Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:28

Bovendien is het geen discussie als jij je standpunt niet kan beargumenteren en alleen maar random links blijft plaatsen. Als die Docu's het zo helder verwoorden kan je toch wel even die heldere bewoordingen hier typen?

bigone schreef:
Dat gemiddelde theekransje is ontstaan doordat er zich weer eentje melde die allerlei complot theorieën los liet in dit topic die al pagina’s eerder bewezen onwaar waren. En dan is er geen behoefte om nogmaals dit te weerleggen.
Wanneer jij je hier gemeld had met de vraag hoe men over kritisch vaccineren denkt dus in overleg en kijkend naar de persoonlijke situatie dan was je gewoon normaal te woord gestaan ipv het alu hoedje waar je nu mee te maken hebt. Zolang jij met oogkleppen op onderzoeken aanhaalt die totaal nergens op slaan blijft dat hoedje ook op je hoofd zitten.

Ik denk dat ze de gekkigheid met goeroe bedoelde, maar dat was in mijn optiek gewoon een lolletje tussendoor waar alle deelnemers de lol er wel van in zagen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:30

Bovendien is er al heel veel gezegd dus in plaats van andere mensen een suffe film van 1,5 uur op te dringen kun je ook gewoon lekker gaan lezen vanaf pagina 1. Scheelt een hoop mosterd hier.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:31

MarcoBorsato schreef:
Bovendien is er al heel veel gezegd dus in plaats van andere mensen een suffe film van 1,5 uur op te dringen kun je ook gewoon lekker gaan lezen vanaf pagina 1. Scheelt een hoop mosterd hier.

Kunnen wij ondertussen de maaltijd eten die er aan vooraf gaat. Met thee.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:34

Pocca_Locca schreef:
verootjoo schreef:
Nee, natuurlijk is dat onderzoek niet gedaan. Er is ook al meerdere malen uitgelegd hoe onethisch zo’n onderzoek zou zijn.
Krijg je gelukkig nergens door een ethische commissie :)

Daarentegen is er ENORM veel reproduceerbaar onderzoek gedaan naar de veiligheid van vaccins. Onmogelijk om met al die uitkomsten te sjoemelen. Als je dat denkt, heb je werkelijk geen idee hoe wetenschappelijk onderzoek in elkaar zit.

Ja, daar schermen ze steeds mee, dat het “ onethisch” zou zijn.. dat zou inderdaad het geval zijn, als mensen geen keuze zouden hebben om wel of niet te vaccineren. Dat is natuurlijk helemaal niet nodig, want er zijn genoeg mensen te vinden die vrijwillig aan zo’n onderzoek mee zouden willen doen.

Zo’n onderzoek wordt doorgaans dubbelblind uitgevoerd, je kan dus niet zelf kiezen of je dan in de gevaccineerde groep komt of in de ongevaccineerde groep. Daarnaast moet je zo’n onderzoek dan gaan uitvoeren waar er geen groepsimmuniteit is, en dat is onethisch voor de kinderen die daar aan mee moeten doen. Ongeacht of hun ouders daar toestemming voor geven.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:34

En een oliebol voor mijn favoriete anti vaxxer.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:36

MarcoBorsato schreef:

<3 kritische vaxxer. En met een goede reden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:37

Die was toch niet echt anti?
Daar kwam iig niet zo’n onzin uit als wat er uit de diehards komt.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:37

Pocca_Locca schreef:
Het gros van de vragen die er trouwens gesteld zijn, zijn heel helder beantwoord in de documentaire vaxxed waarvan ik de link heb gedeeld. Dat jullie daar geen genoegen mee nemen als antwoord is jullie probleem.

Gros van de vragen zijn aan jou gericht over hoe JIJ dingen ziet en beweegredenen zijn :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:58

verootjoo schreef:
Die was toch niet echt anti?
Daar kwam iig niet zo’n onzin uit als wat er uit de diehards komt.

Nee wel anti RIVM schema.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:10

MarcoBorsato schreef:

:(:)

Pocca_Locca schreef:
Oh wouw.. ik zie trouwens nu dat het niveau in dit topic inmiddels nog infantieler is geworden dan een gemiddeld theekransje.

Deed ik nog zo mijn best om het on-topic te houden en ondertussen nog te demonstreren waarom het zo belangrijk is dat er voldoende geprikt wordt. Jammer dat je het niet kunt waarderen. Bloedserieus dan maar weer.

Pocca_Locca schreef:
En om de vraag te beantwoorden over mijn kind: zij heeft ruim zeven maanden borstvoeding gehad, en ik heb haar in overleg met de huisarts op driejarige leeftijd pas laten vaccineren voor Dtp en later een herhaling. That’s it. Dus bij dezen is meteen het idee wat sommigen hebben over mij dat ik een “ antivax” gekkie ben, hopelijk uit de lucht. Ik ben niet per-se totaal anti. Zo simpel is het niet. Ik ben best voor veilige vaccins. Maar ben tegen het rijksvaccinatie programma, want dat is te uniform, en kinderen zíjn niet allemaal hetzelfde. Ook vind ik het inenten vanaf 2 maanden bullshit, als de baby borstvoeding krijgt zeker.

Ik vraag me af waar jij op baseert dat borstvoeding voldoende zou beschermen. Volgens mij is dat namelijk vrij goed onderzocht en helaas niet waar. Ik heb hier nog naar gekeken toen ik zelf zwanger was en kon niet anders dan concluderen dat alleen borstvoeding en niet vaccineren voor mij in elk geval geen optie was. De overdracht van anti-stoffen via de borstvoeding is tamelijk gering. Via de placenta gaat stukken beter, mits je de moeder vaccineert. Zo is de kinkhoestvaccinatie voor zwangeren ook ontstaan.

Je hebt natuurlijk gelijk dat niet alle kinderen hetzelfde zijn, maar het rijksvaccinatieprogramma scoort goed op effectiviteit en veiligheid en is daarmee een relatief weinig invasieve manier om een goede populatiebescherming tot stand te brengen. Als alternatief zou je misschien kunnen titeren, maar of dat voor het kind nou een verbetering is? Ik ben benieuwd hoe jij dit hebt aangepakt.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:23

IMANDRA schreef:
Pocca_Locca schreef:
Vertel welke vragen ik niet heb beantwoord?

Alstu, een handig lijstje met alle vragen waar ik geen antwoord op gelezen heb vanuit jouw kant, met diegene erbij die de vraag heeft gesteld. Staan dubbele vragen in omdat je sommige vragen dus genegeerd hebt. Ga je ze nu wel beantwoorden?

- Avalanche81 - En waarom exact denk je dat deze persoon expert is op het gebied van vaccinaties? (over Viera Scheibner) Maar je vertrouwt deze persoon meer dan de expertise van mensen die er zeker 10 jaar aan medische studie op hebben zitten, en zich steeds laten bijscholen? Ook haal je een anekdote aan van een vriendin van je. Is er een autopsie gedaan, en een rapport opgemaakt? Is het verband tussen de dood en de vaccins aangetoond?
    - Bigone - heb jij het autopsierapport gelezen ?
    - Karl66 - Er is een negatieve correlatie tussen vaccinaties en wiegendood, wat valt er meer over te zeggen?
    - Bigone - En je dochter, jaar of 17, nergens voor gevaccineerd ? Want dat heb je als verantwoordelijke ouder toch zeker helemaal uitgezocht en besloten niet te doen neem ik aan??
    - Diddykong - Als ik lees met welke symptomen hij op de huisartsenpost kwam, dan vraag ik me af waarom er niet aan hersenvliesontsteking is gedacht?
    - tmr001 - Je zegt dat we alles over die dame ff hebben gegoogled, maar jij baseert je hele kennis op 1 boek en 1 verhaal? Hoe zit het met ál die onafhankelijke onderzoeken en de informatie die daaruit komt? Ik ga je gewoon weer dezelfde vragen stellen waar ik nog steeds best benieuwd naar ben: wat precies is vaccinatieschade? Hoe zorgt de vaccinatie voor deze schade, wat gebeurt er in je lichaam? Waarom zou de overheid een programma financieren wat de bevolking potentieel zieker maakt, wat voor voordeel hebben ze daarbij? hoe check jij je bronnen, wanneer is een bron voor jou betrouwbaar?
    - Janderegelaa - Wat stond er nou in het autopsierapport van Freek?
    - MarlindeRooz - Maar welk belang heeft de overheid in hemelsnaam bij zieke kinderen? Heb je enig idee wat een nachtje ziekenhuis alleen al kost?
    - Gianti - Maar hoe zie jij de rol van een arts hierin dan? Wordt deze voorgelogen/ dom gehouden? Houdt deze dan ook financiële gewin als motivatie? :)
    - Enzino - Met zoveel mensen die van het complot weten, waarom is er niet een die naar buiten komt? Een politicus die op zijn sterfbed de waarheid prijs geeft, of een familielid die na een ruzie naar de pers stapt en verteld dat een minister onderdeel van het complot is? Waarom is iedereen die tegen inentingen is koekwaus? En waarom enten artsen hun kinderen wel in? Waarom maakt Rusland of Noord-Korea dit inentingsschandaal niet bekend om westerse regeringen te ondermijnen? Of zitten die ook in het complot?
    - Imandra - En als farmaceuten dan echt alleen op gewin uit zouden zijn: wanneer komt de omslag? Wanneer slaan de studenten die de studie beginnen vanwege altruïsme om in mensen die alleen geld willen krijgen? Of beginnen alleen mensen met geldwensen aan een opleiding in het gebied van gezondheidszorg? Maar dat is toch niet het makkelijkste en betrouwbaarste beroep om geld te verdienen ook?
    - Verootjoo - Je weet dat een vaccinatie beschermt tegen virussen? Er zitten dode of verzwakte virussen in maar geen bacteriën. En die zogenaamde slechte farmaceuten die alleen maar uit zijn op zieke kinderen; je weet dat die mensen zelf ook kinderen hebben? Die ze doorgaans ook vaccineren?
    - Bigone - Autopsierapport, eigen dochter wel/niet geeent ??
    - tmr001 - Inderdaad ja, zijn alle medische studenten en artsen geldwolven die graag mensen ziek maken of zo?
    - secrible - Heb je ook iets fatsoenlijker dan een YouTube filmpje? Het autopsieverslag bijvoorbeeld? Iets van deze arts zelf?
    - imandra - Maar volgens jou zijn al die 100000'en onderzoeken en al die 1000'en onderzoekers dus niet betrouwbaar? Wie was overigens de Italiaanse arts waar je het over hebt? Tullio Simoncini?
    - tmr001 - Je roept dat het Lareb niet onafhankelijk is. Dat is het dus wel. Wat is je bron?
    - karl66 -als er dan zoveel met die onderzoeksresultaten gesjoemeld wordt, dan is het toch doodsimpel voor de antivaxxers om het onderzoek te reproduceren en met de juiste uitkomsten van dat onderzoek het resultaat te falsificeren? Ik vraag me af waarom dat dan nog nooit gebeurd is.

_/-\o_ held!

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:58

Pocca_Locca schreef:
Het gros van de vragen die er trouwens gesteld zijn, zijn heel helder beantwoord in de documentaire vaxxed waarvan ik de link heb gedeeld. Dat jullie daar geen genoegen mee nemen als antwoord is jullie probleem.

Wat een poedersuiker van discussieren zeg, "ja ga maar een documentaire kijken". Is jouw hele beeld rondom vaccinaties gebaseerd op 1 film? (En ohja, 1 boek, en 1 arts in Italië, en een verhaal).

Daarnaast, de producent van deze film (Andrew Wakefield) is officieel frauduleus. Zijn "studie" is retracted en onafhankelijke studies op meerdere plekken in de wereld hebben onomstotelijk bewezen dat vaccinaties geen hol en autisme te maken hebben. Del Bigtree (de maker) is van de grootste antivaxxers ter wereld dus ook niet heel betrouwbaar. Beiden zijn geen medici. Er worden stukjes gebruikt van een "whistleblower" die niet alleen geen toestemming heeft gegegeven maar ook gigantisch uit context zijn getrokken (aldus hemzelf). Tribeca Film Festival heeft zich gedistantieerd van de film. Eigenlijk is (bijna) de hele wereld het erover eens dat deze film totale bullshit verkoopt, maar jij vind dit een heel plausibel vehaal. Dus ik stel mijn vraag nog een keer:

Hoe valideer jij de betrouwbaarheid van je bronnen?

Aan de ene kant hebben we duizenden peer-reviewed onderzoeken door medici, artsen en universiteiten die keer op keer dezelfde uitkomst hebben. Aan de andere kant een film van een fraudeur. En jij denkt dan, ja, die fraudeur, díe heeft gelijk! Ik heb zoveel moeite om dit te begrijpen en ben oprecht nieuwsgierig wanneer jij informatie betrouwbaar vind.

Voor de vorm een mooi stukje uit een recensie van deze film door Variety, ik vind 'm wel treffend:

Variety schreef:
A film that traffics aggressively in widely debunked theories regarding alleged links between the MMR vaccine (measles, mumps and rubella) and autism. Without the publicity generated by the Tribeca turnaround, this slickly produced but scientifically dubious hodgepodge of free-floating paranoia, heart-rending imagery — lots of shots of cute infants who reportedly were damaged by vaccines — and anti-Big Pharma conspiracy mongering likely would have preached to the converted during a handful of theatrical engagements, then slid into the relative obscurity of non-commercial exhibition and home video.

Maar, speciaal voor jou: Ik heb 'm gisteren geluisterd terwijl ik aan het werk was. Een hoop zielige ouders die heel plausibel klinken, een animatie plaatjes van iemand van big pharma als een dief in de nacht wegsluipt die met een koffertje met iets wat eruit ziet als nucleair afval wegsluipt. Babys die hartverscheurend huilen en omvallen, verontwaardigde ouders. Er wordt zeer effectief ingespeeld op angst en emoties.

Maar, dat neemt niet weg dat het simpelweg niet waar is wat verteld wordt. Al die ouders - ik kan ook wel zeggen dat ik gisteren m'n kind vaccineerde, en ik vandaag over m'n veters struikel en met m'n hoofd tegen grond klap. Dat eerste heeft niks met dat tweede te maken. Zoals al heel veel vaker is gezegd: Een correlatie is nog geen causaliteit. Ik heb zeker geen antwoord op mijn vragen, ben niet overtuigd (en heb anderhalf uur naar dit moeten luisteren terwijl ik ook gewoon radio of Spotify had kunnen luisteren).

Hier: https://www.skepticalraptor.com/skeptic ... dumentary/ een interessante link over de film.

Alstjeblieft, ik heb je bullshit bekeken. Wil je nu een zelf, in je eigen worden, inhoudelijk ingaan op de vragen die Imandra zo handig voor je heeft verzamelen? En antwoorden betekent niet youtube filmpjes het topic ingooien. Zelf argumenteren.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:04

Het is geel en als ik het tegen de muur gooi gaat bij de buurman de telefoon.
Rara wat is dat.

Puur toeval

Maar Poco Loco je doet je naam geen eer aan.
Zou hem veranderen in Muy Loco.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:32

Het is maar goed dat ik geen contactgegevens meer heb van de docenten die mij vroeger geleerd heeft over gebruik van bronnen en betrouwbaarheid en wetenschappelijk correcte onderzoeken. Ik denk dat ze collectief in huilen uitbarsten wanneer ik vertel wat sommigen als betrouwbare bronnen definiëren.
Ik vraag me af of de mensen die dat doen, mensen zijn die daar nooit over hebben geleerd, of mensen die de theorie er achter wegwuiven en het toch beter denken te weten? Omdat iedereen samenwerkt om de echte waarheid te verdoezelen ofzo?

Pocca_Locca

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 20:06

RTL nieuws 19 december: driekwart van zorgpersoneel neemt géén griepvaccinatie. We mogen er toch wel van uitgaan dat zij weten waar ze het over hebben? Niet bepaald leken op dat vlak :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 20:10

Pocca_Locca schreef:
RTL nieuws 19 december: driekwart van zorgpersoneel neemt géén griepvaccinatie. We mogen er toch wel van uitgaan dat zij weten waar ze het over hebben? Niet bepaald leken op dat vlak :')

Euhm... het gemiddelde zorgpersoneel is mbo 3/4 of soms hbo opgeleid. Hier althans. En niet dat daar wat mis mee is, maar toch niet de mensen die alles weten van de vaccinaties.
Ik werk overigens ook in de zorg, heb hem wel gehaald maar veel collega’s idd niet. Vaak gemakzucht en niet omdat ze er tegen zijn. Maar meer omdat ze bv op vakantie waren of niet aan het werk toen ze uitgedeeld werken of gewoon geen zin of het nut niet zien.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 20:15

Onder de artsen in ons ziekenhuis is het percentage dat hem wel haalt 86%.

Maar goed, griepvaccin is ook echt nog wel wat anders dan dktp of bmr.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 20:16

[quote="verootjoo"

Euhm... het gemiddelde zorgpersoneel is mbo 3/4 of soms hbo opgeleid. Hier althans. En niet dat daar wat mis mee is, maar toch niet de mensen die alles weten van de vaccinaties.
Ik werk overigens ook in de zorg, heb hem wel gehaald maar veel collega’s idd niet. Vaak gemakzucht en niet omdat ze er tegen zijn. Maar meer omdat ze bv op vakantie waren of niet aan het werk toen ze uitgedeeld werken of gewoon geen zin of het nut niet zien.[/quote]

Dankjewel dat je je mening hierover even deelt. Ik ben van mening dat, als iets heel duidelijk een nut heeft, er ook niemand zal twijfelen om die prik te nemen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 20:17

Hiermee zeg je dus duidelijk dat vaccineren blijkbaar geen nut heeft, nergens voor .

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 20:17

Swah schreef:

Kun je dat bewijzen, dat al die artsen de griepprik daadwerkelijk hebben genomen?

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 20:18

Voor zorgpersoneel dient het griepvaccin overigens met name ter bescherming van kwetsbare patienten.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 20:19

Pocca_Locca schreef:
Swah schreef:

Kun je dat bewijzen, dat al die artsen de griepprik daadwerkelijk hebben genomen?

Zeker, moet ik ze voor je bellen ofzo?

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 20:21

bigone schreef:
Hiermee zeg je dus duidelijk dat vaccineren blijkbaar geen nut heeft, nergens voor .

Nee, ik zeg, dat als iedereen overtuigd is van het nut, doordat alles overduidelijk daarop wijst, niemand het in zijn hoofd zou halen om het te weigeren. Dat betekent alleen maar dat erg veel mensen niet erg overtuigd zijn.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 20:23

Swah schreef:

Zeker, moet ik ze voor je bellen ofzo?[/quote]

Wat noem jij bewijs? Dat ze het gezegd hebben?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 20:26

Bij ons wordt wel bijgehouden in wie ze die prik spuiten ja. Bij het ophalen moet je een gezondheidsverklaring afgeven en dan kruisen ze je naam af. En dan houden ze bij hoeveel mensen hem hebben genomen.

Of denk je dat ze er dan stiekem water inspuiten ofzo :?

Ik snap niet wat je bedoelt?