Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-19 17:43

Weer bedankt voor de tips etc, ook via pb! Ben er mee bezig :j


Vandaag zou de Uroloog bellen. Had een gemiste oproep, dus ziekenhuis gebeld om te vragen of dat de Uroloog was. Toen kreeg ik te horen dat hij me niet zou bellen, omdat hij me kort geleden nog gesproken had... Ja, dan kun je niks meer te bespreken hebben. Had net gisteren met een verpleegkundige van de thuiszorg op papier gezet wat ik wou bespreken. Dus de huisarts gebeld, of die me iig andere pijnstillers kon voorschrijven tot maandag.. Nouja, de assistent heeft de huisarts niet kunnen spreken voor 5 uur, dus nee.
Mijn moeder had poli urologie nog gebeld om te vragen of zij echt niks konden voorschrijven, vroegen ze waarom er pas zo laat gebeld werd, want nu konden ze niks. Ehhhh... Ik ging er vanuit dat ik gebeld zou worden. Heb de brief met datum en tijd op m'n kamer hangen... Gewoon vandaag een telefonische afspraak.

Dus mijn moeder begon erover dat niemand iets doet wbt de pijn.. Zegt ze; Ja, maar als je niks tegen de Uroloog zegt, dat je pijnstillers wil.. WTF. AL BIJNA EEN JAAR geef ik het constant aan, echt áltijd!! -O-

Toen vroeg mijn moeder of de operatie eerder kon. Nee, dat kan niet. Want er worden er elke maand 3 geopereerd en ik sta blijkbaar dus echt onderaan...


Ook contact gehad met de verzekering, welke ziekenhuizen zouden kunnen en hoe dat aan te pakken. Daar ga ik maandag mee verder. Maar voor nu ben ik er helemaal klaar mee. Misschien bedenk ik me nog, maar momenteel heb ik besloten dat ik maandag het ziekenhuis ga bellen om te zeggen dat ik de operatie niet meer wil. Niet in dat ziekenhuis. Het geeft me ZOVEEL stress... Trek het zo niet eens tot november.

Shadow0

Berichten: 43584
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 17:51

Dat klinkt ook wel als materiaal voor een officiele klacht. Jemig. -:(-

StonedRomy

Berichten: 7554
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 17:56

Ik zou het ziekenhuis nog niets aangeven, want misschien kunnen alle andere ziekenhuizen pas in 2020 plek hebben.

Maak eens een lijstje voor jezelf met de voordelen en nadelen van deze specifieke neurometer en eventueel andere modellen. Is het geen optie om eerst een ‘ ouder ‘ model te laten plaatsen en deze over een x aantal jaar te vervangen?

Bel eens naar Duitse ziekenhuizen. Duitsland ligt voor jou dichterbij dan België. Belgische zorg ik ook een snelle en efficiënte zorg, dat wel.

Mocht het met bijvoorbeeld thuiszorg niet handig zijn, kan je altijd overwegen om een paar dagen een verblijfskatheter te laten plaatsen. Ja, dat zal pijnlijk zijn... maar als het ervoor zorgt dat je eerder geholpen kan worden?

Nogmaals heel veel sterkte. Wat een piep dag weer voor je.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37460
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 17:57

Ik ben gewoon sprakeloos. :(:) Ze houden je zo lang aan het lijntje en maken je zowat knettergek met hun nee dat heb je nooit gezegd, hebben ze nooit begrepen en compleet niet benaderbaar voor welke info dan ook.

Anoniem

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 18:20

Wauw..
Op naar de hap dan maar..

genja
Berichten: 3949
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 19:22

Inderdaad nog niet afzeggen bij huidige ziekenhuis
Dit zijn operaties die ziekenhuizen maar een beperkt aantal per jaar mogen doen. Het is al september best kans dat andere ziekenhuizen met mensen die nu nog op de wachtlijst staan aan de limit van dit jaar zitten.
Wel maandag verder gaan met je verzekering maar nog niks afzeggen.
En als de pijn echt niet te houden is gewoon huisartsenpost bellen jij kan er niks aan doen dat iedereen langs elkaar heen werkt. Kom voor jezelf op.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23617
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 19:30

HAP kan ook weinig doen, behalve evt pijnstilling.

Ik snap dat veel mensen Duitsland adviseren maar begin eens in NL, bij het Radboud, mijn collega heeft er zoals eerder gezegd ook een en de procedure die zij omschrijft is echt heel anders.
Bizar ook dat de assistente van de HA niks kon doen, ze had je op z'n minst kunnen adviseren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 19:32

Polly schreef:
HAP kan ook weinig doen, behalve evt pijnstilling.


Ja precies dat was toch ook het doel vd huisarts bellen? Andere pijnstilling om het weekend door te komen?

genja
Berichten: 3949
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 20:04

Ja inderdaad ts belde huisarts voor pijnstilling en dat kan huisartsenpost ook prima regelen

Joltsje

Berichten: 9058
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 20:17

Jemig ts wateen ellende en wat wordt je naar behandeld.

Morgen maar lekker naar de HAP (die gaat zeggen je loopt er al een jaar mee is geen spoed). Niks van aan trekkken en doordrukken.

En maandag 8 uur het ziekenhuis bellen en niet eerder ophangen totdat je je zin krijgt. Dat ze je serieus nemen. Durf niet te zeggen of de operatie eerder kan. Maar ze kunnen je wel serieus nemen.

Zo'n lange tijd zoveel pijn sloopt je

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23617
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 20:25

Ik hoop eigenlijk dat de hap, als je die toch belt, je doorsturen naar de dienstdoende uroloog, dat geneuzel moet toch gewoon een keer stoppen, laat ze eens wat doen ipv symptoombestrijding

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 20:55

Zo lang pijn hebben en zo behandeld worden daar zou je echt gek van worden... Ik kan me dit ook echt niet voorstellen (ik ben Belg), lees dit echt met zware verbazing. Vreselijk!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 20:58

Stral schreef:
Zo lang pijn hebben en zo behandeld worden daar zou je echt gek van worden... Ik kan me dit ook echt niet voorstellen (ik ben Belg), lees dit echt met zware verbazing. Vreselijk!


Precies dit.. misschien drammen maar nogmaals, in België zou dit echt 100% zeker niet zo gebeuren...

esje01

Berichten: 4912
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 21:12

Zet de verzekering aan het werk!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 18:09

Het is vanachter de computer zo frustrerend om dit te lezen en ik denk dat veel mensen zich ook machteloos voelen voor jou, zo voelt het voor mij iig.

Helaas weet ik uit ervaring dat zorg krijgen niet zo vanzelfsprekend is als we willen en hopen.

Ik hoop voor jou op een doorbraak, op geschikte hulp, op pijnvermindering en dat je serieus genomen wordt. Veel sterkte.

Shona_
Berichten: 721
Geregistreerd: 30-05-12

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:15

TS, hoe is het weekend verlopen? En heb je de verzekering nog weer gesproken?

boris_rakker

Berichten: 278
Geregistreerd: 14-04-07
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 12:10

Ik kom even binnenvallen in je topic. Ik heb de 2 laatste pagina`s van je reacties terug gelezen maar niet het hele topic, dus als ik iets herhaal geef dat vooral aan!

Ik heb geen verstand van of ervaring met jouw specifieke aandoening. Maar wel jarenlang extreem pijnlijke blaasontstekingen gehad (afwisselend wel bacterie aangetoond en soms ook niet). Pijn was extreem, soms brandend, soms koliek of krampen en een combinatie van alles. Uiteindelijk ben ik er nu (klop af) al 2 jaar vanaf.

Ik heb alle pijnstillers zo’n beetje wel gehad (tramadol, oxycodon, diclofenac, diazepam) in hoge doseringen. Maar wat voor mij de enige verlichting gaf was Morfine. Ik had pillen van 5mg, wat vele malen minder is dan er bijvoorbeeld voor kankerpatiënten wordt gebruikt (om even aan te geven dat er dus geen hoge dosis voor mij nodig was). Om een of andere reden werkte dit type pijnstiller dus wel voldoende.

Misschien is het proberen waard om je huisarts te vragen of je dit mag proberen. Het is niet alsof je om extreme pijnstillers vraagt (wat mensen vaak wel vinden van morfine) maar een lage dosis kan mogelijk toch helpen omdat het anders in je lichaam werkt dan andere pijnstillers.

BigOne
Berichten: 38698
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 12:21

Ik vind het ronduit schandalig hoe jij word behandeld door ziekenhuis en huisarts, je huisarts kan veel eerder aan de bel trekken en ziekenhuis schuift zo te zien alles op een ander af. Belafspraken bla bla waarbij je weer hetzelfde riedeltje te horen krijgt. Mocht je de uroloog spreken dan stel je maar een echt hard op. Of jullie ondernemen actie of ga een klacht tegen jullie indienen maar dit is afgelopen. Kijken wat er dan kan, waarschijnlijk veel meer dan nu. En vraag je hele dossier via de mail op, dat zijn ze verplicht om te geven , ook bij je huisarts, alle onderzoeken en uitslagen zodat je bij de eventuele overstap al je gegevens hebt.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 12:39

Ik vind het ook schandalig hoe je behandeld wordt, maar ik zou nog even niet bij dit ziekenhuis de handdoek in de ring gooien.
- bel je verzekering, leg de situatie uit en kijk of ze een second opinion ergens kunnen regelen en/of aan wachtlijst bemiddeling kunnen doen bij hetzelfde of een ander ziekenhuis.
- bel het ziekenhuis en eis een afspraak met de uroloog. jij hebt nog vragen dus die afspraak eenzijdig afzeggen is wel heel makkelijk.
- geef je huisarts een giga schop onder zijn hol. In dit soort situaties zou je juist gesteund moeten worden door de huisarts. Ga een gesprek aan, waarbij je aangeeft dat nu geen enkele medische professional verantwoordelijkheid voor jou situatie neemt(HA wijst naar uroloog en uroloog wijst naar huisarts) en dat je van hem verwacht dat hij je nu gaat helpen met een oplossing. Laat hem maar een keer de uroloog bellen en duidelijke afspraken over medicatie en dergelijke maken. Er is echt nog veel te winnen op pijn gebied, maar iemand moet het je wel gaan aanbieden. Mogelijk kan ook de verzekering hiermee helpen.

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 15:22

Het gaat helaas nog niet beter.. Slechter juist. Heb nog meer kramp in m'n blaas/plasbuis, meerdere keren vlokken in m'n urine.. Gisteravond voor de nacht wel 10 pogingen gedaan om te katheteriseren, maar uiteindelijk besloten te stoppen en vanochtend weer te proberen. Leek gewoon een blokkade te zitten. Dat was een paar dagen geleden ook al zo, maar toen lukte het wel met een beetje op m'n tanden bijten.
Vlak voor urine stopt met aflopen begint de pijn nu ook al heftig, alsof er iets scherps in m'n blaas zit.

Ondertussen 3 zakjes monuril gehad, om de dag 1. Maar het is dus alleen maar erger geworden... Vanochtend urine naar de HA gebracht. Uit de eerste test kwam dat mijn urine schoon is, maar verder wel bloed etc. Maargoed, dat hoeft niks te zeggen... Ze gingen nu verder kijken en daar hoor ik morgen wat daar uit gekomen is.

M'n huisarts vroeg verder of de AB tot nu toe voor verbetering gezorgd had, wat dus niet zo is.. En wat de Uroloog verder doet, of ik daar nog terecht kan.


Nouja, dan komen we op het punt dat ik dus geinformeerd had naar een ander ziekenhuis etc. De verzekering en patientenvereniging (De bokker die eerder hier reageerde, nogmaals bedankt! ) heeft me wat tips gegeven wat ik kan doen en welke ziekenhuis evt zouden kunnen. Daar kwam het erasmus als beste optie uit. 1.5 Uur rijden voor mij, maargoed.. Heb zelf het erasmus gebeld, meteen SUPER vriendelijk persoon gesproken en antwoord gekregen op m'n vragen.
De Uroloog waar ik dan heen zou moeten heeft in November plek. Dus als ik een verwijzing regelde en het dossier door gestuurd word is dat geregeld.

Toen was ik in de winkel; Telefoon. Urologie. Ze hadden aan de Uroloog doorgegeven dat mijn moeder had gebeld en we niet blij waren.. Uroloog had daar met een mailtje op gereageerd, wat de assistent dus aan mij moest doorbellen.
Wederom dat pijnstillers (Oxycodon oid) geen nut hebben... En dat het niet geheel hun schuld is dat de operatie's niet gelukt zijn. Wel vond hij het heel vervelend voor me....

Even dacht ik; OKE, hij vind het vervelend, ik blijf! :+ Tot ik weer thuis was en dacht; Is het niet raar dat je als arts niet ZELF contact op neemt? Om te bespreken waarom een patiënt niet tevreden is etc? Door een ander te laten bellen kan ik er niet op reageren... Ik moet het er gewoon maar mee doen. Zo voelt het.

Dus toen heb ik besloten om definitief te stoppen met dit ziekenhuis. Ik wil me niet constant poedersuiker voelen omdat ik me niet serieus genomen voel, maar ook vind ik het echt NIET oke hoe ze de verpleegkundige van de thuiszorg te woord stonden toen zij belde. Wat gewoon afgesproken was, dat zij zou bellen als het niet beter ging..

Toen ik belde of de Uroloog de verwijzing wou regelen (Ja, dat moet hij doen :+ Maargoed, moet hij gewoon doen, dus komt vast goed), bleek de Uroloog er de hele week niet te zijn. Toen was ik er helemaal klaar mee... Even een assistent laten bellen en dan een week niet aanwezig zijn. Als hij me écht serieus had genomen, had hij me gewoon even gebeld.


Dus. Wat mij betreft gaat de operatie niet door. Moeilijk keuze, absoluut. Maar ik heb er geen goed gevoel meer over, zie het niet zitten dat deze Uroloog mij nog gaat opereren. Dit jaar gaat er geen oplossing zijn, ook niet als ik 25 november geopereerd word, met de feestdagen etc. Dus ik ga wachten tot ik in het erasmus terecht kan...

esje01

Berichten: 4912
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 15:31

Knap
Je hebt een hele grote stap genomen.
Informeer ook even je zorgverzekering
Ik hoop voor je dat je nu eindelijk op de juiste plek zit en alles naar tevredenheid gaat lopen

senna21

Berichten: 11999
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 15:45

Goed dat je nu opkomt voor jezelf en luistert naar je eigen gevoel.
Hopelijk komt het nu goed op z'n pootjes terecht.

Ik denk dat het wel zinvol is om een klacht in te dienen bij betreffende Uroloog.
Het gaat niet om het mislukken van de operatie, maar alles eromheen wat niet goed is afgestemd.

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 16:30

TS! Wat ben ik trots op je!! _/-\o_
Je bent op je strepen gaan staan en je hebt ernaar gehandeld.

Een klacht indienen zou ik ook zeker over na denken.

Jet

Berichten: 12133
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 17:52

Zo zeg, jij bent gegroeid in het voor jezelf opkomen, weten wat je wil en wat je niet wil, super!

Ik zou zowel een klacht bij het ziekenhuis indienen als het bij de zorgverzekering aangeven hoe je door die speciale uroloog in dat en dat ziekenhuis "behandeld" bent, ik zou alles daar aangeven. Als ze meer klachten over 1 persoon/afdeling/ziekenhuis krijgen ondernemen ze sowieso actie. Jij bent nu zoveel mondiger geworden, maar er zijn genoeg patiënten die dat niet zijn, die moeten al helemaal niet bij hem terecht komen...

N_B_N
Berichten: 1965
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 18:23

T’s mocht je een plekje nodig hebben om te slapen voor dat je naar Erasmus moet omdat het zo ver is mag je wel bij mij overnachten hoor als nodig is. Ik woon 30 min vandaan