuis in hoeven te gaan..

Waar is hier, Sophie0?

Hier (Amsterdam) is straks een persconferentie met de burgemeesters van Diemen en Amsterdam, GGD en veiligheidsregio. Zowel op AT5 als NOS om 19.30.
https://www.at5.nl/artikelen/200348/liv ... besmetting

Woon in Duitsland, Goch. Ziekenhuis in Kleve heeft de tent er staan. Tent is voor diagnose, dus niet voor behandelingen als ze echt ziek zijn. Het begint een beetje hierop te lijken;)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 21:28

Ander Coronatopic al gepost, maar goed, toch nuttig:

"Er zijn genoeg bronnen te vinden (en écht even te lui het allemaal op te zoeken) waar duidelijk vermeldt staat dat het dragen van de mondkapjes die 'wel 70.000 mensen dragen' geen zin heeft. Bepaalde type maskers (zoals chirurgen dragen) zouden hele minimale bescherming bieden, maar de doorgaans verkregen maskers zoals ze in Azië altijd dragen zijn hier absoluut niet voor bedoeld en/of op gemaakt. In Azië wordt in een groot deel van de landen een masker gedragen zodra ze verkouden zijn, zodat je elkaar niet in het gezicht hoest. Ik vind het persoonlijk een hele fijne manier van niet continue in de herfst/lente alle ziektekiemen overal heen verspreiden, maar het is zeker geen 100% failsafe en je blijft er niet 'gezonder' door ofzo.

Tevens zie ik inderdaad overal gigantische woekerprijzen voor maskers online die 'zouden helpen tegen Corona'. Als geen enkele arts of soort gelijk dit bevestigd, kom op mensen. Als een masker zo goed zou werken zouden de besmettingen niet zo bizar snel gaan (want dan is het 'wondermiddel' toch allang bekend? lol).

Gewoon je handen blijven wassen, mega chill met dit droge weer en een gevoelige huid, maar wel de beste manier. Sla een extra potje multi vitamine o.i.d in en blijf gewoon goed je eigen vitamines eten. Het is in dat opzicht net 'gewone' griep preventie. Al die massa hysterie overal, echt belachelijk. Mensen lezen zich gewoon niet goed in en zonder enige vorm van getallen en schreeuwende koppen lijkt het alsof iedereen denkt dat je zodra je het Coronavirus mogelijk hebt verzekerd bent van overlijden. Als je naar de actuele statistieken kijkt (zie onderstaand) zie je dat een mega klein percentage maar daadwerkelijk overlijd. Dit nummer is voor 90% vertegenwoordigd in Mainland China, waarbij de hygiene en medicatie voorziening toch nét even iets minder is dan het gemiddelde Europese land.

Afbeelding
Bron: https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6"

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 00:07

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 00:29

Ik baal er van dat ik nu in een hotel werk. We hebben dit weekend 400 mensen van over de hele wereld in het hotel, en er zijn totaal geen maatregelen genomen. Ik ben geen pieper, maar slim is het niet. Hoe gaat jullie werk hier mee om?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 00:48

Wat voor maatregelen hadden ze moeten treffen dan?

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 01:02

Een vriendin van mij is supervisor in een hotel en die mag per volgende week niet meer op de werk vloer werken. Ze is nu verplicht om vanuit huis uit te gaan werken ivm het virus, veel internationale toeristen en een auto immuunziekte

Nu kan ik wel begrijpen dat een hotel afhankelijk is van zijn gasten en dat hun inkomsten bron is. Het zou mij al een beter gevoel geven als je bijvoorbeeld afspreekt geen fysiek contact meer te hebben met zowel je collega’s als je gasten ( bv geen handen meer te schudden), desinfectans hebt staan voor de gasten/personeel en dat de werknemers verder worden ingelicht over hygiëne. Ook zou het enigszins ook wel fijn zijn om te weten wat je moet doen bij een persoon waarvan verdacht wordt dat hij besmet is en hoe te handelen...

In het bedrijf waar ik werk zijn we doormiddel van een mail op de hoogte gesteld en mogen we bij verdenking van het virus ons al ziek melden. Ook komen onze internationale klanten ook (tijdelijk) niet meer langs.
Het enige wat ik wel jammer vind is dat we geen desinfectans hebben gekregen voor op de werkvloer.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 01:16

Wij mogen desinfecterende doekjes en handgel halen bij de lokale drogist op kosten van de baas. Allemaal leuk en aardig maar die hebben helemaal niets meer. Onze eigen leverancier heeft niets meer op voorraad.

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 01:44

Ze hebben voor hondenshows ook al maatregelen genomen. Dit weekend in Groningen bij de in en uitgangen zuilen met desinfectiemiddel voor de handen, geen handen schudden in de ring, zelf tanden tonen van je hond ipv dat de keurmeester het doet.
Volgende week is Crufts in Engeland, dus daar komen ook uit de hele wereld mensen naar toe..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 01:49

Ik zit dus enorm in dubio hier.
Er is in Amsterdam zag ik een kinderdagverblijf gesloten nu.
Ik heb dinsdag een afspraak waar ik al maanden op wacht bij een arts in Amsterdam.
We gaan met de auto maar veel mensen zullen daar met het OV heen komen.
Mijn chauffeur en moeder heeft copd, ik heb gezegd dat als er maandag besmettingen in Amsterdam blijken te zijn ik afbel.
Mijn moeder zit doordat mijn vader ernstig ziek is geweest en nog herstellende is tegen een burn out aan en ze heeft copd.
Ik kan wachten, het is k*t maar ik woon in een dorp waar je gewoon niet zoveel hutje mutje taferelen hebt wat extra risico geeft.
En dan zou ik mijn moeder nu meesleuren naar amsterdam, in de stad met een huge OV netwerk wat voor de deur stopt.
Ondanks dat het overdreven lijkt wil ik haar eigenlijk gewoon niet mee hebben.
Ik overweeg nu mezelf af te laten zetten daar en dan met ov naar huis.
En dan zelf to be shure een masker op in het ov en buiten de spreekkamer om op risicoplekken.
Niet omdat de kans groot is, maar ze heeft vorig jaar met die langdurige griep die longontsteking kon geven wel mooi in het ziekenhuis gelegen.
En nu ook is haar zuurstofgehalte vaak mager, dus dan liever maar té voorzichtig.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 02:57

Moonfish, de mensen die nu besmet zijn in Nederland, zijn in risicogebied geweest. Ik zou even afwachten of er dit weekend meer besmettingen in en rond Amsterdam komen.

Ik vind het nogal wat dat iemand uit risicogebied komt, beetje ziek is, naar het werk gaat in nota bene het ziekenhuis van Amsterdam. De kinderen een beetje ziek naar het dagverblijf brengt en vervolgens nog als luizenmoeder bezig gaat op een school. Dat is ook vragen om problemen vind ik.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 03:36

Dat ga ik ook zeker doen ja, komt er niks bij is het een ander verhaal.

Dat snap ik inderdaad ook niet trouwens van iemand werkend in een ziekenhuis.
Zeker niet omdat ze best van corona wisten, echt bizar vind ik het.
Mijn vader moet dus uitgerekend daarheen over een week voor een afspraak met een arts.
Stom gedoe en ik mag hopen dat ze niet vrolijk in de kantine heeft zitten lunchen.
Het geeft hier in huis toch wel wat vragen, je weet nog niet of er meer mensen besmet zijn geraakt.
Ze heeft besloten al dat als blijkt dat er meerdere mensen besmet zijn geraakt daar ze met een mondkapje gaan.
Omdat het kan en hoe klein de kans ook is het is wel het veiligst voor haar.
Voor een gezond mens had ik gedacht oliebol happens, komt wel goed, maar haar conditie is nu gewoon vrij slecht qua longen.
Maargoed lang leve het mondkapje, het is niet eens omdat ze bang zijn, maar omdat het kan.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 04:07

Uhmmm... mondkapjes helpen helemaal niet dus snap het nut daar niet zo van? :?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 08:07

Hier vlak over de grens zijn nu 14 nieuwe besmettingen, dus ik ben benieuwd hoe het hier verder verloopt en of het ook de grens over komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 08:16

Die vrouw werkte niet met patienten.. voor zelfde geldt is ze schoonmaakster of kantinejuf.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 08:33

Wie had hier ook alweer een fijne website met de laatste statistieken?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 08:39

8nnemiek schreef:
Hier vlak over de grens zijn nu 14 nieuwe besmettingen, dus ik ben benieuwd hoe het hier verder verloopt en of het ook de grens over komt.

Waar is hier en waar zijn de nieuwe besmettingen?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 08:47

Ik wil graag een lijstje met griep er naast zien om een echt overzicht te kunnen krijgen en ik wil dan ook graag dat ze alle contacten van alle grieppatienten nagaan. Dan heb je namelijk een eerlijk overzicht met hoe een virus zich ontwikkeld en zonder een vergelijking met griep is het overzicht geheel nietszeggend. Ja, het stijgt, maar griep stijgt ook. Dus je hebt er niets aan.

Daarnaast:
Citaat:
Bij de persconferentie zei Van Duijnhoven: „Het is een niet heel besmettelijk virus.”

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1971615 ... ting-ouder
Laatst bijgewerkt door germie op 29-02-20 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 08:48

En zo krijg je dus de paniek door bovenstaande verhalen.

Een mondkapje helpt niet, een sjaal helpt ook niet ( zo zag ik gisteren veel mensen in de trein zitten).

De vrouw werkt niet met patienten en als er goede redenen waren om te twijfelen daaraan was het ziekenhuis wel op slot gegaan. Juist daar zijn vaak kwetsbare mensen. Zojuist lees ik dat ze een administratieve functie heeft en de 2 kindere milde klachten hebben. Maar dat er geen zorgen zijn dat de vrouw mensen in het ziekenhuis heeft besmet.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 08:59

En als je geen klachten hebt ben je ook niet besmettelijk.
Maar zonder een EERLIJK overzicht t.o.v. griep en andere coronavarianten heb je gewoon niets om ook maar enige conclusie te testen of dit nu ernstig is. Mijn gevoel zegt nog steeds wat een vreselijke poppenkast.

En gelukkig heb ik een hekel aan lichamelijk contact, dus contact met anderen heb ik niet. Dat scheelt ook al weer.