Draagdoek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 07:38

Esplendido schreef:
De Hoppediz is erg dun (ongeveer 160gr/m2) en kruiskeper geweven. De Yaro is wat dikker (240gr/m2) en jacquard geweven. Beide zijn van 100% katoen. Een dunne doek spant vaak makkelijk aan en is daarom fijn om mee te oefenen. Als je kindje zwaarder wordt dan vinden veel mensen een wat dikkere doek fijner omdat dit minder snel snijdt als je langer draagt.

Bedankt! Ze zijn inderdaad behoorlijk verschillend, maar dat is ook wel weer heel leuk om te testen natuurlijk. Ik ga het zien straks. Zin in *\o/*

Anoniem

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:30

Ik heb die rode Yaro gehad en vond het een verschrikkelijke doek := Degene die ik had was erg stug en heel moeilijk aan te spannen. Ben benieuwd of die van jou wel ingedragen/fijn in gebruik is.
Die precieze Hoppediz heb ik geen ervaring mee, maar wel een vergelijkbare met vrijwel dezelfde dikte. Die vond ik voor een newborn wel fijn maar voor een grotere baby echt te dun als je er iets langer mee zou willen dragen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:37

Ze zijn idd prima om mee te oefenen, juist omdat ze zo dun zijn. Maar de meeste mensen vinden ze idd te dun om langer mee door te dragen. Wat niet wil zeggen dat het niet kan uiteraard, het vraagt alleen wat secuurder knopen en je kindje zal sneller zwaar aanvoelen op je schouders.

Meestal wordt er begonnen met doeken van 270-280 gsm, omdat die ook nog prettig dragen als je kindje groter wordt. Boven de 300 is minder geschikt voor beginners, maar als je wat ervarener bent is het vaak wel fijn voor (grotere) kindjes.

Maar succes met je consult en met oefenen! En vooral ook veel plezier :)

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:01

Bedankt voor al jullie ervaringen!
Het consult was superleuk en het is nog gelukt ook :D helaas is de Hoppediz iets te klein om hem goed af te knopen (maat 6), maar voor het oefenen met aanspannen en dergelijke is/was hij wel heel fijn. Zeker op video waren de strepen wel mooi om te zien of ik hem goed aan het aanspannen was.
Voor het dragen van mijn dochter is hij sowieso te klein, dus ik wilde deze eigenlijk gebruiken om de knoop nog een paar keer te oefenen. Als ik die dan onder de knie heb, pak ik de Yaro om daarop verder te oefenen en daar kan mijn dochter dan ook in.

Maar meeennnn, wat een enorm verschil met de draagzak. Ik hoop echt heel erg dat dit de oplossing is en ik ook lekker kan gaan dragen <3

De Yaro is inderdaad veel stugger dan de Hoppediz, dus als jullie nog tips hebben voor andere merken: altijd welkom :D

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:25

Ha dames, ik zoek een fijne zachte doek voor een aankomende newborn (sept, iemand tips? Heb zelf maat 36, slanke taille.

herhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:16

Duc_je schreef:
Ha dames, ik zoek een fijne zachte doek voor een aankomende newborn (sept, iemand tips? Heb zelf maat 36, slanke taille.

Butterfly schreef:
Bedankt voor al jullie ervaringen!
Het consult was superleuk en het is nog gelukt ook :D helaas is de Hoppediz iets te klein om hem goed af te knopen (maat 6), maar voor het oefenen met aanspannen en dergelijke is/was hij wel heel fijn. Zeker op video waren de strepen wel mooi om te zien of ik hem goed aan het aanspannen was.
Voor het dragen van mijn dochter is hij sowieso te klein, dus ik wilde deze eigenlijk gebruiken om de knoop nog een paar keer te oefenen. Als ik die dan onder de knie heb, pak ik de Yaro om daarop verder te oefenen en daar kan mijn dochter dan ook in.

Maar meeennnn, wat een enorm verschil met de draagzak. Ik hoop echt heel erg dat dit de oplossing is en ik ook lekker kan gaan dragen <3

De Yaro is inderdaad veel stugger dan de Hoppediz, dus als jullie nog tips hebben voor andere merken: altijd welkom :D

Ik heb zelf 10 doeken van yaro en allemaal verschillend. Van super zacht en soepel tot aan dik en beestachtig. Dus merk zegt niet alles.

Mochtten jullie testen leuk vinden ik heb nog wel doekjes die je mag testen. Vooral de wovenwings tin man maat 7 is heel fijn en geschikt voor newborn.
Maar heb ook een artipoppe maat 6 die geschikt is.
Verder heb ik ook veel dikkere doekjes omdat hier mijn meisje als 13,5 kilo weegt.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:54

Ik heb hier Hollands welvaren van bijna 4,5 maand en een kg of 8, ter info :D
@herhalen, wat grappig om te lezen dat elke variant weer anders is.

Hoe doen jullie dat als je een doek koopt en die niks blijkt te zijn? Ik ben zo bang voor een nieuwe teleurstelling -O-

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:26

Verkopen :')
Daarom zijn reisjes ook zo fijn, zo kun je op een laagdrempelige manier een doek proberen. Mocht het iets voor je zijn kun je zelf op zoek naar een vergelijkbare doek en is het niks, heeft het je enkel de verzendkosten gekost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:38

Jup, gewoon weer verkopen :=

herhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 13:15

Verkopen of ruilen inderdaad

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 13:19

Britt schreef:
Verkopen :')
Daarom zijn reisjes ook zo fijn, zo kun je op een laagdrempelige manier een doek proberen. Mocht het iets voor je zijn kun je zelf op zoek naar een vergelijkbare doek en is het niks, heeft het je enkel de verzendkosten gekost.

Dat klinkt idd heel fijn! Nooit bang dat de doek niet terugkomt? :')
En verkopen is idd logisch :D ben zelf bang voor weer een teleurstelling en wil het misschien daardoor nu wel te goed doen. Er zijn zoveel merken := maar ook weer superleuk dat er zoveel keuze is aan prints en dergelijke.
Jullie raden dus niet een te dunne doek aan?

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 13:31

Ringsling binnen! Heb hem al startklaar gemaakt (even uitvogelen hoe dat met die plooien zit), maar zoonlief ligt nog heerlijk in dromenland, dus verder moet ik nog even geduld hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 13:52

Wel eerst wassen Namiro :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 13:58

Wat was vorige keer je teleurstelling Butterfly? En wat is het dat je zoekt in een doek?

Namiro leuk! Als ie nieuw is even wassen idd.
Die plooien laat wrapyouinlove goed zien, is idd heel belangrijk, anders krijg je hem nooit fatsoenlijk aangespannen en loopt de doek vast tussen de ringen -O-

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 15:22

Moet je eerst wassen? Oow goed dat jullie dat zeggen! :o
Ga hem nu in de wasmachine gooien..

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:16

@Britt: ik heb een Little Frog draagzak, maar die past mij dus niet lekker. Ik heb hem zonder draagconsult (heb je het al, haha), maar naar aanleiding van een hoop enthousiaste mensen aangeschaft als cadeau van mijn oma. Ik kwam al niet helemaal ongeschonden uit de zwangerschap en bevalling en heb daardoor nog heel snel rug/bekkenklachten. Door die slechtzittende draagzak was dragen tot nu toe niet bepaald fijn en ontspannend, terwijl ik dat zo graag wil. Door toch wat complicaties stopte in de kraamweek mijn melkproductie. Lekker labiel als ik toen was, heb ik half in tranen tegen mijn man gezegd dat ik haar dan wél wilde dragen. Maar dat liep tot nu toe nog niet zo lekker.
Lang verhaal kort: dat maakt dat ik nu misschien wat te krampachtig op zoek ben naar dé perfecte doek. Tenminste, zo voelt het voor mij.

@Namiro: het is dat ik het zag staan toen ik een beetje aan het funshoppen was op dragen&zo, maar anders was ik zoiets ook heel snel vergeten _O-

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:28

Ohhh wat een verhaal joh! Ik snap je helemaal!

Wat nog een leuk ideetje zou kunnen zijn dan, is kijken naar haar geboortedoek? Oftewel, er zijn op haar geboortedatum misschien doeken uitgebracht en daar zou zomaar eens een leuke tussen kunnen zitten. Op https://slingofest.com kun je bij de zoekfunctie de datum invullen.
Oh en ik heb net gekeken, er zijn ook nog eens 6 doeken uitgebracht met de naam Nora er in!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:42

Hopelijk is de draagdoek dan de oplossing Butterfly en kun je nu gaan genieten met jouw kindje!

Ik heb gelukkig nog een live consult kunnen doen voor een draagzak net voordat de Corona-ellende in volle hevigheid losbrak. De draagzak die ik online had uitgezocht viel al meteen af.. Het is toch echt persoonlijk.
Hier bevalt de Hoppediz Nabaca erg goed.

Doek inmiddels uit de wasmachine.. nu wachten tot hij droog is. Doek voelt meteen wel stuk aangenamer! :j

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 17:00

Strijken met lekker veel stoom! Worden ze ook gelijk wat zachter van.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 17:06

Super al die tips! Ga meteen mijn strijkijzer onder het stof vandaan halen! :D

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 17:11

Oohh super al die tips alvast!

@Britt: thanks, wat lief dat je al even hebt gekeken! Er zit een hele mooie met Nora tussen <3 maar die is duuuurrr |( spaardoel *D

Edit: ik zie op dragen&zo de Hoppediz Amsterdam (rosé), daar staat bij dat het een doek is die in de zomer prettig is, maar er staat niet bij hoe dik hij is. Is zomers ook direct dunner en dus wellicht met een zwaarder kindje minder prettig?

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 22:05

Ik kan mijn bericht niet meer wijzigen, sorry!

Net onder het mom van "doe eens gek" toch ook de Yaro gepakt en geknoopt. Ging goed! Ik zag nog wel wat dingetjes waarvan ik vond dat het nog wat beter kon, maar mijn oefenpop (nou ja, mijn... ik mag hem een paar dagen lenen. Heb dus een echte verzwaarde oefenpop van tig kilo) ging geen kant op *\o/*

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:14

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, Butterfly. Hoppediz heeft ook nog bijpassende mondkapjes :+ Ik heb wel even gegoogeld, maar kom niet verder dan geschikt voor baby's tot ongeveer maat 80/86. Denk dus ook dat het een lichtere doek is, maar wellicht weet hier iemand het.

Ben eventueel ook nog op zoek naar een luchtige, stevige (niet te dure) doek voor in de zomer. Heb nu de Girasol Primavera. Dat is een 228,26 g/m² doek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:50

Doeken gaan niet tot een bepaalde maat kind :)
Zomers hoeft ook niet perse dunner te zijn, maar kan qua blend verschillen. Linnen of bijvoorbeeld bamboo word vaak als zomers bestempeld omdat het luchtiger of koeler is.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:11

Even een beetje zoeken, maar volgens mij is het gelukt!

Afbeelding

Merk wel dat deze manier van dragen een hele andere belasting voor mijn rug is..
kleine vindt het heerlijk en slaapt als een Roosje <3